SAMSUNG-tv:stä kokemuksenne/ Ostanko?

Vihjeitä ostoon, pls

Tämänhetkiset Samsungit, toimivatko ne?
Tuossa palstalla alla on vanha ketju aiheesta, tämä
http://keskustelu.suomi24.fi/node/6952712

... kuitenkin, se on aloitettu jo 2009,
viimeksi tänä marraskuussakin siihen vielä kirjattu,

joten haluan aloittaa uuden SAMSUNG-kokemusketjun.

Minun pitäisi ostaa 27":n televisio ja tähän asti tutkimukseni ovat koko ajan päätyneet joko Samsungeihin tai LG'hen !

Melkeinpä olin just lähdössä Verkkokauppaan ostamaan tämän
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/44672/dgqtc/Samsung-T27B300-27-LED-TV-monitori

Tuo täyttäisi kaikki ajatukseni! Ainoastaan en saanut selville, onko EPG olemassa.

Mutta sitten katsoin em. S24:n tv/laitteet/Samsung-ketjua
ja nyt en uskalla Samsungia ostaa!

Haluaisin mieluiten Philipsin tai Sonyn, mutta eikö niitä todellakaan enää myydä ? Ei just ollenkaan valikoimaa niissä, häh?

14

1335

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eipientä.,..

Ota mieluummin LG, siinä ei ole läheskään niin paljon "bukeja" kun Samsungissa. Kuvanlaaduissa ei ole suuriakaan eroja, mutta käytössä on. Esim kun vaihtaa kanavaa, Samsung ei näytä mikä ohjelma menee, mutta LG näyttää, tämä on pieni mutta tosi jäynäävä vika Samsungissa. Sitten tietysti tuo tekstitv, joka Sampassa toimii todella monimutkaisesti. Mieti nyt vielä tuota kokoa, 32" on ihan riittävän pieni kaikilta etäisyyksillä, ja hintakin taitaa olla sama kun 27".

• mokoma4

kYLLÄ MEITIN sAMSUNG AINAKIN NÄYTTÄÄ MIKÄ OHJELMA MENEE, KUN KANAVAA VAIHAA.... :)

• Vihjeitä ostoon, pls

Kiitän ajatuksistasi. Olen yksinään tätä "elämää suurempaa" valintaa tekemässä. Arvasit, että olen pähkäillyt 27:n ja 32:n välillä kovin. Tavallaan pitäisi ensin tietää varma paikka, missä tv tulee olemaan ja missä mä olen, kun sitä töllään! Välillä katson vajaan 2 m:n päästä istuen, mutta jos haluan sohvaperunana huilata, niin etäisyys olis n. 3 m. Tällä perusteella kokoa mietin. Eikö olisi paha katsoa 32:sta liian läheltä, sellaistakin jostakin olen lukenut. Kotini on ahdas, mutta 32 myös kiinnostaisi!

Myös vaikuttaa, ettei tv saisi painaa paljon, reilusti alle 10 kg olis hyvä, sillä sitä liikuttelenkin, kuten entistänikin. Mulla ollut nyt oireilevassa tilassa oleva taulupiilipsi 23 , joka ollut ok koko sekin, joskin suurempi vois olla. Se oli ekoja tauluja ja on palvellut erittäin hyvin. Philips kuitenkin lopettanut tuotannon.

Olen mittaillut ja kuvitellut sekä 27 että 32 -kokoista, otettava eri juttuja huomioon.

Sinun kokemustietosi, jonka kirjoitit, ovat samansuuntaiset kuin mun tiedot-vaistot, kiitän. Mullekin tietyt ns. yksityiskohdat on kovin tärkeät, kuten just, että EPG pitää löytyä! Eikä käy tuommoiset puutteet, joista kirjoitit. - Jännittää niin tää itseä kohtaan oleva vastuu isohkossa hankinnassa! Välttämättä en kuitenkaan halvinta mahdollista hintaa tuijottele, vaan muutoin parasta ostosta.

