Zetor 12145 Lavetin vetoon

Zet12145

Elikkäs Tuollaista kutos Zetoria katellut vaihtoehtona noin 14-tonnisen kaivinkoneen vetoon. Nyt kaipaisin OIKEASTI JÄRKEVIÄ KOMMENTTEJA IHMISILTÄ JOILLA ON OIKEASTI KOKEMUSTA KYSEISESTÄ LAITTEESTA !
Elikkä JD JA VALMET/VALTRA kiihkoilijat älkää vaivautuko kehumaan omia huippukoneitanne,nuo naapurin koneet kun tuppaa olemaan huonolaatuisia merkistä riippumatta se tiedetään jo. Elikkä lähinnä tuo askin kestävyys ja paljonko uskaltaa ottaa tehoa ulos niin että paikat kestää, entä varaosien saatavuus?
Kokemusta on pienemmistä 7045 sekä 7745 zetoreista. 7045 täysi susi, 7745 palveli sittemmin huomattavasti paremmin lähes 10000tuntia kunnes meni vaihtoon.Kuulo puheitten mukaan nuo isot setkat paremmin tehtyjä? Elikkä asiallisia kommentteja odotellen. (ehkä liikaa vaadittu)

14

2492

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Urkilla vaan

Mikäs siinä sehän on Zetka taikka Urkki ikiliikkuja. Itselläni on Ursus, joka oli edellisellä omistajalla lavetin vedossa, mutta luopui sovinnolla hommasta, sillä hänellä oli huomattavasti paainavampi kaivinkone siirreltävänä ja homma meni laittomaksi.

Mulla on aika vaatimaton solmu pakoputkessa, mutta kaveri turbotti oman 12145 Zetkansa kunnolla (siis kunnolla, ei mitään räpellystä!), että nyt se vastaa 16145 Zetkaa. Eihän kaverikaan siitä niin tykkää, mutta halpaa voimaa urakointiin, ei seiso rahat kiinni ja silti toimii.

Mulla itsellä on tuo Urkki ollu vähillä käytöillä viime vuodet, vähän varakoneena. Hyvät kokemukset siitä on, varaosia ostin VV-koneesta Tampereelta, vieläkö lie pystyssä, kun en ole moneen vuoteen käynnyt, kun ei ole ollut tarvis. Suodattimia löytyy muualtakin ja ei ole ollut mitään suurempaa. Nyt sen verran ikää, että pitäs tehdä vähän enempi kunnostusta, laitella valoja ja ohjaamoa siistimmäksi, eli semmosta kosmeettista puolta lähinnä. Etuakselin kardaanin luota taitaa vähän öljyä vuotaa, että tiivistettä siihen. hydraulikkapumpun taidan vaihtaa, mutta on jo ostettu varalle vuosia sitten.

Ei mulla mitää suurempaa moitetta, harmi ettei enään sa tälläisiä halpoja vahvoja traktoreita ostaa uutena, pitää vaan kunnostella näitä vanhoja. Nää on ihan hyviä koneita vielä vähempiin käyttöihin ja enempiinkin. On meillä muitakin, kuusi muutakin traktoria, joista kaksi uutta Valtraa, joten jos joku Valtra kiihkoilija alkaa sättimään, etten tiedä mitään muista merkeistä, niin on niistäkin kokemusta. Kyllä meillä tuolla Urkilla on oma paikkansa ja myyntiä ei vielä edes harkita.

• kysympähä

Eikös noi vanhat setori ja urkit oo aika hitaita? Se siinä voi olla haittana jos pisempiä matkoja ajaa ihan toimivia ne taitaa olla kun kerta kaupaks ovat käyneet.

• Urkilla vaan

Useimpiin on tehty 50km/h lootat rataita vaihtamalla. Mulla on kyllä Urkissa orkkis loota, kaveri laitatti zetkaansa jossain pohjanmaalla nopeemman lootan, kun levittää kalkkia työkseen ja pitää siirrellä aika paljon. Pidemmillä matkoilla Zetka saa kyytiä lavetilla.

• Hullu maajussi

Jossakin malleissa muistaakseni meni kolmosen ja pakin rattaan keskenään vaihtamalla reilusti yli 50km/h.Miksei se voisi olla hyvä veturi,mutta minusta kannattaa huolella ensin läpikäydä,että kestää tuollaista vetoa,erityisesti jos on paljon hommia.

Meillä on aina käytetty valmettia/valtraa,mutta ei se minua kiinnosta,jos joku haluaa zetorilla tehdä töitänsä.Hyvin ne ovat näyttäneet läjässä pysyvän.

• Entinen Zetka mies

Mulla on ollut noita isoja Zetoreita kalkkikoneen edessä ja maatalouskäytössä.lavetinvetoon iso satobekki on omiaan voimaa riittää ja ylämäessä pikavaihteesta saa tiukan paikantullen vetotehoa lisää kun kierrokset nousevat eikä tarvitse kajota vaihdekeppiin. Ainoa mitä noihin kaipaisi, parempi vaihteistojarru jotta vaihtaminen helpottuisi tiukassa paikassa.Zetorien varaosat ovat halpoja eikä niitä juuri tarvita, itse olen siirtynyt Valtroihin ja voin sanoa että kyllä Zetkalla on halpoja käyttötunteja ajella.

