Arkkipiispa Jukka Parman 70-vuotishaastattelussa Helsingin Sanomat kysyi: "Big Brother -ohjelmassa nuorukaiset nauttivat vesialtaasssa päihdyttävää juomaa. Mitä Jeesus ajattelisi?"
Jukka Paarma vastasi "Hän varmaan ajattelisi, että siellä he ovat, nämä minun veljeni ja sisareni, minun joukkoni. He yrittävät löytää sisältöä elämäänsä. Heitä varten Jeesus on olemassa."
(Mikko-Pekka Heikkinen, HS)
Sanoisin, Olipa viisaasti sanottu, tosiaan sanassa sanotaan miksi Hän antoi ainokaisen poikansa maanpäälliseen heevettiin... tjs
Järkevää tulkintaa nykypäivään.
Mitä Jesse ajattelisi....
65
355
Vastaukset
- friikka
Henkilökohtaisesti en pidä mistään Jessettemisestä. Jeesus on Jeesus, ja Mooses on Mooses.
Pilkatkaa mitä pilkkaatte, minä en.- meeriamanda
Se ei ole pilkkaa, nykysanastoa. Ei tarvisi noin ryppyotsaisena olla.
- friikka
meeriamanda kirjoitti:
Kaikellehan löytyy tekosyy. Jos täällä joku lökäpöksy Jessettelee, ei meidän muiden tarvi niin tehdä.
- meeriamanda
friikka kirjoitti:
Kaikellehan löytyy tekosyy. Jos täällä joku lökäpöksy Jessettelee, ei meidän muiden tarvi niin tehdä.
Ihan totta hei, käy nyt muillakin foorumilla että näet muitakin kirjoituksia kun tämä palsta. Älä pilkaksi väännä sitä joka ei sitä ole. Ymmärsitkö?
- bessie*
meeriamanda kirjoitti:
Täh?
Mitä ihmeen "nykysanastoa"?1 Pikemminkin 70-luvun lopun (ellei vanhempaakin) nuorisoslangia. Ja poliisi oli jeppe. bessie* kirjoitti:
Täh?
Mitä ihmeen "nykysanastoa"?1 Pikemminkin 70-luvun lopun (ellei vanhempaakin) nuorisoslangia. Ja poliisi oli jeppe."bessie*"
Jeppe joi ja Jepari vei.
H.- KORPPIS*
meeriamanda kirjoitti:
Ihan totta hei, käy nyt muillakin foorumilla että näet muitakin kirjoituksia kun tämä palsta. Älä pilkaksi väännä sitä joka ei sitä ole. Ymmärsitkö?
Et taida itse ymmärtää. Olemme 60 palstalla. Big Brother-ohjelma EVVK.
- friikka
meeriamanda kirjoitti:
Enpä jaksa tämän pas*an lisäksi muita vatvoa.
- meeriamanda
KORPPIS* kirjoitti:
Et taida itse ymmärtää. Olemme 60 palstalla. Big Brother-ohjelma EVVK.
Älä sevo jos et jaksa aloitusta lukea. Ja ei taida Paarmakaan teini olla?
- bessie*
hunksz kirjoitti:
"bessie*"
Jeppe joi ja Jepari vei.
H.Varmaan jossain päin niinkin.
Jepeistä oli paljon riesaa, ne kun tarkkailivat viikonloppuina autossaan torin laidalla, tai pysäyttelivät mopoja tai tulivat iltämyöhällä uimarannoille kaatelemaan viinat maahan ja komentelemaan yms., mutta olivat he kuitenkin ihan ok.. - Korppis*
meeriamanda kirjoitti:
Älä sevo jos et jaksa aloitusta lukea. Ja ei taida Paarmakaan teini olla?
En usko paarman ohjelmaa katsovan. Kysymykseen hän vastasi asiallisesti mikäli aloituksesi on jostain kopsattu. Sinähän sen nimen muutit Jesseksi, taidat olet myöhäisteini.
- meeriamanda
Korppis* kirjoitti:
En usko paarman ohjelmaa katsovan. Kysymykseen hän vastasi asiallisesti mikäli aloituksesi on jostain kopsattu. Sinähän sen nimen muutit Jesseksi, taidat olet myöhäisteini.
Mielelläni kuin kalkkis.
