Olo leikkauksen jälkeen

Unelmoija.89

Millainen olo on, kun herää miehestä naiseksi -muutosleikkauksesta? Kuinka pitkään on siteet haaroissa? Fantasioin ssiitä, että joskus pääsisin ruumiiltanikin sukupuoleen, jota olen, vaikka ei lähiaikoina tutkimuksiinkaan hakeutuminen ole realistista. Meneekö aikaa, että tottuu siihen uuteen paikkaansa esim. lihaskontrollin kannalta? Onko aluksi pissausongelmia?

76

7159

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kjhfgh

      Ensimmäinen ajatus, synnynnäinen ruumiillinen vika on nyt korjattu. Enimmät "tupot" poistetaan n. viikon kuluttua, vielä kotonakin tarvitaan jonkun verran tavallisia siteitä, varsinkin jos joku haava vielä vuotaa. Lihaskontrolliin tottuminen menee ainakin toipumisajan yli, kipeillä paikoilla ei oikein kiinnostakaan. Pissausongelmia (pidätysongelmia tai virtsaumpi) voi tulla tai sitten ei, ennakkoon ei voi tietää varmuudella, itse vähän yllätyin kun kaikki toimi heti hyvin.

      • Joskus vielä...

        Kun ne siteet otetaan pois, näytetäänkö heti peilillä tulos? Kuinka kauan menee, että voi olla naisena yhdynnässä ekaa kertaa? Onko gyneillä yleensä tietoa transihmisistä? Onko jotain tottumisongelmia alussa?

        Minulla on yksi syy, miksi pidän peniksestäni: se helpottaa pissaamista. Kun kuljen metsissä ja alkaa kusettaa, voi kusta seisaaltaan. Varmaan monella luonnossa liikkuvalla transihmisellä tuo on ainoa asia, joka harmittaa uudessa jalkovälimallissa.

        Vielä: onko joitakin yleisiä tottumisongelmia uuteen alapäähän?


      • Unelmoija.89

        Kiitos. Unelmoin siitä hetkestä, että joskus pääsisin kokemaan sen. Varmaan olo on helpottunut. Ja peilillä näkisi lopputuloksen ja sitten koskettaisi sitä ekaa kertaa


      • lkjdhg
        Joskus vielä... kirjoitti:

        Kun ne siteet otetaan pois, näytetäänkö heti peilillä tulos? Kuinka kauan menee, että voi olla naisena yhdynnässä ekaa kertaa? Onko gyneillä yleensä tietoa transihmisistä? Onko jotain tottumisongelmia alussa?

        Minulla on yksi syy, miksi pidän peniksestäni: se helpottaa pissaamista. Kun kuljen metsissä ja alkaa kusettaa, voi kusta seisaaltaan. Varmaan monella luonnossa liikkuvalla transihmisellä tuo on ainoa asia, joka harmittaa uudessa jalkovälimallissa.

        Vielä: onko joitakin yleisiä tottumisongelmia uuteen alapäähän?

        Jos haluaa kurkistella tulosta heti (aika kamalan näköinen) voi varata peilin pöytälaatikkoon. Aika milloin voi olla yhdynnässä vaihtelee ja ratkaisevinta on kipujen loppuminen. Dilatoinnin voi korvata yhdynällä. Yleensä gynekologeilla ei ole tietoa transnaisista, mutta alapää sopii yleiseen naisten vaihtelurajaan joten gynelle paikat ovat summittain tuttuja. Hän voi hieman ihmetellän määrättyjä elimellisiä puutoksia norminaiseen verrattuna, ellei tiedä potilaan taustaa. Esimerkiksi gyne voi ihmetellä miksi nuorelta naiselta ei löydy kohdunkaulaa eikä kohtua munasarjoineen.

        Eiköhän tuohon puskassa käyntiin totu kuten muutkin naiset. Outoa jos peniksen haluaa pitää vain tuon syyn takia.

        Hygienian hoito on erilaista kuin miehellä ja tarvitaan tietoa ja huolellisuutta jotta välttää ongelmat (äiti ei ole opettanut pikkutyttönä kuten yleensä).


      • Joskus vielä...
        lkjdhg kirjoitti:

        Jos haluaa kurkistella tulosta heti (aika kamalan näköinen) voi varata peilin pöytälaatikkoon. Aika milloin voi olla yhdynnässä vaihtelee ja ratkaisevinta on kipujen loppuminen. Dilatoinnin voi korvata yhdynällä. Yleensä gynekologeilla ei ole tietoa transnaisista, mutta alapää sopii yleiseen naisten vaihtelurajaan joten gynelle paikat ovat summittain tuttuja. Hän voi hieman ihmetellän määrättyjä elimellisiä puutoksia norminaiseen verrattuna, ellei tiedä potilaan taustaa. Esimerkiksi gyne voi ihmetellä miksi nuorelta naiselta ei löydy kohdunkaulaa eikä kohtua munasarjoineen.

        Eiköhän tuohon puskassa käyntiin totu kuten muutkin naiset. Outoa jos peniksen haluaa pitää vain tuon syyn takia.

        Hygienian hoito on erilaista kuin miehellä ja tarvitaan tietoa ja huolellisuutta jotta välttää ongelmat (äiti ei ole opettanut pikkutyttönä kuten yleensä).

        Eräs asiantuntija, jolta kysyin, kertoi, ettei dilatointia voi korvata yhdynnällä, koska ei miesten erektio kestä niin pitkään. Mitä olen kuullut, kauanko pitää dilatoida, voin sanoa, ettei minunkaan penikseni sen korvaajaksi kelpaisi, kun ei niin kauan seiso, vaikka olen vielä tiettyjä luontaisia naisellisuuksia (lantion ja vyötärön muoto, rasvakudoksen kertyminen lihoessa naisellisesti jne.) vielä täysin miehen kuosissa.

        Pissausjutusta vielä: tiesittekö, että nykyään on olemassa naisille pissa-apuputkia, ns. p.mateja, joiden avulla voi siististi pissata seisaaltaan laskematta housujaan?

        Joku transnainen väitti, että gynekologi kysyi tutkimuksen jälkeen, milloin hänellä ovat kuukautiset alkaneet. Voin kuvitella, että on ollut outo olo, kun toisaalta on tuntunut hyvältä, että on saanut varmistuksen, että sieltäkin on täysin naisen näköinen ja kuitenkin on gynelle ikävä selittää sellainen henkilöhistoria.

        "ygienian hoito on erilaista kuin miehellä ja tarvitaan tietoa ja huolellisuutta jotta välttää ongelmat (äiti ei ole opettanut pikkutyttönä kuten yleensä)."

        Kerropa tarkemmin vielä.


      • .....
        Joskus vielä... kirjoitti:

        Eräs asiantuntija, jolta kysyin, kertoi, ettei dilatointia voi korvata yhdynnällä, koska ei miesten erektio kestä niin pitkään. Mitä olen kuullut, kauanko pitää dilatoida, voin sanoa, ettei minunkaan penikseni sen korvaajaksi kelpaisi, kun ei niin kauan seiso, vaikka olen vielä tiettyjä luontaisia naisellisuuksia (lantion ja vyötärön muoto, rasvakudoksen kertyminen lihoessa naisellisesti jne.) vielä täysin miehen kuosissa.

        Pissausjutusta vielä: tiesittekö, että nykyään on olemassa naisille pissa-apuputkia, ns. p.mateja, joiden avulla voi siististi pissata seisaaltaan laskematta housujaan?

        Joku transnainen väitti, että gynekologi kysyi tutkimuksen jälkeen, milloin hänellä ovat kuukautiset alkaneet. Voin kuvitella, että on ollut outo olo, kun toisaalta on tuntunut hyvältä, että on saanut varmistuksen, että sieltäkin on täysin naisen näköinen ja kuitenkin on gynelle ikävä selittää sellainen henkilöhistoria.

        "ygienian hoito on erilaista kuin miehellä ja tarvitaan tietoa ja huolellisuutta jotta välttää ongelmat (äiti ei ole opettanut pikkutyttönä kuten yleensä)."

        Kerropa tarkemmin vielä.

        Suomessa käytettävä eurooppalainen leikkaustapa ei vaadi niin aktiivista ja tiheää dilatointia kuin thaimaalainen leikkaus.


      • olen-nainen.
        Joskus vielä... kirjoitti:

        Eräs asiantuntija, jolta kysyin, kertoi, ettei dilatointia voi korvata yhdynnällä, koska ei miesten erektio kestä niin pitkään. Mitä olen kuullut, kauanko pitää dilatoida, voin sanoa, ettei minunkaan penikseni sen korvaajaksi kelpaisi, kun ei niin kauan seiso, vaikka olen vielä tiettyjä luontaisia naisellisuuksia (lantion ja vyötärön muoto, rasvakudoksen kertyminen lihoessa naisellisesti jne.) vielä täysin miehen kuosissa.