• Zetot 12145

Meillä kotona on myös 12145. Järki koneita nykyisin vain vähällä käytöllä.
      Turvesoilla vedettiin kaikenlaisia koneita zetka koki kyllä mitä vain.
      Paukkuja on helppo laittaa lisää.Edulliset varaosat googlen kautta kyllä löytyy mitä
      vain.
      Joskus meni vetoakseli takaa.Akseli tiivisteet noin.2000mk
      Saman kokoiseen natikkaan 8000mk.Vähän eroja.

• v1tun noloot

noi on ihan pask0ja eli älä ees harkitte osta valtra joka vääntää vaikka lavettis vinoon ja ruopii vaan ja voimaa enemmän ku pienes kyläs itellä noita on enkä oo muita ees kokeillutkaan voin sanoo et on paras raktori ja ursus ja setori on paskoja ton rinnalla valmetis on kuule ISO vääntävä moottori eli varo ettei jää lavetista aksilat ylämäkeen on kuule hyvät vaihteet ja ryömintävaihtee vääntää yhelläkin pytyllä enemmän kuin joku psaka setori!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• zet 12145

Heh. Hieno ja asiallinen vastaus. Juuri tuollaista odotinkin.
        Ei kai niissä nyt ihan noin hirmuisesti voimaa ole,että lavetin vinoon vetää?
        siinähän pyöris maapallokin renkaittenalla kun ryömintä vaihteella vetäis ylämäkeen! hui kauheeta taitaa olla provo.

• Hullu maajussi
        zet 12145 kirjoitti:

Heh. Hieno ja asiallinen vastaus. Juuri tuollaista odotinkin.
        Ei kai niissä nyt ihan noin hirmuisesti voimaa ole,että lavetin vinoon vetää?
        siinähän pyöris maapallokin renkaittenalla kun ryömintä vaihteella vetäis ylämäkeen! hui kauheeta taitaa olla provo.

No ei varmasti mene yhdellä pytyllä minnekään,mikään Valtra.Meillä on itse turbotettuna tuo varakone,eli 905 Valmet ja tehot on lähes 180 hp.Hyvin askikin on kestänyt,tosin kerran paukahti laatikko,mutta ajotuntejakin on jo lähemmäs 30 000 h.Pääkoneena meiltä löytyy tällähetkellä T190 Valtra,mutta se menköön ensi vuonna vaihtoon.

Naapurin isäntä noihin zetoreihin on ihastunut,hieman kommari koko ukko,mutta muuten sen laitteet näyttävät pelaavan.Ainakin mitä juttuihin on uskomista.Sen kertomaa oli tuo vaihdelaatikkojuttukin,kun kerran vinoilin,että eihän nuo zetorit mihinkään kulje.Sillä kyllä kulkee.Rohkeasti vaan lavetin kiskontaan.

• Urkilla vaan
        Hullu maajussi kirjoitti:

No ei varmasti mene yhdellä pytyllä minnekään,mikään Valtra.Meillä on itse turbotettuna tuo varakone,eli 905 Valmet ja tehot on lähes 180 hp.Hyvin askikin on kestänyt,tosin kerran paukahti laatikko,mutta ajotuntejakin on jo lähemmäs 30 000 h.Pääkoneena meiltä löytyy tällähetkellä T190 Valtra,mutta se menköön ensi vuonna vaihtoon.

Naapurin isäntä noihin zetoreihin on ihastunut,hieman kommari koko ukko,mutta muuten sen laitteet näyttävät pelaavan.Ainakin mitä juttuihin on uskomista.Sen kertomaa oli tuo vaihdelaatikkojuttukin,kun kerran vinoilin,että eihän nuo zetorit mihinkään kulje.Sillä kyllä kulkee.Rohkeasti vaan lavetin kiskontaan.

Eipäs sotketa politiikkaa näihin rattorihommiin, ikinä en ole kommareita äänestänyt, Kokoomuksen mandaatilla olen ollut mukana kunnallispolitiikassa ja vähän valtakunnankin tasolla. Ne oli varmaan aikoinaan kommareita, jotka osti niitä DT-14 "täystuhoja" taikka muita Konelan räpättejä.

Nämä isot Zetkat ja Urkithan ostettiin uutena yleensä johonkin suureen kartanoon, jos ne meni viljelyshommiin ja urakoitsijoille loput.

Meillä ainakin on nuo uudet Valtrat ostettu tehtaalta sinisinä, yhtään punaista traktoria ei ole meidän farmilla!

• zet 2

ei kannata mennä muutelemaan rattaita jos meinaa ajella vielä ensi vuonna!

• ztsmies

Kannattaa ostaa jos löydät halvan ja siistikuntoisen. Noiden tehoa voi säädellä ihan vaan reilusti syöttöpumpun asentoa muuttamalla ja voit rakennella vaihteiston niin että kone kulkee 30km/h 50km/h tai 70km/h käyttötarkoituksen mukaan

• kössi
        ztsmies kirjoitti:

Kannattaa ostaa jos löydät halvan ja siistikuntoisen. Noiden tehoa voi säädellä ihan vaan reilusti syöttöpumpun asentoa muuttamalla ja voit rakennella vaihteiston niin että kone kulkee 30km/h 50km/h tai 70km/h käyttötarkoituksen mukaan

Osta Puolasta zta 18345 samantien

• kössi
        kössi kirjoitti:

Osta Puolasta zta 18345 samantien

Tai zts 16245 vähintää

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3633
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2469
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      37
      2323
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1582
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1569
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1402
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      128
      1320
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      271
      1304
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe