"Poikaystäviä" kypsässä iässä

Mustat sukat

Tervehdys ikätoverit! En ole aikaisemmin kirjoitellut vaan nytpä kerron pikku pulmasta. Olen elänyt jo vuosia yksin ja tottunutkin siihen. Samaa huushollia en miehen kanssa kaipaakaan, mutta somaa olisi seurustella rakastetun kanssa, jos sellaisen löytäisi. Kaikki ikätoverit kyllä oivaltavat, että ei ole niin helppoa ja yksinkertaista tässä iässä kohdata rakkautta, tyytykäämme siis ystäviin.

Mikä on pulmani? Minulla on kaksi oikein hyvää miesystävää, joista en missään nimessä halua luopua. Kysymys ei ole siis seksistä vaan ystävyydestä. Nyt olen vastikään tutustunut uuteen miellyttävään mieheen. Olisi mukava häntäkin tapailla, kun näin eläkeläisellä aikaakin riittää. Olen perusrehellinen enkä haluaisi kieroilla, jos joku näistä miehistäni saisi tietää toisista. Epäilen hieman, että ainakaan tämä uusi tuttavuus ei ymmärtäisi.

Edessä on siis tilanne, jossa joudun selittämään ajatuksiani ja mielipiteitäni. Epäilen vaan, että miehet eivät ymmärrä. Heistä on kai käsittämätöntä olla "vain" ystävä. Harmi, sillä iän karttuessa ei ystäviä ole liikaa. Jokainen tarvitsee toisen seuraa ja tukea. Koen itseni loukatuksi ja vähätellyksi, jos ystävyyssuhteeni kuitataan seksijutuiksi ja minut leimataan viettelijäksi. Muutama orastava ystävyys katkesi kesken, kun mies vaati seksiä. Minä en petipuuhiin ystävien kanssa rupea eikä sitä rakkautta ole vielä löytynyt ja tuskin löytyykään. Miksi miehet halveksivat ystävyyttä? Onko yli kuusikymppisillä yksinäisillä miehillä varaa hyljeksiä naisen ystävyyttä?

Lopuksi huomautan, että en ole flirttailija, mutten mököttäjä tuppisuukaan. Olen joutunut opettelemaan sosiaalisia taitoja ja siksi kai minun kanssa on helppo tulla juttuun. Osaan kyllä asetella sanani ja selviytyä tilanteista mutta kernaasti lukisin muiden kokemuksista. En halua loukata ketään, mutta kukaan mies ei voi määrätä, kenen kanssa olen tekemisissä. Onko joku onnistunut löytämään toimivan ratkaisun?

58

1363

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • isoäiti*

Miksi sinun pitää kertoa kaikki ystävyyssuhteesi toisille, kyllä aikuisella ihmisellä saa olla omia ystäviä olivatpa ne sitten platonisia tai eivät, eikä heistä ole tilivelvollinen kenellekään. Jos joku ei suvaitse toisen ystäviä, niin onkin parasta, että katoaa varsin varhaisessa vaiheessa, sillä ongelmat piilevät suvaitsemattomuudessa.

Turhan herkkähipiäinen olet, jos toisten puheet vaikuttavat ratkaisuihisi.
      Oma tupa, oma lupa.
      En tiedä kenellä on varaa hyljeksiä kenellä ei, mutta ystävät kuuluvat elämään -
      miehet sekä naiset - rikkautta antavat kaidalla polullamme.

Iloitse ystävistäsi!

• kokenu jaiken tietää

Olet erittäin ristiriitainen ihminen, olet itselle sekä muille,

joten sanon,
      opettele olemaan rehellinen, suoraviivainen tunteissasi, teoissasi , siis kaikessa,,,
      ole rehellinen omana itsenäsi,
      älä kieroile, kueten nyt näytät tekevän,,,

• ...............

korjaus = kokenu kaiken tietää ,,,

• en ole tuomitseva

AP,
      suhteellisuudentajusi taisi olla piilossa!

• ihan on oma asiasi

No, eihän sinun tarvitse tavata näitä miesystäviäsi yhtä aikaa.

