Törkeää, Gigantti!

entinen asiakas

Asiakaspalvelua Gigantin tyyliin:
Ehkä 10-vuotias poika saapuu myyjän luo.
Poika: -Hei, voisit sä...
Myyjä: -Ota vuoronumero!
P: -Ei kun mä kysysin...
M: -Ota vuoronumero!
P: -???
M: -Mä palvelen sua heti kun otat vuoronumeron, niitä saa tuolta!

Huomasi, että myyjä selvästi nautti nöyryyttäessään pikkupoikaa ja taisi olla vallantunteestaan täysin juopunut. Niin täydellisesti tämä byrokraatti oli sisäistänyt firman toimintakoodit ettei typeryyksissään tajunnut puhuvansa pikkupojalle joka ei vielä ymmärrä näin hienoja ulkomailta tuotuja liikeformaatteja. Pitäis ottaa vastapuolen taso huomioon. Ehkäpä myyjä arvioi pojan muodostaman asiakassegmentin epäkiinnostavaksi.
Itse pistin ostoksen takaisin hyllyyn, tuota moukkaa en rikastuta, liekö edes uskaltaisin häiritä herran kiireitä.
Joskus olen tainnut jotain Gigantista ostaa ja silloin myyjän tiedot myymistään laitteista on olleet olemattomat ja asiakas hoputetaan tekemään nopea ostopäätös, muuten myyjä muuttuu vältteleväksi. Lisätietoja kysyttäessä ostopäätöksen tueksi myyjä muuttuu kärsimättömän oloiseksi, mikä onkin ymmärrettävää, mitään lisätietoja kun ei ole antaa.
Eipä tule enää samaa virhettä tehtyä. Itse voitte miettiä haluatteko Suomen täyteen tälläistä "palvelua" tarjoavia yrityksiä.

11

3513

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voisi joustaa

      mielestäni kyllä tuo myyjä menetteli väärin, olis voinut todellakin joustaa tuon pojan kohdalla ja palvellla, etenkin jos ei liikkeessä ollut ruuhkaa.

      • Samuli

        Itse kun olin 10v niin rahat riittivät juuri ja juuri karkeihin. nykyään 10v lapset ostavat yksin 500 euron kännykät, ja 18v varmasti ostavat mersut autoliikkeistä.


      • Horo04

        Hei ihmiset meollann hei suomessa täällä voi tapahtua mitävaan


    • kääntöpuoltakin

      Ehkä vuoronumeroilla seurataan myyjän tarpeellisuutta. Jos kukaan ei ottaisi vuoronumeroa, pomo voisi luulla ettei ole mitään päivän aikana tehnyt, ja se voisi taas tuntua lompakossa, mutta sehän ei joustoa vaativaa asiakasta kiinnosta.

      • sentään

        Siis voihan myyjän aktiivisuutta ja tarpeellisuutta seurata esimerkiks vaikka kassakoneen kautta!!! Kas kun ei sitä olla otettu huomioon! Tai sitten vaikka myyjän saatelappuna kassalle. Mitä hemmettiä vuoronumeroilla, eihän ne ole yksilöity jonkun myyjän mukaan. Asiakaspalvelussa pitää katsoa kokonaisuutta ja sitä että kokonaisuudella kaikki pyörii, asiakkaat on tyytyväisiä ja tulevat toistekin ja tuovat rahaa taloon!!


    • shakal

      Mitenkään ko. myyjää puolustelematta, monessa myymälässä pyörii päivästä toiseen samat 10-vuotiaat kyselemässä ja katselemassa (= tuhlaamassa henkilökunnan aikaa) ilman aikomustakaan ostaa mitään. Toisinaan hieman ärsyttävää, kun pitäisi esim tehdä paperitöitä, mutta näiden perässä saa juosta katsomassa mitä häviää taskuihin. Toki vähintään siinä myyjä teki virheen, että aina pitäisi ottaa huomioon se miltä toiminta näyttää muiden silmissä.

      • muuja

        Olen töissä liikkeessa jossa myydään tietokoneita, ja meillä on pari nettiyhteydellä varustettua konetta esillä. Aina kun teinejä/tenavia tulee liikkeeseen saa niitä olla hätistelemäss koneilta pois. Minulla on parempaakin tekemistä kuin vahtia että missäs ne äitienpikkukultapallerot surffailee (katsomassa tissien kuvia tietysti).


    • ???????

      Jaa ja mitäs tällä on tekemistä kännykkäliittymien kanssa?

      • Geronimo

        Tämän kuvastaa sitä erinomaista ammattitaitoa mitä näilläkin palstoilla on peräänkuulutettu ja josta suomalaiset haluavat niin kovasti maksaa.


    • Neuvostoaikaan

      Gigantin jonotus vastaa ihan vanhan neuvostoajan meininkiä... Vai mitä sanotte tästä?
      Oltiin ostamassa 256 kB:n muistikorttia.
      Niitä ei näkynyt missään myymälässä. Meillä kävi tuuri ja saimme myyjän vastaamaan, ettei niitä olekaan myymälässä ja että tarvitaan vuoronumero.
      No sitten otettiin vuoronumero ja jonotettiin...
      ...myyjä kirjoitti pari numeroa paperille
      ja sitten kassalle jonottamaan....
      ...maksettiin
      ja sitten noutopisteeseen jonottamaan...
      ...jossa sitten ystävällisesti kaikille sanottiin, että tähän menee hetki.

      Kokonaistulos: puoli tuntia yhden vaivaisen muistikortin takia, ei kyllä kannattanut!!

      Voisihan tuon asiakaspalvelun hoitaa yksinkertaisemminkin!!
      Jos tämä on keino taistella näpistyksiä vastaan (mistä luulen perimmältään olevan kysymys, muutakaan selitystä en keksinyt), niin aika vaikeaksi on mennyt.

    • Koomisia_pojuja

      Katselin Gigantissa läppäreitä. Myyjä tuli viereen. Totesin: "Ei näy 17-tuumaisella näytöllä olevia." Myyjä sanoi, ettei niitä nykyisin enää juuri valmisteta. Minä totesin, että Verkkokaupan nettisivuilla näkyi olevan noin 50 eri mallia tarjolla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1858
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1798
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1771
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1567
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1128
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    10. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1112
    Aihe