Scania R1000

vesikielellä

33

2563

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voimaaa!

      hyi helvetti jos tulee ton näkösenä kyllä nykyset on paremman näkösiä. toi teho lukema ainut hieno tossa.

    • Hanoi Trucks
    • feqffeffqffqw3f

      Tuo on ihan fiksun näköinen jos nuille ajovaloille tekisi jotain

      • Mökö

        Suoraan sanottuna ruma.Saisvat muotoilla uudestaan.Teho lukemalla ei merkitystä.Pien munaset on erikseen


    • Rekk fuiweihu

      Totta, auton eteen voisi laittaa "konepellin" ja moottorin sen alle jytisemään, näin saataisi ohjaamoon koko matkalta saisinen lattia, ja enemmän "oleskelutilaa" samalla

      Ja puoliperävaunun veturihan saa olla 12 metrinen, eli tuo "konepelti" ei edes söisi auton hyötypituutta

      Ja melko harvoin tuollaisen perässä kahta peräkärriä on

      Ja mitä muotoiluun tulee, niin väksinkin nuo "tosimiesten autot" menee myös kokoajan pakujen/henkilöautojen suuntaan, niin sisältä kuin ulkoota, mutta jos haluaa "tosimiehen auton" niin hankkikaa mersu, ne on ankeita kuin mitkä, ja "kasvojenkohotus" 2005 sai auton näyttämään vaan vanehmmalta

      • Kikiisbest

        'Ja puoliperävaunun veturihan saa olla 12 metrinen, eli tuo "konepelti" ei edes söisi auton hyötypituutta'

        Kiki tietää nää jutut.
        Tarkennatko vielä että millä tavalla tuo 'konepelti' jättää syömättä hyötypituutta?


      • ergertg rth
        Kikiisbest kirjoitti:

        'Ja puoliperävaunun veturihan saa olla 12 metrinen, eli tuo "konepelti" ei edes söisi auton hyötypituutta'

        Kiki tietää nää jutut.
        Tarkennatko vielä että millä tavalla tuo 'konepelti' jättää syömättä hyötypituutta?

        Siten että puolikkaissa on äärimmäisen harvoin kaksi peräkärriä (ai että te rakatatte sanaa peräkärry)

        Joten mitä väliä onko vetoautossa se pituus kopassa, tai hytissä, tai konepellissä

        Autoissa joissa on takalaatikko (ai että te rakastatte kun puhun takalaatikosta) tuollainen iso konepelti on aika tyhmä, sekun syö takalaatikon pituutta


      • hskdvh
        ergertg rth kirjoitti:

        Siten että puolikkaissa on äärimmäisen harvoin kaksi peräkärriä (ai että te rakatatte sanaa peräkärry)

        Joten mitä väliä onko vetoautossa se pituus kopassa, tai hytissä, tai konepellissä

        Autoissa joissa on takalaatikko (ai että te rakastatte kun puhun takalaatikosta) tuollainen iso konepelti on aika tyhmä, sekun syö takalaatikon pituutta

        niin ja puoliperällähän ei ollut erikseen mitään maksimipituutta? eihän? sehän sitten tarkoittaa että se saa olla sen 25,25 pitkä niin mahtuu kunnon konepelti matkaan, eix nii???????

        voi jeesus sun kanssas!!!


      • dsfgdg gdgfdgds
        hskdvh kirjoitti:

        niin ja puoliperällähän ei ollut erikseen mitään maksimipituutta? eihän? sehän sitten tarkoittaa että se saa olla sen 25,25 pitkä niin mahtuu kunnon konepelti matkaan, eix nii???????

        voi jeesus sun kanssas!!!