Ja tässä iässä (Oletan sinun olevan jo 60v) niin naisella kuin miehellä voi olla vaikka kuinka paljon ystäviä aina lapsuudesta lähtien.

Ps. eri juttu sitten taas, jos sinulla on ystävällinen seksisuhde meneillään kaikkiin näihin kertomiisi kolmeen mieheen.

• 1943

Oletpa sopan itsellesi keittänyt. Millainen käsitys miespuolisilla ystävilläsi on tilanteesta?Jos ovat "vain ystäviä", niin miten tämä kolmas heihin liittyy? Jos ovat todellisia ystäviä, ymmärtävät tilanteen. Ei ole kokemusta, koska on ollut selvät sävelet.

• 1943

Aloin ajatella asiaa tarkemmin. Itselläni ei ole ystäviä, jotka säännöllisesti kävisivät luonani. Ovat niin etäällä, että harvoin tavataan. Puhumme puhelimessa ja viestittelemme muuten. Joku täällä lähellä olevista voi satunnaisesti poiketa, mutta pidän heitä enemmän tuttavina. Jos jonkun miehen tänne olen kutsunut, niin on ollut enemmän kuin ystävä. Harva on saanut kunnian. Mulla on melkoisesti menoja ja tuttavia ja sosiaalinen kanssakäyminen tapahtuu kodin ulkopuolella. Kahvikekkereitä kotona en juuri harrasta.

• En osaa neuvoa koska minulla on hyvin toimiva seksisuhde mieheeni.
      En kaipaa muita miesuhteita. Yksi hyvä naisystäväkin riittää.

• miranda

@mustat sukat

Voin vain verrata edesm. äitiini, joka jäi leskeksi -60 , oli siis leskenä noin 15-v. Tosin hän asui maaseudulla, jossa oli tapana kyläillä kutsumatta, niin miehet, naiset, kuten perheetkin.

Hänellä ei tietääkseni ollut koskaan mitään "vipinää" kehenkään miespuolisiin ja ei tietysti naisiinkaan, joten ounastelen sinulla olevan jonkin kaukokaipuun johonkin "enempään"näistä tapailemisistasi miehistä?

Olisi mielestäni aika kummallista, jos vain yksi mies voisi kyläillä luonasi, mikäli et todellakaan elättele hänestä muuta, kuin ystävyyttä.

Jos itse jäisin nyt leskeksi, niin enempi kummallista se olisi, mikäli luonani ei uskaltaisi vierailla vaikka kuinka monta ukkelia, akoista puhumattakaan!

• bessie*

Aloitukseen

Hanki naisystäviä.

Mistä päättelet, että miehet halveksivat ystävyyttä? Sinullahan on kaksi oikein hyvää miesystävää?

• Lorena*

Kun olemme jo 60 puolella kuka minkäkin matkaa, on huomioitava vanhat miehet jäätyään leskeksi hakeutuvat itseään vähintäin 10v nuoremman naisimmeisen seuraan. Joskus voi onnistaa mutta asia voi mennä toisinkin päin.

Syy paljon nuoremman naisen valitsemiseen on aivan selvä, mies ennakoi tulevan tilanteen, kun tulen vanhaksi ja tarvitsen apua on hyvä vaimokkeen olla paljon nuorempi joka hoivaa minut hautaan saakka,salekin näytti esimerkkiä.

Yksinelämiseen tottuu sen olen todennut, vaikka siinäkin on omat hankaluudet. Toimiva avosuhde on paikallaan, omat kodit johon voi vetäytyä välillä kokoamaan energiaa. Nämä ovat niitä sopimus asioita jotka on hyvä tehdä selväksi jo ystävyyden alkumetreillä.
      On toisen ihmisen hyväksikäyttöä kun miehellä tähtäimessä on toimiva hoitosuhde kun olen yli 85v. Tosiasia kuitenkin on, jokainen valitsee oman tiensä, itse vastaa minkälaatuisen polun on valinnut.

• mummukka99

Kannattaa iloita kun on poikaystäviä mistä valita sillä palstalla on monta itkijää joilla ei ole ainuttakaan.

