Äitini sai perinnoksi jaossa rantatontin kun äidin kotitila jaettiin. Isä haki siihen rakennuslupaa myöhemmin, muttei saanut. Äiti ei sairauden vuoksi jaksanut asiaa hoitaa. Asia kävi korkeimmassa oikeudessa ja päätös oli kielteinen. Isä möi rantatontin ilman rakennuslupaa ja uusi omistaja sai rakennusluvan lähes samoilla perusteilla kuin millä se oli vanhemmmilta evätty. Sen on myöntänyt ostajakin.
Vanhempani ovat jo kuolleet, mutta minua asia on vuosien mittaan jäänyt kaivelemaan vanhempien puolesta. Minua ei tontti sinänsä kiinnosta, mutta asian kulku ja päätäkset kiinnostavat edelleen. Ihmettelen mistä oli kysymys? Ei sovi minun oikeustajuuun.
Voinko edelleen ottaa selvää asiasta. Tapauksesta on jo aikaa reilut 20v. Päätökset ovat olemassa jossain paperilla edellen ja perustelut. Mistä voisi asia selvittää? Tietääkö joku?
Rantapalsta
3
511
Vastaukset
- asia
Yritä unohtaa tuollainen, näitä vain tapahtuu, ehkä kunnassa oli vaihtunut joku virkamies, ostaja osasi tehdä hakemuksen ilman jotain vain tai nyt sanaa, se on usein pienestä kiinni. Joskus asiat eivät mene oikeustajumme mukaan, mutta niiden asioitten kanssa on elettävä.
- Liinu
Niin, minun järki sanoo, että nämä asiat menevät olemassa olevan lain mukaan ei virkamiehen mukaan.
- perijä
Joo-o älä vaivaa päätäsi moisella...Vaikka tässäkin maassa pitäisi olla sama laki kaikille niin kyllä noissa pikkukylissä ainakin vehkeillään, jos olet nähnyt elokuvan Onnellinen mies niin se on enemmän kuin totta.
Itselläni on vähän sama brobleema päällä, naapuri vehkeilee kunnan päättäjien kanssa ja
rakennuslupa asiat vaihtuu pärstäkertoimen mukaan (kyseessä myynnissä oleva tontti)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o2485672Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki353231Sofia Virta: bänet!
Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.1332549"Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"
"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää2102013Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan
(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol641542- 641007
Niin että miten
Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua77937Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet
Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni123813Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun
Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan8781- 39728