Törkeää, Gigantti!

entinen asiakas

Asiakaspalvelua Gigantin tyyliin:
Ehkä 10-vuotias poika saapuu myyjän luo.
Poika: -Hei, voisit sä...
Myyjä: -Ota vuoronumero!
P: -Ei kun mä kysysin...
M: -Ota vuoronumero!
P: -???
M: -Mä palvelen sua heti kun otat vuoronumeron, niitä saa tuolta!

Huomasi, että myyjä selvästi nautti nöyryyttäessään pikkupoikaa ja taisi olla vallantunteestaan täysin juopunut. Niin täydellisesti tämä byrokraatti oli sisäistänyt firman toimintakoodit ettei typeryyksissään tajunnut puhuvansa pikkupojalle joka ei vielä ymmärrä näin hienoja ulkomailta tuotuja liikeformaatteja. Pitäis ottaa vastapuolen taso huomioon. Ehkäpä myyjä arvioi pojan muodostaman asiakassegmentin epäkiinnostavaksi.
Itse pistin ostoksen takaisin hyllyyn, tuota moukkaa en rikastuta, liekö edes uskaltaisin häiritä herran kiireitä.
Joskus olen tainnut jotain Gigantista ostaa ja silloin myyjän tiedot myymistään laitteista on olleet olemattomat ja asiakas hoputetaan tekemään nopea ostopäätös, muuten myyjä muuttuu vältteleväksi. Lisätietoja kysyttäessä ostopäätöksen tueksi myyjä muuttuu kärsimättömän oloiseksi, mikä onkin ymmärrettävää, mitään lisätietoja kun ei ole antaa.
Eipä tule enää samaa virhettä tehtyä. Itse voitte miettiä haluatteko Suomen täyteen tälläistä "palvelua" tarjoavia yrityksiä.

11

3628

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voisi joustaa

      mielestäni kyllä tuo myyjä menetteli väärin, olis voinut todellakin joustaa tuon pojan kohdalla ja palvellla, etenkin jos ei liikkeessä ollut ruuhkaa.

      • Samuli

        Itse kun olin 10v niin rahat riittivät juuri ja juuri karkeihin. nykyään 10v lapset ostavat yksin 500 euron kännykät, ja 18v varmasti ostavat mersut autoliikkeistä.


      • Horo04

        Hei ihmiset meollann hei suomessa täällä voi tapahtua mitävaan


    • kääntöpuoltakin

      Ehkä vuoronumeroilla seurataan myyjän tarpeellisuutta. Jos kukaan ei ottaisi vuoronumeroa, pomo voisi luulla ettei ole mitään päivän aikana tehnyt, ja se voisi taas tuntua lompakossa, mutta sehän ei joustoa vaativaa asiakasta kiinnosta.

      • sentään

        Siis voihan myyjän aktiivisuutta ja tarpeellisuutta seurata esimerkiks vaikka kassakoneen kautta!!! Kas kun ei sitä olla otettu huomioon! Tai sitten vaikka myyjän saatelappuna kassalle. Mitä hemmettiä vuoronumeroilla, eihän ne ole yksilöity jonkun myyjän mukaan. Asiakaspalvelussa pitää katsoa kokonaisuutta ja sitä että kokonaisuudella kaikki pyörii, asiakkaat on tyytyväisiä ja tulevat toistekin ja tuovat rahaa taloon!!


    • shakal

      Mitenkään ko. myyjää puolustelematta, monessa myymälässä pyörii päivästä toiseen samat 10-vuotiaat kyselemässä ja katselemassa (= tuhlaamassa henkilökunnan aikaa) ilman aikomustakaan ostaa mitään. Toisinaan hieman ärsyttävää, kun pitäisi esim tehdä paperitöitä, mutta näiden perässä saa juosta katsomassa mitä häviää taskuihin. Toki vähintään siinä myyjä teki virheen, että aina pitäisi ottaa huomioon se miltä toiminta näyttää muiden silmissä.

      • muuja

        Olen töissä liikkeessa jossa myydään tietokoneita, ja meillä on pari nettiyhteydellä varustettua konetta esillä. Aina kun teinejä/tenavia tulee liikkeeseen saa niitä olla hätistelemäss koneilta pois. Minulla on parempaakin tekemistä kuin vahtia että missäs ne äitienpikkukultapallerot surffailee (katsomassa tissien kuvia tietysti).


    • ???????

      Jaa ja mitäs tällä on tekemistä kännykkäliittymien kanssa?

      • Geronimo

        Tämän kuvastaa sitä erinomaista ammattitaitoa mitä näilläkin palstoilla on peräänkuulutettu ja josta suomalaiset haluavat niin kovasti maksaa.


    • Neuvostoaikaan

      Gigantin jonotus vastaa ihan vanhan neuvostoajan meininkiä... Vai mitä sanotte tästä?
      Oltiin ostamassa 256 kB:n muistikorttia.
      Niitä ei näkynyt missään myymälässä. Meillä kävi tuuri ja saimme myyjän vastaamaan, ettei niitä olekaan myymälässä ja että tarvitaan vuoronumero.
      No sitten otettiin vuoronumero ja jonotettiin...
      ...myyjä kirjoitti pari numeroa paperille
      ja sitten kassalle jonottamaan....
      ...maksettiin
      ja sitten noutopisteeseen jonottamaan...
      ...jossa sitten ystävällisesti kaikille sanottiin, että tähän menee hetki.

      Kokonaistulos: puoli tuntia yhden vaivaisen muistikortin takia, ei kyllä kannattanut!!

      Voisihan tuon asiakaspalvelun hoitaa yksinkertaisemminkin!!
      Jos tämä on keino taistella näpistyksiä vastaan (mistä luulen perimmältään olevan kysymys, muutakaan selitystä en keksinyt), niin aika vaikeaksi on mennyt.

    • Koomisia_pojuja

      Katselin Gigantissa läppäreitä. Myyjä tuli viereen. Totesin: "Ei näy 17-tuumaisella näytöllä olevia." Myyjä sanoi, ettei niitä nykyisin enää juuri valmisteta. Minä totesin, että Verkkokaupan nettisivuilla näkyi olevan noin 50 eri mallia tarjolla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään

      Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"
      Maailman menoa
      79
      9011
    2. Ikuiset kaipaajat

      Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo
      Ikävä
      162
      5682
    3. Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla

      ”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset
      Maailman menoa
      135
      5107
    4. Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta

      Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään
      Maailman menoa
      25
      3939
    5. Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle

      Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m
      Maailman menoa
      85
      3490
    6. Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi

      Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta
      Maailman menoa
      56
      3418
    7. Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?

      PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html
      Maailman menoa
      103
      2781
    8. Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla

      Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä
      Yrittäjyys
      40
      2761
    9. En tiedä ymmärrätkö

      Kuinka paljon merkitset mulle. Näet minut minuna etkä silti käännä selkääsi. Tökit jatkuvasti kepillä jäätä ja menit ehk
      Ikävä
      10
      2751
    10. Kenenkä halli se on tulessa nelostiellä

      11 yksikköä paikalla
      Pyhäjärvi
      24
      1777
    Aihe