• enotaosaa

Ei se ole ystävä joka ei salli ystävälleen myös muita ystäviä.

Ettei vain tässä - sekä puolin että toisin - eläteltäisi toivoa vähän "enemmästä" niinkuin tuossa yllä jo joku oivalsikin. Siltä minustakin tuntuu.

Ei ystävä ole omistushaluinen. Mahdollinen rakastaja voi ollakin. Ja ettetkö olisi hiukan itsekin kun kaikki haluat pitää mutta pelkäät ilmitulemista?

Jatka omalla tyylilläsi, mutta älä turhaan peittele sitä että sinulla on muitakin ystäviä. Et kuitenkaan ole ystävistäsi tilivelvollinen kenellekään; sinun ystäväsi ovat sinun, ja salli myös ystävillesi muita ystäviä äläkä kysele heistä mitään. Soromnoo.

• ystävä on aarre.

Miksi olisi syytä pelätä ilmituloa toisille miesystäville?
      En oikein ymmärrä! Minulla on useampikin miesystävä, he käyvät luonani ystävinä, ei tule mieleenkään muuta, käyvät joskus yhtä aikaakin, esim. syntymäpäivillä.
      Yksi on rakastettu, hän käy luonani aina kun töiltään pääsee, asuu kauempana, ei meillä ole koskaan ollut mitään peittelmistä ystävieni suhteen, hän tuntee ystäväni ja he hänet, miehet ja naiset.

• tiksituisku

Jos miehet eivät ymmärrä toistensa olemassa oloa sinun maailmassasi, sinun täytyy joko avoimesti vain todeta, että sinulla on muitakin ystäviä. Jos he kaikki ovat "vain ystäviä" kanssasi, miten se heitä häiritsisi? Ei kai yksinkioikeus-ystävyyttä kukaan voi vaatia Jos mìehet eivät uskoaksesi ymmärtäisi, sitten he tekevät oman ratkaisunsa, ottavat ja jättävät ystävyyden jos heistä siltä tuntuu. Jos tämä taas tuntuu sinusta raskaalta vaihtoehdolta, sitten olet kertomatta, että sinulla on muitakin ystäviä, ja ystävyys kaikkien kanssa jatkuu.
      - Huomaatko, jotenkin tuntuu, että asiassa voisi olla jotakin muutakin mausteena...?

MInusta noin kaikkiaan kuulostaa mukavalta, että sinulla on ystäviä "mistä valita". - Minulla ei ole miespuolisia ystäviä, yhtä entistä heilaa lukuunottamatta, mutta emme näe/kuule usein, koska hän on naimisissa.
      Ns. panosuhde on, mutta emme ole ystäviä, tai kavereita, se on vain seksisuhde. Mikä sekään ei ole aina kovin mukavalta tuntuva kuvio.

• ei kannata

hyvä ystävyys voi mennä pilalle, jos alkaa liian läheiseksi, eri juttu jos haluaa niin, ja sehän ei kuulu muille, usein kateutta kun aletaan vahtia..

• toteamus vain

Nuoret ovat tajunneet missä on järki.

• ?????????+

alottajalle :

heh, heh,, oletkohan kypsä ihminen kun kyselet typeriä ?

• Mustat sukat

Kiitos vastauksista siskot, moni teistä kirjoitti hyvin järkevästi ja tarkkanäköisesti. Minä en väitä olevani kypsä ihminen, tuskin ainakaan ylikypsä vielä olen. Ihminen ei ole valmis koskaan. Ei ole ollenkaan typerää keskustella inhimillisistä asioista.

On mukavaa havaita, että joillakuilla muillakin on useampia miespuolisia ystäviä, ja he ovat onnistuneet luontevasti näissä suhteissaan. Ei ole kuitenkaan aina ihan varmaa, että kaikki miehet osaisivat suhtautua ilman mustasukkaisuutta. Omalta puoleltani olen tehnyt selväksi, että kysymys on ystävyydestä, ei seksistä eikä seurustelusta. Tuorein tuttavuus saa sitten harkita, tyytyykö tähän.

