Hammas tulossa, yötävasten kipulääkettä?

Vastauksia odotelles

Hammas uhkeamassa, mutta voi tulla hitaasti. Saako siis antaa yötävasten kipulääkettä vai vasta sitten kun itkee yöllä?

8

231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ()&%

      Meillä on tyttö "tehnyt" poskihampaita monta viikkoa, on ollut levottomia öitä ja pientä itkeskelyä. En ole antanut joka ilta särkylääkettä, eihän sitä viitsi viikkokaupalla antaa... Nyt toinen poskihammas näkyy ja tuntuu jo, annoin tänään lääkettä kun toista vielä odotellaan... jos välillä saisi nukkua vähän paremmin. Eli kyllä mun mielestä lääkettä saa antaa, varsinkin jos on levotonta vaikkei täysillä itkisikään.

    • bfgrtyj

      Olen antanut. Mieti minkälaiset hammaskivut voi pahimmillaan olla. En itsekään niistä haluaisi kärsiä.

      • Ei särkylääkettä

        Hampaiden puhkeaminen aiheuttaa tavallisesti vain kutinaa ikenissä - ei hammassärkyä. Kipulääkettä ei tarvita, jollei hampaiden tulon yhteydessä tule lämpöä.


      • ei kutise ku puhkeaa
        Ei särkylääkettä kirjoitti:

        Hampaiden puhkeaminen aiheuttaa tavallisesti vain kutinaa ikenissä - ei hammassärkyä. Kipulääkettä ei tarvita, jollei hampaiden tulon yhteydessä tule lämpöä.

        no meillä se on kipua, ei kutinaa. Neuvolassakin terveydenhoitaja puhunut hammaskivusta (yhdistettynä puhkeamiseen)


    • tytyli.

      mä olen antanut särkylääkettä illalla ennen nukkumaan menoa kun tuli hampaita 4 kerralla, ja tuntu päivisiki olevan vähän itkuinen niitten takia.. eli anna vaan nii saatte nukuttua paremmin.. voithan sit koittaa seuraavan yön ilman lääkettä ja kahtoo miten menee, mut jos itkeskelee sillon yöllä nii anna lääkettä vaan..

    • p08p11p13

      Jos nukkuu levottomasti yöt ja on kipeä, ni totta kai voi antaa.. mutta ei tietenkään joka ilta..hampaiden tulo ku voi kestää monta viikkoaki...

      • +++

        meillä on kestänyt ainakin 3vk yhden hampaan tulo, hitaasti siis!


    • ............

      Itse en ennakolta varmuuden vuoksi antaisi kipulääkettä. Kipulääkkeellä on myös sivuvaikutuksia, kuten kaikilla lääkkeillä ja ne voivat aiheuttaa vauvalle myös vatsakipua ja parasetamoli (Panadol, Paracetamol-Ratiopharm, Parasetamol, Para-Tabs, Paramax, Pamol ja Panacod) aiheuttavat ummetusta. Kumpi sitten on suurempi vaiva - kutisevat ikenet vaiko kipeä vatsa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 134
      3843
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      107
      3497
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      18
      2493
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1565
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1471
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      86
      1446
    Aihe