        Pissausjutusta vielä: tiesittekö, että nykyään on olemassa naisille pissa-apuputkia, ns. p.mateja, joiden avulla voi siististi pissata seisaaltaan laskematta housujaan?

        Joku transnainen väitti, että gynekologi kysyi tutkimuksen jälkeen, milloin hänellä ovat kuukautiset alkaneet. Voin kuvitella, että on ollut outo olo, kun toisaalta on tuntunut hyvältä, että on saanut varmistuksen, että sieltäkin on täysin naisen näköinen ja kuitenkin on gynelle ikävä selittää sellainen henkilöhistoria.

        "ygienian hoito on erilaista kuin miehellä ja tarvitaan tietoa ja huolellisuutta jotta välttää ongelmat (äiti ei ole opettanut pikkutyttönä kuten yleensä)."

        Kerropa tarkemmin vielä.

        Muutama kommentti... Kyykyssä virtsaaminen ei ole mitenkään vaivalloista, ellei sitten kärsi jostain pahasta polvivammasta. Sanoisin sen olevan jopa helpompaa, kun ei tarvitse ollenkaan huolehtia meneekö virtsaa housuille, jos tuulen suunta kääntyy tms. Kyykky voi peniksen kanssa olla vaikeaa, kun munat hiplaa kasvustoa ja penis lennättää virtsan ties minne, mutta emättimen kanssa tätäkään ongelmaa ei ole. Se nyt vielä puuttuisi, että hankkisin srs:n jälkeen jonkun halvatun p-maten ja kuljettaisin sitä mukanani, varsinkin kun transmiestuttavani kiroavat, kuinka vaikea sen kanssa on olla kastelematta housujaan.

        Pitääkin soittaa äidille ja kysyä miten emätin pestään. Huokaus.


      • ...
        olen-nainen. kirjoitti:

        Muutama kommentti... Kyykyssä virtsaaminen ei ole mitenkään vaivalloista, ellei sitten kärsi jostain pahasta polvivammasta. Sanoisin sen olevan jopa helpompaa, kun ei tarvitse ollenkaan huolehtia meneekö virtsaa housuille, jos tuulen suunta kääntyy tms. Kyykky voi peniksen kanssa olla vaikeaa, kun munat hiplaa kasvustoa ja penis lennättää virtsan ties minne, mutta emättimen kanssa tätäkään ongelmaa ei ole. Se nyt vielä puuttuisi, että hankkisin srs:n jälkeen jonkun halvatun p-maten ja kuljettaisin sitä mukanani, varsinkin kun transmiestuttavani kiroavat, kuinka vaikea sen kanssa on olla kastelematta housujaan.

        Pitääkin soittaa äidille ja kysyä miten emätin pestään. Huokaus.

        Ei niinkään se pesu vaan bakteerien (omien) välttäminen. Liika pesukin on pahasta.


      • Penispissaaja
        olen-nainen. kirjoitti:

        Muutama kommentti... Kyykyssä virtsaaminen ei ole mitenkään vaivalloista, ellei sitten kärsi jostain pahasta polvivammasta. Sanoisin sen olevan jopa helpompaa, kun ei tarvitse ollenkaan huolehtia meneekö virtsaa housuille, jos tuulen suunta kääntyy tms. Kyykky voi peniksen kanssa olla vaikeaa, kun munat hiplaa kasvustoa ja penis lennättää virtsan ties minne, mutta emättimen kanssa tätäkään ongelmaa ei ole. Se nyt vielä puuttuisi, että hankkisin srs:n jälkeen jonkun halvatun p-maten ja kuljettaisin sitä mukanani, varsinkin kun transmiestuttavani kiroavat, kuinka vaikea sen kanssa on olla kastelematta housujaan.

        Pitääkin soittaa äidille ja kysyä miten emätin pestään. Huokaus.

        Mutta peniksen kanssa ei tarvitse laskea housujaan vaan sepaluksen avaaminen riittää eikä tarvitse käyttää paperia. En sitten tiedä miten transmiehen penis toimii pissatessa, jos siihen on rakennettu virtsaputki.


      • Raiskaimet pois!
        Penispissaaja kirjoitti:

        Mutta peniksen kanssa ei tarvitse laskea housujaan vaan sepaluksen avaaminen riittää eikä tarvitse käyttää paperia. En sitten tiedä miten transmiehen penis toimii pissatessa, jos siihen on rakennettu virtsaputki.

        Raiskaimet pois!


      • nfssgsgjgj
        Penispissaaja kirjoitti:

        Mutta peniksen kanssa ei tarvitse laskea housujaan vaan sepaluksen avaaminen riittää eikä tarvitse käyttää paperia. En sitten tiedä miten transmiehen penis toimii pissatessa, jos siihen on rakennettu virtsaputki.

        Miksi ihmeessä naisena elävälle on merkityksellistä voiko virtsata housut jalassa? Muistahan käyttää aukollisia alushousuja sitten, eikä ainakaan hameita, kun niissä ei ole sepalusta.

        Ja kaiken lisäksi eläkkeellä saattaa joskus turahtaa yllättäen, joten kannattaisi olla perse pöntöllä...


      • :D:d:D:DDD:
        nfssgsgjgj kirjoitti:

        Miksi ihmeessä naisena elävälle on merkityksellistä voiko virtsata housut jalassa? Muistahan käyttää aukollisia alushousuja sitten, eikä ainakaan hameita, kun niissä ei ole sepalusta.

        Ja kaiken lisäksi eläkkeellä saattaa joskus turahtaa yllättäen, joten kannattaisi olla perse pöntöllä...

        Eläkkeellä ASD;D;D;;D;dd;Dd


      • trighutghufgu
        nfssgsgjgj kirjoitti:

        Miksi ihmeessä naisena elävälle on merkityksellistä voiko virtsata housut jalassa? Muistahan käyttää aukollisia alushousuja sitten, eikä ainakaan hameita, kun niissä ei ole sepalusta.

        Ja kaiken lisäksi eläkkeellä saattaa joskus turahtaa yllättäen, joten kannattaisi olla perse pöntöllä...

        Kaikki eläkeläiset käyttävät tena-vaippoja joten heillä ei liene väliä kuseeko seisaallaan tai kyykistellen.


      • Joskus vielä...
        lkjdhg kirjoitti:

        Jos haluaa kurkistella tulosta heti (aika kamalan näköinen) voi varata peilin pöytälaatikkoon. Aika milloin voi olla yhdynnässä vaihtelee ja ratkaisevinta on kipujen loppuminen. Dilatoinnin voi korvata yhdynällä. Yleensä gynekologeilla ei ole tietoa transnaisista, mutta alapää sopii yleiseen naisten vaihtelurajaan joten gynelle paikat ovat summittain tuttuja. Hän voi hieman ihmetellän määrättyjä elimellisiä puutoksia norminaiseen verrattuna, ellei tiedä potilaan taustaa. Esimerkiksi gyne voi ihmetellä miksi nuorelta naiselta ei löydy kohdunkaulaa eikä kohtua munasarjoineen.

        Eiköhän tuohon puskassa käyntiin totu kuten muutkin naiset. Outoa jos peniksen haluaa pitää vain tuon syyn takia.

        Hygienian hoito on erilaista kuin miehellä ja tarvitaan tietoa ja huolellisuutta jotta välttää ongelmat (äiti ei ole opettanut pikkutyttönä kuten yleensä).

        Mitä asioita tarkoitat, kun kirjoitat, ettei äiti ole opettanut?


      • .........
        Joskus vielä... kirjoitti:

        Mitä asioita tarkoitat, kun kirjoitat, ettei äiti ole opettanut?

        Yleensä äiti opettaa tyttärelleen eri asiat kuin pojalleen (mm. hygieniasta).


      • piupau
        ......... kirjoitti:

        Yleensä äiti opettaa tyttärelleen eri asiat kuin pojalleen (mm. hygieniasta).

        No ei se pillun peseminen ihan mitään ydinfysiikkaa ole. Hölmömpikin oppii vaikka ilamn äidin neuvojakin. Ei mun ole tarvinnut ainakaan moista kysyä.


      • Susanne
        Unelmoija.89 kirjoitti:

        Kiitos. Unelmoin siitä hetkestä, että joskus pääsisin kokemaan sen. Varmaan olo on helpottunut. Ja peilillä näkisi lopputuloksen ja sitten koskettaisi sitä ekaa kertaa

        Kannattaa miettiä tarkoin ja ehkä etsiä sellainen kiva poikaystävä joka hyväksyy sut sellaisenaan, vaikka vähän nöpöttäiskin pikkareita vasten- peppuorgasmit on kivoja ja ihania... Mitäs siitä jos nöpö on paikallaan?


