T-nainen ET-lehdessä

F. Ossiili

Uusimmassa ET-lehdessä 19/2012 on pitkä artikkeli kuusikymppisestä Jaanasta, joka aloitti prosessin 1990-luvun alussa.

65

467

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miksi ei?

Minkä vuoksi aina puhutaan prosessista. Miksi ei koskaan puhuta ihmisestä ihmisenä ja ihmisen kokonaisvaltaisesta hyvinvoinnista ilman sukupuolen korjaustakin?

• gegeeenrergrege

Miksi yleensäkään puhutaan mistään??? Kai se on selvää, että ihminen on ihminen, miksi itse puhuit lehdessä prosessistasi?

• Miksi ei?

Mikä ihmeen kestokeskustelun aihen on trans-sukupuolisuus? Onko kaikki trans-sukupuoliset lehtien, elokuvien ja lööppien omaa? Kivaa, ollaan täällä vain kaikki kavereita ja naapurin japsi tekee elämästäsi salkkarisarjaa! Jostain kumman syystä ulkopuoliset tietää aina mitä trans-sukupuolinen haluaa tai tarvitsee. Vai oliko se niin, että ulkopuoliset haluaa ja tarvitsee ja ennen kaikkea vaatii. Kenenkään muun ei tarvitse käyttäytyä kuin minun. Kaikilla muilla on ihmisoikeudet ja elämä paitsi minulla.

• Miksi ei?
        Miksi ei? kirjoitti:

Mikä ihmeen kestokeskustelun aihen on trans-sukupuolisuus? Onko kaikki trans-sukupuoliset lehtien, elokuvien ja lööppien omaa? Kivaa, ollaan täällä vain kaikki kavereita ja naapurin japsi tekee elämästäsi salkkarisarjaa! Jostain kumman syystä ulkopuoliset tietää aina mitä trans-sukupuolinen haluaa tai tarvitsee. Vai oliko se niin, että ulkopuoliset haluaa ja tarvitsee ja ennen kaikkea vaatii. Kenenkään muun ei tarvitse käyttäytyä kuin minun. Kaikilla muilla on ihmisoikeudet ja elämä paitsi minulla.

Ja ennan kaikkea m2f transukupuolisten elämässä on aina enemmän jakamassa mielipititä miehet joillekka asia luulisi kuuluvan kaikken vähiten. Millä helkutin tavalla tämä asia esim. tässä foorumissa ja ketjussa liikuttaa miehiä? kiinnostaa ehkä, mutta millä tavalla liikuttaa?

• AlienIndie

Eläkeläinen siis.

• Ei taida olla

Haastateltu henkilö ei tiettävästi ole eläkkeellä.

• Ei ole
        Ei taida olla kirjoitti:

Haastateltu henkilö ei tiettävästi ole eläkkeellä.

Et kai kuvittele, että eläkeläisellä olisi jo 90-luvun alussa ollut rohkeutta korjaushoitoihin hakeutumiseen. Hän on siinä asiassa pari vuosikymmentä jäljessä tätä Jaanaa.

• Cis ryypäkköön
        Ei ole kirjoitti:

Et kai kuvittele, että eläkeläisellä olisi jo 90-luvun alussa ollut rohkeutta korjaushoitoihin hakeutumiseen. Hän on siinä asiassa pari vuosikymmentä jäljessä tätä Jaanaa.

Miksi puhut itsestäsi kolmannessa persoonassa?

• Cip heröityköön
        Cis ryypäkköön kirjoitti:

Miksi puhut itsestäsi kolmannessa persoonassa?

Äläs vastaile itelles.

• Jos nyt käytetään
        Ei ole kirjoitti:

eläkeläisnimitystä, niin 20v sitten hän unelmoi omista lapsista eikä siitä syystä olisi lähtenyt prosessiin. Sen jälkeen kun lapset syntyivät hän olisi voinut lähteä prosessiin, mutta pelkäsi menettävänsä lapsensa. Nyt eläkeläinen on onnellinen, sillä hänellä on rakastava perhe.Eläkeläinen elää onnellista perhe-elämää. Se on sellaista jota te ette koskaan saa.