        Mutta kuinka usein puoliperävaunu yhdistelmä on 25,25 pitkä??? ehkä noin 5% tapauksista

        Joten kerro nyt mitä se konepelti tai iso ohjaamo syö sitä "hyötytilaa"


      • hskdvh
        dsfgdg gdgfdgds kirjoitti:

        Mutta kuinka usein puoliperävaunu yhdistelmä on 25,25 pitkä??? ehkä noin 5% tapauksista

        Joten kerro nyt mitä se konepelti tai iso ohjaamo syö sitä "hyötytilaa"

        puoliperävaunuyhdistelmä EI OLE KOSKAAN 25,25M PITKÄ KUN SE SAA OLLA VAIN 16.5M PITKÄ! aika taikuri saat olla jos onnistut tuohon mittaan sovittaan europuolikkaan ja sun pitkän konepeltis, kun se ei onnistu edes XXL-volvollakaan. jossain lavetin veturina tai kontinajossa se menee, mutta mitä järkeä on hankkia veturi jolla ei ole asiaa muihin hommiin?


      • fhfg hfgfd
        hskdvh kirjoitti:

        puoliperävaunuyhdistelmä EI OLE KOSKAAN 25,25M PITKÄ KUN SE SAA OLLA VAIN 16.5M PITKÄ! aika taikuri saat olla jos onnistut tuohon mittaan sovittaan europuolikkaan ja sun pitkän konepeltis, kun se ei onnistu edes XXL-volvollakaan. jossain lavetin veturina tai kontinajossa se menee, mutta mitä järkeä on hankkia veturi jolla ei ole asiaa muihin hommiin?

        Eli miten oli, eipä puoliperävaununyhdistelmässä todellakaan ole kuin ehkä 5% tapauksissa kaksi kärryä perässä.

        Joten kyllä siellä vetoautossa sitä tilaa olisi

        Onhan jossain vetoautoissa (itsellänikin tuolainen) 8 metrinen koppa, joten miksi kopan vaatimaa pituutta voisi käyttää konepeltiin ja ohjaamon tiloihin, koska eihän puoliperävaunun vetäjässä mitään koppaa itse autossa ole


      • hskdvh
        fhfg hfgfd kirjoitti:

        Eli miten oli, eipä puoliperävaununyhdistelmässä todellakaan ole kuin ehkä 5% tapauksissa kaksi kärryä perässä.

        Joten kyllä siellä vetoautossa sitä tilaa olisi

        Onhan jossain vetoautoissa (itsellänikin tuolainen) 8 metrinen koppa, joten miksi kopan vaatimaa pituutta voisi käyttää konepeltiin ja ohjaamon tiloihin, koska eihän puoliperävaunun vetäjässä mitään koppaa itse autossa ole

        oletko sää todella noin tyhmä? todellakin se veturi voi olla vaikka 12m pitkä, mutta miten helvet1ssä kuvittelet että sillä jotain kärryä vielä voisi vetää? harvoin niitä vetureitä ihan huviajeluun ja kauppareissuja varten hankitaan.


      • dsfgdf dfgs
        hskdvh kirjoitti:

        oletko sää todella noin tyhmä? todellakin se veturi voi olla vaikka 12m pitkä, mutta miten helvet1ssä kuvittelet että sillä jotain kärryä vielä voisi vetää? harvoin niitä vetureitä ihan huviajeluun ja kauppareissuja varten hankitaan.

        Siis etkö ymmärrä jumalauta

        Mitä väliä sillä on onko veturissa 8m koppa ja yksi pitkä peräkärri tai että onko niin että veturissa ei ole lainkaan koppaa, ja vaikkapa 4 metriä pidempi ohjaamo

        Koska harvoin puolikkaissa hyödynnetään "koko pituutta" kuten varmana tiedät


      • erfre rgew
        dsfgdf dfgs kirjoitti:

        Siis etkö ymmärrä jumalauta

        Mitä väliä sillä on onko veturissa 8m koppa ja yksi pitkä peräkärri tai että onko niin että veturissa ei ole lainkaan koppaa, ja vaikkapa 4 metriä pidempi ohjaamo

        Koska harvoin puolikkaissa hyödynnetään "koko pituutta" kuten varmana tiedät

        http://www.autotoday.fi/modules/utility/files/large/rekka.jpg tässä tällainen auto

        Tässä tällainen http://www.rsjoholm.fi/albumit/raskas/raskasCIMG1862.jpg

        Mutta jos jälkimmäisen kuvan vetoauto korvataan ekan kuvan vetoautolla

        (pysytkö mukana)

        Mutta vetoatuossa ei olisikaan tuollaista koppaa kuten ekassa kuvassa, vaan auto olisi saman pituinen mutta olisi konepelti ja isompi ohjaamo

        Kerro nyt missä kohtaa se kuljetuskapasitetti vähenee, koska kuitenkaan itse vetoautossa ei missään nimessä kuljetattaisi mitään puolikkaassa, joten mitä väliä onko siinä veotuaotssa tyhjä kontti, tai isompi ohjaamo


      • turha tyhmälle selit
        erfre rgew kirjoitti:

        http://www.autotoday.fi/modules/utility/files/large/rekka.jpg tässä tällainen auto

        Tässä tällainen http://www.rsjoholm.fi/albumit/raskas/raskasCIMG1862.jpg

        Mutta jos jälkimmäisen kuvan vetoauto korvataan ekan kuvan vetoautolla

        (pysytkö mukana)

        Mutta vetoatuossa ei olisikaan tuollaista koppaa kuten ekassa kuvassa, vaan auto olisi saman pituinen mutta olisi konepelti ja isompi ohjaamo

        Kerro nyt missä kohtaa se kuljetuskapasitetti vähenee, koska kuitenkaan itse vetoautossa ei missään nimessä kuljetattaisi mitään puolikkaassa, joten mitä väliä onko siinä veotuaotssa tyhjä kontti, tai isompi ohjaamo

        ÖÖ siis puoliperävaunu yhdistelmä on toi alempi ja ylempi täysperävaunu.
        Ja täysperävaunuyhdistelmä saa olla sen 22,5m ja toi puoliperävaunu vain 16,5m kässäätkö? Jos vetoautossa ei ole sanojasi lainaten "koppaa" niin se on joko alusta tai rekanveturi (puoliperävaunuyhdistelmän vetoauto) Ja siinä syöt kuormatilaa jos teet tosta lootasta lisää hytti tilaa ja nokan kun pystyy viemään vähemmän kuormaa koska pituus rajat lasketaan KOKONAISPITUUDESTA. Nyt ei olla ameriikassa jossa pituuden laskenta alotetaan hytin takaseinästä perään.


      • fer brt
        turha tyhmälle selit kirjoitti:

        ÖÖ siis puoliperävaunu yhdistelmä on toi alempi ja ylempi täysperävaunu.
        Ja täysperävaunuyhdistelmä saa olla sen 22,5m ja toi puoliperävaunu vain 16,5m kässäätkö? Jos vetoautossa ei ole sanojasi lainaten "koppaa" niin se on joko alusta tai rekanveturi (puoliperävaunuyhdistelmän vetoauto) Ja siinä syöt kuormatilaa jos teet tosta lootasta lisää hytti tilaa ja nokan kun pystyy viemään vähemmän kuormaa koska pituus rajat lasketaan KOKONAISPITUUDESTA. Nyt ei olla ameriikassa jossa pituuden laskenta alotetaan hytin takaseinästä perään.

        Niin, mutta mitä väliä siinä on onko veotuatossa sitä tilaa käytetty "konepeltiin ja ohjaamoon" tai sitten "vetoauton päällä olevaan koppaan" eihän kumpikaan noista syö perävaunun (yksi vaunu perässä) pituutta lainkaan.

        Titetenkin JOSKUS puolikkaathan on näitä täysipitkiä, silloin tietnkin tuollainen iso ohjaamo söisi hyötytilaa, mutta sanoisin että noin 5% puolikkaiden perässä on vielä "vasikka"

        Eli kerro ihmeessä mikä mulla menee tässä siis pieleen?

        Eli pointti on siinä, että puolikkaan vetoautossa ei kuitenkaan ole sitä "koppaa" jolloin kopan säästämää tilaa voitaisi täyttää isommalla ohjaamolla.

        Autoissa joissa on koppa vetoautossa, olisi tuollainen iso ohjaamo älyttömyyttä, se kun töisi sitä tavaratilaa melkolailla


      • hskdvh
        fer brt kirjoitti:

        Niin, mutta mitä väliä siinä on onko veotuatossa sitä tilaa käytetty "konepeltiin ja ohjaamoon" tai sitten "vetoauton päällä olevaan koppaan" eihän kumpikaan noista syö perävaunun (yksi vaunu perässä) pituutta lainkaan.