- Ei onnistu!
meeriamanda kirjoitti:
On täysi mahdottomuus
pilkata Jeesusta.
Hän on kaiken yläpuolella.
Kyl luulisin olevan Paarman kanssa samaa mieltä...
Minä olin kerran Jessen uima-altaan reunalla nauttimassa mannaa, kun Jesse heräsi ja tuli patiolle.
Näytti partoineen ja tukkineen erityisen spurgulta.
Punaista juomaa oli lasissaan, paksua kuin Veri.
Bloody Mary! hän lausui, toivottavasti en ala täyttämään maata.
Lohdutin häntä että huolta. Neitoset ottavat pienen pillerin, ja kauneuskirurgi ompelee sen repaleen taas takaisin.
Piristyttyään hän lensi taas taivaisiin.
Pation reunalle kasvoi nopeasti ristinmuotoinen, Suomalainen, Pekka Halosen Mänty.
Minä tietysti, lähtiessäni löin siihen pääni.
H.- meeriamanda
Ja vastauksesi oli...?
- friikka
Ja mitä laulua lauloitte?
Lauloittehan te toki, pitäen toisianne kaulasta. meeriamanda kirjoitti:
Ja vastauksesi oli...?
Ameebani"
Juuri se mitä kirjoitin, hassuttelua hassuun aloitukseen, mun mielestäni. :)
Chesterfield
H.friikka kirjoitti:
Ja mitä laulua lauloitte?
Lauloittehan te toki, pitäen toisianne kaulasta."friikka"
Minulleko kysymyksesi?
H.- Mappi öö
hunksz kirjoitti:
Ameebani"
Juuri se mitä kirjoitin, hassuttelua hassuun aloitukseen, mun mielestäni. :)
Chesterfield
H.Kyllä noi sun juttus on tosi sairaita Hunksi! Ei uskoisi, että aikuinen mies viitsii tuhlata aikaansa moisen pashan suoltamiseen.
Mappi öö kirjoitti:
Kyllä noi sun juttus on tosi sairaita Hunksi! Ei uskoisi, että aikuinen mies viitsii tuhlata aikaansa moisen pashan suoltamiseen.
"Mappi öö"
Kyllä nörtilläkin saa olla harrastuksia.
Ja mikäs muu se voisi olla kuin näppäimistö?
Huippunörtillä on myös mielikuvitus-kyky ja velvollisuus, kirjoittaa koodeja, jotka pelastavat maailman.
Mutta on minullakin rasitteeni, ennen koodausta olin jo perhokalastus-hullu, ja tuosta vammasta ei pääse eroon.
Sorruin myös hetätteisiin ja ostin "halvan" kameran.
Nuo mielenterveys-vammat pakottavat minut joskus ulkoilmaan.
60 ikäisenä tuo yhdistelmä saa aina vaan aikaan mitä kummallisempia elämän-muotoja.
Oliskohan kyseessä joku mielikuvitus-dementia?
H.
Heh. Menitpäs käyttämään sanaa jota joku täällä hokee hokemastaan eikä ole hänen kimppuunsa noin käyty.
Mitähän Paarma tähänkin sanoisi :))- friikka
Paarma sanoisi, että puree, kun sen aika on.
Täällähän on toiset lait toisille, toisille ei lainkaan. - meeriamanda
Avara oli hänen katsantonsa, sitä lukiessa tuli välittävän sielunpaimenen tulkinta esille, muistui lapsena kuulemaani tarinaa sen yhden karitsan etsimisestä.
Näkyyhän et usea kuukausi on mennyt nuorten parissa, ja tuo Jesse on ihka normi sana Jeesuksesta, minä olisin viimeisiä jotka pilkkaisi sanaa. "tulisilla"
Meeri on eteerinen ja lempeä ihminen.
Huumorintajuinenkin, yllättäen osottautui fiksuksikin.
AH! Voisinpa joskus yhdistää uloshengitykseni savun hänen kanssaan.
H.- onko noin??
hunksz kirjoitti:
"tulisilla"
H.Hän joka peesaa ja matkii sinua, on fiksu??
meeriamanda kirjoitti:
Avara oli hänen katsantonsa, sitä lukiessa tuli välittävän sielunpaimenen tulkinta esille, muistui lapsena kuulemaani tarinaa sen yhden karitsan etsimisestä.