• Vanhukselle...
        Jos nyt käytetään kirjoitti:

eläkeläisnimitystä, niin 20v sitten hän unelmoi omista lapsista eikä siitä syystä olisi lähtenyt prosessiin. Sen jälkeen kun lapset syntyivät hän olisi voinut lähteä prosessiin, mutta pelkäsi menettävänsä lapsensa. Nyt eläkeläinen on onnellinen, sillä hänellä on rakastava perhe.Eläkeläinen elää onnellista perhe-elämää. Se on sellaista jota te ette koskaan saa.

Äläpäs nyt yleistä, kyllä täällä perheellisiäkin on, eikä kaikkien ole tarvinnut odottaa eläkeikään asti ;)

• Elämät kulkevat niin
        Vanhukselle... kirjoitti:

Äläpäs nyt yleistä, kyllä täällä perheellisiäkin on, eikä kaikkien ole tarvinnut odottaa eläkeikään asti ;)

erilaisia ratoja. Olen kuitenkin onnellinen, että voin elää perheeni kanssa.

• Seriously?!

Onko sinulla joku sairaus, joka estää minä-pronominin käytön?

• gfjgfdh

Kyllä se perhe-elämä on kuule mahdollista aloittaa prosessin jälkeenkin.

• Koht' jo kuusnelone
        Elämät kulkevat niin kirjoitti:

erilaisia ratoja. Olen kuitenkin onnellinen, että voin elää perheeni kanssa.

Ilmeisesti taas näin vuodenvaihteessa eräät stressaavat siitä muuttavatko lähes parikymppiset lapset jo pois.

• Lapseni voivat asua
        Koht' jo kuusnelone kirjoitti:

Ilmeisesti taas näin vuodenvaihteessa eräät stressaavat siitä muuttavatko lähes parikymppiset lapset jo pois.

kotona, niin kauan kuin opiskelevat. Miksi lasten pitäisi muuttaa pois kotoaan? 300 neliön talossa riittää hyvin tilaa myös kahdelle lapselle ja jääkaapissa on aina ruokaa.

• Tottakai on mahdolli
        gfjgfdh kirjoitti:

Kyllä se perhe-elämä on kuule mahdollista aloittaa prosessin jälkeenkin.

Sinäkin tietysti hankit omia lapsia ja perustat perheen. Tarkoitin siis "omia" lapsia eikä mitään adoptiolapsia. Kerro heti jos saat miehen kiinni, sillä olisit ensimmäinen ts nainen joka siinä onnistuu.

• phone home
        Lapseni voivat asua kirjoitti:

kotona, niin kauan kuin opiskelevat. Miksi lasten pitäisi muuttaa pois kotoaan? 300 neliön talossa riittää hyvin tilaa myös kahdelle lapselle ja jääkaapissa on aina ruokaa.

Näinhän moni joutuu nykyään tekemään esim. Helsingissä, mutta asut paikkakunnalla, jossa ei tietääkseni ole opiskelumahdollisuuksia. Useissa talouksissa on tilaa lapsille, jotka ovat siellä kasvaneet, onkin sitten tyystin eri asia haluavatko täysi-ikäiset lapset asua vanhempiensa kanssa. Usein eivät, ja vanhemmat myyvät ison talon ja muuttavat pieneen vuokralle ja ostavat lapsille asunnon opiskelukaupungista. Näin siis epäitsekkäät vanhemmat toimivat.

• jhfgghds

Kaikki lapset eivät halua olla "peräkamarin poikia" (tai tyttöjä). Jotkut haluaa omilleen jo opiskeluaikana ja joillakin on pakko muuttaa pois kotoa kun opiskelu/työpaikka on jossain muualla.