        Titetenkin JOSKUS puolikkaathan on näitä täysipitkiä, silloin tietnkin tuollainen iso ohjaamo söisi hyötytilaa, mutta sanoisin että noin 5% puolikkaiden perässä on vielä "vasikka"

        Eli kerro ihmeessä mikä mulla menee tässä siis pieleen?

        Eli pointti on siinä, että puolikkaan vetoautossa ei kuitenkaan ole sitä "koppaa" jolloin kopan säästämää tilaa voitaisi täyttää isommalla ohjaamolla.

        Autoissa joissa on koppa vetoautossa, olisi tuollainen iso ohjaamo älyttömyyttä, se kun töisi sitä tavaratilaa melkolailla

        voi helvett1 että sä olet yksinkertainen! PUOLIPERÄVAUNUYHDISTELMÄN SUURIN SALLITTU PITUUS ON 16,5M eikä senttiäkään enempää. kun siihen veturiin kytketään 13,6m pitkä perävaunu niin laske siitä ihan itse minkä verran sulle jää varaa sitä konepeltiä rakennella. jos sinä laitat 12m pitkän veturin kauhealla makuukabiinilla ja keulapellillä niin ei siihen perävaunulle enää jää paljon tilaa kun se 16,5m kokonaispituus tulee vastaan. TAJUSITKO???


      • mitä tarkotat?
        fer brt kirjoitti:

        Niin, mutta mitä väliä siinä on onko veotuatossa sitä tilaa käytetty "konepeltiin ja ohjaamoon" tai sitten "vetoauton päällä olevaan koppaan" eihän kumpikaan noista syö perävaunun (yksi vaunu perässä) pituutta lainkaan.

        Titetenkin JOSKUS puolikkaathan on näitä täysipitkiä, silloin tietnkin tuollainen iso ohjaamo söisi hyötytilaa, mutta sanoisin että noin 5% puolikkaiden perässä on vielä "vasikka"

        Eli kerro ihmeessä mikä mulla menee tässä siis pieleen?

        Eli pointti on siinä, että puolikkaan vetoautossa ei kuitenkaan ole sitä "koppaa" jolloin kopan säästämää tilaa voitaisi täyttää isommalla ohjaamolla.

        Autoissa joissa on koppa vetoautossa, olisi tuollainen iso ohjaamo älyttömyyttä, se kun töisi sitä tavaratilaa melkolailla

        No laissa on määrätty noi pituudet ja jos ajoneuvo määritellään puoliperävaunu yhdistelmäksi niin saa olla 16,5 ja kun on täysperävaunu yhdistelmä niin 22,25m.
        Ja noi on kokonais pituuksi niin ajattele kuinka paljon se puolikkaan kärry lyhentää jos vetoautossa on nokka (n.1.5mlisää) ja pitkä hytti (n.1-2mlisää) eli karkee Arvio on etä 1.2m lyhenee yhdistelmä silloin. Siinä on siis laki tehnyt ne rajat ja niiden mukaan mennään.
        Tuolta vähä selviää asia. http://fi.wikipedia.org/wiki/Ajoneuvoyhdistelmä juu tiedän on wikipedia eikä ihan tarkkaa tietoa mutta todenmukaisempaa kuin täällä. Ja kun yritetään saada kulkemaan mahdollisimman paljon kuormaan niin en tajua että miksi tekisi nokallisen kuorma-auton pitkällä hytillä viemään piduuten sallimaa kuormatilaa.


      • mitä tarkotat
        mitä tarkotat? kirjoitti:

        No laissa on määrätty noi pituudet ja jos ajoneuvo määritellään puoliperävaunu yhdistelmäksi niin saa olla 16,5 ja kun on täysperävaunu yhdistelmä niin 22,25m.
        Ja noi on kokonais pituuksi niin ajattele kuinka paljon se puolikkaan kärry lyhentää jos vetoautossa on nokka (n.1.5mlisää) ja pitkä hytti (n.1-2mlisää) eli karkee Arvio on etä 1.2m lyhenee yhdistelmä silloin. Siinä on siis laki tehnyt ne rajat ja niiden mukaan mennään.
        Tuolta vähä selviää asia. http://fi.wikipedia.org/wiki/Ajoneuvoyhdistelmä juu tiedän on wikipedia eikä ihan tarkkaa tietoa mutta todenmukaisempaa kuin täällä. Ja kun yritetään saada kulkemaan mahdollisimman paljon kuormaan niin en tajua että miksi tekisi nokallisen kuorma-auton pitkällä hytillä viemään piduuten sallimaa kuormatilaa.

        Millasta siis tarkotat? että tekis pitkän hytin ja nokan ja vetäisi täyperää ilman veturin kuorma tilaa vain pitkä hytillistä nokkamallia rekan veturina?
        http://i7.aijaa.com/t/00610/11781020.t.jpg?1311 1.
        http://i7.aijaa.com/t/00721/11781017.t.jpg?231 2.

        ja vertaa millanen ero kuormatilanpituudessa ja siten tuottavuudessa
        http://i9.aijaa.com/t/00627/11781016.t.jpg?123
        piduudet on vähä sinn päin mutta aika hyvin suuntaan antavia ja kumpaa tarkotat 1. vai 2.? ja huonoja kuvia on mutta paintti ei ole vahvin puoleni.


    • on se vaan king of t
    • vain 1000hv muka

      taka-akseli näyttäis olevan Mannista.se viimeinen kuva.Taitaa olla vain ohjaamo
      enään scaniasta.Vähän niinkö skoda,tekniikka vw:ltä.

      • Ja mitä vittua

        miten samat haania urbot ovat kehdanneet moittia samasta kotimaista tuotetta ?


      • tukkirekka
        Ja mitä vittua kirjoitti:

        miten samat haania urbot ovat kehdanneet moittia samasta kotimaista tuotetta ?

        MITÄÄ? kaaniaan 1000hepoa, sillä samalla joustoperälläkö se voima välitetään maantiehen?
        Mahtaa siinä purkka akselit olla kierteellä.
        Mielenkiintoinen aihe, että pitää ottaa oikein oma nimimerkki käyttöön, tästä varmasti vielä keskustellaan kaania-uskovaisten kanssa.


      • joulupukkia ei ole
        tukkirekka kirjoitti:

        MITÄÄ? kaaniaan 1000hepoa, sillä samalla joustoperälläkö se voima välitetään maantiehen?
        Mahtaa siinä purkka akselit olla kierteellä.
        Mielenkiintoinen aihe, että pitää ottaa oikein oma nimimerkki käyttöön, tästä varmasti vielä keskustellaan kaania-uskovaisten kanssa.

        eiköhän tämä R1000 hv scania ole niitä kaupunki legentoja!No,ajolinja
        lehden" scania mannekiinit" voivat kirjoittaa etusivulla:1000hv scania tulossa!

        Viimeinen iso moottorinen scania esiteltiin vuonna 1970,scania 140 v8.
        Senjälkeen kilpailijat on mennee molemmin puolin ohi.


      • big rig
        joulupukkia ei ole kirjoitti:

        eiköhän tämä R1000 hv scania ole niitä kaupunki legentoja!No,ajolinja
        lehden" scania mannekiinit" voivat kirjoittaa etusivulla:1000hv scania tulossa!

        Viimeinen iso moottorinen scania esiteltiin vuonna 1970,scania 140 v8.
        Senjälkeen kilpailijat on mennee molemmin puolin ohi.

        Nykyinen V8 on tilavuudeltaan 16,4-litrainen ja huipputeholtaan 730 hv, jos et ole tietoinen.


      • joulupukkia ei ole
        big rig kirjoitti:

        Nykyinen V8 on tilavuudeltaan 16,4-litrainen ja huipputeholtaan 730 hv, jos et ole tietoinen.

        tarkoitin aikakauden mullistavaa moottoria! 350 hv/14 litraa v8 oli sellainen 70-luvun alussa.
        Totta,tänään 730hv,mutta kilpailijat täräyttävät 750 hv toimivia koneita.Kyllä
        scania taitaa olla menneisyyden titanic.ikävä kyllä scania miehet!.


      • Eikö? :(
        joulupukkia ei ole kirjoitti:

        tarkoitin aikakauden mullistavaa moottoria! 350 hv/14 litraa v8 oli sellainen 70-luvun alussa.
        Totta,tänään 730hv,mutta kilpailijat täräyttävät 750 hv toimivia koneita.Kyllä
        scania taitaa olla menneisyyden titanic.ikävä kyllä scania miehet!.

        Elä puhu monikossa kun vain volvolla tällä hetkel 750hv ja ei muilla kuin scanialla ja volvolla taida olla yli 700heppaset sarjatuotannossa?


      • tippakaan ei otettu
        Eikö? :( kirjoitti:

        Elä puhu monikossa kun vain volvolla tällä hetkel 750hv ja ei muilla kuin scanialla ja volvolla taida olla yli 700heppaset sarjatuotannossa?

        entäs salainen mersu,825 hv teholla.Nähty Lapissa kylmätesteissä loppiaisen aikaan.
        Testikuljettaja Jyrgen oli Pohjanhovissa,kertoili tuosta 825hv Mb.stä.


      • protoptyyppi
        tippakaan ei otettu kirjoitti:

        entäs salainen mersu,825 hv teholla.Nähty Lapissa kylmätesteissä loppiaisen aikaan.
        Testikuljettaja Jyrgen oli Pohjanhovissa,kertoili tuosta 825hv Mb.stä.

        "sarjatuotannossa" Eli tällä hetkellä ihan tavallisen rahtarin ostettavissa. Tosta mersun yli 800hv ei ole lukenut missään muualla kuin täällä mun tietääkseni tähän mennessä. Jos tiedät jonkun luetettavamman lähteen niin linkkaa tänne.
        Yli on turha puhua mistään prototyyppi autosta kun ei ole kuitenkaa varmaa tuleeko kuitenkaan vielä lähiaikoina sarjatuotantoon.


      • Super truk
        protoptyyppi kirjoitti:

        "sarjatuotannossa" Eli tällä hetkellä ihan tavallisen rahtarin ostettavissa. Tosta mersun yli 800hv ei ole lukenut missään muualla kuin täällä mun tietääkseni tähän mennessä. Jos tiedät jonkun luetettavamman lähteen niin linkkaa tänne.
        Yli on turha puhua mistään prototyyppi autosta kun ei ole kuitenkaa varmaa tuleeko kuitenkaan vielä lähiaikoina sarjatuotantoon.

        Ette te kakarat ikinä tollasii vehkeit saa.istukaa vaa siel rintteris pili kädes


      • rahtari 25m
        Super truk kirjoitti:

        Ette te kakarat ikinä tollasii vehkeit saa.istukaa vaa siel rintteris pili kädes

        oisko ollut se Titan mersu,raskas lavetin veturi,momentin muutajalla ym.
        Vois olla teho jo lähempänä 1000hv.


      • protoptyyppi
        Super truk kirjoitti:

        Ette te kakarat ikinä tollasii vehkeit saa.istukaa vaa siel rintteris pili kädes

        Kysymys oli onko sarjatuotannossa eikä näytä olevan vielä. Mistä sitä tietää miltä merkiltä tulee seuraavaksi isoin kone. Ja lavetin vetureissahan paras vetoteho saadaan välityksillä ja väännöllä. Kyllähän joka merkki hehkuttaa aina isointa konettaan aina kun mahollista ja ei vielä ole joka paikka täynnä "Yli 800hv mersu tulee" eihä tosta 1000hv kaniastakaan ole vielä muutakuin jotkut insinöörien suunnitelmat. Ja kyllä aina voi linkata sivuston missä on varmaa tietoa itse en oikeen luota siihen mitä suomi24:jään kirjoitetaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1867
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1757
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1343
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      70
      1158
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      889
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      815
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      46
      787
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      759
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      755
    10. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      45
      747
    Aihe