Allergiaa

Nuoripoika15

Moikka! Oon 15v poika ja haaveilen omasta koirasta. Ongelmana on se että oon allerginen kaikille karvasille eläimille ja koivulle. On kuitenkin koirarotuja joista mulle ei oikeastaan tule mitään oireita. Yksi on cockerspanieli. Lenkitetään siskon kanssa tälläistä ja koira on ollut meillä parikin kertaa eikä mitään oireita ole tullut. Voisko tämmöne koira olla meille hyvä? Toinen rotu mistä ei ole tullut mitään on kultainen noutaja. Mulla on menossa myös siedätyshoito koivulle. Olisko meille mahdollista tulla koiraa. Koira olis kuitenki tulis vasta kesällä jos semmonen otetaan.

12

1102

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pennun emäntä

Minulla todettiin vuosituhannen alussa koira-allergia, toisen kerran testattii joitain vuosia myöhemmin eikä sitä enää ollutkaan. Nyt on koira, enkä ole oireillut ollenkaan. Mutta osa koirista aiheuttaa oireita, suomenpystykorva tyyliset paksuturkkiset ns. ulkokoirat. Omani on kääpiösnautseri, eikä todellakaan mitään ole tullut, astmakin parantunut tuon myötä en ole lääkkeitä tarvinnut koiran tulon jälkeen, edes avaavaa. Vaikka on vielä melkoinen sylivauva

• sylikoira allergiaan

Ulkokoirien omistajat eivät niin hyvin siedäty kuin sylikoirien, koska ulkokoirien kanssa ei ehdi olemaan läheskään niin paljon sisätiloissa tekemisissä.

• hei, kuule mua!

Mulla on koira-allergia todettu lääkärissä allergiatesteissä ja lääkärit vaan kielsi olemasta lähelläkään koiria. Mutta ikinä ei oo koirista mulle oireen oiretta tullu, koska oon niihin tottunu halki elämäni. Jos oisin totellu lääkäreitä, eli vältelly aina koiria, en varmasti kestäis koiria. Älä piittaa allergiatuloksista, vaan siitä tuleeko sulle koirista oireita. Elimistö vaatii vastustuskykyä kestääkseen allergianlähteitä. Hommaa koira, jotta vastustuskykys säilyy mahdollisimman hyvin.

Kaikille muillekin karvasille eläimille oon allerginen ja niistä tulee oireita, mutta se johtuu siitä, että niiden suhteen tottelin lääkäreitä lapsesta asti ja pysyttelin kaukana niistä, joka vei mun vastustuskyvyn. Vittu kun olin tyhmä noudattaessani lääkäreiden neuvoja ja välttelemällä melkein kaikkia karvasia kotieläimiä!

Kiitos lääkäreille, että pilas mun elämän opettamalla mua kadottaan vastustuskykyni lähes kaikille karvakasoille!!! Onneks koirien suhteen olin itsepäinen ja toimin vastoin lääkärien käskyjä :-)

Voit hommata minkä tahansa rotusen koiran. Jos joistain tulee oireita, totut varmasti niihin nopsaa, kunhan et niitä välttele.

Koivuallergia mullakin on ja siihen siedätyshoito, mut onneks siedätyshoito on jo lähes parantanu sen.

Eikä tää oo provo.

T: 24 v mies

• Minulla on ollut lapsesta asti koira-allergia, mutta olen siitä huolimatta hoidellut koiria / lenkittänyt niitä.

Vasta 23-vuotiaana sain ihan oman koirani, josta minulle tuli aluksi oireita (silmiä kutisi ja olivat punaiset).

Minulla on omia koiria ollut yhteensä 5, joista 4 yhtäaikaa ja ei sen jälkeen ole tullut / ollut minkäänlaista oireita ja olen nyt 27-votias.

Olen myös allerginen koirille, pölylle (ei määritelty), hevoselle, kissalla, timotei-heinälle.

Kaikista eniten allergisoivista joista on tullut oireita, niin on ollut hevonen ja kissa.

2010 vuonna lähdin parhaan kaverini mukaan hevostalleille katselemaan hänen ratsastustuntia. Silitin pikkuisen hevosta ja voi kukka, kun menin tukkoon.

Minulla on myös astma. Henki meni erittäin ahtaalle eikä astmalääke auttanut ja silmiä kutisi eikä allergiatipat auttanut ja loppujen lopuksi kävi, niin että silmäni turposivat melkein kiinni.

Sen jälkeen en ole ollut hevosten kanssa missään tekemisissä.

Kissoista taas on silmiä alkanut kutisemaan. Ei sen enempää.

• Allergiaystävällinen

Yksi , Australiassa , euroopassa, jenkeissä ja nyt myös suomessa suosittu allergiaystävällinen rotu on Australian Labradoodle.
      Suomesta löytyy pari kasvattajaa.

• voi näitä

Just just, ja hintaakin on sekarotuiselle ihan älyttömästi. Kuitenkin esim. havannalainen, villakoirat, friseet ja muut rasvaturkkiset ajavat saman asian. Ja niitäkään ei mainosteta allergiaystävällisenä, niin kuin ei mitään muutakaan koiraan. Uskon että aloittaja voi ottaa koiran kuin koiran, kunhan käy siedätyshoidon läpi, eikä ota koiraa sänkyynsä.

• voi ottaa sänkyyn
        voi näitä kirjoitti:

Just just, ja hintaakin on sekarotuiselle ihan älyttömästi. Kuitenkin esim. havannalainen, villakoirat, friseet ja muut rasvaturkkiset ajavat saman asian. Ja niitäkään ei mainosteta allergiaystävällisenä, niin kuin ei mitään muutakaan koiraan. Uskon että aloittaja voi ottaa koiran kuin koiran, kunhan käy siedätyshoidon läpi, eikä ota koiraa sänkyynsä.

Kyllä aloittaja voi varmasti koiran hommata ilman siedätyshoitoa, jos kerran koiria jo valmiiksi sietää. Hyvin hän voi ottaa koira myös sänkyyn ja olla muutenkin ihan normaalisti sen kanssa, jos niistä ei tälläkään hetkellä oireita paljoa tule, vaan vastustuskyky kannattaa pitää yllä tästä eteen päin aina, eikä turhaan vältellä koiria. Siedätyshoitoon meneminen on turhaa, jos pystyy siedättämään itsensä luonnossa.

• älä viitsi
        voi ottaa sänkyyn kirjoitti:

Kyllä aloittaja voi varmasti koiran hommata ilman siedätyshoitoa, jos kerran koiria jo valmiiksi sietää. Hyvin hän voi ottaa koira myös sänkyyn ja olla muutenkin ihan normaalisti sen kanssa, jos niistä ei tälläkään hetkellä oireita paljoa tule, vaan vastustuskyky kannattaa pitää yllä tästä eteen päin aina, eikä turhaan vältellä koiria. Siedätyshoitoon meneminen on turhaa, jos pystyy siedättämään itsensä luonnossa.

Kun koiria ei oteta sänkyyn, varsinkaan niitä pienirotuisten koirien pentuja, sellainen jos sängystä hyppää on helposti eläinlääkäriin asiaa, sama on kyllä isojen rotujen kanssa. Ja käyköön nyt siedätyshoidon loppuun, kun on sen aloittanut. Ja loppujen lopuksi, aloittajan vanhemmat sen päätöksen tekee vielä jonkun vuoden.

• edellinenj
        älä viitsi kirjoitti:

Kun koiria ei oteta sänkyyn, varsinkaan niitä pienirotuisten koirien pentuja, sellainen jos sängystä hyppää on helposti eläinlääkäriin asiaa, sama on kyllä isojen rotujen kanssa. Ja käyköön nyt siedätyshoidon loppuun, kun on sen aloittanut. Ja loppujen lopuksi, aloittajan vanhemmat sen päätöksen tekee vielä jonkun vuoden.

Luulin sinun tarkoittaneen, että hänen täytyy käydä läpi vielä koiriinkin vaikuttava siedätyshoito :-)

Mutta se ei minusta ole este koiran hankinnalle, että on samalla siedätyshoidossa. Siitä ei kannata kumminkaan kertoa lääkäreille, sillä he oikeasti turhaan kieltävät olemasta koirien seurassa ja vievät potilaan vastustuskyvyn. Ylivarovaisia lääkärit töissään usein ovat, sillä heidän ammattinsa on niin herkkää.

• joobax

Olin pikkulapsena niin allerginen kissoille ja koirille, että hengitystiet turposi kiinni ja nousi 40 asteen kuume, jos olin kylässä eläintaloudessa. Viisivuotiaana koira-allergia oli ohi. Joskus 12-vuotiaana kissa-allergia oli ohi. Nyt mulla on molempia elukoita kaksin kappalein ;) Kyl allergioista voi päästä kokonaankin eroon. Siitepölyallergiaan mun on silti syötävä joka kevät lääkkeitä.

• Sopuli+++

Sanokaahan mielipiteenne tähän ongelmaani. Minä olen 22v. ja ollut koko ikäni allerginen koirille, mistä syystä mulla ei ole koskaan omaa koiraa ollut. Nyt kuitenkin tapailen miestä, jolla on 2 koiraa (englannin settereitä) ja näistä kahdesta mulle tulee ihan järkyttävät allergia-oireet: nenä on tukossa, ihottumaa, aivastelua ja yöllistä hengenahdistusta. Nenäsumutteella saan nenän suht koht auki ja sitä kautta pystyy hengittämään ja allergia-lääkkeet on, mutta yöllä kun keuhkoja oikeen sattuu kun hengittää ja keuhkoissa tuntuu ahtaalta, niin on pakko ottaa henkäys Ventoline Diskus-inhalaattorista, sen avulla yöstä selviää hyvin, eikä oo ongelmia.

Mutta mitä luulette, kannattaako minun jatkaa miehen tapailua ja katsoa, jos vaikka oireet helpottavat ajan myötä, vai lopetanko tapailun suosiolla heti, koska oireena on kuitenkin tuo hengenahdistus? :(

Auttakaa tietämätöntä!

• linkittäjä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      51
      1838
    2. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      39
      1439
    3. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1385
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      91
      1203
    5. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      160
      1099
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      204
      1036
    7. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      89
      1026
    8. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      21
      956
    9. 72
      945
    10. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      881
    Aihe