• AlienIndie
        phone home kirjoitti:

Näinhän moni joutuu nykyään tekemään esim. Helsingissä, mutta asut paikkakunnalla, jossa ei tietääkseni ole opiskelumahdollisuuksia. Useissa talouksissa on tilaa lapsille, jotka ovat siellä kasvaneet, onkin sitten tyystin eri asia haluavatko täysi-ikäiset lapset asua vanhempiensa kanssa. Usein eivät, ja vanhemmat myyvät ison talon ja muuttavat pieneen vuokralle ja ostavat lapsille asunnon opiskelukaupungista. Näin siis epäitsekkäät vanhemmat toimivat.

Mun vanhemmat haluu pitää 125 neliön talonsa vaikka mä muutin sieltä pois. Teidän pitäisi haukkua niitä ahneiksi paskoiksi.

• Perheellinen.
        Tottakai on mahdolli kirjoitti:

Sinäkin tietysti hankit omia lapsia ja perustat perheen. Tarkoitin siis "omia" lapsia eikä mitään adoptiolapsia. Kerro heti jos saat miehen kiinni, sillä olisit ensimmäinen ts nainen joka siinä onnistuu.

Naisparin on mahdollista saada omia biologisia lapsia ennen prosessia tallennetuilla sukusoluilla. Tällaisia perheitä löytyy ja itsekin tunnen yhden. Lisäksi on myös miehiä, jotka ovat synnyttäneet itse jälkikasvunsa prosessin jo alettua.

Perhe voi olla myös sellainen johon kuuluu vain yksi aikuinen ja lapsi/lapsia.

• -RI-

Kuvista päätellen talosi on paljon pienempi. Kellarikerroksessa olevaa autotallia, varastoja, teknisiä tiloja ym. ei lasketa mukaan kerrosalaan, johon ilmeisesti kuitenkin viittaat tuolla 300m2 alalla.

• Otahan metrimitta
        -RI- kirjoitti:

Kuvista päätellen talosi on paljon pienempi. Kellarikerroksessa olevaa autotallia, varastoja, teknisiä tiloja ym. ei lasketa mukaan kerrosalaan, johon ilmeisesti kuitenkin viittaat tuolla 300m2 alalla.

mukaan ja tule mittaamaan. Takkahuoneemme on 40 neliötä, siis alakerran takkahuone. Alakerrassa ei ole varastoja eikä mitään teknisiä tiloja. et myöskään näe talon taakse.

• Turussako ei siis
        phone home kirjoitti:

ole opiskelumahdollisuuksia? Asun tosin Kaarinan puolella, mutta Turun keskustaan on 7km. Onko Vantaalla tai Espoossa yliopisto?
        Täysi ikäiset lapset voivat muuttaa pois kotoa jos on haluja. Eipä vaan näytä olevan niitä haluja
        Saattaa ainakin pojan haluja laimentaa se, että autotallissa on harrastaa.

• köyhätyttö
        Otahan metrimitta kirjoitti:

mukaan ja tule mittaamaan. Takkahuoneemme on 40 neliötä, siis alakerran takkahuone. Alakerrassa ei ole varastoja eikä mitään teknisiä tiloja. et myöskään näe talon taakse.

Voi että te oottekin rikkaita;)

• -RI-
        Otahan metrimitta kirjoitti:

Suhteellisen halvalla alueella sijaitsevassa talossasi on kahden auton talli (romujasi varten) ja sitäpaitsi neliösi ovat helposti tarkistettavissa viranomaisilta, jos sellainen nyt jotakuta sattuisi huvittamaan. Minua se ei huvita, lähinnä vain huvittaa kaikki se sonta mitä täällä jatkuvasti kirjoitat.

