Hammas uhkeamassa, mutta voi tulla hitaasti. Saako siis antaa yötävasten kipulääkettä vai vasta sitten kun itkee yöllä?
Hammas tulossa, yötävasten kipulääkettä?
8
296
Vastaukset
- ()&%
Meillä on tyttö "tehnyt" poskihampaita monta viikkoa, on ollut levottomia öitä ja pientä itkeskelyä. En ole antanut joka ilta särkylääkettä, eihän sitä viitsi viikkokaupalla antaa... Nyt toinen poskihammas näkyy ja tuntuu jo, annoin tänään lääkettä kun toista vielä odotellaan... jos välillä saisi nukkua vähän paremmin. Eli kyllä mun mielestä lääkettä saa antaa, varsinkin jos on levotonta vaikkei täysillä itkisikään.
- bfgrtyj
Olen antanut. Mieti minkälaiset hammaskivut voi pahimmillaan olla. En itsekään niistä haluaisi kärsiä.
- Ei särkylääkettä
Hampaiden puhkeaminen aiheuttaa tavallisesti vain kutinaa ikenissä - ei hammassärkyä. Kipulääkettä ei tarvita, jollei hampaiden tulon yhteydessä tule lämpöä.
- ei kutise ku puhkeaa
Ei särkylääkettä kirjoitti:
Hampaiden puhkeaminen aiheuttaa tavallisesti vain kutinaa ikenissä - ei hammassärkyä. Kipulääkettä ei tarvita, jollei hampaiden tulon yhteydessä tule lämpöä.
no meillä se on kipua, ei kutinaa. Neuvolassakin terveydenhoitaja puhunut hammaskivusta (yhdistettynä puhkeamiseen)
- tytyli.
mä olen antanut särkylääkettä illalla ennen nukkumaan menoa kun tuli hampaita 4 kerralla, ja tuntu päivisiki olevan vähän itkuinen niitten takia.. eli anna vaan nii saatte nukuttua paremmin.. voithan sit koittaa seuraavan yön ilman lääkettä ja kahtoo miten menee, mut jos itkeskelee sillon yöllä nii anna lääkettä vaan..
- p08p11p13
Jos nukkuu levottomasti yöt ja on kipeä, ni totta kai voi antaa.. mutta ei tietenkään joka ilta..hampaiden tulo ku voi kestää monta viikkoaki...
- +++
meillä on kestänyt ainakin 3vk yhden hampaan tulo, hitaasti siis!
- ............
Itse en ennakolta varmuuden vuoksi antaisi kipulääkettä. Kipulääkkeellä on myös sivuvaikutuksia, kuten kaikilla lääkkeillä ja ne voivat aiheuttaa vauvalle myös vatsakipua ja parasetamoli (Panadol, Paracetamol-Ratiopharm, Parasetamol, Para-Tabs, Paramax, Pamol ja Panacod) aiheuttavat ummetusta. Kumpi sitten on suurempi vaiva - kutisevat ikenet vaiko kipeä vatsa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62473- 1161648
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361386Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1601223- 1411193
- 521125
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1061081- 571071
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.116966Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46949