Katselin netissä eilen myös Soneja. Niihin tullu ihan hölömö jalusta, kaksi varvasta leveellään. Mulla pitäisi olla justiinsa tuo sievä yksijalkainen pikku levyn päällä jököttävä laite.

Mitäs sanotte, en osta ennen itsenäisyyspäivää, jospa sen jälkeen hinnoissa lasku? Tai joulun jälkeen laskua? Kuten sanoin, hinta ei kuitekaan ainoa kriteerini.

• Hyvin toimii...

Itsellä ollut 46 tuumainen Samsungin Smart led telkkari nyt reilun vuoden, ja ei ongelmia.

Enkä ole kyllä huomannut noita yllä olevan mainitsemia "bugeja", ja teksti-tv:kin toimii hyvin. Tottumiskysymys.

• eiliianpientä..,

Toimii se tekstiTV, mutta ei hyvin. Kun meinaa alasivuja selata, ensin pitää painaa pre-ch nappulaa, sitten pitää painella niitä hemmetin pieniä A ja B värinappeja, ja kun haluaa lopettaa niin TTX namiskaa 3 kertaa. Tämä ongelma mainitaan uuden TM lehden TV testissä. Näyttääkö sun Samsung ohjelmatiedot kun vaihdat kanavaa? ei taida näyttää vaikka kirjoitat toisin? Aloittajalle : En usko hintojen enää laskevan juurikaan, halvimmat 32" 250€ ja vähän paremmat mallit 300-400 euroa. Käy katselemassa liikkeissä päällä olevia toosia eri etäisyyksiltä, voi auttaa tuon koon valitsemiseen.

• Hyvin toimii...

"Näyttääkö sun Samsung ohjelmatiedot kun vaihdat kanavaa? ei taida näyttää vaikka kirjoitat toisin?"

En muuten kirjoittanut tuosta mitään.

En tosin kaipaakaan tuollaista ominaisuutta, koska yleensä kyllä katsoja tietää, mitä kanavaa katsoo. Ja saahan sen "Info"-painikkeella näkyviin.

• Samsung säästää
        Hyvin toimii... kirjoitti:

"Näyttääkö sun Samsung ohjelmatiedot kun vaihdat kanavaa? ei taida näyttää vaikka kirjoitat toisin?"

En muuten kirjoittanut tuosta mitään.

En tosin kaipaakaan tuollaista ominaisuutta, koska yleensä kyllä katsoja tietää, mitä kanavaa katsoo. Ja saahan sen "Info"-painikkeella näkyviin.

Paremmissa telkkareissa näkyy siis kanavan vaihdossa tai kanavia selatessa kanavan nimi, mutta myös (ja tämä on tärkeä) tv-ohjelman nimi ja alkamis- ja päättymisaika (voi olla palkkikin joka näyttää missä asti mennään), sekä nykyinen kellonaika. Tuon tiedon näkymisajan voi määrätä 1-5 sekuntiin asetuksista (minulla muistaakseni 2 s).

Ei tarvitse painella erikseen Info-nappia, kun nykyaikainen tv tarjoaa tiedon. Samsung näytti ne myös ennen, kunnes totesi, että se maksaa liikaa ja poisti ne vanhoistakin malleista jos käyttäjä erehtyi päivittämään TV:nsä ohjelmiston. Jos tosiaan joku ei haluaisi nähdä tv-ohjelman tietoja, niin heille Samsung olisi voinut tarjota asetuksen "ei näytetä"... Ei.... Otetaan vaan pois kaikilta.

• PTgF

Itse katselen 42 tuuman telkkaria runsaan kolmen metrin etäisyydeltä, eikä mieleeni ole koskaan tullut, että kuva olisi liian iso. Merkki on Philips. Se sopii minun tarpeisiini hyvin. Jos kuitenkin käytät kuulokkeita television äänen kuuntelemiseen, äänen voimakkuuden säätö vaatii useita kapulan klikkauksia, ja tämä on itselläni ainoa merkittävä miinus.

Töllöni on kolme ja puoli vuotta vanha, joten se ei ole aivan littumallia. Tästä on se miellyttävä seuraus, että televisioni äänikin on kohtalaisen hyvä tv-ääneksi, koska siihen on voitu asentaa isommat kaiuttimet kuin nykytelkkuihin. Itse asiassa ääni oli tärkeimpiä valintaperusteitani, kun ostin laitteen.

• Vihjeitä ostoon, pls

Aloittaja parin päivän päästä jatkaa! Olen edelleen pähkäillyt ja tutkinut. Nyt olen Verkkokaupan myymälästä melkein lähdössä ostamaan kuitenkin sit Philipsin, tämän:

Philips 32 PFL 380 7T 32" LED TV,
      DVB T2, DLNA 100 Hz Full HD
      paino jalustan kanssa 9,2 kg

Näyttää tulleen myyntiin myös uudempi PFL 400, joka hieman kalliimpi ja painavampi ja siinä on tv-ohjelmien tallennusmahdollisuus (USB). Näyttäisi olevan taas edellistä suositumpikin. Mutta, tässä kohdin päätän, että en tule tallentelemaan mitään, niin tärkeää ei tv:ssä minulle pysty olemaan. Enkä hirveitä aikoja tv:n kanssa (!) aio elämästäni elää. Tämäkin kriteeri! - Ans' kattoo, mite ämmän ny käy. Saa kommentoidakin.

• Käykokeilemas

Mieti myös Panasonicin telkkareita. Tai jos et voi sitä ostaa, niin LG.

Käy kaupassa kokeilemassa eri merkkejä!

Samsungissa ei tietääkseni saa kuvasuhdevalintaa niin, että se näyttäisi aina automaattisesti lähetyksen mukaista kuvaa. Toki se ei haittaa kaikkia... Monesta katsojasta onkin ihan sama, onko ympyrä venytetty soikeaksi ja ihmiset venytetty paksuiksi silloin kun tulisi 4:3-kuvaa (vanhat elokuvat ja sarjat, osa uudehkoistakin amerikkalaisista sarjoista). Osa jopa erityisesti haluaa katsoa vääristettyä kuvaa koska he inhoavat sitä, että osa kalliin tv:n kuva-alasta jäisi käyttämättä tai että se on heillä liian pieni ettei näe kunnolla muutoin.

• tapansakullakin.

Minulla on sellainen tapa että jos lähetys on 4:3, vaihdan kanavaa tai laitan toosaan kiinni. Ja komppaan aloittajaa, mitään niin hyvää ei telkkarista tule että tarvis tallentaa tai nauhoittaa.

• Samsukki

Tuommosen erehdyin ostamaan:
      Samsung 46" LED Smart-TV UE46ES5505
      Täysin surkea kuva verrattuna vanhaan Sony Bravia töllöön.
      Molemmat kiinni antenniverkossa.
      Kuva epäselvä, ei saa teräväksi, huonot ja suttuisat värit.
      Tehdasasetuksia olen yrittänyt korjailla paremmiksi. Ei vaikutusta.
      Tekniikan Maailman julkaisemilla kuvasäädöilläkään ei saa parannusta kuvan laatuun. Noilla säädöillä erittäin huono tulos.
      Oiskohan virittimessä vikaa?
      Taloyhtiön antenni ok, koska vanhan töllön kuva ok.

• PHILPSIÄ SAAPI NY HA
    • Joopa joo..

No tuotteen hinta jo kertoo kyllä kaiken oleellisen..

Jep, melko hulvaton tuo markkinointitekstitys pillipsin sivuilla:

"100 Hz:n Perfect Motion Rate (PMR) takaa huippuluokan liiketarkkuuden" öö??

"Upea LED-kuva ja uskomaton kontrasti"

Hahha saa oikeen "100hz" LCD-kuvaa ja uskomaton kontrasti :) Huhhuh, 55" töllöstä saa vain päänsäryn tuommoisella paneelilla. Kokemusta on ja vain 42" mallista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      83
      6059
    2. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      47
      4095
    3. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      131
      4021
    4. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      69
      3823
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2978
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      7
      2577
    7. 41
      2445
    8. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      28
      2262
    9. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      204
      2141
    10. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      450
      1859
    Aihe