Hei,
olen lopen kyllästynyt isojen organisaatioiden höpönlöpön keräyksiin joista suuri osa rahasta menee itse organisaation pyörittämiseen, eikä oikeasti tukea tarvitseville.
Miten te joilla jokapäiväinen kaupassa asiointi aiheuttaa tuskaa ja joudutte miettimään miten saatte rahat riittämään haluaisitte tämän tuen?
Itse olen nyt muutamia kertoja tehnyt niin, että kun olen huomannut kaupassa kassajonossa edellä olevan henkilön olevan vähissä varoissa (yksi vanhus ja yksi ilmeisesti nuori yh-äiti) niin olen tarjoutunut maksamaan heidän kauppalaskunsa. Molemmilla kerroilla olen saanut todella hämmentyneen mutta kylläkin myöntävän vastauksen.
Onko teidän mielestä ok toimia näin? Jotenkin vain itsellä tuli sellainen tunne että avun vastaanotto ei ollut kummallakaan kerralla helppoa.
Jotenkin tekisi mieli esim. kerran kuukaudessa helpottaa jonkun nuoren perheen elämää maksamalla kauppalasku. 100-200e kerran kuukaudessa ei olisi minulta suuri investointi, mutta tiedän että se auttaisin monia jaksamaan.....
Miten auttaa vähäosaisempia?
2
178
Vastaukset
- Tativihree
Hienoa, että olet auttanut!
Vastaavissa tilanteissani, pienissä summissa tuo kassalla auttaminen on ollut ihan ok vastaanottajan mielestä.
Itse olen alkanut hyödyntää paikallisia Lions-Liiton paikallisosastoja. Jos vaikkapa kauppiaalla pullopalautuksen yhteydessä on lahjoituslaatikko, laitan pullonpalautuskuittini sinne. Silloin tällöin (joulun aika?), olen valkoiseen paperiin käärittynä laittanut setelin. Käsittääkseni kaikki lahjoitukset menevät lyhentämättöminä paikalliseen tarpeeseen.
Lastenklinikoilta Helsingissä kysyin suoraan henkilökunnalta, minne voisin tehdä (tuloihini nähden) suuren lahjoituksen kiitollisena heidän toiminnastaan. Antoivat suoran tilinumeron. Tästä tosin on yli kaksikymmentä vuotta. - ruokaa...
Kyllä se minuakin 1lapsen äitä ilahuttaisi;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla
”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset24817345Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään
Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"17812333Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään
"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El556101Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta
Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään694935MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!
Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny194920Orpon hallitus paskoi kaikki hommat
ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.264042Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi
Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta843625Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois
Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja203586Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?
PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html1393086NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu
narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun312425