Olisi ollut kiva lukea miestenkin kommentteja. Heitäkin kun on oikein fiksuja. Naispuolisia kieltäjiä ja yllyttäjiä kyllä riittää omassa tuttavapiirissä.

• Fiksu mies

Nou comment.

• ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

nainen jolla on paljon " miesystäviä " saa yleisellätasolla h u o r a n leiman, se ei lähde pois vaikka kuinka pesisit ja hankaisit itseäsi,,
        sitä leimaa saat kantaa hautaan asti,

• 12+13+7
        ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, kirjoitti:

nainen jolla on paljon " miesystäviä " saa yleisellätasolla h u o r a n leiman, se ei lähde pois vaikka kuinka pesisit ja hankaisit itseäsi,,

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

ole hyvilläsi että itselläsi on puhdas valkea hamonen ja vielä rinkula pään päällä.
        Käytät rumaa sanaa. muista että Jeesuskin armahti 'huonoa naista'.
        Olen aina inhonnut ensimmäisen kiven heittäjää.

• kysyn......
        ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, kirjoitti:

Eli vaikka nainen olisi neitsyt olisi silti huora jos hänellä on miespuolisia ystäviä?

• sydänystävä.

Minulla on hyvin ymmärtäväinen
      miesystävä. Takaapäin hän suo-
      rittaa lemmen lurauksensa, eikä
      kestä kauaa.

• Jaa, ystävät ovat ystäviä. Ei niitä kerätä, lasketa eikä luetteloida sukupuolen mukaan saati etttä niiden käyttäytymistä kontrolloitaisiin. Niitä vain joko on tai ei ole.

Ns poika-, tyttö-, mies- tai naisystävät ovat sitten asia erikseen. Niitä keräillään, luetteloidaan, rankataan ja niiden käyttäytymistä yritetään ohjailla.

Luulen, että olet lipsahtanut noiden jälkimmäisten puolelle.

Miulla on ystäviä muttei tuota jälkimmäistä kategoriaa edustavia lainkaan. Kriteerejä sinne haluaville taitaa miulla olla liikaa, mm se, että tajuaa noiden kahden ystävyyden välisen eron...

• Hypotonia

Kavereita/ystäviä ei koskaan ole liikaa. Mietin tuossa.........miksi huolehdit miten ystäväsi suhtautuvat toisiinsa? Ei ystävä loukkaannu toisesta ystävästä jos on pelkkä ystävä. Sinä valitset ystäväsi ja toisten on tyydyttävä siihen. Harmi jotta joudut kantamaan huolta ystvien suhtautumisesta toisiinsa.

"joudun selittämään ajatuksiani ja mielipiteitäni."

Kuka sitä vaatii?

• valehteliko?

Onko ystävän kanssa seksiä?, tuli vaan mieleen, kun eräs sano, et on vaan ystävä, mutta sillon tällön myös seksiä?

• Kaik muuttuu

Mjaa, riippunee ihmisistä. Ehkä ei niin tässä ikäluokassa, mutta nuorempien ollessa kyseessä näyttää meno olevan vapaamielisempää, riippunee sekin todennäköisesti ihmisistä. Siis sinkkujen kohdalla tietenkin, ei vakisuhteessa oleville.

• No siinä on nuo kaksi kategoriaa. Ainakaan mie en ymmärrä mitä virkaa miulla olisi 'nais'ystävälle joka ei haluaisi olla nainen juuri miun seurassani. Täysin tarpeettomia kiukuttelijoita...

• Pirre*
        yohuuhkaja kirjoitti:

No siinä on nuo kaksi kategoriaa. Ainakaan mie en ymmärrä mitä virkaa miulla olisi 'nais'ystävälle joka ei haluaisi olla nainen juuri miun seurassani. Täysin tarpeettomia kiukuttelijoita...

Nyt kyllä,..nauratti :) , tuo kiukuttelijoita..he..