• jfkdsv
        Turussako ei siis kirjoitti:

ole opiskelumahdollisuuksia? Asun tosin Kaarinan puolella, mutta Turun keskustaan on 7km. Onko Vantaalla tai Espoossa yliopisto?
        Täysi ikäiset lapset voivat muuttaa pois kotoa jos on haluja. Eipä vaan näytä olevan niitä haluja

Autotallissa on harrastaa.

On varmasti.

• Kahden auton
        -RI- kirjoitti:

Suhteellisen halvalla alueella sijaitsevassa talossasi on kahden auton talli (romujasi varten) ja sitäpaitsi neliösi ovat helposti tarkistettavissa viranomaisilta, jos sellainen nyt jotakuta sattuisi huvittamaan. Minua se ei huvita, lähinnä vain huvittaa kaikki se sonta mitä täällä jatkuvasti kirjoitat.

tallissani on Ford Thunderbird vm 61 ja katoksessa vm-84 viritetty Camaro jossa on noin 500hv moottori. Odottavat sitä, että poikani saa keväällä ajokortin.

Mistä tiedät kuinka halpa alue tämä on? Eiköhän tämä kuitenkin voita vuokrayksiösi.

Miten pystyt elämään tuon kateutesi kanssa? Kirjoita vaan C.S omalla nimimerkilläsi

• taitavat nuo
        Perheellinen. kirjoitti:

Naisparin on mahdollista saada omia biologisia lapsia ennen prosessia tallennetuilla sukusoluilla. Tällaisia perheitä löytyy ja itsekin tunnen yhden. Lisäksi on myös miehiä, jotka ovat synnyttäneet itse jälkikasvunsa prosessin jo alettua.

Perhe voi olla myös sellainen johon kuuluu vain yksi aikuinen ja lapsi/lapsia.

naisparit olla aika harvassa. Lähes jokainen täällä kirjoittava kertoo tuntevansa toisia ts ihmisiä. Tosin sen kyllä ymmärtää hyvin, kun eivät raukat uskalla tutustua tavallisiin ihmisiin.

• C.S.
        Kahden auton kirjoitti:

tallissani on Ford Thunderbird vm 61 ja katoksessa vm-84 viritetty Camaro jossa on noin 500hv moottori. Odottavat sitä, että poikani saa keväällä ajokortin.

Mistä tiedät kuinka halpa alue tämä on? Eiköhän tämä kuitenkin voita vuokrayksiösi.

Miten pystyt elämään tuon kateutesi kanssa? Kirjoita vaan C.S omalla nimimerkilläsi

Olet itse tuo RI, ja vaikket olisikaan, minä se en ole. Yllätyin, kun kerroit poikasi täyttävän jo ensi vuonna 18. Muistin, että hän täyttäisi vasta 17.

• AlienIndie
        C.S. kirjoitti:

Olet itse tuo RI, ja vaikket olisikaan, minä se en ole. Yllätyin, kun kerroit poikasi täyttävän jo ensi vuonna 18. Muistin, että hän täyttäisi vasta 17.

Mun äiti pääsee 3 vuoden päästä eläkkeelle, mutta aion piiskata sitä jatkamaan töitä jotta sen eläke kasvaa jotta siitä jää jaettavaa mulle.

• AlienIndie
        Turussako ei siis kirjoitti:

Olispa mullakin asiat näin hyvin kuin sinun lapsillasi. Suomi on opiskelumaana täysi persläpi kuin se on sääntö eikä poikkeus että joutuu muuttamaan kauas jos haluaa opiskella mieleistään alaa. Pahimmassa tapauksessa vietät sitten vuosia paikkakunnalla josta et tunne ketään ja kaikki ketä tuntisit on vähintään 2 tunnin matkan päässä.

• AlienIndie
        AlienIndie kirjoitti:

Olispa mullakin asiat näin hyvin kuin sinun lapsillasi. Suomi on opiskelumaana täysi persläpi kuin se on sääntö eikä poikkeus että joutuu muuttamaan kauas jos haluaa opiskella mieleistään alaa. Pahimmassa tapauksessa vietät sitten vuosia paikkakunnalla josta et tunne ketään ja kaikki ketä tuntisit on vähintään 2 tunnin matkan päässä.

Lapissa vois räjäyttää ydinlatingin niin kaikki tulis sieltä Etelään jonne saataisiin tiheämpiä asutuskeskuksia ja sitä kautta paremmat opiskelumahdollisuudet. Talvivaara ei ihan taida riittää tähän...

• hgdfsf
        AlienIndie kirjoitti:

Sinulle tilanne voi olla vaikea. Normaali ihminen solmii uudet ystävyyssuhteet opiskelupaikkakunnalla. Pitää varautua siihenkin että elämänsä aikana joutuu muuttamaan paikkakuntaa moneen kertaan eikä ne ystävätkään pysy kanssasi samalla paikkakunnalla koko ikäänsä. Aikanaan sain opiskella kotikaupungissa, mutta heti valmistuttuani muutin muualle kunnollisten työpaikkojen vuoksi. Olen aina löytänyt uudet ystävät uudella paikkakunnalla.

• Turhaa haaveilua
        AlienIndie kirjoitti:

Mun äiti pääsee 3 vuoden päästä eläkkeelle, mutta aion piiskata sitä jatkamaan töitä jotta sen eläke kasvaa jotta siitä jää jaettavaa mulle.

Ei nykyeläkkeistä jää mitään jaettavaa. Eläkkeen ostovoima vähenee joka vuosi ja äitisi todennäköisesti odottaa että opiskelisit ja menisit hyväpalkkaiseen työhön ja pystyisit avustamaan häntä myöhemmin.

• kjhkg
        taitavat nuo kirjoitti:

naisparit olla aika harvassa. Lähes jokainen täällä kirjoittava kertoo tuntevansa toisia ts ihmisiä. Tosin sen kyllä ymmärtää hyvin, kun eivät raukat uskalla tutustua tavallisiin ihmisiin.

Transsukupuolisten keskuudessa naisparit ovat suhteessa yleisempiä kuin muiden joukossa.

Mielestäsi siis pitää juosta karkuun jos kadulla sattuu tulemaan vastaan toinen TS. Eiköhän suurin osa transsukupuolisista tutustuu muihin ihmisiin ja elää heidän kanssaan. Esimerkiksi olen lähes aina tekemisissä tavallisten ihmisten kanssa, vaikka tunnenkin toisia transsukupuolisia, tapaan heitä vain satunnaisesti. En ole vielä kuullut työ- tai opiskelupaikasta jossa on vain TS-ihmisiä.

• AlienIndie
        hgdfsf kirjoitti:

Sinulle tilanne voi olla vaikea. Normaali ihminen solmii uudet ystävyyssuhteet opiskelupaikkakunnalla. Pitää varautua siihenkin että elämänsä aikana joutuu muuttamaan paikkakuntaa moneen kertaan eikä ne ystävätkään pysy kanssasi samalla paikkakunnalla koko ikäänsä. Aikanaan sain opiskella kotikaupungissa, mutta heti valmistuttuani muutin muualle kunnollisten työpaikkojen vuoksi. Olen aina löytänyt uudet ystävät uudella paikkakunnalla.

Olen silti sitä mieltä että suomalaisilla on joku perverssi fiksaatio "metsäläisyyteen". Ollaan ylpeitä siitä että maamme on harvaan asuttu, ikään kuin se olisi joku kunnia-asia.

• Sinähän voit sanoa
        C.S. kirjoitti:

mitä tahansa, mutta tuo kirjoitustyyli sinut paljasti.

• Entäs sitten kun
        hgdfsf kirjoitti:

voi elää samalla paikkakunnalla koko ikänsä kuten minä olen tehnyt

• Transsukupuolisten
        kjhkg kirjoitti:

Transsukupuolisten keskuudessa naisparit ovat suhteessa yleisempiä kuin muiden joukossa.

