Orjasalama

tietämätön

Nyt tarvitaan jonkun viisaamman ihmisen apua. Minulla on jo yksi ulkoinen salama, Canon Speedlite 580 EX. Itse en ole kuitenkaan tätä salamaa ostanut, mutta olen sen ainoa käyttäjä. Tarvitsisin kuitenkin toisen salaman. Molemmat salamat tulee orjasalama käyttöön. Salaman pitäisi olla sen verta tehokas että sillä voi ampua ulkona kirkkaassa säässä muutaman metrin päästä, kuitenkin 580 EX on sen verran tehokas että toisen salaman ei välttämättä tarvitse olla yhtä tehokas, lähinnä täytesalama vain.

Salaman lisäksi tarvitsisin myös oivan laukaisimen jolla orjasalama laukeaa. Toimiiko tämä oikealla tavalla? http://www.verkkokauppa.com/fi/product/7895/crhcd/Hahnel-Combi-TF-langaton-kaukolaukaisin-Canon

4

483

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Salama on

Jotenkin tuntuu, ettei sulla ole termit eli käsitteet "kotona". No joo ... Onko salamasi manuaali tallessa? Se pitää ensin opiskella huolella. Vastaavat jutut kamerasi manuaalista. Osaatko salamasi säädöt?

Halvinta on ottaa aikalisä ja ostat kirjan. Canonistille oiva opus on Speedliter's Handbook by Syl Arena. Varmaan on muitakin. Edullinen (varsinkin jos saat Suomesta ostaa, kysy Akateemisesta) verrattuna siihen, että menet heti ostamaan triggereitä ym.. Kukin ulkoinen salama tarvii jalustan, mielellään varjon ja softboxin ym. sälää. Kuka niitä sulle pitelee? Histogrammi on tässä tapauksessa halvin valotusmittari, mutta työläs ainakin aluksi. Nopeiten jokaisen saman säätää valotusmittarilla. Kyllä ne oppii kokeilemallakin ja ajattelemalla.

Salamalaitteita markkinoidaan väärin kriteerein, ja täällä suolessa parikymppiset väittelee niinkuin ohjeluku olis kaikki kaikessa. Kuka laukoo muuta kuin muutamaan metriin (1,5-3 m) salamalla? Joka salamalla voi aina ampua ulkona, vaikka kuinka paistaisi. Suora auringonvalo on huono kaveri. Kuitenkin mieluummin haluat kuvata varjossa, Tiedätkö miten kameran aukko ja aika ovat naimisissa salaman kanssa?

Hahnel-Combi vaikuttaa hinnaltaan mielenkintoiselta. Vaihtoehtona näyttää olevan paljon kalliimpi. Mitä tosta halvasta puuttu verrattuna kalliimpaan? Tutustut ominaisuuksiin ja muihin merkkeihin netissä. Vertaa mitä kalliimpi lupaa enemmän. Mitä tosta halvasta puuttuu? Pitää tietää. Sitten tulevaisuus. Pysytkö merkissä, kun harrastus laajenee?

Halvin vaihteohto on aiheen opiskelu lähetin-vastaanotin-paketti vähintään metrinen hopea-valkoinen-pyöreä varjo nykyinen salamasi jalustat 2 kpl. Halpoja klipsejä rautakaupasta. Sitten jos kiinostus lisääntyy, osta toinen saman tehoinen salama, tai useita. Niiden tehoja voi säätää. - Terve tuloa kerhoon.

• eienääniintietämätön

Kiitos!

• Salama on
        eienääniintietämätön kirjoitti:

Kiitos!

Tuli mieleen vielä halvempi aloitus. Osta E-TTL-synkkajohto kameran ja salaman väliin. Canon OC-E3 E-TTL-cord tai t ä y s i n vastaava muu merkki. Älä osta halvempaa kaapelia, joka laukoo salaman vain manuaalilla.

• herrasalamavalo

Metz Mecablitz 36 AF-5! Tuleeko digikameraan ongelmia joistakin salamoista? Sillä 36 AF-5 ois aika hyvä tarpeeseeni. Onko kokemuksia????

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      152
      2186
    2. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      97
      1423
    3. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      341
      1423
    4. 168
      1291
    5. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      68
      1081
    6. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      978
    7. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      59
      940
    8. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      939
    9. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      27
      872
    10. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      46
      849
    Aihe