Heips!
Mulla olisi eräs tyhmä kysymys, joten joku viisaampi toivottavasti voisi auttaa...Eräs kaverini Irlannista olisi mahdollista tulossa Suomeen marraskuussa ja olen miettinyt onko se aivan kamala ajankohta. Marraskuu ei tunnetusti ole mikään kovin hehkeä kuukausi. Mulla on muutto edessä Ouluun muutaman viikon päästä ja ajattelin viedä kaverini silloin marraskuussa Lappiin. Miltä kuulostaa? Itse olen Etelä-Suomesta enkä ole häpeäkseni käynyt Lapissa 10 vuoteen, joten tarvitsen kipeästi apua tähän dilemmaan. Olen kyllä matkustellut muualla Suomessa ja osaisin esim. Itä-Suomesta nimetä monta hienoa tutustumiskohdetta, mutta Lappi on toistaiseksi jäänyt aika tuntemattomaksi alueeksi. Asiaan on kyllä muutos kun Oulussa tulee ainakin neljä vuotta vietettyä opiskelujen takia. Jos Lappiin kannattaa mennä jo marraskuussa niin mitä siellä voisi tehdä? Kiitos jo etukäteen avusta!!
Lappi marraskussa?
5
3378
Vastaukset
- apua?
http://www.yllas.fi
ehkä siellä tapahtuu jotain silloin - On tekemistä
niin meillä on lunta marraskuussa. Pääsee laskettelemaan, kelkka- ja koirasafareille, hiihtämään ja kaikkea muuta kivaa, mitä voi lumessa tehdä. Ja marraskuussahan lumitykitkin alkavat hoitaa rinteitä kuntoon...
Lisäksi jokaisessa tunturikeskuksessa on omat ohjelmansa, jotka löytyvät heidän nettisivuiltaan, mm. www.levi.fi. Eli ei marraskuussakaan tarvitse pyöritellä peukaloja. - Saku
Joo,marraskuu on kyllä jo talvea ainakin Ylä-Lapissa.
Itse olen ollut useanakin vuonna Saariselällä marraskuussa.
Itse asiassa marraskuun lopulla järjestetään Kaamosjazz, joka täydentää sopivasti hiihtoa ja muuta ulkoilua.Kaamos on sinänsä jo komemus.
Suotuisilla keleillä mm. revontulet näkyvät etc.
Tutustu oheisilla sivuilla.
http://www.saariselka.fi/fin/index.html
http://www.saariselka.fi/fin/marras.html - ÖÖö
...on pahin mahdollinen ajankohta. Lapissa (joka on muuten aika laaja alue...) voi jo olla oikeasti lunta, joten ns. talvi-aktiviteetit lienevät mahdollisia.
- Hessu
Oulusta on oikeaan Lappiin vielä n. 500 km.( Ivalo / Saariselkä , Enontekiö jne)
Ilmasto muuttuu tuolla välillä tosi paljon.
Marraskuussa on etelässä monesti tosi kurjaa, mutta Lapissa jo kunnon kuiva talvikeli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 484056
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle131940Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom631385Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise951316Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.681205Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A51091- 47961
Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥28949Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti334930En haluaisi kaiken kuihtuvan pois
ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?40927