Mielestäsi siis pitää juosta karkuun jos kadulla sattuu tulemaan vastaan toinen TS. Eiköhän suurin osa transsukupuolisista tutustuu muihin ihmisiin ja elää heidän kanssaan. Esimerkiksi olen lähes aina tekemisissä tavallisten ihmisten kanssa, vaikka tunnenkin toisia transsukupuolisia, tapaan heitä vain satunnaisesti. En ole vielä kuullut työ- tai opiskelupaikasta jossa on vain TS-ihmisiä.

keskuudessa naisparit ovat yleisempiä, kun ts ei muuta saa kuin samaasukupuolta olevan kumppanin. Eivät miehet halua ts naista.

• Koska....
        Transsukupuolisten kirjoitti:

keskuudessa naisparit ovat yleisempiä, kun ts ei muuta saa kuin samaasukupuolta olevan kumppanin. Eivät miehet halua ts naista.

miehet haluavat shemalen!

• tatjanapatjana
        Entäs sitten kun kirjoitti:

voi elää samalla paikkakunnalla koko ikänsä kuten minä olen tehnyt

Ja sen kyllä sinusta huomaa...

• gfijgigjij
        tatjanapatjana kirjoitti:

Ja sen kyllä sinusta huomaa...

Säälittävää haukkua itseään.

• ...
        gfijgigjij kirjoitti:

Säälittävää haukkua itseään.

Käytä vaan rohkeasti sitä entistä C.S. nimimerkkiäsi.

• C.S.
        ... kirjoitti:

Käytä vaan rohkeasti sitä entistä C.S. nimimerkkiäsi.

Käytän silloin kun huvittaa. Mutta tiedoksi vaan, että muut huomaavat, että haukut itseäsi. Kannattaisi ennemmin purkaa koulukiusaustraumoja terapiassa, sinullahan on rahaa niin pääsisit helposti sinne.

• AlienIndie
        Koska.... kirjoitti:

miehet haluavat shemalen!

Mä haluan Misakin :( Syyskuu 2010 version...

• ...
        C.S. kirjoitti:

Käytän silloin kun huvittaa. Mutta tiedoksi vaan, että muut huomaavat, että haukut itseäsi. Kannattaisi ennemmin purkaa koulukiusaustraumoja terapiassa, sinullahan on rahaa niin pääsisit helposti sinne.

Vastaus meni väärälle henkilölle, mutta sinähän et usko sitä koska keskustelet täällä mielestäsi vain yhden henkilön kanssa.

• Ollutta ja mennyttä
        AlienIndie kirjoitti:

Mä haluan Misakin :( Syyskuu 2010 version...

Kuka kooho itkee vanhojen perään. Kun on päässyt eroon niin mitä niitä enää kaipailemaan, niin olen tehnyt minäkin.

• Kysyjä kysyy
        ... kirjoitti:

Vastaus meni väärälle henkilölle, mutta sinähän et usko sitä koska keskustelet täällä mielestäsi vain yhden henkilön kanssa.

Eikö sinua Reija yhtään hävetä kirjoittaa jatkuvasti lisää typeryyksiä tänne?

• AlienIndie
        Ollutta ja mennyttä kirjoitti:

Kuka kooho itkee vanhojen perään. Kun on päässyt eroon niin mitä niitä enää kaipailemaan, niin olen tehnyt minäkin.

No oon nytki jus menossa nukkumaan, ni ei se oo niin kivaa yksin.

• ...
        Kysyjä kysyy kirjoitti:

Eikö sinua Reija yhtään hävetä kirjoittaa jatkuvasti lisää typeryyksiä tänne?

...ja lisää sekoilua, nimeni ei ole Reija eikä nimeni ala edes samalla kirjaimellakaan. Näköjään "luulijoita" on enemmänkin kuin C.S. ellei sitten käyttänyt toista nimimerkkiä.

