Haluaisin kuulla mielipiteenne Canon G15 kamerasta?
entäs SX50.
Kamerani tulisi ihan "normaaliin" käyttöön, eli onko tuo 650 x zoom liikaa?
Canon G15
3
773
Vastaukset 3
- G 15
http://www.dpreview.com/articles/6698413448/dpreview-recommends-top-5-compact-cameras
Valitse joku noista niin et pety (SX 50 ei ole siinä joukossa) Mielenkiintoinen valinta. Lähinnä noita yhdistää salamakenkä, jos vertaa muihin Canonin kompakteihin. Kuvanlaadultaan G15 on parempi suuremman kennon ja valovoiman takia. Unohda kaikki digitaaliset zoomit. SX50 HS:n zoom on 50x. Zoomia ei voi olla liikaa. Kysymys on vain tarvitseeko niin paljon. Se on oma asiasi. Maksimipituudeltaan kuva-alan leveys on n. 1/35 kuvausetäisyydestä. Ota huomioon, että näitä zoomin maksimipituuksia voi käyttää lähinnä auringonpaisteessa. Vakavaan luontokuvaukseen tarvitsee muunlaiset vehkeet. Jos halua räpsiä kuvan jostain oravasta tms. hieman kauempaa, niin se toki onnistuu.
Ei ole mitään normaalia käyttöä. Jokaisella on omat tarpeensa. G15 on parempi, mutta sekin on nykystandardeilla pienikennoinen huippukompaktiksi. G1 X:ssä on suurempi kenno ja se on siten parempi etenkin hämärässä. Tosin sillä ei voi ottaa "makrokuvia".
Koska kameravaihtoehtosi ovat noin erilaisia, suosittelen katsomaan myös muita malleja. Ennen kaikkea käy kaupassa pitämässä kameroita kädessä ja mieti miten kannat sitä mukana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi3521051- 71728
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et37656- 41578
- 40545
- 63523
SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht320496- 75461
kasariperjantai 2026
Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle22459Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri19451