Hammas tulossa, yötävasten kipulääkettä?

Hammas uhkeamassa, mutta voi tulla hitaasti. Saako siis antaa yötävasten kipulääkettä vai vasta sitten kun itkee yöllä?
8344
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 8

Vanhimmat

Meillä on tyttö "tehnyt" poskihampaita monta viikkoa, on ollut levottomia öitä ja pientä itkeskelyä. En ole antanut joka ilta särkylääkettä, eihän sitä viitsi viikkokaupalla antaa... Nyt toinen poskihammas näkyy ja tuntuu jo, annoin tänään lääkettä kun toista vielä odotellaan... jos välillä saisi nukkua vähän paremmin. Eli kyllä mun mielestä lääkettä saa antaa, varsinkin jos on levotonta vaikkei täysillä itkisikään.

Äänestä

Olen antanut. Mieti minkälaiset hammaskivut voi pahimmillaan olla. En itsekään niistä haluaisi kärsiä.

Äänestä
  • Hampaiden puhkeaminen aiheuttaa tavallisesti vain kutinaa ikenissä - ei hammassärkyä. Kipulääkettä ei tarvita, jollei hampaiden tulon yhteydessä tule lämpöä.

    Äänestä

  • Ei särkylääkettä kirjoitti:

    Hampaiden puhkeaminen aiheuttaa tavallisesti vain kutinaa ikenissä - ei hammassärkyä. Kipulääkettä ei tarvita, jollei hampaiden tulon yhteydessä tule lämpöä.

    no meillä se on kipua, ei kutinaa. Neuvolassakin terveydenhoitaja puhunut hammaskivusta (yhdistettynä puhkeamiseen)

    Äänestä

mä olen antanut särkylääkettä illalla ennen nukkumaan menoa kun tuli hampaita 4 kerralla, ja tuntu päivisiki olevan vähän itkuinen niitten takia.. eli anna vaan nii saatte nukuttua paremmin.. voithan sit koittaa seuraavan yön ilman lääkettä ja kahtoo miten menee, mut jos itkeskelee sillon yöllä nii anna lääkettä vaan..

Äänestä

Jos nukkuu levottomasti yöt ja on kipeä, ni totta kai voi antaa.. mutta ei tietenkään joka ilta..hampaiden tulo ku voi kestää monta viikkoaki...

Äänestä
  • meillä on kestänyt ainakin 3vk yhden hampaan tulo, hitaasti siis!

    Äänestä

Itse en ennakolta varmuuden vuoksi antaisi kipulääkettä. Kipulääkkeellä on myös sivuvaikutuksia, kuten kaikilla lääkkeillä ja ne voivat aiheuttaa vauvalle myös vatsakipua ja parasetamoli (Panadol, Paracetamol-Ratiopharm, Parasetamol, Para-Tabs, Paramax, Pamol ja Panacod) aiheuttavat ummetusta. Kumpi sitten on suurempi vaiva - kutisevat ikenet vaiko kipeä vatsa?

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Vastauksia odotelles kirjoitti:

Hammas uhkeamassa, mutta voi tulla hitaasti. Saako siis antaa yötävasten kipulääkettä vai vasta sitten kun itkee yöllä?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu