En pidä joulusta - hössötyskierteineen

mene joulu...

Kaupoissa kuitenkin soivat jo joululaulut, eikä se haittaa. Telkan mainoksissa sitä näkee, kun radion laittaa Puhekanavalle, niin joulumusalta välttyy.
Tosin Puhe on oikeasti radiokaiku kun sen ohjelma melkein lähetetään kormeen kertaan vuorokaudessa.

17

102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • väsyttää,,,,,,,,

      en pidä myöskään joulusta,
      tämä vanhuus alkaa tuntua jo erakoitumis oireena, ei haluakkaan enään ketään nähdä,
      tai sitten vaan luulen niin, ku itte en viitti enään mennä ketään kattomaan, niin luulen ettei muakaan kukaan viitti tulla kattomaan,,

    • KAUHEE valitus alkaa

      jo syksyllä, kerätksiä, keräyksiä, anna lahja, nälkiintyneet kiittää, kummilapset kiittää, salametsästetyt tiikerit kiittää...YÄK...

      TV on paras pitää muilla kuin YLEn kanavilla, jos edes avaa.

      Nythän YLE pysyykin kiinni minun osaltani, kun ''Seirsemäs taivas'' ja ''Kotikatu'', ainoat hyvät ohjelmat, lopetetaan.

    • Suomalaiset raatavat

      Suomi elättää kohta koko muun maailman.

    • Liisa Iloinen

      En tykännyt, kun Katri-Helena äänellään mainosti joulutavaraa jo kauan sitten.
      Minusta Joulu pitäisi pyhittää, vain sen ajaksi, kuin se kestää.
      Tavarataivas on tyhjää täynnä.
      Antaisivat vanhemmat lapsilleen aikaa, turhan krääsän sijasta.

      Ihmiset ovat, monet, ylipainoisia, ja vain paukutellaan läskipannujen ääressä, kuinka ihanaa on lihottaa itseään kiloja muutamassa päivässä.

      No, onhan Joulu ilon ja valon juhla, odotellaan sitä iloisina ja onnellisina, mutta muistaen, ettei kaikilla ihmisillä maailmassa ole yhtä hyvin kuin meillä.

      Täällä kinataan ja haukutaan kaikki mahdollinen, samalla, kun joku ihminen maailman äärissä kuolee nälkään.

    • Heippa! Minä pidän joululauluista ja kynttilöistä. Kaupoissa on ihanan näköistä,kun on koristelleet niitä Joulu,sehän on juhla,jonka voimme tehdä mielemme mukaiseksi..Kukaan ei pakota meitä tekemään siitä rihkama-juhlaa!
      Joulu on usein vaikeaa aikaa yksinäisille,koska se koetaan hyvin perhekeskeiseksi juhlaksi. Yksinäisyys korostuu,entistä enemmän.. Jos perheessä on lapsia,tai lapsenlapsia,niin lasten iloa on ihana seurata.
      Joulu saa meissä ihmisissä aikaan ,jotain hyvää,antamisen iloa. Ei kukaan ole niin köyhä,ettei voi jakaa ystävällisyyttä,eikä kukaan niin rikas,että ei sitä tar vitse!
      Nautitaan joulunajan valmisteluista ja tehdään siitä ,jokaiselle mieluinen aika!
      Iloa päiväänne! t.Irkku

    • Kiitos, Irkku,

      mietelauseesi on kaunis:
      Ei kukaan ole niin köyhä,ettei voi jakaa ystävällisyyttä,
      eikä kukaan niin rikas, että ei sitä tar vitse!

      Täällä Suomessa on paljon köyhiä, auttakaamme heitä!

      • Niin, irkku-37 se jakaa ilonpillereitä, ja hienoja ajatuksia meiille toisille. Kiitos irkku-37.


    • uatu ..

      Joululaulut ja kaiken maailman joulukoristeet eivät erityisemmin innosta.

      Viisu jossa joku hoilaa "Näääiiiin vaalkeeeaaata joooouuuluuuuaaa" pitäisi kyllä kieltää

    • Lämmittävältä tuntui minustakin Irkun ystävällisyyteen kehoitus.
      Kyllä minulle joulu merkitsee välittämistä lähimmistäni, hyvää ruokaa ja tunnelmaa yhteisellä aterialla.

      Kun aikaa on etukäteen valmistaa osa ruuasta, en stressaa etukäteen. Määrässä aion vähentää, ettei ole tarvetta pakastaa loppuja.

      Joulutorttujen leipomisella aloitan, ne on hyvä olla valmiina pakkasessa pikavierailujen varalla.

      Vielä en kuuntele joululauluja, adventtikynttilän loiste riittää hiljaiseen tunnelmaan.

    • Yksinäisten ihmisten mielestä Joulu on itsekäs ja hyvin hyvin sisäänpäin kääntynyt juhla. Useimmat ihmiset katsovat, että meillä on oikeus vähintään Jouluun.
      Suomenkin väkimäärästä vähintään satatuhatta kansalaista kokee surkeana, että kaikki on kiinni, ovet ovat sulkeutuneet supisuomalaisen joulun ajaksi.

      Jokaisessa isommassa kunnassa tai kaupungissa pitäisi olla yksinäisille kohdistettuja pyhienviettopaikkoja.
      En sillä, että niihin menisin, koska tuleva joulu on viikonloppuna. Niitähän on vuodessa yli 50 kpl. Ja varmasti niistä turhauttavin.

    • peitto korviin ,,,

      mä en nouse koko joulun aikana sängystä ylös muutakuin vessaan,

      nukun karhun talviunta,

      maailma menköön menojaan,

      kukaan ei vanhaa yksinäistä muista,

      • On palstallakin elämää aattona! Jouluvieraat on lähteneet useimmilla ja tunnelma voi jatkua lämpimillä ajatuksilla ja ystävällisillä sanoilla.

        Monesti olen itsekin halunut omaa hiljaisuutta aattona, paljonhan sitä yksinoloa on päivittäinkin, vaikka en siitä kärsikään, niin olen jo ihan tottunut siihen.

        Ole mukana sinäkin jos haluat!


    • Nyt saan minäkin nauttia Joulusta . Olenhan melkein joka joulu laittanut perheelle Niinkun laulussakin sanotaan "on äiti laittanut kystä kyllä " hän lahjat antaa ja ehkä lahjan joskus saakin .
      Mutta nyt kutsutaan Joulua viettään lasten lasten tykö. Ei valittamista.
      Olen kyllä tottunut yksinäisyyteenkin , en ole juurikaan tuntenut itseäni yksinäiseksi.
      Ja sellaset turhanpäiväset Juhlat kun uuttavuottakin otetaan vastaan ,raketein ja maljojen kanssa , on minusta ihan suorastaan katastrofi , me kun ei tukätä Jerrygottonin kanssa mistään metelistä .

    • u.m , itte

      Joulu on tervetullut tähän pimeeseen pitkään syksyyn . Onneksi tuli jo ennen joulua luntakin . Saa viedä taasen matot lumihankeen ja tuulettaa ja siivota koko kämppä kunnolla.

    • joulun taikaa

      Minustakin joulunaika on ihanaa aikaa.Nyt varsinkin, kun tienoot ovat valkoisen lumen peitossa. - Eihän joulusta tarvitse ottaa mitään stressiä, tekee sen kun jaksaa ja huvittaa ja viettää kuten haluaa.

      Tämän pimeän ja sateisen syksyn jälkeen on mukava nähdä jouluvalojen loistavan ikkunoissa ja pihoilla. - eihän sitä tarvitse laiskimmankaan joulunviettäjän kuin sytyttää kynttilä ja nauttia haluamistaan (joulu)ruuista yksin tai läheis(t)en kanssa.

      Itse olen vähän karsinut iän myötä jouluaskareita ja turhia koristeita, mutta joka joulu pidän joulun tuosta joulurauhasta - siihen voi jokainen sisällyttää joulun tunnelmaa ihan vaan vaikka omaksi ilokseen.

    • joululahjani

      Noin ajattelen minäkin, ei mitään ylenpalttista hössötystä, miksi niin pitäisi? Lapsetkin tietävät, ettemme joululahjoista stressaa vain lämmintä yhdessäoloa kun kerrankin heillä on vapaata.

      Jätän Punaisen Ristin pois joulukuvioistani, WWF maailman merien suojelu on niin ajankohtaista nyt, että saavat suojelualueita lajeille joita uhkaa sukupuutto.
      Kalastus kun on niin rajua, etteivät kalat saa kutuaikaa edes.

    • *Kukkahame*

      Pidän joulusta kaikkine krumeluureineen, salaperäisinä ihmiset tutkivat kaupoissa hyllyjä, dingeldangelmusiikin säestämänä, ja tuo mainitsemani musiikki voisi kyllä olla vaikka kanteleella soitettuna kauniimpaa ja kuunneltavaa.
      Pieniä salaperäisiä tiedusteluja ovat lasten lapset tässä hiljattain tehneet, alkaa olla nyt jo liikaa kaikkea ihan tarpeeksi ainakin.
      Minulla on tapana lähettää joulukortteja ja lähimmille soittaa joulutervehdys omalla äänellä ja siinä tulee sitten muutkin kuulumiset samalla selväksi.

      Joka vuosi tulee uusia joululaululevyjä ja nyt on hyväntuntuinen heavylaulaja levyttänyt kauniita lauluja, hyvää mieltä saa kauniista musiikista.
      Joulun aikana ollaan paljon perheenä yhdessä, ja aattoilta viime vuosina on päättynyt karaokeen, ja siitä saa irrotella iloa ja tartuttaa toisiinkin.

      Lapsuudenajan joulut ovat muistoissa, ajat ja tavat muuttuneet parempaanko vai huonompaan vaikea sanoa, mikä kenellekin on mieluista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      266
      6420
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      148
      3723
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      144
      2649
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2506
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2072
    6. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      121
      1661
    7. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      83
      1655
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1493
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1310
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      108
      1174
    Aihe