Noin viikko sitten tuli kuulemma telkkarista (yle?) asiaa että Siljan pisteillä on kallliimpi matkustaa kuin "äkkilähdöillä" .. näkikö kukaan, löytyykö netistä ko. infoa ..?
Siljan pisteet
51
4349
Vastaukset
- Kunkkukuluttaja
Tallink siljan kanta asiakasjärjestelmän ongelmista kyselemäsi juttu löytyy:
http://areena.yle.fi/tv/1710355- Hilja laine
Kiitos linkistä "Kunkku" .. !
- Kunkkukuluttaja
Hilja laine kirjoitti:
Kiitos linkistä "Kunkku" .. !
Kattelin ittekin sen kohdan ja tallink siljan markkinoinnista kerrottiin kylmästi että kalliilla hankituilla pisteillä ei oile mitään merkitystä, on vain oma vikasi että olet sellaisia kerännyt kun et ole ymmätänyt noiden äkkilähtöjen (sisäänheittokampanjoiden) tulevan rdullisemmaksi.
Mutta vikahan bn vain asiakkaan, ei kanta asiakasjärjestelmän.
Että kyllä ne pisteiden kerääjät ovat hyöty ainoastaan tallinksiljalle,
kuluttavathan he juuri kuten hyvältä club one asiakkaalta odotetaan, tekevät tallinksiljalle ilmaiseksi kulutustutkimusta mitä kukin kortillansa ostavat.
Mutta tuohonha nuo kortit ovat suunniteltu, kannattaa todella katsoa tuo kuningaskuluttaja areenasta, ei jätä epäselvyyksiä - supermatkustelija
Kunkkukuluttaja kirjoitti:
Kattelin ittekin sen kohdan ja tallink siljan markkinoinnista kerrottiin kylmästi että kalliilla hankituilla pisteillä ei oile mitään merkitystä, on vain oma vikasi että olet sellaisia kerännyt kun et ole ymmätänyt noiden äkkilähtöjen (sisäänheittokampanjoiden) tulevan rdullisemmaksi.
Mutta vikahan bn vain asiakkaan, ei kanta asiakasjärjestelmän.
Että kyllä ne pisteiden kerääjät ovat hyöty ainoastaan tallinksiljalle,
kuluttavathan he juuri kuten hyvältä club one asiakkaalta odotetaan, tekevät tallinksiljalle ilmaiseksi kulutustutkimusta mitä kukin kortillansa ostavat.
Mutta tuohonha nuo kortit ovat suunniteltu, kannattaa todella katsoa tuo kuningaskuluttaja areenasta, ei jätä epäselvyyksiäAinakaan oma perheeni ei pysty tuosta vain lähtemään parin viikon varoitusajalla risteilylle, kun on vuorotyötä ja muuta. Myös esimerkiksi koulun loma-aikoina harvemmin löytyy äkkilähtötarjouksia. Sellaisille käyttäjille Club One -pisteet varmasti toimivat paremmin.
Jos laivalle voi noin vain lähteä seuraavana torstaina, niin mikäs siinä, silloin äkkilähdöt tulevat lähes aina halvemmaksi.
- supermatkustelija
En nähnyt, mutta pisteethän ovat vain maksukeino, eivätkä varsinaisesti mikään tarjous. Äkkilähdöt ovat yrityksen keino myydä laivat tyhjäksi asiakkaille, joilla on mahdollisuus lähteä nopeasti reissuun.
- miten se oli
Tarkoitat ilmeisesti myydä muuten tyhjillään oleva laiva täyteen, "sisäänheitto" tyyliin
- supermatkustelija
miten se oli kirjoitti:
Tarkoitat ilmeisesti myydä muuten tyhjillään oleva laiva täyteen, "sisäänheitto" tyyliin
Kyllä, kun täällä näitä viestejä ei pysty muokkaamaan, niin ajattelin että kaikki tajuaisivat, mitä tarkoitan, vaikka virhe tekstiin tulikin.
- Club One pisteillä
Slja Linen pisteillä voi matkustaa milloin vaIn ja äkkilähtö hinnat koskevat vain tiettyjä päiviä. Sikäli nuo väitteet vääristävät asiaa eli kyllä se Silja Linen pisteiden hyöty järjestelmä käytännössä on toimiva ja eduksi kuluttajalle. Tämän olen käytännössä tullut huomaamaan.
- Epäselvää
Miten olet tullut tuohon johtopäätökseen kortin käytön eduista,
miten olet vertailusi korttia käyttäen ja ilmankorttia tekemiesi matkojen välillä tehnyt.
Miten usein olet kyseisen vertailusi tehnyt.
Noista bonus-korteista kun ei yleensä hyödy kuin liike jolta se on saatu,
sama sitten ollaanko maissa vai merellä ostoksilla - Hyvä muistaA
Korttilaisena maksat myös tuon järjestelmän ylläpidodosta.
Ilman kortteja hinnat olisivat edullisemmat,
etusi on siis todellisuudessa vähäinen tai jopa olematon.
voit tietysti kuvitella saavasi enemmän kuin muut,
siinä tapauksessa kuitenkin vain valehtelisit itsellesi.
Mutta tuohan on juuri tuon kortin tarkoitus, sumuttaa sen käyttäjiä
Paljonko tuo kortti vaikuttaa käyttäytymiseesi laivalla,
jäisikö "heräteostokset" vähemmälle - ....,,,,
Epäselvää kirjoitti:
Miten olet tullut tuohon johtopäätökseen kortin käytön eduista,
miten olet vertailusi korttia käyttäen ja ilmankorttia tekemiesi matkojen välillä tehnyt.
Miten usein olet kyseisen vertailusi tehnyt.
Noista bonus-korteista kun ei yleensä hyödy kuin liike jolta se on saatu,
sama sitten ollaanko maissa vai merellä ostoksillaEn tiedä sitten, onko tuosta kortista mitään hyötyä, mutta joka tapauksessa,katsoessani esim. Helsinki-Tallinna- 22h-risteilyä näyttää tuo hinta kortilla olevan kaksitoista euroa halvempi kuin ilman korttia.
Ja menemme 29.5.2013, sattuneesta syystä. Saattaapi silloin olla tarjouslähtökin, tai saattaa olla,ettei ole. Me menemme joka tapauksessa 29.5. Jos nyt tajuaisitte kortin hyödyn. - Epäselvää
....,,,, kirjoitti:
En tiedä sitten, onko tuosta kortista mitään hyötyä, mutta joka tapauksessa,katsoessani esim. Helsinki-Tallinna- 22h-risteilyä näyttää tuo hinta kortilla olevan kaksitoista euroa halvempi kuin ilman korttia.
Ja menemme 29.5.2013, sattuneesta syystä. Saattaapi silloin olla tarjouslähtökin, tai saattaa olla,ettei ole. Me menemme joka tapauksessa 29.5. Jos nyt tajuaisitte kortin hyödyn.Korttilaisena maksat myös tuon järjestelmän ylläpidodosta.
Ilman kortteja hinnat olisivat edullisemmat,
etusi on siis todellisuudessa vähäinen tai jopa olematon.
voit tietysti kuvitella saavasi enemmän kuin muut,
siinä tapauksessa kuitenkin vain valehtelisit itsellesi.
Mutta tuohan on juuri tuon kortin tarkoitus, sumuttaa sen käyttäjiä
epäselväksi jäi saamasi hyöty, mutta tallink silja on saanut sinusta täyden hyödyn, ajattelethan kortista juuri kuten heidän markkinointinsa tarkoituksena on ollutkin! - Neuvoja.
Epäselvää kirjoitti:
Korttilaisena maksat myös tuon järjestelmän ylläpidodosta.
Ilman kortteja hinnat olisivat edullisemmat,
etusi on siis todellisuudessa vähäinen tai jopa olematon.
voit tietysti kuvitella saavasi enemmän kuin muut,
siinä tapauksessa kuitenkin vain valehtelisit itsellesi.
Mutta tuohan on juuri tuon kortin tarkoitus, sumuttaa sen käyttäjiä
epäselväksi jäi saamasi hyöty, mutta tallink silja on saanut sinusta täyden hyödyn, ajattelethan kortista juuri kuten heidän markkinointinsa tarkoituksena on ollutkin!Taas havaitaan, kuinka hyvin vanhat sananlaskut pitävät paikkansa.
Kateus vie tuhkatkin pesästä ja kateus sekoittaa pään.
Totuushan on tietenkin se, että nuo pisteet maksavat itse asiassa kortittomat. Näin on asia kaikkien kanta-asiakaskorttien kohdalla. Kortiton maksaa aina hinnan täytenä, kortilla saa jotain pientä lisäksi, vaikkapa alennusta.
Eli kortittomat maksavat "tuon järjestelmän ylläpidosta". - markkinaorjalle
Neuvoja. kirjoitti:
Taas havaitaan, kuinka hyvin vanhat sananlaskut pitävät paikkansa.
Kateus vie tuhkatkin pesästä ja kateus sekoittaa pään.
Totuushan on tietenkin se, että nuo pisteet maksavat itse asiassa kortittomat. Näin on asia kaikkien kanta-asiakaskorttien kohdalla. Kortiton maksaa aina hinnan täytenä, kortilla saa jotain pientä lisäksi, vaikkapa alennusta.
Eli kortittomat maksavat "tuon järjestelmän ylläpidosta".Eipä ole kateutta, hyödyn vie ainoastaan laivayhtiö
Laivayhtiö saa ihmiset tuhlaamaan, tyhjilleen jääviä hyttejä tarjotaan pisteillä jotta saadaan kortin orjista kaikki hyöty irti.
Varustamo tarjoaa kerätyille pisteille vastinetta josta sille ei koidu ylimääräisiä menoeriä.
Jos olisinkin kateelliinen, olisin kateellinen sille joka on kehittänyt tuon loistavan yhtiötä tukevan systeemin, jolla on saatu hinattu hintoja hieman ylemmäs, en todellakaan ole club one korttin haltijoilla kateellinen, en ole kateellinen tallimk siljan täydellisenä pitämille asiakkaille.
niin kortillinen maksaa saman kuin kortitonkin ostoksistaan, kortilliset siis todellisuudessa maksavat saman kuin muutkin.
Ymmärrän vielä jotenkin S ja K ryhmien korttien käyttäjiä, he saavat jotain vastinettakin sentään tekemistään ostoksista
Ilman korttiviidakkoa hinnat polisivat siis edullisempia, miksi olisin kateellinen kortistasi.
Ovat siellä matkamyynnissäsi onnistuneet iskostamaan markkinointinsa täydellisesti korviesi väliin, sen verran hyvin puolustat markkinoinnin näkemyksiä että omat ovat kadonneet jo jonnekin unholaan - Neuvoja.
markkinaorjalle kirjoitti:
Eipä ole kateutta, hyödyn vie ainoastaan laivayhtiö
Laivayhtiö saa ihmiset tuhlaamaan, tyhjilleen jääviä hyttejä tarjotaan pisteillä jotta saadaan kortin orjista kaikki hyöty irti.
Varustamo tarjoaa kerätyille pisteille vastinetta josta sille ei koidu ylimääräisiä menoeriä.
Jos olisinkin kateelliinen, olisin kateellinen sille joka on kehittänyt tuon loistavan yhtiötä tukevan systeemin, jolla on saatu hinattu hintoja hieman ylemmäs, en todellakaan ole club one korttin haltijoilla kateellinen, en ole kateellinen tallimk siljan täydellisenä pitämille asiakkaille.
niin kortillinen maksaa saman kuin kortitonkin ostoksistaan, kortilliset siis todellisuudessa maksavat saman kuin muutkin.
Ymmärrän vielä jotenkin S ja K ryhmien korttien käyttäjiä, he saavat jotain vastinettakin sentään tekemistään ostoksista
Ilman korttiviidakkoa hinnat polisivat siis edullisempia, miksi olisin kateellinen kortistasi.
Ovat siellä matkamyynnissäsi onnistuneet iskostamaan markkinointinsa täydellisesti korviesi väliin, sen verran hyvin puolustat markkinoinnin näkemyksiä että omat ovat kadonneet jo jonnekin unholaan#kortillinen maksaa saman kuin kortitonkin ostoksistaan, kortilliset siis todellisuudessa maksavat saman kuin muutkin"
Niin maksaa, vakiohinnan maksavat kumpikin. Mutta sitten joskus sa kortillinen saa matkansa ilmaiseksi tai laivan myymälästä joitain tuotteita tarjoushinnalla tai laivan ravintolasta annoksen halvemmalla. Kortiton saa vain tuotteen
Joten niin tässä kuin K- tai S-korteissakin kulut maksavat ne kortittomat. Noin se vaan on.
Ja jos noita äkkilähtöjä ajatellaan, voi kortillinen ostaa sen aivan kuten kortitonkin. Ei kortti sido mihinkään. - Kertaus
Neuvoja. kirjoitti:
#kortillinen maksaa saman kuin kortitonkin ostoksistaan, kortilliset siis todellisuudessa maksavat saman kuin muutkin"
Niin maksaa, vakiohinnan maksavat kumpikin. Mutta sitten joskus sa kortillinen saa matkansa ilmaiseksi tai laivan myymälästä joitain tuotteita tarjoushinnalla tai laivan ravintolasta annoksen halvemmalla. Kortiton saa vain tuotteen
Joten niin tässä kuin K- tai S-korteissakin kulut maksavat ne kortittomat. Noin se vaan on.
Ja jos noita äkkilähtöjä ajatellaan, voi kortillinen ostaa sen aivan kuten kortitonkin. Ei kortti sido mihinkään.Luehan tämä siten että myöskin ymmärrät sen luettuasi:
Laivayhtiö saa ihmiset tuhlaamaan, tyhjilleen jääviä hyttejä tarjotaan pisteillä jotta saadaan kortin orjista kaikki hyöty irti.
Varustamo tarjoaa kerätyille pisteille vastinetta josta sille ei koidu ylimääräisiä menoeriä.
Ymmärrän vielä jotenkin S ja K ryhmien korttien käyttäjiä, he saavat jotain vastinettakin sentään tekemistään ostoksista
sinulla on edelleen tuon luetun ymmärryksen kanssa ongelmia.
olet siis täydellinen markkinoinnin uhri, puolustat sitä edelleen omaa näkemystä jonka olet jo kadottanut jonnekin unholaan.
mitä sillä kortilla tekee, kun saa saman ilmankin ja edullisemmin! - Neuvoja.
Kertaus kirjoitti:
Luehan tämä siten että myöskin ymmärrät sen luettuasi:
Laivayhtiö saa ihmiset tuhlaamaan, tyhjilleen jääviä hyttejä tarjotaan pisteillä jotta saadaan kortin orjista kaikki hyöty irti.
Varustamo tarjoaa kerätyille pisteille vastinetta josta sille ei koidu ylimääräisiä menoeriä.
Ymmärrän vielä jotenkin S ja K ryhmien korttien käyttäjiä, he saavat jotain vastinettakin sentään tekemistään ostoksista
sinulla on edelleen tuon luetun ymmärryksen kanssa ongelmia.
olet siis täydellinen markkinoinnin uhri, puolustat sitä edelleen omaa näkemystä jonka olet jo kadottanut jonnekin unholaan.
mitä sillä kortilla tekee, kun saa saman ilmankin ja edullisemmin!"Laivayhtiö saa ihmiset tuhlaamaan". Ihan sama, onko kortti tai ei. Markkinoinnin tavoite on aina sama eli saada syntymään kauppoja. Eli se, jolla ei ole korttia, tuhlaa ihan samoin kuin se, jolla on kortti. Mutta kortin käyttäjälle tulee hieman taloudellista etua. Kortittomalle ei mitään.
Aivan samoin kuin K- ja S-korteillakin kertyy etuja, kertyy niitä ClubOne-kortillakin. Pisteiden käyttötavasta riippuu, paljonko pisteistä hyötyy.
Olet kokenut tulleesi petetyksi ja nyt olet täynnä pyhää raivoa. Mutta petetyksi tulit omasta toiminnastasi, Omaa syytäsi. - kertaus II
Neuvoja. kirjoitti:
"Laivayhtiö saa ihmiset tuhlaamaan". Ihan sama, onko kortti tai ei. Markkinoinnin tavoite on aina sama eli saada syntymään kauppoja. Eli se, jolla ei ole korttia, tuhlaa ihan samoin kuin se, jolla on kortti. Mutta kortin käyttäjälle tulee hieman taloudellista etua. Kortittomalle ei mitään.
Aivan samoin kuin K- ja S-korteillakin kertyy etuja, kertyy niitä ClubOne-kortillakin. Pisteiden käyttötavasta riippuu, paljonko pisteistä hyötyy.
Olet kokenut tulleesi petetyksi ja nyt olet täynnä pyhää raivoa. Mutta petetyksi tulit omasta toiminnastasi, Omaa syytäsi."Olet kokenut tulleesi petetyksi ja nyt olet täynnä pyhää raivoa. Mutta petetyksi tulit omasta toiminnastasi, Omaa syytäsi"
pyhää raivoako se on kun ei ole tarvetta olla korttien orjana, en tunne tulleeni petetyksi koska en ole sortunut bonuskorttien soleutuneeksi orjaksi kuten sinä.
Enkä silti maksa käyttämistäni palveluista sen enempää kuin sinä korttejasi vinguttamalla.
Kuten jo aiemmin sanoin, yritä edes ymmärtää lukemasi, ei sen pitäisi olla sinulle niin ylivoimaisen vaikeaa, vai onkò?
omaa syytäni tai ei, en tosiaan ole bonuskorttien orja, jos se sitten on mielestäsi kuolemansynti. Ilman bonuskorttejakin tulee täysin toimeen, se vain vaatii ajattelukykyä.
S- ja K-kortti ovat toiminnoiltaan erilaiset club oneen verrattuna,
Club onessa ei kerry kylläkään etuja, vaan rahaa käyttäen saatuja bonuksia
S-kortissa taas sijoitat määrätyn summan siihen ja saat etuja, voit myös saada korttiin sijoittamasi alkupääoman takaisin.
K-kortissa on taas etuja sekä bonuksia
otahan korttien orja asioista selvää, niin olen minäkin tehnyt vaikken bonuskorttien orjaksi ole sortunutkaan - Epäselvää II
Neuvoja. kirjoitti:
"Laivayhtiö saa ihmiset tuhlaamaan". Ihan sama, onko kortti tai ei. Markkinoinnin tavoite on aina sama eli saada syntymään kauppoja. Eli se, jolla ei ole korttia, tuhlaa ihan samoin kuin se, jolla on kortti. Mutta kortin käyttäjälle tulee hieman taloudellista etua. Kortittomalle ei mitään.
Aivan samoin kuin K- ja S-korteillakin kertyy etuja, kertyy niitä ClubOne-kortillakin. Pisteiden käyttötavasta riippuu, paljonko pisteistä hyötyy.
Olet kokenut tulleesi petetyksi ja nyt olet täynnä pyhää raivoa. Mutta petetyksi tulit omasta toiminnastasi, Omaa syytäsi.miksi lainasit tekstistä vain tämän mieleisesi osan:"Laivayhtiö saa ihmiset tuhlaamaan" ja :jätit kokonaisuudesta tämän pois: Laivayhtiö saa ihmiset tuhlaamaan, tyhjilleen jääviä hyttejä tarjotaan pisteillä jotta saadaan kortin orjista kaikki hyöty irti.
Varustamo tarjoaa kerätyille pisteille vastinetta josta sille ei koidu ylimääräisiä menoeriä.
huomaatko miten muuttaa asiaa kun on koko asia mukana, ei vain se itselee mieleiseksi koettu osa kmmentoitavaksi, onko lukutaitosi tosiaan noin onneton kuin annat taas kerran ymmärtää? - et vastannut?
Neuvoja. kirjoitti:
"Laivayhtiö saa ihmiset tuhlaamaan". Ihan sama, onko kortti tai ei. Markkinoinnin tavoite on aina sama eli saada syntymään kauppoja. Eli se, jolla ei ole korttia, tuhlaa ihan samoin kuin se, jolla on kortti. Mutta kortin käyttäjälle tulee hieman taloudellista etua. Kortittomalle ei mitään.
Aivan samoin kuin K- ja S-korteillakin kertyy etuja, kertyy niitä ClubOne-kortillakin. Pisteiden käyttötavasta riippuu, paljonko pisteistä hyötyy.
Olet kokenut tulleesi petetyksi ja nyt olet täynnä pyhää raivoa. Mutta petetyksi tulit omasta toiminnastasi, Omaa syytäsi.mitä sillä kortilla tekee, kun saa saman ilmankin ja edullisemmin!
tämän kommentointi unohtui, tämähän oli oikeastaan keskustelun aihekin ... - ....,,,,
et vastannut? kirjoitti:
mitä sillä kortilla tekee, kun saa saman ilmankin ja edullisemmin!
tämän kommentointi unohtui, tämähän oli oikeastaan keskustelun aihekin ...Kommentoidaan sitten.
Sovitaan päivä, jolloin lähdemme risteilylle vaikkapa 11.1.2013.
Väitän, että saan kortillani risteilyn edullisemmin kuin sinä ilman korttia. - Älä selittele
....,,,, kirjoitti:
Kommentoidaan sitten.
Sovitaan päivä, jolloin lähdemme risteilylle vaikkapa 11.1.2013.
Väitän, että saan kortillani risteilyn edullisemmin kuin sinä ilman korttia.vastaa esitettyyn kysymykseen:
mitä sillä kortilla tekee, kun saa saman ilmankin ja edullisemmin! - ....,,,,
Älä selittele kirjoitti:
vastaa esitettyyn kysymykseen:
mitä sillä kortilla tekee, kun saa saman ilmankin ja edullisemmin!Lue sinä vastaus.
"Sovitaan päivä, jolloin lähdemme risteilylle vaikkapa 11.1.2013.
Väitän, että saan kortillani risteilyn edullisemmin kuin sinä ilman korttia"
Laita sinä hinta, jolla saat Hki-Sto-risteilyn Deluxe-hytissä 11.1.2013
Minä laitan omani, ja väitän, että hintasi ei ole sama eikä halvempi.
Mikä tuossa ei mene jakeluun? - vastaisitko jo?
....,,,, kirjoitti:
Lue sinä vastaus.
"Sovitaan päivä, jolloin lähdemme risteilylle vaikkapa 11.1.2013.
Väitän, että saan kortillani risteilyn edullisemmin kuin sinä ilman korttia"
Laita sinä hinta, jolla saat Hki-Sto-risteilyn Deluxe-hytissä 11.1.2013
Minä laitan omani, ja väitän, että hintasi ei ole sama eikä halvempi.
Mikä tuossa ei mene jakeluun?"mitä sillä kortilla tekee, kun saa saman ilmankin ja edullisemmin!"
niin kokeilehan vastata esitettyyn kysymykseen,
onko liian vaikea ymmärtää.
Ei minua kiinnosta mihin hintaan sinä saat risteilysi, nythän on tarkoitus keskustella tallink siljan hinnoittelun epäkohdista , pysytellään siis ko. asiassa
joten jään odottelemaan vastaustasi kyseessä olevaan asiaan
Tuon oman risteilysi löytänet varmasti itsekin tallink siljan sivuilta tai käyttämästäsi matkamyynnistä - ....,,,,
vastaisitko jo? kirjoitti:
"mitä sillä kortilla tekee, kun saa saman ilmankin ja edullisemmin!"
niin kokeilehan vastata esitettyyn kysymykseen,
onko liian vaikea ymmärtää.
Ei minua kiinnosta mihin hintaan sinä saat risteilysi, nythän on tarkoitus keskustella tallink siljan hinnoittelun epäkohdista , pysytellään siis ko. asiassa
joten jään odottelemaan vastaustasi kyseessä olevaan asiaan
Tuon oman risteilysi löytänet varmasti itsekin tallink siljan sivuilta tai käyttämästäsi matkamyynnistäMatkan varaaja siellä oli se tyhmä, joka varasi matkan haluamalleen päivälle. eikä hiffannut, että äkkilähtöjä on usein syys- ja talvikausina saatavana kysynnästä riippuen. Ja kun hänellä se kortti on, olisi hän saanut niistä äkkilähtöhinnoistakin niitä pisteitä.
Eikä siinä hinnoittelussa edelleenkään ole mitään epäkohtia.
En minä Expert-ketjuakaan syytä siitä, että nyt saisin 150 euroa halvemmalla TV:n, jonka viime viikolla ostin pojanpojalle joulupakettiin.
Ei mitään kannata ostaa, koska aina voi sen saada tarjouksena halvemmalla huomenna. Näin se vaan menee oikeassa elämässä.
(Ehkä kannattaisi myös hankkia sen kilpailijan kortti, koska hiljattain tuli joululahjaristeily sekä 0-hinnalla tutustumislahjakortti kaikille VL:. reiteille, koska sattuu olemaan ensi vuonna täysiä kymmeniä takanapäin.) - supermatkustelija
vastaisitko jo? kirjoitti:
"mitä sillä kortilla tekee, kun saa saman ilmankin ja edullisemmin!"
niin kokeilehan vastata esitettyyn kysymykseen,
onko liian vaikea ymmärtää.
Ei minua kiinnosta mihin hintaan sinä saat risteilysi, nythän on tarkoitus keskustella tallink siljan hinnoittelun epäkohdista , pysytellään siis ko. asiassa
joten jään odottelemaan vastaustasi kyseessä olevaan asiaan
Tuon oman risteilysi löytänet varmasti itsekin tallink siljan sivuilta tai käyttämästäsi matkamyynnistäAjatteletko yhtään, mitä vastaat?
"Ei minua kiinnosta mihin hintaan sinä saat risteilysi, nythän on tarkoitus keskustella tallink siljan hinnoittelun epäkohdista , pysytellään siis ko. asiassa"
Hinnoittelussa itsessään nimenomaan ei ole epäkohtia, jos minä klubikorttilaisena saan vaikkapa tuon anonyymin ehdottaman 11.1. DeLuxe -risteilyn halvemmalla kuin sinä varatessasi ilman korttia. Kortin idea, ja yksi eduista on se, että risteilyn kuin risteilyn saa lähtöhintaa halvemmalla. Jos Club One-kortilla varaa äkkilähtötarjouksen, siitäkin saa pisteet.
Tietysti Club One, kuten kaikki muutkin kanta-asiakasjärjestelmät, pyrkii luomaan yrityssitoutuneita asiakkaita, mutta ei se poista sitä tosiasiaa, että klubijärjestelmien kulut maksaa se asiakas, jolla ei ole korttia. Laivayhtiö tekee prosentuaalisesti vähemmän katetta matkaa kohden klubilaisesta kuin asiakkaasta, joka ei ole klubissa, mutta puolestaan vuoden mittaan katsottuna todennäköisesti klubilainen tuo enemmän rahaa yhtiön liikevaihtoon kuin kanta-asiakasohjelmista poissa oleva asiakas. Tämä johtuu siitä, että jos ei yritä kerätä 'pisteitä', niin todennäköisemmin matkustaa myös toisella yhtiöllä, ainakin välillä.
- Neuvoja.
Mitä ihmeelllistä tuossa on? Vertailu vaan ontuu.
Pisteillä alennetaan normaalitaksaa. Äkkilähtö taas on käytössä silloin, kun laivalle muutoin jäisi tyhjiä matkustajapaikkoja.
Pistehintaisen matkan ajankohdan saa vapaasti valita itse. Äkkilähtöä ei.- MR KULTAKORTTI
.Neuvoja on oikeassa.Typerä keskustelu..tottakai kortista on hyötyä.esim reittimatkat on aina halvempia ostaa jos on kortti.,Työssäkäyvä ei noin vaan pysty käyttämäänn äkkilähtöjä. Meillä on tehty bonuksilla monta reittimatkaa ja risteilyjäkin.matkustajamaksut menee,mutta matkustuspäivät saa päättää vapaasti .Äkkilähdöt on eläkeläisille ja työttömille ja ueimmiten risteilyjä.
- qwerty4+7
Taas suuri tietäjä asialla. Tyhjää jorinaa, ei mitään uutta.
- krus
qwerty4+7 kirjoitti:
Taas suuri tietäjä asialla. Tyhjää jorinaa, ei mitään uutta.
Voisiko joku kertoa minullekin mistä saa halvemmalla Commodore-luokan risteilyn kuin käyttämällä siihen club-one pisteet? Risteilyyn Commodoressa kuluu kyllä sievoinen pistesaldo (joka on kertynyt kun reissussa on joka tapauksessa käyty, ja aina tarjoushintaan) ja lisäksi matkustajamaksuja yhteensä 12 euroa per henkilö. Joten jos jostain tosiaan saa näitä Commodore-luokan risteilyjä halvemmalla kuin 24 euroa hytti, niin kertokaa ihmeessä! Mulle ainakin kelpaisi.
Kannattaa vähän miettiä mihin risteilyyn noita pisteitä käyttää, kai tuon järkikin sanoo että alimpia hyttiluokkia saa aina tarjouksesta edullisesti. Ei pisteillä kannata Deluxea huonompaa hyttiluokkaa ottaa. - ei piste orja
krus kirjoitti:
Voisiko joku kertoa minullekin mistä saa halvemmalla Commodore-luokan risteilyn kuin käyttämällä siihen club-one pisteet? Risteilyyn Commodoressa kuluu kyllä sievoinen pistesaldo (joka on kertynyt kun reissussa on joka tapauksessa käyty, ja aina tarjoushintaan) ja lisäksi matkustajamaksuja yhteensä 12 euroa per henkilö. Joten jos jostain tosiaan saa näitä Commodore-luokan risteilyjä halvemmalla kuin 24 euroa hytti, niin kertokaa ihmeessä! Mulle ainakin kelpaisi.
Kannattaa vähän miettiä mihin risteilyyn noita pisteitä käyttää, kai tuon järkikin sanoo että alimpia hyttiluokkia saa aina tarjouksesta edullisesti. Ei pisteillä kannata Deluxea huonompaa hyttiluokkaa ottaa.Kannattaa miettiä myös tarvitseeko niitä edes kauaa kerätä jos ilman alkaa päästä halvemmalla, ihmiset ovat ilmeisesti alkaneet huomata toimivansa yhtiötä tukevalla tavalla ja vähentäneet pisteiden ostoa laivoilla jolloin yhtiön on pakko alkaa myymään myös kortittomille halvemmalla tulojen pysymiseksi entisellään.
Eihän nuo matkaliput mitään tuotakaan yhtiölle vaan myynti laivalla, pisteiden osto clubilaiselle ja yhtiön hyötyy.tyhjä hytti on aina pois laivan myynnissä.
kannattaa siis miettiä onko kannattavaa noita pisteitä enää edes kauaa kerätä,
kysynnän ja tarjonnan laki kun toimii tässä
- huvittunut1
Antakaa nyt ihmiset olla, ei tuolla "neuvojalla" ole mitään väliä saako jollain kortilla jotain etua vai ei. Pääasia kirjoittajalla on Tallink Siljan ja sen asiakkaiden mollaaminen. Sama laulu muissakin ko. Varustamoa koskevissa ketjuissa. Jos edes joskus täällä käy niin kirjoitustyylin tunnistaa :) ja innostuu vaan kun joku väittää vastaan... Noh. Huvinsa kullakin!
- glubgold
Niin, köyhällä ei ole muuhun varaa kun valittaa :)
- Takki auki ?
glubgold kirjoitti:
Niin, köyhällä ei ole muuhun varaa kun valittaa :)
ilmeisesti, kirjoituksesi huomioiden olet liittymässä tuohon sakkiin itsekin.
Kirjoitti: myös huvittunut - Mietittyä ...
"Tallink Siljan ja sen asiakkaiden mollaaminen"
...sen verran otan kantaa tuohon, tämähän on keskustelupalsta, täällähän on tarkoitus kirjoittaa myös näkemistään epäkohdista, "oman firman mollaaminen" tuntuu aina pahalta, mutta yleensä niihin on aina jokin syy tai lähde kuten tämänkin keskustelun avauksessa on kuningaskuluttajassa huomioitu epäkohta varustamon toiminnassa.hinnoittelun suhteen - Ihmettelen minä
Mietittyä ... kirjoitti:
"Tallink Siljan ja sen asiakkaiden mollaaminen"
...sen verran otan kantaa tuohon, tämähän on keskustelupalsta, täällähän on tarkoitus kirjoittaa myös näkemistään epäkohdista, "oman firman mollaaminen" tuntuu aina pahalta, mutta yleensä niihin on aina jokin syy tai lähde kuten tämänkin keskustelun avauksessa on kuningaskuluttajassa huomioitu epäkohta varustamon toiminnassa.hinnoittelun suhteenKerro nyt vielä, mikä epäkohta.
Jos äkkilähdön saa edullisesti, sen saa kortiton tai kortillinen samaan hintaan. Äkkilähtö on ns. ulosheittotavaraa.
Jos taas haluat matkustaa tiettynä päivänä, niin sen saa kortillinen pisteillä edullisemmin kuin kortiton.
Missä siis se epäkohta? - Esität tyhmää?
Ihmettelen minä kirjoitti:
Kerro nyt vielä, mikä epäkohta.
Jos äkkilähdön saa edullisesti, sen saa kortiton tai kortillinen samaan hintaan. Äkkilähtö on ns. ulosheittotavaraa.
Jos taas haluat matkustaa tiettynä päivänä, niin sen saa kortillinen pisteillä edullisemmin kuin kortiton.
Missä siis se epäkohta?Katso tuosta, noin 10 minuutin kohdalla esitetty kysymys tallink siljan toiminnasta
http://areena.yle.fi/tv/1710355 - Ihmettelen minä
Esität tyhmää? kirjoitti:
Katso tuosta, noin 10 minuutin kohdalla esitetty kysymys tallink siljan toiminnasta
http://areena.yle.fi/tv/1710355Sinä ainakin olet tyhmä, kaikki näkevät, ettet esitä sellaista.
Jos laivasta on myyty normaalihinnalla 80% ja halutaan se alemyynnillä täyteen, eihän siitä voi syntyä velvollisuutta antaa niille 80%:lle hyvitystä.
Olet siis oikeasti tyhmä. - Ihmettelehän ,,,
Ihmettelen minä kirjoitti:
Sinä ainakin olet tyhmä, kaikki näkevät, ettet esitä sellaista.
Jos laivasta on myyty normaalihinnalla 80% ja halutaan se alemyynnillä täyteen, eihän siitä voi syntyä velvollisuutta antaa niille 80%:lle hyvitystä.
Olet siis oikeasti tyhmä.Selittelet muuten ihan yhtä hyvin kuin tuo tallinkin täti,
vastaappa nyt selittelyn ohella mitä tuolla kortilla tekee jos matkustaa ilman sitä edullisemmin, lue tuo siten että myös ymmärrät sen luettuasi ennen kuin haukut muita ilman perusteita, siihenhän joka kerta selkä seinää ajettuna sorrut, etkä tehnyt poikkeusta tälläkään erää
- ....,,,,
Mikä on se epäkohta hinnoittelussa?
Jos haluat lähteä tiettynä päivänä risteilylle, esimerkiksi merkkipäivää viettämään ystävien kanssa, on risteily varattava sillä hinnalla, mitä siitä varauspäivänä pyydetään. Vai olisiko sinulla pokkaa laittaa kutsuun "Lähdemme, jos merkkipäiväkseni sattuu olemaan saatavana tarjoushintaisia hyttejä riittävästi"? - glubgold
Ja vielä kortillinen saa ns.äkkilähdöstä pisteitä :) joita kortiton ei saa, eli sieltäkin syntyy säästöjä.
- Kerrohan
Mitä niillä pisteillä saa kun menee laivan tax free myymälään ja lyö niistä 1000 tiskiin saako niillä paljonkin, paljonko säästää jos ostaa taxfreestä pisteillä sen sijaan että ostaisi rahalla. mikä on yhden pisteen arvo tehdessäsi niillä ostoksia laivalla.
jos jonkut hytin saat kalliisti ostamillasi pisteillä, en sitä kylläkään säästöksi kehuisi, ehkä hyvityksenä esimerkillisestä markkinoinnin tavalla toimimisesta yhtiön hyväksi, sitähän se on, ainoa mikä hyötyy on yhtiö, sinä vain kuvittelet yhtiön ottaessa kaiken hyödyn irti käyttäytymisestäsi laivalla heidän toiveidensa mukaisesti.
On nuo bonuskortin orjat hauskoia, oli sitten koota, ässää tai onea, yhtä kusetettua porukkaa jokaisessa
- glubgold
Esimerkki..
-Lähtö arkipäivänä helsinki-tukholma risteily delux-hytissä. Ovh 552€ ilman mitään clubi-korttia, sisältää aamupalat kahdelle mennen tullen.
-Clubgold, saman risteilyn sain 20900 pistettä olikohan nyt 12€ polttoaine maksuja ja lisäksi drinkki kuponkeja tuli kaupan päälle,ja samat aamupalat, ja vielä iltapäivälehti :)
niin tulihan siinä pisteelle arvoa noin 0.02€- glubgold
Unohdin, nytten kun vielä käytän ravintolapalveluihin ton 500€ niin sillä tienasin 14500 pistettä, eli sinä käytät noin 1000€ ilman mitään kortteja ja olet tyytyväinen, kun taas minä glubilaisena käytin samoihin asioihin sen 500€. eli en ymmärrä miten voit väittää että ei kannata olla kanta-asiakas joka oli vieläpä ilmainen eli en maksanut siitä mitään kun liityin.
- Voi tyhmyyttä!
glubgold kirjoitti:
Unohdin, nytten kun vielä käytän ravintolapalveluihin ton 500€ niin sillä tienasin 14500 pistettä, eli sinä käytät noin 1000€ ilman mitään kortteja ja olet tyytyväinen, kun taas minä glubilaisena käytin samoihin asioihin sen 500€. eli en ymmärrä miten voit väittää että ei kannata olla kanta-asiakas joka oli vieläpä ilmainen eli en maksanut siitä mitään kun liityin.
Antaisit olla. Ei siihen uppoa muu kuin Mora.
- 811+12+29+49++9
TallinkSiljallahan ei ole mitään "äkkilähtöjä" erikseen, vaan aina se halvin hinta (sillä hetkellä) näkyy hintakakalenterissa, joskus hinta nousee kun makta lestyy, joskus laskee, joskus pysyy samana...
Joskus pelkkä kortin umeron antainen laskee hintoja, joskus nostaa...
esim. välillä on Turusta 10€ lähtöjä neljälle... uhraamalla pisteitä siihen nousee hinta 28 euroon, ja joskus pelkkä kortin numeron antaminen nostaa hintaa...
Eli kannattaa ekaksi kato hinta ilman kortin numeroa, sitten lyödä se numero ja sitten vasta katos onko pisteistä apua...
Vikinglinellä homma on monimutkikkaampi, risteilylle voi tulla 3 täysin eri hintaa riippuen mitä kautta sen varaa, ja reittimatkoissakin on hinnoittelu aika "epäselvä"- Usko jo pois!
"esim. välillä on Turusta 10€ lähtöjä neljälle... uhraamalla pisteitä siihen nousee hinta 28 euroon, ja joskus pelkkä kortin numeron antaminen nostaa hintaa..."
Etkö ole vieläkään ymmärtänyt maksavan asiakkaan tuottavan enemmän,
olet kuukausi tolkulla jankannut korttisi kiroista, maksa jatkossa matkasi käteisellä, ei sitten tarvi porata poonustesi perään - koert erw er
Usko jo pois! kirjoitti:
"esim. välillä on Turusta 10€ lähtöjä neljälle... uhraamalla pisteitä siihen nousee hinta 28 euroon, ja joskus pelkkä kortin numeron antaminen nostaa hintaa..."
Etkö ole vieläkään ymmärtänyt maksavan asiakkaan tuottavan enemmän,
olet kuukausi tolkulla jankannut korttisi kiroista, maksa jatkossa matkasi käteisellä, ei sitten tarvi porata poonustesi peräänJOSKUS pisteiden/kortin käyttö jopa puolittaa hinnan, joskau nostaa sen kolme kertaiskeis...
Eli pitää vain kokeilla miten pääsee halvimmalla - usko pois vaan
koert erw er kirjoitti:
JOSKUS pisteiden/kortin käyttö jopa puolittaa hinnan, joskau nostaa sen kolme kertaiskeis...
Eli pitää vain kokeilla miten pääsee halvimmallaOn sulla ongelmia, jotka ovat poissa maksavalta, maksukykyiseltä asiakkaalta
- ewfewf45ew6f456ewr4f
usko pois vaan kirjoitti:
On sulla ongelmia, jotka ovat poissa maksavalta, maksukykyiseltä asiakkaalta
No kyllä minä matkatani maksan, juuri tulin Gracen risteilyltä, ja maksoin siitä täyden 35€ hinnan
- Anonyymi
Kyllä pisteet ovat hyviä. Työantaja maksaa kerran kahdesti viikossa matkojani, jotka saan itse varata. Pisteitä tulee. Omat vapaa-ajan matkat tehdään noilla pisteillä.
Oikein hyvä systeemi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302295
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu292188Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121559Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett131464Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701241- 1001131
- 171067
- 88923
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon18828Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks122798