Elikkäs tarkoitus olisi saada omaa, paperitonta kääpiövillakoiraa paksuksi :)
Venla täyttää tammikuussa 4v. Venlalla oli hetki sitten juoksut, joten viesti tulee vähä jäljessä, mutta jos löytyisi sulhanen seuraavien juoksujen ajaksi :)
Eli olisiko kenelläkään innokkuutta "lainata" kääpiö/ toyvillakoira urosta seuraavien juoksujen ajaksi? Koira pääsee varmasti väliaikaisesti hyvään ja huolehtivaan perheeseen :)
Kääpiövillakoiralle sulhasta??
11
161
Vastaukset
- Lainaksi
Toivottavasti sinulle järki palailee seuraavaksi juoksuksi. Siinä vasta ajatus lisää näitä serobeja joiden kasvattajat ei ymmärrä kasvatuksesta yhtään mitään.
Viralliset terveys tarkastukset ovat näille ihan utopiaa, eikä nartulle haeta keskustelupalstoilta urosta lainaksi. Pidä siitä Venlasta hyvä huoli ja nauttikaa yhdessäolosta sekä puuhailusta. Ei sen nartun ole mikään tarve saada niitä pentuja jos ei sitten emännällä rahan tarve. Tutustu Suomen villakoirakerhon jalostus ohjeisiin, olettaisin että pistää miettimään. - krimi1
Toivon, että Lainaksi et enää kommentoi tuollaisia!! Tarkoitukseni ei ole ruveta miksikään kasvattajaksi! Koirani on minulle todella rakas ja toiveena olisikin saada tytär rakkaasta koirastani. Ja rahanpulaa ei ole.. Ei voi muuta sanoa, että jos tuollaasia kommentoit, etkä asian ydintä tiedä niin älä vastaa tähän!
Kiitos!! - Harkitse vielä
Tiedäthän perusperiaatteet koirankasvatuksesta?
Onhan narttusi terveystarkastettu?
Onhan sen luonne osoitettu hyväksi (eli ei pelkotiloja, aggressioita...)?
Tiedäthän, mitä riskejä raskaudessa ja synnytyksessä on ja miten nartun tarpeet muuttuvat raskauden edetessä?
Mitä ominaisuuksia edellytät urokselta? Vai onko tärkeintä saada pentuja sellaisella "kivalla pojalla"?
Onko kaikille myyntiin meneville pennuille jo kyselty kodit?? Jokaisen nartun ei myöskään tarvitse saada pentuja. Joillekin se on jopa vaarallista. Seurakoiria, jopa pentuja ja pienikokoisia koiria joiden kuvittelisi saavan helposti kodin, joutuu nykyäänkin apulan palstoille kuukausien ajan etsimässä kotia. Koirien tarjonta on suuri. Oletko varma, että haluat pahimmassa tapauksessa elää elämääsi kolmen tai neljän villakoiran kanssa kahden sijasta, kunnes ne saattavat löytää kodit? Oletko valmis keräämään puolenkymmenen koiranpennun kakkakikkareita keittiön pöydän alta, kun ne eivät päässeet riittävän aikaisin ulos? Kykenetkö sosiaalistamaan pentuetta riittävästi kahden kuukauden aikana, jonka ne luonasi asuisivat? - ^^sama
Kyllä sen verran olen ollut koirien kanssa tekemisessä, että tiedän perusasiat.. Myös kasvatuksesta.. Säännöllisesti käytän koiraani eläinlääkärissä. Luonne on mitä mainioin!! Jos koiran kanssa pystyy menemään paikassa kuin paikassa ilman narua ja koira tottelee jokaista käskyä, on se omasta mielestäni hyvä merkki.. Harvalla näin fiksua ja hyväluontoista koiraa on kuin omani!
Jokaisessa lemmikkiin liittyvässä asiassa on riskinsä, tiedän kyllä. Koirallani siis ei ole paperereita eli niistä ei ole tulossa mitään valioluokan esittely koiria vain mukavia ja kaveriksi ihmisille.
Uroksen tulisi tietenkin olla hyväluontoinen, se on tärkeää!
Olen miettinyt asiaa jo reippaasti yli vuoden, joten olen kyllä tietoinen että koiria ei välttämättä saa myytyä, joten sitten pidän huolen koko perheestä!!
Lenkitän koiraani päivittäin ja tykkään aina touhuta koirani kanssa joten pennuista tulee varmasti huippuyksiöilöitä! Ja ei, paskan siivoaminen ei ole ongelma. En ole sentään mikään kaupunki pelle joka karsastaa paskaa vaan olen tottunut siivoamaan paskat kuin paskat!!
Kiitoksia kyseleisty, mutta tarkoistus oli saada jonkinlaista tietoa, että onko kenelläkään innostusta tähän.. Ei taida olla ja paikka nyt tuli ensimmäisenä mieleen mistä tällaista olisi voinut kysellä.. Mutta porukka vain epäilee ja kyselee.. Turhauttava mesta!! - zzz6
Äly hoi älä jätä. Keskustelupalstalta saatat löytää oikein mukavan villakoirapojun, jonka omistajat suostuvat "lainata" koiraa sinulle "huolehtivaan" perheeseen.
Toivoittavasti tunnet oman koirasi ja tulevan sulhon sukua ja sukujuuria. Pentutehtaluhan tuntuu olevan jo päivän sana, joten siitä vaan omaa koiraa paksuksi. Toivotaan ettei vahingossa vapaaehtoinen sulho ole oman koirasi veli. Onnea matkaan.
"Nartun omistajasta on kiva vain saada pennut koirallensa. Hän ei tunne koiransa sukua tai rotua
(ongelmineen) ylipäätänsä. Hän vain haluaa teettää nartullaan pennut. Useimmiten siksi että tahtoo itse
oman koiransa jälkeläisen.
Hän valitsee urokseksi sen mikä miellyttää silmää tai pahimmassa tapauksessa valitsee vain sen lähimpänä
asuvan samanrotuisen koiran." - krimi1
Joo toivotaan, että tulevaisuudessa tulee se mahdollisuus, että saan koirani tiineksi.. Mutta mikäli näin ei onnistu, täytyy nauttia sitten täysillä omasta koirasta :)
Tulen olemaan tarkka tulevasta sulhosta, jos nyt sellaisen löydän :)
En ota ketä takansa urosta lapselleni :D - Polvivaivainen
Eikös koira ole kohta jo liian vanha? Mitä jos se menehtyy synnytyksessä? Tiedätkö että villakoirilla on perinnöllisiä vikoja, mm. silmissä ja polvissa? Mitä teet jos pennuilla on epämuodostuneet polvet, hennotko lopettaa? Siksi kysyn että kaikki ei aina mene hyvin.
- ^^sama
Koira vanha jos se täyttää 4v?! Kukaan ei ikinä usko koiraani niin nuoreksi. Lisäksi koirani on ollut koko elämänsä terve. Mikäli tulee sellainen tilanne, että joutuu pentuja lopettamaan, niin sitten niin täytyy tehdä. En anna pikkuisten kärsiä.
Elämä on riskejä täynnä. Jos kaikkea pelkää, ei se ole elämää..- ^^sama
Korjaan, monet sanovat että onko tuo pentu.. jne..
Ensisynnyttäjäksi koirasi on aika vanha. Ei ole vain terveydestä kiinni vaan perus biologiaa. Mitä vanhempi ensisynnyttäjä sitä isommat riskit komplikaatioihin.
En välttämättä pidä koiraasi liian vanhana ensisynnyttäjäksi, viiden vuoden ikä on kääpiökoirilla useasti se raja.
Puhut riskien otosta, mutta onko reilua riskeerata narttusi terveys?
Ottaisin yhteyttä rodun tuntijaan ja kysyisin mitä kokemuksia sillä on vähän vanhemmista ensisynnyttäjistä, mitä kannattaisi tutkia ennen astutusta (PEVISA vaatimat tietysti).
Astutuksessa, tiineydessä ja synnytyksessä on paljon mikä voi mennä vikaan. Suosittelen tekemään perusteelliset taustatutkimukset ennen kuin tähän ryhdyt, jos päätät ryhtyä.
Minulla on itsellä ollut onni narttuni kanssa. Sijoituskoira joten kasvattaja maksoi terveystutkimukset, kasvattaja metsästi hyvän sulhon, kasvattaja valvoi astutusta, antoi neuvot hoidosta tiineyden aikana ja oli mukana synnytyksessä. Onneksi kaikki meni hyvin. Olen kuullut monelta jonka koira on loukkaantunut astutuksessa, tiineys oli yhtä pahoinvointia nartulle ja pahimmassa tapauksessa pennut syntyvät ennenaikaisesti tai viallisina...
Koirien paritus on vakavasti otettava juttu.
- ainoooo
Minulla on patella luksaatio- villakoira ja sitä tuskaa en toivoisi kenellekään. Maailma on täynnä koiria, jos kaveria koirallesi etsit.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446