• Pirre*

Siis meinaatko että siulla on jo kaksi seurustelu suhdetta, jotka tämän kolmannennekin tulee hyväksyä, muuten en ymmärrä kysymystäsi.., eli haaremia perustat..:)

• tommosta kutsutaan -

h u o r a k s i !

alotuksen tekijä ilmeisesti on h u o r a , nooooh ilonsa kullaki,
      mutta kestäköön sitten ulkopuolisten halveksunnan ja arvostelut myös,,
      mitä täältä kannattaa tulla kyseleen hyväksymistä h u o r a a m i s i l l e e n , ku varmasti tietää ettei täältä hyväksyntää tule saamaan,,

• Tarkoitatko sinä, jos naisella on miespuolisia ystäviä hän on hu-ora?
        Olet varmaan joko tahi ihmisiä:)
        Tunnen paljonkin miehiä, ovat ihan kivoja kavereita.

• Tarkoitatko sinä, jos naisella on miespuolisia ystäviä hän on hu-ora?

• pertta-j kirjoitti:

Tarkoitatko sinä, jos naisella on miespuolisia ystäviä hän on hu-ora?

Jännä tämä saunalahti, on hidastellut, näyttää että viestin laitto pysähtyy kokonaan, jonkin ajan päästä niitä on tuplaten:)

• 1943

Ei täällä maksuista mitään ole puhuttu. Sen olen pitkän elämäni aikana tajunnut, että näissä mies-naissuhteissa on erilaisia mielipiteitä. Itse olen uskollinen, mutta joidenkin parien mielestä syrjähypyt eivät tavarasta huonompaa tee. Enkä itseäni parempana ihmisenä pidä, vaikka tuota mieltä olen. Itse en osaisi olla miehen kanssa "vain ystävä". On joko tuttava tai sitten jotain aivan mahtavaa. Muut olkoon tavallaan.

• 1943 kirjoitti:

Ei täällä maksuista mitään ole puhuttu. Sen olen pitkän elämäni aikana tajunnut, että näissä mies-naissuhteissa on erilaisia mielipiteitä. Itse olen uskollinen, mutta joidenkin parien mielestä syrjähypyt eivät tavarasta huonompaa tee. Enkä itseäni parempana ihmisenä pidä, vaikka tuota mieltä olen. Itse en osaisi olla miehen kanssa "vain ystävä". On joko tuttava tai sitten jotain aivan mahtavaa. Muut olkoon tavallaan.

Ihan hyviä kavereita miehissä on, voi puhua vakavista asioista tai heittää herjaa ilman mitään muita ajatuksia, ei kaikkien.
        Kyllä toiselle naiselle ehkä voi puhua paremmin joistakin asioista.
        Tunnen aika läheisesti homomiehen, hänen kanssaan on kiva jutella, tulee erilaista näkemystä moniin asioihin.

• hih.....

• herran kansaa.

• ......
        pertta-j kirjoitti:

Tarkoitatko sinä, jos naisella on miespuolisia ystäviä hän on hu-ora?

Mies voi olla paljon muutakin kun munat jalkojen välissä.
        Eli mies voi olla vaan ystävä ja kaveri naiselle.

Kaikki naiset ja miehetkään ei sitä ymmärrä.

• hyvin kypsä

Vanhempana miehetkin alkaa olla jo ylikypsiä eli eipä ole huolta enää.

• heh heh,,

pertta:

mieti sitä,,,

• Joopa joo

Jos nää sun miesystävät todella on "ystäviä", niin voit kutsua heidät kaikki samaan aikaan vaikka kahville. Mutta taitaa olla niin, että kuitenkin kaiken takana on se mies/nainen tilanne. Hanki yksi kunnon panokaveri, niin ei tarvitse turhia höpöttää..
      Eikä muita "ystäviä".

• joojoooo

Ei koko kööriä naiskavereistakaan kutsuta kerralla kahville. Jokaisen kanssa on eri jutut ja kiinnostukset. Miksi miehet pitäisi kutsua kerralla? Kyseessä tuskin on mikään ompeluseura. Ei mies eikä naiskavereiden kanssa.

• naistaa

kuuluu panna, ei heidän kanssaan tule kaveroida.

• masa1949

Elämä on helppoa kun on rehellinen. Ko tarinaasi ei olisi tarvinnut kirjoittaa/kysyä jos oisit ollu rehellinen, onneksi ei myöhäistä vieläkään.
      Ja sama rehellisyys avoimuus niissä suhteissa et haluat vain ystävyttä jota et pilaa seksillä, koska se on varmin tapa lopettaa ystäävyys.
      Minulla oli joskus pari vuotta ystävänä nainen, olimma silloin nuoria 20-30 v kävimme tansseissa, elokuvissa ym. nukuimme samassa sängyssä, mutta seksiin emme menneet. sain/ hän halusi silitellä häntä sängyssä, mutta ei eroottisille aleueille.
      Näin jälkeen päin se oli mahtavaa, pyytentöntä, kaunista sniif.
      Sitten hän muutti Ranskaan aupairikksi, kirjoittelimme aluksi mutta sit vain hiipui, ehkåä olin itse siihen suurin syypää.
      Oi niitä aikoja Masa

• Minulla on mies sekä nais ystäviä Tämä tapaus josta nyt kerron alkoi viime uudenvuoden aattona.Eräs nainen joka on pelkästään minun ystävä soitti minulle,ja kysyi voinko tulla auttamaan koska alustassa on vettä noin 50 cm tietenki minä suostuin

Olen 62 vuotias mies Seurustelin erään naisen kanssa 8 vuotta
      Mutta tämä nainen jonka kanssa seurustelin ilmestyikin paikalle.ja nyt hän
      luulee ja kuvittelee,että olen asunut 20 vuotta sen ystävänaisen kanssa jota menin auttamaan
      mehän seurusteltiin sentään 8 vuotta Olen tosi epätoivoinen kun hän sanoi
      vihaavansa minua minä rakastan häntä todella paljon haluaisin kertoa ja selvittää asian.Olen kirjoittanut monta kirjettä hänelle ilman tulosta.Ei hän
      suostu kuunteleen eikä puhua minun kanssa,ja nyt siitä on kulunut melkein
      vuosi Mitä tekisin olen niin epätoivoinen miten pääsen selvittään asian

• Ohi on

Sinuna antaisin olla. jos ei suostu vastaamaan. Eikö tarinanne loppunut jo aioemmin? Taitaa olla turha puhaltaa sammuneeseen hiillokseen.

• totuus apinalle.

Alun lukenut--- olet suuri Huora hyvin suuri--- siis sinä...

• Et nytkään...

Alku -- et koskaan ole ollut kypsä.

• Suomalainen mies

Minulla on ystäviä sekä miehistä että naisista. Kenekään muun kanssa en pidä seksiä, kuin vain vaimon kanssa tarpeeksi paljon, hyvin palajon.
      Monet naiset ovat liian mustasukkaisia ja silloin elämä menee piloille. Itse en ole mustasukkainen ensinkään.Kyllä pitää uskaltaa toiseen luottaa. Enkä halua myskään mustasukkaista naista.Sellaisesta elämästä ei tule mitään.

• Härkään sarvesta

Olisi helppoa sanoa,että kaikki miehet odottavat seksiä ja muunlaisia tuttavuuksia ei olekaan eli se ystävyys on vain verho hikiselle puuhastelulle, jota harjoitetaan heti tai myöhemmin. Mutta, kun kaikki miehet eivät ole samanlaisia ja yleistykset eivät koske kaikkia. Sitäpaitsi monet naisetkin odottavat suhteelta vain seksiä eli että ei siitä ystävyydestä niin väliä kaikille.

Jos kerran ne ystävämiehet, joiden kanssa olet ollut tekemisissä seksittä jo aikaisemmin, eivät ole sinulta tähän mennessä seksiä tivanneet, se ei liene heidän ensimmäinen tavoitteensa. Jos seksi olisi heille elintärkeää, te olisitte jo keskustelleet asiasta tai käyneet puuhiiin tai eronneet. Tiedät aikuisena tämän itsekin, eikö niin? Juttu on siltä osin turhan teennäinen.

Juttusi pointti lienee rehellisyys eli kuinka rehellinen pitää olla olematta loukkaava. Vaikea kysymys. Reiluinta olisi keskustella kaikkien miesystävien kanssa koko tarinasta ja tapahtuneesta. Joko siinä päättyy kaunis ystävyys tai jatkuu vanha toveruus. Jollei sanaasi luoteta ja puhettasi uskota, mitä laatua ystävyytennekään on itse asiassa ollut? Miksi muuten oletat,että miehet halveksivat ystävyyttä, jos ette siitä ole edes keskustellet ja käsitys on vain sinun omasi. Älä tee päätöksiä omien oletustesi pohjalta muiden puolesta.

Elämä on riskejä täynnä. Jos jatkat jaagailua, salailua ja kaikkia tapailet syyllisyydentuntoisena, kaikki ihmettelevät ennenpitkää, mikä sinua vaivaa. Et tule saamaan täyttä iloa ystävyyksistä ja uudesta miesystävästä, mitä kaiketi odotat. Jos ystävyytenne jonkun osapuolen tai mahdollisesti kaikkien kanssa päättyy, valinta on ystäviesi. Sanot, että sinua ei kukaan mies määrää, mutta haluaisitko itse määrätä näitä, pelata pelejä? Ei kuullosta reilulta eikä aikuiselta ja sellaisessa pelissä kärsivät kaikki. Se on raakaa loukkaamista.

Samanaikaisesti kakkua ei voi syödä ja säästää. Jos sitä yrittää, aina loukkaantuu joku. Ihmissuhteiden parhainta hoitoa on rehellisyys ja siitä seuraa luottamus. Se toimii edelleen niin. Mutta sinun on tehtävä valinta.

Luultavasti olet tehnyt fiktiivisen jutun, koska tässä on niin paljon epäloogisuuksia. Kummallista on mm. se,että et aikuisena naisena ja muka ystävänä ole puhunut asioita halki. Kyllä se miesten kanssa onnistuu mainiosti ja loukkaamattakin. Miten tämäkin juttu käsittelee miehiä ikäänkuin he olisivat jotain alieneja ulkoavaruudesta. Ovatko he sitä yli kuusikymppisille naisille? Että kulman takana pitää kysyä mieluiten kuiskaten, mitä mä nyt sen kanssa teen, kun...

• keran, H aina H

Sinussa on sitä vanhaa pikku huoran vikaa joka pyrkii pintaan. Turha sievistellä.

• totuusss

Äitisi oli.......

• Paras ratkaisu

H = on joskus erehtynyt, kukpa lie erehtymätön ? Anna anteeksi, jos muuten kaveri on miellyttävä ja mukava. Ei eroaminen ainakaan aina ole paras. Mistä muuten yhtä hyvän kaverin löytäisi? Jokaisella on omat vikansa.

• Näin on

Hei! Minulla samanlainen ongelma. Miesystävät ja yksi joka haluaisi enemmän.Vaatii että lopettaisin ystävyyteni näihin ystävämiehiin. En minä halua heitä täysi nhylätä.
      Olen sitten ajatellut.En halua ketään miestä ,joka ei hyväksy ystävämiehiäni.
      Se on tämä mustasullaisuus ja omistamisen halu.
      On mullakin naisystäviä,jotka on tärkeitä.
      Tuntuu sille ,että sellaista aarretta ei ole olemassa jotka sopeutuisivat tällaiseen. Sitten en haluakkaan niinsanottua vaki mieselämänkumppania.
      Elämä on ihanaa ilmankin.
      Parempi vaikka yhden illan juttu välillä,kun vaikea mies-suhde vakituinen.

• Jaa, helppo testi sille oletteko vain ystäviä on kutsua kaikki kerralla samaan tapaamiseen. Ystävien kanssa se onnistuu, muuten ei.

• topi we

Miesystävä (= miespuolinen ystävä, jonka kanssa tulee kyseeseen vain ystävyys, ei enempää) on eri asia kuin poikaystävä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      161
      9404
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2940
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      40
      2726
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      57
      2581
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      197
      1985
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      98
      1882
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      24
      1836
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      51
      1382
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      110
      1244
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1231
    Aihe