Onko vaaleanpunainen väri esim. pinkki paita merkki siitä, että joku on lesbo? Eikös tuo väri ole jotenkin yhteydessä (ainakin historian kautta) lesbouteen? Ei siis niin että kaikki joilla on pinkki paita olisi lesboja, mutta jos haluaa erityisesti sitä viestittää, niin mitkä värit tai merkit siitä kertoisi?
Onko vaaleanpunainen
13
697
Vastaukset
- nanja.
sateenkaaren värit? ;)
ite en oo kyl kuullu että pinkki muuten yhdistettäis homouteen, kuin nyt tietty keskitysleireillä pinkit kolmiot, mutta sitä tässä tuskin haettiin takaa.
ite käytän usein pinkkiä mutta en kyllä viestitä sillä mitään muuta kuin että on lempivärini :)- homomiehillä vain
Liila yleisesti homouteen/lesbouteen, pinkki viestittää lähinnä miehillä homoutta, ei suinkaan naisilla. Naisilla taas pinkki on enemmän hetskusymboli (perinteinen pinkkiä tytöille, pojille vaal.sinistä)
- 35+
Paljon on ollut keskustelua siitä, että lesbot merkittiin mustalla kuten muut asosiaaliset yksilöt. Ei siis pinkillä kolmiolla. Joissakin lähteissä tämä kiistetään, mutta toisaalta lesbot ovat kauan mieltäneet mustan omaksi symbolikseen.
- 6+9
Liila yhdistetään jenkeissä lesboihin, venäjällä kai vaaleanpunainen. Suomessa sanoisin, että maastokuvio voisi toimia.
- sinisukkajukka
eiks venään maassa sana galuboi elikkäs sininen tarkoita homomiestä.
- 6+9
sinisukkajukka kirjoitti:
eiks venään maassa sana galuboi elikkäs sininen tarkoita homomiestä.
Joo. Joku sanoi joskus, että vastaavasti vaaleanpunainen tarkoittaisi lesboa.
- mi-les
Joskus olen kuullut sellaisista gay-bileistä, joissa vaaleansininen viestittää miehillä ja vaaleanpunainen naisilla sitä että etsii samaa sukupuolta olevaa... ja googlettamalla toi pinnki liittyisi lesboihin "vaaleanpunainen vallankumous" -tapahtuman kautta...
- pinkkiä...
Vaaleanpunainen on tullut homomiesten kautta, sillä se on tarkoittanut miehillä automaatisesti homoutta, se on vaan levinnyt gay-piireihin ja käytetään sen verran usein..Vaaleanpunainen merkitsee tuossa yhteydessä homoseksuaalisuutta, niin kuin se on tarkoittanut sitä miehillä..Eli homomiehiltä tullut ja lainattu naisten tarkoituksiin. Pink revolution tai pink money, periaatteessa yleisesti homoudesta käytettyjä, mutta useimmiten tarkoitettu miehiä, ilmeisesti leviämässä naisiinkiin.
Jos et tiedä, että vaal.pun. ja vaal.sin. heteromaailmassa käytetään yleisesti jakamaan sukupuolirooleja -> vaal.pun. perinteisille heteronormatiiv.tytöille ja perinteisesti vaal.sin. pojille samalla tavoin kuin nukke tytöille ja pojille autot, niin olet todennäköisesti nuori ja kasvanut sitten erilaisessa ja modernissa ympäristössä.. Ruotsissahan tätä sukupuoliroolitusta pyritään välttämään pukemalla päinvastaisiin väreihin (tytöille vaal.sin. ja pojille vaal.pun.) tai pukemalla neutraaleihin väreihin, välttämällä nuket työille ja pojille autot-viestejä, esittämään tytöt poikien ammateissa ja pojat tyttöjen.. Tai puhuen neutraaliin sävyyn/korostaen että ei ole erityisiä sukupuolirooleja.. - elettiinpä ennenkin
pinkkiä... kirjoitti:
Vaaleanpunainen on tullut homomiesten kautta, sillä se on tarkoittanut miehillä automaatisesti homoutta, se on vaan levinnyt gay-piireihin ja käytetään sen verran usein..Vaaleanpunainen merkitsee tuossa yhteydessä homoseksuaalisuutta, niin kuin se on tarkoittanut sitä miehillä..Eli homomiehiltä tullut ja lainattu naisten tarkoituksiin. Pink revolution tai pink money, periaatteessa yleisesti homoudesta käytettyjä, mutta useimmiten tarkoitettu miehiä, ilmeisesti leviämässä naisiinkiin.
Jos et tiedä, että vaal.pun. ja vaal.sin. heteromaailmassa käytetään yleisesti jakamaan sukupuolirooleja -> vaal.pun. perinteisille heteronormatiiv.tytöille ja perinteisesti vaal.sin. pojille samalla tavoin kuin nukke tytöille ja pojille autot, niin olet todennäköisesti nuori ja kasvanut sitten erilaisessa ja modernissa ympäristössä.. Ruotsissahan tätä sukupuoliroolitusta pyritään välttämään pukemalla päinvastaisiin väreihin (tytöille vaal.sin. ja pojille vaal.pun.) tai pukemalla neutraaleihin väreihin, välttämällä nuket työille ja pojille autot-viestejä, esittämään tytöt poikien ammateissa ja pojat tyttöjen.. Tai puhuen neutraaliin sävyyn/korostaen että ei ole erityisiä sukupuolirooleja..Tuo pikkulasten värikoodaus tuolla tavoin on muuten aika uusi juttu. Ei minun lapsuudessani 60-luvulla ollut noin tiukkaa. Silloin oli myös sellaiset värit kuin keltainen, vihreä ja ruskea.
Joskus 1800-luvun lopulla värit ajateltiin toisinpäin. Punainen voimakkaana ulospäinsuuntautuvana värinä sopi pojille, hempeä haaveellinen vaaleansininen tytöille.
- niiku iha kympillä
8-/ ... niin. Kuule. Ihan ilmiselvä lesbon merkki on, että vedetään rintsikat vaatteiden päälle. Ihan sama, ovatko rintsikat punaiset, valkoiset, harmaat vai mustat.
Siitä vaan pukeutumaan oikeaoppisesti ja suuntana keskikaupunki!
... Oliko muuta kysyttävää? - pink rules
Mä rakastan pinkkiä ja käytän sitä koska väri sopii mulle. Pidän myös kovasti pinkistä miesten yllä, se on mukava yhdistelmä. Mitään viestejä en väriin sijoita.
- sarkku7
Ei
- värikartta
Olen aina ollut melkein neuroottisuuteen asti tarkka väreistä ja sävyistä. Lukioaikoina (siis yli 20 vuotta sitten) aloin viehättyä liilasta väristä. Samoihin aikoihin aloin kokea vahvaa tiedostamista itsestäni ja muutenkin elin henkisesti hyvin intensiivistä aikaa. Sain vasta paljon myöhemmin tietää, että violetti on paitsi henkisyyden niin myös lesbouteen liitettävä väri. Muutenkin olen kyllä pistänyt merkille, että väreillä on väliä symbolisessa merkityksessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2221537- 291393
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!691207- 781194
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18942Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per175855