      • ljhgb
        Susanne kirjoitti:

        Kannattaa miettiä tarkoin ja ehkä etsiä sellainen kiva poikaystävä joka hyväksyy sut sellaisenaan, vaikka vähän nöpöttäiskin pikkareita vasten- peppuorgasmit on kivoja ja ihania... Mitäs siitä jos nöpö on paikallaan?

        Kaipa tämä unelmoija 89 kaipaa naisena sitä naisen vehjettä. Joidenkin mielestä tuo "nöpöttäjä" ei kuulu naisten varusteisiin. Itselleni nöpöttäjä oli turha elin ja vain tiellä. Kyllä se orgasmi on paljon paremman tuntuinen ihan oikeanlaisella vehkeellä, peppuseksi on miesten fantasioita eikä ole kovinkaan monen naisen mieleen.


      • Joskus vielä... kirjoitti:

        Kun ne siteet otetaan pois, näytetäänkö heti peilillä tulos? Kuinka kauan menee, että voi olla naisena yhdynnässä ekaa kertaa? Onko gyneillä yleensä tietoa transihmisistä? Onko jotain tottumisongelmia alussa?

        Minulla on yksi syy, miksi pidän peniksestäni: se helpottaa pissaamista. Kun kuljen metsissä ja alkaa kusettaa, voi kusta seisaaltaan. Varmaan monella luonnossa liikkuvalla transihmisellä tuo on ainoa asia, joka harmittaa uudessa jalkovälimallissa.

        Vielä: onko joitakin yleisiä tottumisongelmia uuteen alapäähän?

        "Minulla on yksi syy, miksi pidän peniksestäni: se helpottaa pissaamista. Kun kuljen metsissä ja alkaa kusettaa, voi kusta seisaaltaan. Varmaan monella luonnossa liikkuvalla transihmisellä tuo on ainoa asia, joka harmittaa uudessa jalkovälimallissa."

        Tuosta olen suorastaan kateellinen, aivan erityisesti siksi, että on pidätysongelma.


      • Itse petosta
        olen-nainen. kirjoitti:

        Muutama kommentti... Kyykyssä virtsaaminen ei ole mitenkään vaivalloista, ellei sitten kärsi jostain pahasta polvivammasta. Sanoisin sen olevan jopa helpompaa, kun ei tarvitse ollenkaan huolehtia meneekö virtsaa housuille, jos tuulen suunta kääntyy tms. Kyykky voi peniksen kanssa olla vaikeaa, kun munat hiplaa kasvustoa ja penis lennättää virtsan ties minne, mutta emättimen kanssa tätäkään ongelmaa ei ole. Se nyt vielä puuttuisi, että hankkisin srs:n jälkeen jonkun halvatun p-maten ja kuljettaisin sitä mukanani, varsinkin kun transmiestuttavani kiroavat, kuinka vaikea sen kanssa on olla kastelematta housujaan.

        Pitääkin soittaa äidille ja kysyä miten emätin pestään. Huokaus.

        Outoa itsepetosta, että naisen värkeillä virtsaaminen olisi helpompaa kun miesten.

        En ole koskaan yhdenkään oikean naisen kuullut sanovan, etteikö miehen vehje ole virtsaamiseen paljon kätevämpi.


      • Lerppu-Lassi
        Penispissaaja kirjoitti:

        Mutta peniksen kanssa ei tarvitse laskea housujaan vaan sepaluksen avaaminen riittää eikä tarvitse käyttää paperia. En sitten tiedä miten transmiehen penis toimii pissatessa, jos siihen on rakennettu virtsaputki.

        Sepalus? Mikäs se semmoinen on?


      • Eikä ole!

        "Synnynnäinen" vikasi olisi pitänyt hoitaa psykiatrilla eikä kirurgialalla. Hoitovirhe!


      • Mene pois!
        Eikä ole! kirjoitti:

        "Synnynnäinen" vikasi olisi pitänyt hoitaa psykiatrilla eikä kirurgialalla. Hoitovirhe!

        Onneksi lääkärit ovat oppineet jo 1960 luvulla ettei tuo ehdottamasi hoitovaihtoehto onnistu.


      • AlienIndie
        Mene pois! kirjoitti:

        Onneksi lääkärit ovat oppineet jo 1960 luvulla ettei tuo ehdottamasi hoitovaihtoehto onnistu.

        Eivät ole kaikki lääkärit kyllä oppineet. Vielä tänäkin päivänä sellaisia jotka uskovat että joissain tapauksissa transsukupuolisella kuuluu hoitaa päätä eikä ruumista päästetään jopa transihmisten asioista päättäviin asemiin.


      • rtyuiopsd3r
        Itse petosta kirjoitti:

        Outoa itsepetosta, että naisen värkeillä virtsaaminen olisi helpompaa kun miesten.

        En ole koskaan yhdenkään oikean naisen kuullut sanovan, etteikö miehen vehje ole virtsaamiseen paljon kätevämpi.

        "Oikean naisen"

        Stop.

        Transnaiset ovat oikeita naisia.


      • Anonyymi
        Joskus vielä... kirjoitti:

        Kun ne siteet otetaan pois, näytetäänkö heti peilillä tulos? Kuinka kauan menee, että voi olla naisena yhdynnässä ekaa kertaa? Onko gyneillä yleensä tietoa transihmisistä? Onko jotain tottumisongelmia alussa?

        Minulla on yksi syy, miksi pidän peniksestäni: se helpottaa pissaamista. Kun kuljen metsissä ja alkaa kusettaa, voi kusta seisaaltaan. Varmaan monella luonnossa liikkuvalla transihmisellä tuo on ainoa asia, joka harmittaa uudessa jalkovälimallissa.

        Vielä: onko joitakin yleisiä tottumisongelmia uuteen alapäähän?

        Ei kuule haittaa. Koko elämäni olen taistellut päästäkseni siitä putkesta eroon ja yksi ihanimmista asioista on mahdollisuus pissata ainoastaan istualteen. Tosin en koskaan, muutamaa hölmöä kokeilua lukuunottamatta, ole pissannut seisoaltani kun olin vielä mieheksi naamioituneena. Itse asiassa jos muistelen, niin en oikein edes pystynyt, seisaaltaan pyrki numero kakkonen tulemaan aina samaan aikaan, istualteen ei ollenkaan samaa ongelmaa.
        Elämä on ihanaa, varsinkin nyt.


    • ei onnistu

      Harmi vaan kun satut olemaan nainen^^

    • Minulla_meni_hyvin

      Heittäkää nyt hyvänen aika nuo terminne pois!

      Jos olet nainen ja haluat korjata genitaalejasi, korjaat genitaalejasi.

      Jos olet nainen, joka ei halua korjata genitaalejaan, et korjaa. Se ei poista naiseuttasi. Vaikka kuka sanoisi mitä. Kokemus on sinun ja sitä ei tee tyhjäksi, vaikka koko muu maailma olisi kanssasi eri mieltä.

      Ja ihan turha tulla biologisista ja muusta turhasta huutelemaan. Maailmankuvani on niin erilainen kuin teillä muilla, ettette pysty päätäni kääntämään, en edes aio lukea ja kommentoida vastauksianne.

      Jokaisen totuus on omakohtainen, pureskeli sitä tai ei. Massayksilö nielee kaiken purematta.

      Jokaisen kokemus myös sairaalassakäynnin jälkeen on yksilöllinen. Ei voi antaa mitään yleispätevää siihenkään. Joku onnistuu hyvin ja on tyytyväinen lopputulokseensa, toinen pettyy. Kolmannella on kipuja ja vuotoja. Neljäs katuu koko puuhaa, sillä teki kaiken koska kuvitteli lesbouden olevan cool. Viides taas jotakin ihan muuta.

      Sairaalassa voidaan korjata joko pelkät palluraiset pois, jolloin ei tarvitse enää syödä niitä lamauttavaa estolääkitystä. Tämäkin on leikkaus ja erityisesti heille, jotka ovat OK muuten, mutta jotka eivät halua syödä myrkkyjä loppua elämäänsä. Mutta eivät välttämättä halua ainakaan heti sitä isompaa operaatiota.

      Tai sitten voidaan mennä ns. loppuun asti, jolloin muotoillaan vagina ja poistetaan ne kaikki iljettävyydet.