• Ollutta ja mennyttä
        AlienIndie kirjoitti:

Nukun oikein hyvin yksinkin. Molemmista tavoista on pitkä kokemus.

• C.S.
        ... kirjoitti:

...ja lisää sekoilua, nimeni ei ole Reija eikä nimeni ala edes samalla kirjaimellakaan. Näköjään "luulijoita" on enemmänkin kuin C.S. ellei sitten käyttänyt toista nimimerkkiä.

Olet itse tuo kysyjä kysyy ja ... että silleen... Sen paljastaa jo tuo, ettet ehdottomasti syytä minua tuossa, kun ilmeisesti jotenkin ymmärrät, etten kirjoittaja voi olla minä, jos kirjoitat itse.

• piupau
        AlienIndie kirjoitti:

Musta nukkuminen on kivempaa yksin, ei joudu kaiken yötä jonkun jyräämäksi eikä peittoa ryöstetä.
        Seksi taas on paljon kivempaa kaksistaan.

• Mitähän sekopäistä
        C.S. kirjoitti:

Olet itse tuo kysyjä kysyy ja ... että silleen... Sen paljastaa jo tuo, ettet ehdottomasti syytä minua tuossa, kun ilmeisesti jotenkin ymmärrät, etten kirjoittaja voi olla minä, jos kirjoitat itse.

tuo C.S seuraavaksi keksii?

• C.S.
        Mitähän sekopäistä kirjoitti:

tuo C.S seuraavaksi keksii?

En jaksa enää lukea näitä....

• Aito Rolex
        C.S. kirjoitti:

En jaksa enää lukea näitä....

javascript:void(0);

• Olu ja mennyt
        Ollutta ja mennyttä kirjoitti:

Paras tapa nukkumiseen on...

• Ollut ja mennyt
        Olu ja mennyt kirjoitti:

Paras tapa nukkumiseen on...

Voi hitto sentään :)

Siis...

• Härre kude
        Ollut ja mennyt kirjoitti:

Voi hitto sentään :)

Siis...

Kuten edellä... :)

• menikö oikein?
        Härre kude kirjoitti:

Kuten edellä... :)

Ei ku, Olut ja mennyt :O

• Pirsleni
        menikö oikein? kirjoitti:

Ei ku, Olut ja mennyt :O

No nyt meni oikein :) :) :)

• .....

Transkundeilla on asiat hyvin kun testoilla saa kunnollisen äijän äänen. Transnaisilla homma ei menekään niin hyvin. Joskus huvittaa kun jotkut transnaiset kehuu kuinka on opetellut hienosti toimivan naisellisen äänen. Todellisuudessa ääni kuulostaa epätodelliselta vääristyneeltä falsetilta jota on vaikeaa uskoa normaaliksi naisen ääneksi. Netissä kuulee aina joskus melko luonnollista naisääntä transnaisilta, mutta yleensä kysessä on ollut jenkkilästä. Siellähän ei tehdä mitään äänihuulileikkauksia joten taustalla pitää olla hyvä luonnonmukainen pohja tai opettelu on tehty muulla pohjalla kuin falsettia käyttämällä. Tuntuu jotenkin oudolta että Suomessa transnaiset ovat opetelleet tätä falsetissa puhumista, matalakin luonnollinen ääni kuulostaa paremmalta.

• Veli edelleen

Olen koprof.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      80
      3529
    2. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      107
      1792
    3. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      106
      1102
    4. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      99
      1075
    5. Mitä sä haluat?

Kerro nyt. Sano suoraan.
      Ikävä
      60
      923
    6. Priden osallistujamäärä suuri pettymys!

Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate
      Luterilaisuus
      164
      840
    7. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      42
      836
    8. IS Viikonloppu 28.-29.6.2025

3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit
      Sanaristikot
      57
      791
    9. Joku kysyy

Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g
      Perussuomalaiset
      59
      769
    10. Kannan sinua mukanani

Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii
      Ikävä
      28
      735
    Aihe