Näkyyhän et usea kuukausi on mennyt nuorten parissa, ja tuo Jesse on ihka normi sana Jeesuksesta, minä olisin viimeisiä jotka pilkkaisi sanaa.Taas lensi taivaan tuuliin kirjoitukseni.
Mutta sanomani oli etten sitä pilkkana pidäkään.
Sanan olen ensimmäisen kerran kuullut jo kauan, kauan sitten.onko noin?? kirjoitti:
Hän joka peesaa ja matkii sinua, on fiksu??
"onko noin??"
Yleensä, vaan ei pidä yleistää.
Minä tykkään puruvastuksesta.
Jotenkin al dente.
H.hunksz kirjoitti:
"tulisilla"
H.Hunksi!
Ja mitähän nyt tuokin taas tarkoitti.
En ole meeriamandaa moittinut. huvittaa vaan tämä loukkaantumisten sarja Jeesuksen puolesta.
Siis siltä se on minun silmiini näyttänyt.
Jeesus kyllä varmaan ajattelisi että "hassuja ovat nuo ihmiset".- meeriamanda
tulisilla kirjoitti:
Taas lensi taivaan tuuliin kirjoitukseni.
Mutta sanomani oli etten sitä pilkkana pidäkään.
Sanan olen ensimmäisen kerran kuullut jo kauan, kauan sitten.Tiesin sen mitä tarkoitit, ( tulisilla ) nää viesti jotenkin hakee joskus paikkaansa :)))
- Jesse ja Jehova
meeriamanda kirjoitti:
Näkyyhän et usea kuukausi on mennyt nuorten parissa, ja tuo Jesse on ihka normi sana Jeesuksesta, minä olisin viimeisiä jotka pilkkaisi sanaa.Haloo meeri!
Vai olisit viimeinen?
Koskaan, ei koskaan, tulisi pieneen mieleenikään yhtyä johonkin sanontaan Jeesuksesta "Jesse", vaikka olenkin kirkosta eronnut ja haeskelen uskontoani laidasta laitaan, välillä epäuskoinen, uskoen tieteeseen, mutta, ehkä, jos kuitenkin ja kuinka se voi tapahtua, että???????
Iltaisin kuitenkin, mikäli on murheita, rukoilen Jumalaa! Rukouksiin jotenkin aina kuuluu tämä Jeesus, joka varjelee. Koskaan en tohtisi Häntä kutsua Jesseksi.
Jotenkin uskoani vahvisti myös eräs kommenti, että on parempi uskoa, koska sillä ei mitään menetä, mutta toisin voi olla, jos ei usko?????Niin, mihin??
Tietenkin lohtunani on myös tämä, että yhdenkin "pakanan" sielu on tärkeämpi, kuin 99% hurskaista!! Kuinka tämänkin voi tulkita??? - meeriamanda
Jesse ja Jehova kirjoitti:
Haloo meeri!
Vai olisit viimeinen?
Koskaan, ei koskaan, tulisi pieneen mieleenikään yhtyä johonkin sanontaan Jeesuksesta "Jesse", vaikka olenkin kirkosta eronnut ja haeskelen uskontoani laidasta laitaan, välillä epäuskoinen, uskoen tieteeseen, mutta, ehkä, jos kuitenkin ja kuinka se voi tapahtua, että???????
Iltaisin kuitenkin, mikäli on murheita, rukoilen Jumalaa! Rukouksiin jotenkin aina kuuluu tämä Jeesus, joka varjelee. Koskaan en tohtisi Häntä kutsua Jesseksi.
Jotenkin uskoani vahvisti myös eräs kommenti, että on parempi uskoa, koska sillä ei mitään menetä, mutta toisin voi olla, jos ei usko?????Niin, mihin??
Tietenkin lohtunani on myös tämä, että yhdenkin "pakanan" sielu on tärkeämpi, kuin 99% hurskaista!! Kuinka tämänkin voi tulkita???friikka vastasi viisaasti mm. "Jesse on alkuaan hepreaa ja merkitsee "Jumala on olemassa" Eeva Riihosen kirjan "Mikä lapselle nimeksi" mukaan." Kertoo Wikipedia.
Sanoin viimeisien...koskaan ei mikään ole ehdoton ei, olen sen oppinut.
En kykene tulkitsemaan raamatun sanomaa jätän sen viisaimmille. Omaan oman uskomukseni jonka pohjalta elän. Katson että se on minun henkilökohtainen asiani ja sen sellaisena pidän.
- bessie*
No jaaa...
Ohjelmassa on käsikirjoitus. Osa osallistujista lienee siellä rahapalkinnon toivossa.
Ja kerrankos ammeissa ja alteissa ym. kylpytynnyreissä juomia nautitaan.
Että tiedä tuosta tulkinnan järkevyydestä. Vaikka ateisti nykyjään olen niin jotenkin toi jessettely kuulostaa korvaan ikävältä. Paarman juttuihin en ota kantaa koska en sitä artikkelia ole lukenut eikä kiinosta.
Tuli nyt kuitenkin vastattua tähän.- friikka
Ylimielisen sivistymätöntä on Jessettely, teki sen sitten herra tai narri.
"Nittaminax"
Vain läheiset ihmiset antavat luvan käyttää lempinimiä.
Kutes varmaan olet lukenut tarinoitani, niin kaverini Jessekin josku uskoo olevansa Ateisti.
Faijaansa kun ei hänkään ole nähnyt ikuisuuksiin.
H.- meeriamanda
friikka kirjoitti:
Ylimielisen sivistymätöntä on Jessettely, teki sen sitten herra tai narri.
Eikähän mielipiteesi ole jo selvinnyt, kuten omanikin piste!
- friikka
meeriamanda kirjoitti:
Eikähän mielipiteesi ole jo selvinnyt, kuten omanikin piste!
Piste, pilkku ja huutomerkki. :))
Suljetko suutani.,! No, haitanneeko tuo mittään. ;))
Ei pirä alottaa, jos ei jaksa jatkaa.
- amandameeri
Onko profiilikuvasi tupakan piilomainontaa meeriamanda?
Toivottasti laki kieltää kohta tämän vastenmielisen tavan. Australiassa on menty taas harppaus oikeaan suuntaan.- meeriamanda
Se on nätti kuva, siksi.
Vaan kun nyt ei olla Australiassa ja toistaiseksi piirroskuvia ei ole kielletty. Ajatteles jos meerillä olis ihan oikea kuva itestään tupakka suussa. Vastenmielisen teki sinun vastaus meerille.
"amandameeri"
Nuorempana, ennen kuin olin opetellut tupakoimaan, sain reiteeni karsean Ajoksen, isolla aalla.
Faija, sotahommat käynneenä ja kaikenlaisten pistävien elukoiden vammoja hoitanut, puhkaisi sen kuumalla neulalla, oksennellen siinä samalla.
Myöhemmin kertoi, että oli tullut mieleensä yksi sotakaveri, jolta sirpale oli puhkaissut Keuhkon esille.
Oli kuulema ollut mätäinen ja tykkitulien savujen mustaama. Kundi oli myös ammatiltaan seppä.
Ja kynttilöiden valossa hänkin oli korsussa majaillut.
Oli tupakoimaton mies, vaan ei sylkenyt lasiin.
Faijaa ei Ajos kuvottanut, vaan se mätä, se toi muistoihinsa hyökkäyskesän 1942.
Silloin oli mukavat helteet, mutta vain eläville.
H.- meeriamanda
hunksz kirjoitti:
"amandameeri"
Nuorempana, ennen kuin olin opetellut tupakoimaan, sain reiteeni karsean Ajoksen, isolla aalla.
Faija, sotahommat käynneenä ja kaikenlaisten pistävien elukoiden vammoja hoitanut, puhkaisi sen kuumalla neulalla, oksennellen siinä samalla.
Myöhemmin kertoi, että oli tullut mieleensä yksi sotakaveri, jolta sirpale oli puhkaissut Keuhkon esille.
Oli kuulema ollut mätäinen ja tykkitulien savujen mustaama. Kundi oli myös ammatiltaan seppä.
Faijaa ei Ajos kuvottanut, vaan se mätä, se toi muistoihinsa hyökkäyskesän 1942.
H.Tarinasi oli sitäkin tutumpi, velipojalta noita ajoksia myös puhkottiin mitä ihmeellisimmistä paikoista.
Tupakointi lopetti ajokset sun muut äkämät.;)) hunksz kirjoitti:
"amandameeri"
H.Viimeksi sulla oli se paise kurkussa ja nyt se onkin ollut jalassa. No voin kertoa että et tiedä paiseista mitään jos vasta niitä sulla ollut vaikka se pari kappaletta.
Nittaminax kirjoitti:
Viimeksi sulla oli se paise kurkussa ja nyt se onkin ollut jalassa. No voin kertoa että et tiedä paiseista mitään jos vasta niitä sulla ollut vaikka se pari kappaletta.
"kultamussukka"
Lempinimi siis kaverille.
Lappeenrannan sairaalasta voit katsoa kurkkupaiseestani kertomuksen, jos joku kaveri suo.
Reisipaiseestani on "lääkintähenkilö" jo hautausmaalla.
H.hunksz kirjoitti:
"kultamussukka"
Lempinimi siis kaverille.
Lappeenrannan sairaalasta voit katsoa kurkkupaiseestani kertomuksen, jos joku kaveri suo.
Reisipaiseestani on "lääkintähenkilö" jo hautausmaalla.
H.Ja, tuohon lääkintähenkilöön voit tutustua kirjasta: Rajalta rajalle, ja takaisin.
H.
Haastattelun luin minäkin ja mielestäni piispa puhui pehmoisia, kuten tavallisestikin.
Jeesusta voi kutsua lemmparinellä Jesse, ei se minun korviini särähdä.- meeriamanda
Ei se kuule korviin ota näitä taivastelijoitakaan, tulihan syy josta angstata :)))
Minä olen suruton monissa asioissa, mutta Jumalan pilkkaa en harrasta millään muotoa.
Jeesusta sanotaan Jesseksi... eihän se ole minun syyni jos 60 palstalaiset ei sitä tiedä? meeriamanda kirjoitti:
Ei se kuule korviin ota näitä taivastelijoitakaan, tulihan syy josta angstata :)))
Minä olen suruton monissa asioissa, mutta Jumalan pilkkaa en harrasta millään muotoa.
Jeesusta sanotaan Jesseksi... eihän se ole minun syyni jos 60 palstalaiset ei sitä tiedä?Niinpä ja ymmärrän sinua oikein hyvin, teki vain mieleni ravistella...näköjään onnistuin.
Kun ei täällä saisi olla eri mieltä.. :)
Eihän pieni ihminen voi kaikkea tietää, ei edes kaikkea sitä mitä me tiedämme..- mösjööMosse
meeriamanda kirjoitti:
Jeesusta sanotaan Jesseksi... eihän se ole minun syyni jos 60 palstalaiset ei sitä tiedä?Tottakai jokainen sen tietää, emme ole yleensä jälkijättöisiä.
Sanotaanko Moosesta Mosseksi? - meeriamanda
mösjööMosse kirjoitti:
Tottakai jokainen sen tietää, emme ole yleensä jälkijättöisiä.
Sanotaanko Moosesta Mosseksi?Ei sanota, kun Lipposeksi :)
- bessie*
meeriamanda kirjoitti:
Jeesusta sanotaan Jesseksi... eihän se ole minun syyni jos 60 palstalaiset ei sitä tiedä?Kuinka 60 palstalaiset voisivat tietää olemattoman asian?
Eivät aikuiset ihmiset koskaan ole Jessestä puhuneet puhuessaan Jeesuksesta. Jeesuksesta harvemmin arkisissa keskusteluissa puhutaan, ja ne jotka puhuvat, tuskin puhuvat Jessestä. Vähemmn arkisissa yhteyksissä taas ei yleensä käytetä slangia, saati että aikuiset ihmiset opiskelijaslangia.
Jos kuulet aikuisen kaipaavan jesseä, hän ilmeisesti kaipaa ilmastointiteippiä.
Tuota vanhaan, erityisesti opiskelija- mutta yleensäkin nuorisoslangiin kuuluvaa sanaa muuten käytettiin enemmänkin ikätovereista, uskovaisista tai ehkä myös sellaisista, joita ei oikein villi meininki kiinnostanut. En tiedä millä nimellä sitten nämä jesset" keskenään puhuessaan kutsuivat Jeesusta.
- friikka
Ollaanko kuitenkin kareveita?
http://www.youtube.com/watch?v=SgXDfeORLiM- meeriamanda
Sovitaan pois :)))
- Pirre*
Jeesus kai ajattelisi että hulluja nuo room...eiku suomalaiset..
- friikka
Niin, vielä nöpön nuukuuttani sanon saman, josta suurvisiiri Hunksi minua kerran kiitteli, että:
"Jesse on alkuaan hepreaa ja merkitsee "Jumala on olemassa" Eeva Riihosen kirjan "Mikä lapselle nimeksi" mukaan." Kertoo Wikipedia.- Jusses
Nyt alan tuota Hunksia ymmärtämään. Kauan se kesti.
Olisit heti alkuun kertonut, että olet pääsi petäjään
paukannut.
Sattuuhan sitä. - friikka
Jusses kirjoitti:
Nyt alan tuota Hunksia ymmärtämään. Kauan se kesti.
Olisit heti alkuun kertonut, että olet pääsi petäjään
paukannut.
Sattuuhan sitä.En ymmärrä kierrännäispsykologiaasi, mutta enhän ymmärrä paljon muutakaan.
Mutta yksi asia minua miellyttää, ymmärrän omat puutteeni.
Olenko siis puutteellinen vai puutteeton?
Eikö Tuntemattomassa lyönyt suomalaisen kallo petäjään?
Lopetan lauluni tältä päivältä monovastaanotossa. Niin siis Jesse ja jeesus on kaksi eri asiaa ja kristukseksikin jeesusta sanotaan.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Jeesus
- ...
Tiedä muuten.
Mutta mun näkemys on, nykyisin kirkoissa ylimmillä viroilla duunia vääntävät ovat itseasiassa kohtalaisen lunkia porukkaa, ne tajuaa ajan muuttuvan ja koittavat elellä ajassa. Ongelmana vanhoilliset kuppikunnat ja kaikenmaailman lahkot, jotka ei salli mitään muutoksia tapahtuvan.
Joku Paarma on ollut ihan ansiokkaasti esillä ihan suvaitsevilla lausunnoilla, samaten ortodoksit on oikeastaan aina esiintyneet suvaitsevaisesti. Nämät isommissa olevat tyypit uskontojen parissa tajuaa asemansa ja on käytännössä vähän kuin politiikkoja, niillä on valtaa, siis mielipidevaikuttajina, sitä ne koittaa käyttääkkkin.
Luterilaisilla menossa kova sparraus kaikkoavien seurakuntalaisten sieluista. Tosiasia, väki vähenee ja kirkot tyhjenevät. Siihen ei auta yhteiskunnan ylä- ulkopuolelle asttuminen. Tarvitaan markkinahenkeä. Pitää nyt rehellisesti muistaa, raha se on joka ratkaisee, ilman tuloja ja veronmaksajia, ei ole sitten seurakuntiakaan. Hah, pappiloista tehty mitä lie lasten päiväkerhoja, viimeisten tietojen mukaan kirkkoja joudutaan lopettamaan rahapulan takia jne. Kirkolla on omaisuutta, mutta tulot pienenee jatkuvasti. Ei mikään liikeyritys voi toimia niin.
Kun kirkot nyt ei suoraan ole liikeyrityksen statuksella, mutta rajallinen määrä rahaa on saatavilla oletettuja taivasosuuksia myymällä. Kauppatavara ei ole ihmisiä kiinnostava. Kukaan halua nykyaikana ilmaa ostaa.
Tuossa Paarman lausunnossa, mikä aloituksessa, siinä muuten tuli hauskasti esiin kirkonmiesten huumori. Vaikka nyt ite olenkin usonnoton, tunnen kaikenlaisia ihmisiä, pappejakin, lukkareita, suntiota jne. Niillä omanlaisensa huumorintajua. Hyvin hienovaraista, ei ilkeää, mutta huumoria kuitenkin, joskus oikein hauskaakin, jos sattuu huomaamaan. Kävi mielessä, liekö asiaa koskaan kummemmin tutkittu, tuskin. Sitä jos on syntymän ja kuoleman kanssa tekemisissä kokoajan ja uskoo taruolentoihin, tai on uskovinaan, kyllä siinä ihan varmasti muotoutuu omanalaisensa huumorikin, jota ulkopuolisen hankala ehkä havaita.
Niiinno. Kaverin faija oli kanttori. Se kerran osulasta tullessaan oli vetänyt lipat kananmunapaketteineen. Joku muori oli mennyt autteleen ja udellut, että menikö munat rikki. "Ei mutta kipeästi kävi". Noin siis on tapahtunut, muitakin vastaavia on, ei ne papit jne ole sen kummempia kuin muutkaan ihmiset, paitsi tekopyhempiä päällepäin virkansa takia. Ei poliisi tai opettaja voi mennä paikalliseen ottaa häppää, kyllä sen on mentävä jonnekin muualle. Eikä kunnanlääkäri voi käydä jorailemassa ja laulamassa kännissä karaookkea omassa kylässä.
=DW=- Tase pappa
Pianhan kaikki on myytävän tässä ajassa. Miksi Kirkon pitäisi enää näytellä viatonta tulojensa haalimisessa.
Näyttäisi aidosti ja reilusti karvansa.
Yleensä Kirkkorakennukset torneineen ovat korkeita rakennuksia.
Pientä - oikeaoppista markkinahenkeä sinne Piispoille ja Kapitulille, niin akuutein rahapula hellittää.
Myydään vaomainostilaa kirkon tornien huipuille.
Coca-Cola - Nike - Mehiläinen - Saarioinen - HK - Farmos - Alko -- Burana, sadat viinimerkit, automerkit, -onhan noita, jotka maksavat hyvin, jos hyvää mainostilaa saavat tonien huipulta ostaa.
Jos se iän-ikuinen risti tornin huipulla ei tuota riittävästi, niin ei kun vaihtoon.
Isoissa kirkkosaleissa reippaat karaoke-iltamat ja diskot raikaamaan.
Tulishan kansa kirkkoihin ja rahaa kassaan. menis Kirkon sanoma kerrankin perille asti. Hallelujaa halulla.
Laitetaas nyt teeveen kopion jälkeen loppukevennys, ihmeen kauan häneltä vie omaksua aikaisempien kirjoituksien ajatukset omikseen.
Sainpa äsken Jesseltä postia, se ei tullut ....öh...ihan Nokialaisesti...
Hän kertoi huvittuneensa, kun oli huomannut palstallamme Joulukalentereiden kaksintaistelun.
Vakuutin että telkkariin sitä ei kehitetä.
Hän kertoi että hakekaa te maahi... ei kun maalliset, jostain Hevo ja hakekaa Kuusi.
Ja olis kuulema kiva, jos laittaisitte Hunajapäällysteisiä Suklaakarkkeja killuttimiin.
Hän harjoittelee varpaitaan, jotta oppisi taas nousemaan ylös turtunein rantein, mutta makein suin.
H.- mimmimummi
En ehtinyt lukea kommentteja sen enempää, mutta minusta Jesse on slangia...ja aivan hyväntahtoisesti sanottua, mutta käytetään myös sellaisesta joka tahtoo hurskastella.. Muistan nuoruudestani vanhan papan joka käytti sanontaa : Voi Jeesus ja pari muuta rantajätkää. En kyllä sitäkään osannut pilkaksi ajatella.
- mennyt jo
Mitäpä se siihen sanoisi, kun kuoli jo 2000 vuotta sitten!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r345338Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.4842474Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳271239JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t51035En tiedä miksi kerroin sinusta täällä
Siksi kai, kun meidän juttu on niin alkuvaiheessa, etten voi vielä puhua siitä kenellekään.16957Oho! Queen of Fucking Everything villitsee - Ikean sininen luottotuote nappasi hervottoman idean!
Ikea on ajan hermoilla! Aika hauska idea ja Queen of Fucking Everything -ajatus toimii hyvin tässäkin. Lue lisää: http7934Nainen, tunnetko saman kuin minä
Syvän yhteyden välillämme, silloin kun se tunne tulee. Niinä hetkinä minulla on niin järjettömän suuri ikävä sinua. Ikäv41812HS - Yllätyskäänne Eagle S -tutkinnassa, Supo pitää onnettomuutena
HS:n mukaan esitutkinta joudutaan todennäköisesti keskeyttämään syyttäjän päätöksellä mikäli näyttöä tahallisuudesta ei193774Ei ois kyllä kivaa
Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv3764Siellä taas pyörin
Nimittäin sinun paikkakunnalla mies. Mutta en vieläkään nähnyt sinua. Miksi sinä olet minulta aina piilossa?8723