Hei,
olen lopen kyllästynyt isojen organisaatioiden höpönlöpön keräyksiin joista suuri osa rahasta menee itse organisaation pyörittämiseen, eikä oikeasti tukea tarvitseville.
Miten te joilla jokapäiväinen kaupassa asiointi aiheuttaa tuskaa ja joudutte miettimään miten saatte rahat riittämään haluaisitte tämän tuen?
Itse olen nyt muutamia kertoja tehnyt niin, että kun olen huomannut kaupassa kassajonossa edellä olevan henkilön olevan vähissä varoissa (yksi vanhus ja yksi ilmeisesti nuori yh-äiti) niin olen tarjoutunut maksamaan heidän kauppalaskunsa. Molemmilla kerroilla olen saanut todella hämmentyneen mutta kylläkin myöntävän vastauksen.
Onko teidän mielestä ok toimia näin? Jotenkin vain itsellä tuli sellainen tunne että avun vastaanotto ei ollut kummallakaan kerralla helppoa.
Jotenkin tekisi mieli esim. kerran kuukaudessa helpottaa jonkun nuoren perheen elämää maksamalla kauppalasku. 100-200e kerran kuukaudessa ei olisi minulta suuri investointi, mutta tiedän että se auttaisin monia jaksamaan.....
Miten auttaa vähäosaisempia?
2
211
Vastaukset
- Tativihree
Hienoa, että olet auttanut!
Vastaavissa tilanteissani, pienissä summissa tuo kassalla auttaminen on ollut ihan ok vastaanottajan mielestä.
Itse olen alkanut hyödyntää paikallisia Lions-Liiton paikallisosastoja. Jos vaikkapa kauppiaalla pullopalautuksen yhteydessä on lahjoituslaatikko, laitan pullonpalautuskuittini sinne. Silloin tällöin (joulun aika?), olen valkoiseen paperiin käärittynä laittanut setelin. Käsittääkseni kaikki lahjoitukset menevät lyhentämättöminä paikalliseen tarpeeseen.
Lastenklinikoilta Helsingissä kysyin suoraan henkilökunnalta, minne voisin tehdä (tuloihini nähden) suuren lahjoituksen kiitollisena heidän toiminnastaan. Antoivat suoran tilinumeron. Tästä tosin on yli kaksikymmentä vuotta. - ruokaa...
Kyllä se minuakin 1lapsen äitä ilahuttaisi;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit986158KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3495627Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei572663Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521072088Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1071788- 1251744
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro191623Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1801277- 731187
Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään331038