      Todellakin, kuten aiemmin vastattiin, sairaalassa siteitä on ensin tungokseen asti ja niitä vaihdetaan usein. Se on epämiellyttävää ja sekä fyysisesti sekä henkisesti todellakin äärimmäisen rankka kokemus. Kannattaa olla enemmän kuin varma, että kestää sen kaiken kivun, veren, sairaalaelämän, heikotukset, voimien katoamisen ja loppuelämän kestävät dilaatiot ja muuttuneen hygieniatarpeen.

      Harva näemmä on ajatellut sitä, että siitä täytyy pitää ihan eri tavalla huolta, kuin mitä korjaamattomista genitaaleistaan on todellakaan pitänyt. Tuolla ne valittavat, miten työlästä se hygienia on. No, naisilla on naisen kehon ikäviäkin puolia. Aika hassua kuvitella kaikki vain ruusuiseksi.

      Mutta siis toisilla tunnemaailma genitaaleissa muuttuu huonoksi ja kipeäksi hermotusongelmien takia. Toisilla taas pysyy jotakuinkin samana ja toisilla tunnemaailma avautuu kuin ruusu nupustaan.

      Valitettavasti kaikki on kovin yksilöllistä. On kuitenkin epäonnea syntyä naiseksi yhteiskuntaan, joka ei yksilöllistä naiseuttasi hyväksy nielemättä. Koska ovat hyväksyneet ensin paljon muuta nielemättä. Eivätkä sitäkään ymmärrä, miksi ymmärtäisivät yhtään mitään muuta.

      Mutta hienointa on silloin, kun asiat loksahtavat paikoilleen ja genitaalitkin lopulta toimivat noin vuoden kuluttua leikkauksesta iloksesi. Ei sitä mennyttä välttämättä enää kaipaa. Minä en.

      • Joskus vielä...

        Miksi vasta vuoden kuluttua? Kuinka pitkään joutuu olemaan sairaalassa?


      • lkjlkd
        Joskus vielä... kirjoitti:

        Miksi vasta vuoden kuluttua? Kuinka pitkään joutuu olemaan sairaalassa?

        Sekin vaihtelee, minulla alapää toimi seksuaalisessa mielessä jo muutaman kuukauden kuluttua. Yleensä m2f potilaat ovat sairaalassa keskimäärin 10 päivää josta n. 6-7 päivää epiduraalipuudutuksessa sängyssä muiden käänneltävänä.


    • M2f wannabe

      Miksi pitää olla epiduraalipuudutuksessa? Kivunko takia? Eikö sitä voisi lääkkeillä hoitaa? Miksi pitää viikko maata paikoillaan muiden hoidettavana, kuulostaa inhottavalta:(

      • dddrwdxs

        Epiduraalipuudutuksella saadaan kipu pidettyä siedettävällä tasolla alkuvaiheessa. Lääkkeillä ei ole samaa tehoa.

        Todennäköisesti vanhana joudut olemaan mahdollisesti vuosikausia sängynpohjalla muiden hoidettavana. Viikko on pikkujuttu siihen nähden ja pelaahan kroppa sentään vyötäröstä ylöspäin normaalisti.


    • Raiskaimet pois!

      Raiskaimet pois!

    • AlienIndie

      No eipähän tartte sit enää tällaistakaan miettiä.

    • Röh röh

      Miten sellainen ihminen voi tehdä v:tä jolta menee kaikki asiat v:ksi. Senkin siat!

      • Unelmoija.89

        Vaikka olen nainen, minua katsoo peilistä miehen naama ja housuissa on tietyt ulokkeet, mutta oloa parantaa toivo siitä, että joskus voisi olla toisin. Tämä ketju kasvatti toivoani. Tosi paljon kiitoksia.


      • Mikäli milloinkaan
        Unelmoija.89 kirjoitti:

        Vaikka olen nainen, minua katsoo peilistä miehen naama ja housuissa on tietyt ulokkeet, mutta oloa parantaa toivo siitä, että joskus voisi olla toisin. Tämä ketju kasvatti toivoani. Tosi paljon kiitoksia.

        tulet pääsemään leikkaukseen. Töölön lääkärit voivat päättää täysin mielivaltaisesti, että sinua ei leikata.


      • ...
        Mikäli milloinkaan kirjoitti:

        tulet pääsemään leikkaukseen. Töölön lääkärit voivat päättää täysin mielivaltaisesti, että sinua ei leikata.

        Eipäs yleistetä ettei uudet luule että tilanne on todella tuollainen. No tämä onkin unohduksista kaivettu vanha ketju eikä aloittaja ehkä enää lue tätä.

        Siis eka kertaa palstaa lukeville, kyseinen kommentti koskee ainutkertaista tapausta.


      • kvroe0eapadpkelpvork
        ... kirjoitti:

        Eipäs yleistetä ettei uudet luule että tilanne on todella tuollainen. No tämä onkin unohduksista kaivettu vanha ketju eikä aloittaja ehkä enää lue tätä.

        Siis eka kertaa palstaa lukeville, kyseinen kommentti koskee ainutkertaista tapausta.

        Sen sijaan väite "transtutkimusyksikön lääkärit voivat päättää täysin mielivaltaisesti että sinua ei leikata eikä sinulle anneta henkilötunnuksen muutosta" ei koske ainutkertaista tapausta. Näitä tapauksia on kymmeniä. Samoin on kymmeniä, jotka eivät ole saaneet mitään hoitoja kuin vuosien ylimääräisten tutkimusten jälkeen.

        Ekaa kertaa palstaa lukeville, ei kannata uskoa näitä "tutkimusyksikössä on vastassa empaattiset ja asialliset lääkärit, heille voi kertoa kaiken ja he auttavat sinua tavalla joka juuri sinulle on parhaaksi" liirumlaarumeita. Niitä suoltaa yksilöt joilla nimenomaan ei ole ollut mitään vaikeuksia elämässään koskaan. Transtutkimuksissa on näyteltävä äärimmäisen normaalia massayksilöä, joka edustaa keskiarvoa kaikissa tilastoissa, muuten ei pääse läpi. Heille ei kannata kertoa jos elämässä on paska osunut tuulettimeen. Lue palstalle 2004-2006 kirjoitettuja viestejä, niistä selviää totuus paremmin kuin näiltä nykyajan ignoranteilta hipeiltä.


    • Kuka tahansa voi

      saada täysin ala-arvoista kohtelua Töölön sairaalasta. Odotin kaikessa rauhassa kutsua vastaanotolle ja uteliaisuuttani menin soittamaan siitä, että koska mahdan sinne päästä.

      Sain erittäin töykeästi sanottuna kuulla, että hoitoni on lopetettu ja puhelin paiskattiin korvaani. Soitin uudestaan sillä en meinannut uskoa korviani ja taas sama tulos.

      Eduskunnan oikeusasimies on pyytänyt selvitystä asiaan ja odotan vastausta suurella mielenkiinnolla. Minua kohtaan on tehty ihmisoikeusrikos ja se on todella vakava asia.

      Töölön lääkäreillä on todellinen ongelma, kun he yrittävät keksi jotain syytä saamaani kohteluun. Mitään sellaista todellista syytä ei ei ole millä he asian pystyvät perustelemaan.

      Kukaan ei tiedä, että kuinka monta potilasta siellä on jätetty hoitamatta ja mistä syystä. On täyttä puppua puhua mistään ainutlaatuisesta tapauksesta.

      • Sama levy

        soi jälleen ja ties kuinka monetta kertaa. Tiedetään että sua harmittaa kovasti mutta eiköhän tuo julistus ole osunut jo jokaisen palstaa seuraavan silmään vähintään kerran.

        Kuinka kauan se oikeusasiamies mahtaakaan vielä pyöritellä peukaloitaan että saataisiin jo hieman uutta luettavaa siitä miten juttu etenee?


      • Kun ilman mitään
        Sama levy kirjoitti:

        soi jälleen ja ties kuinka monetta kertaa. Tiedetään että sua harmittaa kovasti mutta eiköhän tuo julistus ole osunut jo jokaisen palstaa seuraavan silmään vähintään kerran.

        Kuinka kauan se oikeusasiamies mahtaakaan vielä pyöritellä peukaloitaan että saataisiin jo hieman uutta luettavaa siitä miten juttu etenee?

        syytä jätetään hoitamatta, niin se todellakin jurppii. Oikeusasiamies tuskin pyörittelee peukaloitaan, sillä tällä hetkellä asia on Valvirassa joka selvittää asiaa. Töölön lääkäreillä on elokuun loppuun asti aikaa keksiä joku todellinen syy miksi hoitoni lopetetiin.

        Syy minkä minä olen saanut tietää on täysin tuulesta temmattu. Mitään todellista syytä ei ole.


      • Anonyymi

        Koronan takia on jätetty hoitamatamatta ja se on hyvä juttu se


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koronan takia on jätetty hoitamatamatta ja se on hyvä juttu se

        Mitä vittua sekoilet? Koronan takia seitsemän vuotta ennen koronaa?


    • Uskova Noora

      Luin tämän ketjun, ja pakko kommentoida yhtä asiaa.

      Nimimerkki "lkjdhg" kirjoitti:

      "mutta alapää sopii yleiseen naisten vaihtelurajaan, joten gynelle paikat ovat summittain tuttuja"

      Nimimerkki "ljhgb" kirjoitti:

      "Kyllä se orgasmi on paljon paremman tuntuinen ihan oikeanlaisella vehkeellä."

      Nimimerkki "Minulla_meni_hyvin" kirjoitti:

      "No, naisilla on naisen kehon ikäviäkin puolia. Aika hassua kuvitella kaikki vain ruusuiseksi."


      Aluksi totean, ettei minulla ole mitään transfobiaa tai transvihamielisyyttä. Olen uskovainen kristitty ja pidän kaikkia ihmisiä arvokkaina, Jumalan kuvakseen luomina olentoina. Ymmärrän myös sen, että elämme langenneessa maailmassa, jossa oikeastaan kaikki on enemmän tai vähemmän epätäydellistä, ja siten ei myöskään ole ihme, että osa ihmisistä kokee sukupuoliristiriitaa ja sukupuoli-identiteetin häiriötä jne. Kukaan meistä ei ole vailla vikoja ja ongelmia.

      Lähimmäisenrakkauden pohjalta, vilpittömästi, koen kuitenkin suoranaiseksi velvollisuudekseni sanoa jotakin tähän transsukupuolisuuskeskusteluun, jota tässäkin ketjussa on käyty.

      Ei vaginoplastiassa tehdä henkilölle oikeaa vaginaa. Ei se ole naisen keho, joka "sukupuolenkorjausoperaatioissa" saavutetaan. Hyvä tavaton sentään. Miksi eivät nykypäivän psykiatrit ja psykologit puutu tähän ilmeiseen itsepetokseen nimeltä "sukupuolenkorjaus". En nyt rupea tässä saarnaamaan, mutta sanon vain sen, että todellinen sukupuolesi on se, jonka Jumala on sinulle äitisi kohdussa luonut, ja kyllä, Jumalan luomalla sukupuolella on fyysinen ulottuvuus.

      Nykyaikana tunnutaan unohtaneen kokonaan se vaihtoehto, että hyväksytään se sukupuoli, johon meidät on luotu. Jos ei muu auta, niin vaikka nöyrrytään siihen, ja eletään sen kanssa. Ehkä sillä on jokin tarkoitus, että joudut kulkemaan nöyrtymisen tien, jolla hyväksyt itsesi sellaisena kuin Jumala sinut on luonut.

      Toivon kaikille voimia ja siunausta.

      • lkkjlhhhg

        Jospa minäkin kristittynä ja läheisesti kirkon toimintaan liittyvänä vastaisin jotakin.

        "Ei vaginoplastiassa tehdä henkilölle oikeaa vaginaa. Ei se ole naisen keho, joka "sukupuolenkorjausoperaatioissa" saavutetaan."

        Nykyaikainen plastiikkakirurgia ja urologia pystyy tekemään niin lähelle oikeaa vaginaa kuin mahdollista. Käytännössä suurin ero on puuttumaan jäävät Bartholin rauhaset. Kohtua ja munasarjoja ei pystytä edes siirtämään elinsiirtona (toistaiseksi). Kromosomien ja testosteronin muokaamaa kehoa ei pystytä, eikä yritetäkään muuttaa täysin naisen tyyppiseksi. Mutta estrogeenihoito ja tarvittaessa kirurgialla päästään riittävän hyvään tulokseen.

        "Miksi eivät nykypäivän psykiatrit ja psykologit puutu tähän ilmeiseen itsepetokseen nimeltä "sukupuolenkorjaus"."

        Hehän nimenomaan puuttuvat ja kyseisen terveysalan ammattilaiset arvioivat ja antavat hoitojen edellytyksenä olevan diagnoosin. Korjausprosessi ei suju siten että sukupuoliristiriitaa kärsivä marssii sairaalaan leikkaukseen. Sitä ennen tehdään pitkät ja tarkat psykologiset tutkimukset ja testit ennen kuin saa transdiagnoosin ja pääsee sen jälkeen leikkauksiin useamman psykiatrin ja psykologin tutkimusten jälkeen.

        "En nyt rupea tässä saarnaamaan, mutta sanon vain sen, että todellinen sukupuolesi on se, jonka Jumala on sinulle äitisi kohdussa luonut, ja kyllä, Jumalan luomalla sukupuolella on fyysinen ulottuvuus."

        Minun mielestäni Jumala on luonut minut juuri tällaiseksi ja tarkoittanut että saan loppuelämäni elää onnellisena oikeassa sukupuolessani myös fyysisesti. Mielipiteesi perustuu ilmeisesti siihen että mitä enemmän kristitty kärsii tässä elämässä, sitä kirkkaamman kruunun saa. Mutta itse olen sitä mieltä että miksi minun pitäisi kärsiä tämän ainoan elämäni loppuun saakka kun hoidoilla on mahdollista saada itseäni tyydyttävä elämä. Ääriuskovaisethan ovat sitä mieltä että ihmistä ei saa hoitaa vakavissakin sairauksissa koska Jumala on tarkoittanut että hän kuolee jos on kuollakseen.

        En ala enempää väittelemään tästä uskonnollisesta asiasta, käsittelen itse uskontoa järkevästi enkä fanaattisesti.

        Sinun kannattaa lukea myös tuo ketju missä on keskusteltu kahdesta sukupuolesta. Siellä on käsitelty mm. lääketieteellisiä asioita perusteellisemmin.


      • Lueppas historiaa

        Kannattaisi varmaan perehtyä siihen uskonnon historiaan. Ennen erästä pappia sukupuolettomat tai mitä lähempänä sitä olevat oli lähempänä jumalan "kuvaa"/lähes jumalia.

        Sekä eedenistä karkoittaminen tarkoitti tiettyjen uskonryhmien mukaan sukupuolettoman ihmisen jakoa mieheksi ja naiseksi.

        Näin muutaman asian historiasta mainitakseni.


      • lueppas historiaa
        Lueppas historiaa kirjoitti:

        Kannattaisi varmaan perehtyä siihen uskonnon historiaan. Ennen erästä pappia sukupuolettomat tai mitä lähempänä sitä olevat oli lähempänä jumalan "kuvaa"/lähes jumalia.

        Sekä eedenistä karkoittaminen tarkoitti tiettyjen uskonryhmien mukaan sukupuolettoman ihmisen jakoa mieheksi ja naiseksi.

        Näin muutaman asian historiasta mainitakseni.

        oho väärän viestin perään tuli


      • vähän sinne päin
        lkkjlhhhg kirjoitti:

        Jospa minäkin kristittynä ja läheisesti kirkon toimintaan liittyvänä vastaisin jotakin.

        "Ei vaginoplastiassa tehdä henkilölle oikeaa vaginaa. Ei se ole naisen keho, joka "sukupuolenkorjausoperaatioissa" saavutetaan."

        Nykyaikainen plastiikkakirurgia ja urologia pystyy tekemään niin lähelle oikeaa vaginaa kuin mahdollista. Käytännössä suurin ero on puuttumaan jäävät Bartholin rauhaset. Kohtua ja munasarjoja ei pystytä edes siirtämään elinsiirtona (toistaiseksi). Kromosomien ja testosteronin muokaamaa kehoa ei pystytä, eikä yritetäkään muuttaa täysin naisen tyyppiseksi. Mutta estrogeenihoito ja tarvittaessa kirurgialla päästään riittävän hyvään tulokseen.

        "Miksi eivät nykypäivän psykiatrit ja psykologit puutu tähän ilmeiseen itsepetokseen nimeltä "sukupuolenkorjaus"."

        Hehän nimenomaan puuttuvat ja kyseisen terveysalan ammattilaiset arvioivat ja antavat hoitojen edellytyksenä olevan diagnoosin. Korjausprosessi ei suju siten että sukupuoliristiriitaa kärsivä marssii sairaalaan leikkaukseen. Sitä ennen tehdään pitkät ja tarkat psykologiset tutkimukset ja testit ennen kuin saa transdiagnoosin ja pääsee sen jälkeen leikkauksiin useamman psykiatrin ja psykologin tutkimusten jälkeen.

        "En nyt rupea tässä saarnaamaan, mutta sanon vain sen, että todellinen sukupuolesi on se, jonka Jumala on sinulle äitisi kohdussa luonut, ja kyllä, Jumalan luomalla sukupuolella on fyysinen ulottuvuus."

        Minun mielestäni Jumala on luonut minut juuri tällaiseksi ja tarkoittanut että saan loppuelämäni elää onnellisena oikeassa sukupuolessani myös fyysisesti. Mielipiteesi perustuu ilmeisesti siihen että mitä enemmän kristitty kärsii tässä elämässä, sitä kirkkaamman kruunun saa. Mutta itse olen sitä mieltä että miksi minun pitäisi kärsiä tämän ainoan elämäni loppuun saakka kun hoidoilla on mahdollista saada itseäni tyydyttävä elämä. Ääriuskovaisethan ovat sitä mieltä että ihmistä ei saa hoitaa vakavissakin sairauksissa koska Jumala on tarkoittanut että hän kuolee jos on kuollakseen.

        En ala enempää väittelemään tästä uskonnollisesta asiasta, käsittelen itse uskontoa järkevästi enkä fanaattisesti.

        Sinun kannattaa lukea myös tuo ketju missä on keskusteltu kahdesta sukupuolesta. Siellä on käsitelty mm. lääketieteellisiä asioita perusteellisemmin.

        " Niin lähelle kun mahdollista..." aina on tehty niin lähelle kun mahdollista ja lopputulos on sellainen kun on. Joskus tulevaisuudessa tehdään vieläkin parempia, jotka nekin ovat mallia " niin lähelle kun mahdollista...". Mutta silti tuloksena on aina ollut " sinnepäin" koska kukaan trans ei ole pystynyt lisääntymään uuden sukupuolensa mukaisella tavalla.

        Vasta sitten kun miehestä naiseksi operoitu pystyy synnyttämään ja imettämään voidaan sanoa, että sukupuolenvaihdos on onnistunut riittävästi. Täydellisesti se onnistuu vasta kun ei edes kromosomeistakaan nähdä mikä on ollut ko henkilön alkuperäinen sukupuoli.


      • Lääketiede edistyy
        vähän sinne päin kirjoitti:

        " Niin lähelle kun mahdollista..." aina on tehty niin lähelle kun mahdollista ja lopputulos on sellainen kun on. Joskus tulevaisuudessa tehdään vieläkin parempia, jotka nekin ovat mallia " niin lähelle kun mahdollista...". Mutta silti tuloksena on aina ollut " sinnepäin" koska kukaan trans ei ole pystynyt lisääntymään uuden sukupuolensa mukaisella tavalla.

        Vasta sitten kun miehestä naiseksi operoitu pystyy synnyttämään ja imettämään voidaan sanoa, että sukupuolenvaihdos on onnistunut riittävästi. Täydellisesti se onnistuu vasta kun ei edes kromosomeistakaan nähdä mikä on ollut ko henkilön alkuperäinen sukupuoli.

        Todennäköisesti tuo synnyttäminen on mahdollista n. 10 vuoden sisällä. Täydellisten naisen sisäisten sukuelimien kasvattaminen kantasoluista onnistunee muutaman kymmen vuoden sisällä.

        On olemassa syntymästään saakka olevia naisia joilla on miehen kromosomit.


      • Tuskin vielä
        Lääketiede edistyy kirjoitti:

        Todennäköisesti tuo synnyttäminen on mahdollista n. 10 vuoden sisällä. Täydellisten naisen sisäisten sukuelimien kasvattaminen kantasoluista onnistunee muutaman kymmen vuoden sisällä.

        On olemassa syntymästään saakka olevia naisia joilla on miehen kromosomit.

        "Todennäköisesti tuo synnyttäminen on mahdollista n. 10 vuoden sisällä. "

        Sanoisin että epätodennäköistä vielä kymmeneen vuoteen. Mutta ehkä joskus tulevaisuudessa kuitenkin. Siihen asti eläkää toivossa, mutta varautukaa pettymyksiin.


      • Melko todennäköistä
        Tuskin vielä kirjoitti:

        "Todennäköisesti tuo synnyttäminen on mahdollista n. 10 vuoden sisällä. "

        Sanoisin että epätodennäköistä vielä kymmeneen vuoteen. Mutta ehkä joskus tulevaisuudessa kuitenkin. Siihen asti eläkää toivossa, mutta varautukaa pettymyksiin.

        Parhaillaan valmistellaan siirtokohdulla synnyttämistä (ei vielä transnaisella).


      • tuskin silti
        Melko todennäköistä kirjoitti:

        Parhaillaan valmistellaan siirtokohdulla synnyttämistä (ei vielä transnaisella).

        Naiselta naiselle siirto voi teteutua onnistuneesti jo lähivuosina. Siirtoa miehelle varmasti joku yrittää pian sen jälkeen, mutta luulen että matkassa on monta monta mutkaa ennen kun miehelle toimivat naisen sukuelimet saadaan.


      • Uskova Noora
        Lueppas historiaa kirjoitti:

        Kannattaisi varmaan perehtyä siihen uskonnon historiaan. Ennen erästä pappia sukupuolettomat tai mitä lähempänä sitä olevat oli lähempänä jumalan "kuvaa"/lähes jumalia.

        Sekä eedenistä karkoittaminen tarkoitti tiettyjen uskonryhmien mukaan sukupuolettoman ihmisen jakoa mieheksi ja naiseksi.

        Näin muutaman asian historiasta mainitakseni.

        Mitähän tekstejä olet lukenut, et ainakaan Raamattua, jossa ei ole mitään mainintaa "sukupuolettomien olemisesta lähempänä Jumalaa". Lisäksi, sukupuolettomia ihmisiä ei ole: olemme kaikki naisia tai miehiä.

        "Sekä eedenistä karkoittaminen tarkoitti tiettyjen uskonryhmien mukaan sukupuolettoman ihmisen jakoa mieheksi ja naiseksi."

        Epäilemättä on ollut kaikenlaisia uskonryhmiä, jotka ovat teoretisoineet vaikka mitä, mutta totuus on se, että Jumala karkotti Aadamin ja Eevan Eedenin puutarhasta, koska nämä olivat langenneet syntiin ja Jumala halusi estää sen, että syntiset ihmiset söisivät Eedenin puutarhan keskellä kasvavasta elämänpuusta hedelmiä ja siten eläisivät ikuisesti (jolloin myös synti olisi ikuista). Eedenistä karkottaminen on yksi armollisimmista teoista, mitä Jumala on hyväksemme tehnyt.


      • Uskova Noora
        Uskova Noora kirjoitti:

        Mitähän tekstejä olet lukenut, et ainakaan Raamattua, jossa ei ole mitään mainintaa "sukupuolettomien olemisesta lähempänä Jumalaa". Lisäksi, sukupuolettomia ihmisiä ei ole: olemme kaikki naisia tai miehiä.

        "Sekä eedenistä karkoittaminen tarkoitti tiettyjen uskonryhmien mukaan sukupuolettoman ihmisen jakoa mieheksi ja naiseksi."

        Epäilemättä on ollut kaikenlaisia uskonryhmiä, jotka ovat teoretisoineet vaikka mitä, mutta totuus on se, että Jumala karkotti Aadamin ja Eevan Eedenin puutarhasta, koska nämä olivat langenneet syntiin ja Jumala halusi estää sen, että syntiset ihmiset söisivät Eedenin puutarhan keskellä kasvavasta elämänpuusta hedelmiä ja siten eläisivät ikuisesti (jolloin myös synti olisi ikuista). Eedenistä karkottaminen on yksi armollisimmista teoista, mitä Jumala on hyväksemme tehnyt.

        Ai niin, unohdin mainita, että toki se, jos ihminen kokee olevansa jotenkin heikompi ja vähäpätöisempi mistä tahansa syystä (esim. kokemansa sukupuoliristiriidan tai kokemansa "sukupuolettomuuden" vuoksi, mutta myös mistä vain muusta syystä) tämän maailman arvosteluasteikolla, hän on lähempänä Jumalaa. En tiedä tarkoititko, nimim. "Lueppas historiaa", sitten tätä kommentillasi (?).

        1. kirje korinttilaisille 1:27-31:

        "Mikä maailmassa on heikkoa, sen Jumala valitsi saattaakseen häpeään sen, mikä on voimakasta. Mikä maailmassa on vähäpätöistä ja halveksittua, mikä ei ole yhtään mitään, sen Jumala valitsi tehdäkseen tyhjäksi sen, mikä on jotakin. Näin ei yksikään ihminen voi ylpeillä Jumalan edessä. Jumalan vaikutusta on se, mitä te Kristuksessa Jeesuksessa olette. Hänet Jumala on antanut meille viisaudeksi, vanhurskaudeksi, pyhitykseksi ja lunastukseksi. Näin toteutuu kirjoitus: joka ylpeilee, ylpeilköön Herrasta."


      • Esa C.
        Lääketiede edistyy kirjoitti:

        Todennäköisesti tuo synnyttäminen on mahdollista n. 10 vuoden sisällä. Täydellisten naisen sisäisten sukuelimien kasvattaminen kantasoluista onnistunee muutaman kymmen vuoden sisällä.

        On olemassa syntymästään saakka olevia naisia joilla on miehen kromosomit.

        Kantasolut saadaan abortoiduista sikiöistä. Kuka vitun natsi hyväksyy niiden käytön KOSMEETTISIIN TOIMENPITEISIIN??? Jos niillä saadaan jonkun henki pelastettua sen voi vielä hyväksyä... mutta transihmiset te ehdottelette tällaisia ja väitättekö sen jälkeen vielä että ETTE ole itsekkäitä, toisten tunteista ja minkäännäköisestä moraalista piittaamattomia?? Kauneutenne on tärkeämpää kuin toisen elämä...


      • AlienIndie

        "eikä sinulle ja muille uskovaisille pelon sekaista kunnioitusta herättänyt satuolento ole luonut muuta kuin sotia, kärsimystä, ahdistusta, orjuutta, kansanmurhia ja toiminut saippuana kun järki on likaa. Toki jotkut infantiilit uskovaiset ovat kansanoopiumissa, ihan jesse-pöllyssä."

        Entäpä tämä sinun ihannoimasi seksi? siitä voidaan sanoa ihan samaa.

        "Itsepetosta on kieltää itseltään luonnollinen identiteettinsä ja potkia sitä vastaamaan paimentolaisten ihanteita josta seuraa kognitiivinen dissonanss"

        Itsepetosta olisi myös kieltää itseltään luonnollinen identieettinsä aseksuaalina ja keskimääräistä huomattavasti älykkäämpänä ja empaattisempana ja potkia mielipiteidensä ilmaisua seksistä ja itsestään vastaamaan yleensä ahdasmielisten ihmisten ihanteita ja ahdasmielisyydelle ja tasapäistämismentaliteetille rakentuvaa käsitystä sinusta, sillä molemmista seuraa kognitiivinen dissonanssi.

        "Asioista vaan uskalletaan puhua nykyään enemmän kun sokea järkeä jarruttava usko savunkatkuisiin murhajumaliin vähenee."

        Vaan väheneekö se rationalismin vai egoismin tieltä?

        " Minä en tuhlaa ainoata konkreettista elämääni itsepetoksessa ja valheen usvaverhossa"

        Sen sijaan tuhlaat sen uhraamalla älylliset elämykset ruumiillisten nautintojen herkeämättömään tavoittelun ja hekumoinnin tieltä. Hyvin valittu!

        "Ennemmin ilman hoitoja --- olisin häikäilemätön katkera paskiainen. "

        Olet itse päättänyt etä olisit tällaista, jos et saisi elämässäsi haluamiasi asioita, ja samalla moralisoit minua siitä, etten saisi pitää ihmisiä paskiaisina sen perusteella, mitä pahaa he ovat minulle tehneet? HAHHAHHAHAHA....

        "Kuoleman jälkeinen on typerä oletus, sillä ei ole perusteluja muuta kuin paimenten sepittämät tarinat. "

        Sukupuoli on typerä oletus, sillä ei ole perusteluja muuta kuin erilaisten ihmisryhmien tietämättömyyksissään ja erilaisissa massapsykooseissa sepittämät tarinat.


      • Turhaa hölinää
        Esa C. kirjoitti:

        Kantasolut saadaan abortoiduista sikiöistä. Kuka vitun natsi hyväksyy niiden käytön KOSMEETTISIIN TOIMENPITEISIIN??? Jos niillä saadaan jonkun henki pelastettua sen voi vielä hyväksyä... mutta transihmiset te ehdottelette tällaisia ja väitättekö sen jälkeen vielä että ETTE ole itsekkäitä, toisten tunteista ja minkäännäköisestä moraalista piittaamattomia?? Kauneutenne on tärkeämpää kuin toisen elämä...

        Kantasoluja voi eristää myös ihmisen omista soluista.
        http://www.bioteknologia.info/etusivu/terveys/Kantasolut/


      • itsentutkija
        Uskova Noora kirjoitti:

        Mitähän tekstejä olet lukenut, et ainakaan Raamattua, jossa ei ole mitään mainintaa "sukupuolettomien olemisesta lähempänä Jumalaa". Lisäksi, sukupuolettomia ihmisiä ei ole: olemme kaikki naisia tai miehiä.

        "Sekä eedenistä karkoittaminen tarkoitti tiettyjen uskonryhmien mukaan sukupuolettoman ihmisen jakoa mieheksi ja naiseksi."

        Epäilemättä on ollut kaikenlaisia uskonryhmiä, jotka ovat teoretisoineet vaikka mitä, mutta totuus on se, että Jumala karkotti Aadamin ja Eevan Eedenin puutarhasta, koska nämä olivat langenneet syntiin ja Jumala halusi estää sen, että syntiset ihmiset söisivät Eedenin puutarhan keskellä kasvavasta elämänpuusta hedelmiä ja siten eläisivät ikuisesti (jolloin myös synti olisi ikuista). Eedenistä karkottaminen on yksi armollisimmista teoista, mitä Jumala on hyväksemme tehnyt.

        Miten voisin uskoa raamattua, kun sieltä on jätetty kokonaan muistaakseni Tuomaan kirja pois.Keskiajan kirkonmiehet pyrkivät hallisemaan kansaa pelolla ja siksi sepittivät omia muunneltuja totuuksia raamattuun.

        Mitä tulee tähän Paavalin kirjeeseen,niin siinä hän nimenomaan kirjoitti sen aikakauden ihmisille niistä vaikeuksista mitä siihen aikaan oli.

        Ehkä ne ei olleet Aadami eikä Eevakaan jotka sieltä karkotettiin,vaan langenneet enkelit jotka nousivat Jumalaa vastaan halutessaan olla itse valtiaita,tämän vuoksi Jumala karkoitti nämä langenneet sieltä pois, näitä langenneita sieluja me olemme koska me lähdimme näiden valtaa haluavien enkeleiden kelkkaan.
        Totuus on tämä,että jokainen sielu palaa ennemmin tai myöhemmin takaisin Jumalan luo, aivan jokainen,koska olemme Jumalan luomia sieluja,emme kehoja,keho on katoava,mutta sielu ikuinen.

        Ehkä kannattais jättää se raamattu ja alkaa lukemaan Ihmeiden oppikurssia,joka on Jeesuksen sanelema,siinä kerrotaan miten asiat oikeasti ovat.


      • Lueppas historiaa
        Uskova Noora kirjoitti:

        Mitähän tekstejä olet lukenut, et ainakaan Raamattua, jossa ei ole mitään mainintaa "sukupuolettomien olemisesta lähempänä Jumalaa". Lisäksi, sukupuolettomia ihmisiä ei ole: olemme kaikki naisia tai miehiä.

        "Sekä eedenistä karkoittaminen tarkoitti tiettyjen uskonryhmien mukaan sukupuolettoman ihmisen jakoa mieheksi ja naiseksi."

        Epäilemättä on ollut kaikenlaisia uskonryhmiä, jotka ovat teoretisoineet vaikka mitä, mutta totuus on se, että Jumala karkotti Aadamin ja Eevan Eedenin puutarhasta, koska nämä olivat langenneet syntiin ja Jumala halusi estää sen, että syntiset ihmiset söisivät Eedenin puutarhan keskellä kasvavasta elämänpuusta hedelmiä ja siten eläisivät ikuisesti (jolloin myös synti olisi ikuista). Eedenistä karkottaminen on yksi armollisimmista teoista, mitä Jumala on hyväksemme tehnyt.

        "Mitähän tekstejä olet lukenut, et ainakaan Raamattua, jossa ei ole mitään mainintaa "sukupuolettomien olemisesta lähempänä Jumalaa". Lisäksi, sukupuolettomia ihmisiä ei ole: olemme kaikki naisia tai miehiä."

        No ei tietenkään ole kun ne ei sovi ahdasmielisten päähän.

        Näin vertauksena voisin sanoa että olet lukenut trilologian kolmannen osan mutta et kahta ensimmäistä. Uskonto ja ihmiset on ollut olemassa jo ennen raamatun kirjoittamista.


      • AlienIndie
        Lueppas historiaa kirjoitti:

        Kannattaisi varmaan perehtyä siihen uskonnon historiaan. Ennen erästä pappia sukupuolettomat tai mitä lähempänä sitä olevat oli lähempänä jumalan "kuvaa"/lähes jumalia.

        Sekä eedenistä karkoittaminen tarkoitti tiettyjen uskonryhmien mukaan sukupuolettoman ihmisen jakoa mieheksi ja naiseksi.

        Näin muutaman asian historiasta mainitakseni.

        Lahjakkaasti päästä keksittyä historiaa.

        Auta armias jos minä sanoisin uskovani noin (kuten uskonkin ja sanonkin), johan silloin kääntyisi joka transu mekkaan päin.


      • transbender
        Uskova Noora kirjoitti:

        Mitähän tekstejä olet lukenut, et ainakaan Raamattua, jossa ei ole mitään mainintaa "sukupuolettomien olemisesta lähempänä Jumalaa". Lisäksi, sukupuolettomia ihmisiä ei ole: olemme kaikki naisia tai miehiä.

        "Sekä eedenistä karkoittaminen tarkoitti tiettyjen uskonryhmien mukaan sukupuolettoman ihmisen jakoa mieheksi ja naiseksi."

        Epäilemättä on ollut kaikenlaisia uskonryhmiä, jotka ovat teoretisoineet vaikka mitä, mutta totuus on se, että Jumala karkotti Aadamin ja Eevan Eedenin puutarhasta, koska nämä olivat langenneet syntiin ja Jumala halusi estää sen, että syntiset ihmiset söisivät Eedenin puutarhan keskellä kasvavasta elämänpuusta hedelmiä ja siten eläisivät ikuisesti (jolloin myös synti olisi ikuista). Eedenistä karkottaminen on yksi armollisimmista teoista, mitä Jumala on hyväksemme tehnyt.

        " Lisäksi, sukupuolettomia ihmisiä ei ole: olemme kaikki naisia tai miehiä."

        Käsityksesi on väärä, niin kulttuurisesti kuin biologisestikin. Jos joku identifioi sukupuolettomana, sinulla ei ole valtaa väittää hänen identiteettiään vääräksi.

        Lisäksi vaihtoehtoja on useampiakin kuin vain "mies", "nainen" ja "sukupuoleton".


      • Anonyymi
        Lääketiede edistyy kirjoitti:

        Todennäköisesti tuo synnyttäminen on mahdollista n. 10 vuoden sisällä. Täydellisten naisen sisäisten sukuelimien kasvattaminen kantasoluista onnistunee muutaman kymmen vuoden sisällä.

        On olemassa syntymästään saakka olevia naisia joilla on miehen kromosomit.

        Nyt on vuosi 2021 eikä todellakaan edes yritetä päästä tähän että olis mahdollista synnyttää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on vuosi 2021 eikä todellakaan edes yritetä päästä tähän että olis mahdollista synnyttää

        Sen aika tulee vasta vuosikymmenten päästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on vuosi 2021 eikä todellakaan edes yritetä päästä tähän että olis mahdollista synnyttää

        Kyllähän tuota on jo yritetty siirtokohdulla, ei tosimielessä transsukupuoliselle, mutta naisille joilta kohtu on synnynnäisesti puuttunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen aika tulee vasta vuosikymmenten päästä.

        Se aika ei tule koskaan eikä pidä tullakaan!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se aika ei tule koskaan eikä pidä tullakaan!!!!!

        Oli miten oli, mutta on vaikea arvostaa ihmistä, joka väittää tietävänsä 100 % varmuudella mitä tulee tapahtumaan tuhansien vuosien kuluessa.


    • Sukupuolenkorjaus

      Sukupuolenkorjausleikkauksia tekevät lääkärit eivär vähääkään välitä siitä josko potilas saa leikkauksen jälkeen paremman elämän. Heille on aivan sama leikkaavatko vai ei sillä saman palkan he kuitenkin saavat. Töölön lääkärit eivät ole ilmeisesti koskaan edes kuulleet sellaisesta asiasta kuin Hippokrateen vala.

      Voivat aivan hyvin jättää kenet tahansa leikkamatta eikä siinä Hippokrateen vala paljon paina. Eivät edes perustele ihmeellisiä päätöksiään vaan keksivät jotain tekaistuja juttuja. Sellaisilta lääkäreiltä pitäisi ottaa lääkärinoikeudet pois.

      • .........

        Kirurgeille ei kuulu mitenkään arvioida potilaan elämänolosuhteita ennen ja jälkeen leikkauksen. Se kuuluu transtutkimusyksikön psykiatrille ja hän antaa siitä lausunnon kirurgille.

        Voihan transsukupuolinen nainen elää täysillä naisena ilman SRS leikkaustakin ja osa ei edes halua tuota leikkausta. Miksi siis olet nostanut tästä näin mahdottomonan metelin. Sen vielä ymmärtäisi että puolisosi olisi mies ja olisit hetero joka tarvitsee sitä vehjettä.


      • AlienIndie
        ......... kirjoitti:

        Kirurgeille ei kuulu mitenkään arvioida potilaan elämänolosuhteita ennen ja jälkeen leikkauksen. Se kuuluu transtutkimusyksikön psykiatrille ja hän antaa siitä lausunnon kirurgille.

        Voihan transsukupuolinen nainen elää täysillä naisena ilman SRS leikkaustakin ja osa ei edes halua tuota leikkausta. Miksi siis olet nostanut tästä näin mahdottomonan metelin. Sen vielä ymmärtäisi että puolisosi olisi mies ja olisit hetero joka tarvitsee sitä vehjettä.

        'Kuinka normaalina sinä itse pitäisit henkilöä, joka esim. kieltäytyy saunomisesta tai muiden nähten uimisesta kokonaan, ellet tietäisi hänen olevan transsukupuolinen?

        Joensuussa oli heti pari viikkoa opiskeluiden alettua "excursio" jossa sosiologian fuksit matkasivat jonkun mökille, ja se että en lähtenyt mukaan vain lisäsi outouttani kaikkien silmissä ja myötävaikutti siihen että kukaan ei noin outoa hiipparia kaverikseen halunnut.


      • ........
        AlienIndie kirjoitti:

        'Kuinka normaalina sinä itse pitäisit henkilöä, joka esim. kieltäytyy saunomisesta tai muiden nähten uimisesta kokonaan, ellet tietäisi hänen olevan transsukupuolinen?

        Joensuussa oli heti pari viikkoa opiskeluiden alettua "excursio" jossa sosiologian fuksit matkasivat jonkun mökille, ja se että en lähtenyt mukaan vain lisäsi outouttani kaikkien silmissä ja myötävaikutti siihen että kukaan ei noin outoa hiipparia kaverikseen halunnut.

        Eipä ole tullut koskaan tuollaista tilannetta eteen. Jos joku on kieltäytynyt osallistumasta saunareissuun, sitä ei ole ihmetelty eikä ole aiheuttanut syrjimistä.


    • Boobman3900

      Paljon maksaisi että saisi naisen tissit itselleen mies olen

      • Suunnittelet hölmöä

        Silikoni-implanttileikkauksen hintahaarukka lienee 4000-8000 euroa, mutta lääkärin löytämisessä voi tulla ongelmia. Todennäköisesti joutuu menemään ulkomaille ja sielläkin leikkaukseen suostuvaisen lääkärin löytäminen on vaikeaa.


      • esiinvaipiiloon

        Miksi haluaisit tissit itsellesi jos olet mies?

        Pitäisitkö tissejäsi "esillä" normaalisti arjessa, eli näyttävästi ja tuettuina puseron alla, vai sitoisitko ne litteiksi piiloon arjessa, jotteivät muut ihmiset näkisi niitä? Olisivatko tissit sinulla vain ns. yksityiseen käyttöön?

        Jos et arjessa pitäisi niitä piilossa, vaan kunnolla ja näkyvästi liiveillä tuettuina, niin pukeutuisitko kuitenkin päällysvaatteiden osalta kuin miehet? Olisiko sinulla näyttävästi sojottavat tissit miesten kauluspaidan ja solmion yms. alla? Miten hoitaisit tilanteet, joissa joku mahdollisesti utelisi syytä moiselle? Entä yleisiin saunatiloihin meneminen, esim. miespuolisessa työporukassa, kaveriporukassa jne?


    • opel1944

      Minä olisin valmis maksamaan sukupuolemvaihdostani kirurgille vaikka monta miljoonaa, mutta sen pitäisi myös olla varma asia että voin antaa pillua, ja nauttia naisena olosta! En halua olla mies

      • Anonyymi

        Ei kaikki syntyään olevat naisetkaan tykkää antaa saati nauti! Ennen leikkausta ei voi saada varmuutta.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2763
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2350
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2110
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1874
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1731
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1725
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1696
    8. 103
      1676
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1487
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe