Painosta!

... : ....

Mä tiiän et joitain ärsyttää tää mut kysynpä silti... eli paljonko mul on ylipainoo (suunnilleen) ku oon 160 cm pitkä ja painan n. 64-65 kg? Toivoisin sit asiallisii viestei.... ja oisko hyvii neuvoi miten sais sitä painoo putoomaan? Mä tiedän kyl et ruokavalioo muuttamalla ja lisäämällä liikuntaa, mut minkälainen liikunta ois sellast tehokasta? Kiitti kaikille jotka jaksaa vastata asiallisesti! :)

1

238

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ninette

normaalipainon ylärajoilla, ja jos laihtuisit muutaman kilon, olisit jo normaalipainoinen. Mielestäni sinua ei voi sanoa ylipainoiseksi ja jos kuntoilet paljon ja sinulla on lihaskudosta, näytät varmasti ihan normaalipainoiselle.

Laihduttamisen kanssa kannattaa ottaa rauhallisesti, mitä hitaammin maltat laihduttaa, sen parempi (tiedän mistä puhun..) Hyviä liikuntamuotoja painonpudottajalle ovat esimerkiksi hölkkä, kävely, pyöräily, uinti, jumppa, yms. Mitä monipuolisempaa ja vaihtelevampaa liikunta on, sen parempi.

Ruokavalion muutoksen kannattaa tehdä vähitellen. Kevytmaidon tilalle rasvatonta, sokeriselle jugurtille vähäkalorisempi vaihtoehto, valkoinen leipä vaihdetaan täysjyvä- tai ruisleipään. Karkkia, tms. vain yhtenä karkkipäivänä viikossa. Lisää kasviksia ja vihanneksia sekä hedelmiä ruokavalioon. Sopivasti myös proteiinia, eli kalaa, kanaa, rasvatonta lihaa, tai jos olet kasvissyöjä niin soijaa, tofua, papuja.

Kannattaa myöskin pitää verensokeri tasaisena, eli ei kannata päästää itseään kauhean nälkäiseksi, koska silloin helposti kontrolli pettää ja alkaa ahmia, kun sitä ruokaa vihdoin on tarjolla. Se on ihan loogista ja luonnollista, koska meidän elimistö on sellaiseksi rakennettu vuosien saatossa.

Juups, mutta sellaisia neuvoja oli mulla :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

Kenet ja miksi?
      Varkaus
      37
      1802
    2. Arvostele kaivattusi

ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      818
    3. Mitä teet mies?

Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      69
      776
    4. Miksi sitä miestä tuijotetaan joka paikassa

Onko maine jonkinlainen?
      Ikävä
      108
      740
    5. Kuka varasti Sisun rahat

Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      651
    6. Miten sulla on niin kaunis

Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      33
      629
    7. Ajattelen sinua

vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      580
    8. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      559
    9. Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta

Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.
      Ikävä
      141
      471
    10. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      51
      453
    Aihe