yleist kysyttävää

innokas,tietämätön

Oon täs vähä miettin menemist usa:ha vaihtoo..
1.millanen (noin)täytyy olla enkun keskiarvo et pärjää jotenkii siin alus...? mun kyl pitää petraa siin enkus varmast ku on joku 7-8..mut jos nyt vanhemmille on ok tää vaihoo menemine nii alotan kyl opiskelee iha sikanaa:)
2.kuinka aikasee kannattais hakee vaihtoo? niiku et jotaa 1v vai 3v aikasemmi ku sinne lähtee? oon ysil ja jos lukion 2. lähtis nii onks viel mahollisuuksii päästä?
3.miten isäntä perheit oikee "hyväksytää" isäntäperheiks? niiku voiks olla joku iha hirvee isäntäperhe?
3.minkä kautta suosittelisitte et kannattaa hakee vaihtoo(hinta,toivomukset,palvelu...)
4.jos nyt jossaa vois esittää toivomukse mihi haluu nii kui varmaa on se et se toteutuu?
5.ne jotka on ollu vaihos usa:ssa nii miten koulus siihe suhtaudutaa(opettajat,muut oppilaat)?
6.entä millaset mahollisuudet on päästä johokii vähä isompaa kaupunkii/johokii rannan lähelle?(joo tiiän en oo menos sinne millekkää lomalle ja isäntäperhe on tärkeempi ku paikka mut kummiskii.. oha se kivempi olla rannan lähel/isommas kaupungis ku jossaa -15° vuoristos..:)
7.useet sanoo et on parhas jos lähtee lukion 2. miks?
(jos nyt merkityst nii haluisin kaliforniaa)

2

129

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Quaaa

1. Mulla oli enkku lukiotasolla 8 (yläasteella 9). Mutta tiedän parikin vaihtaria joilla on numero ollut 6 ja joissain kursseissa ongelmia läpipääsyn kanssa ja hyvin heillä on mennyt :) Kieltä oppii kokoajan lisää vaihdossa ollessa.

2. Itse hain 9lk syksyllä ja lähdin lukion ykkösen jälkeen. Hain ajoissa, mutta varmaan viimestään lukion ykkösen syksyllä kannattaa hakea.

3. Yleensä järjestöt mainostaa miten isäntäperheet käy läpi tarkan valintaprosessin mut ihan suoraan sanoen ei varmana asia näin ole. Jos vaihtareita on paljo nii perheitä etitään välillä kyseenalaisinkin keinoin. Täydellistä unelmaperhettä ei kannata lähteä odottamaan, vaan kannataa ajatella realistisesti ja lähteä matkaan avoimin mielin :)
      Itse suhtauduin alunperin epäluuloisesti perheeni uskontojuttuihin, mutta kun pääsin perheeseen totesin tämän olevan juuri se mun perhe.

4. Jokaisessa järjestössä on omat /- puolensa. Jos vain mahdollista niin kannattaa kokeilla hakea Rotaryjen kautta :) Tulee halvemmaksikin ja koska ei ole vaihtarijärjestö eikä myöskään kaupallinen, on toiminta täysin erilaista kuin tietyillä kaupallisilla rahan perässä juoksevilla järjestöillä.

4. Toteutuminen ei ole varmaa.

5. Yleensä kaikille sanotaan miten kaikki on tosi kiinnostuneita vaihtareista jne, ja niin ovatkin, mutta kavereiden saanti (varsinkin usassa) vaatii työtä ja sitä että meet ite juttelee kaikille (varsinki jos oot isossa koulussa). Opettajat on yleensä enemmän kiinnostuneita ja osa haluu tietää suomesta ja saattaa haluta et pidät esitelmän tms. Tunneilla joutuu (tai ainakin minä joudun) tekemään samat asiat kuin muutkin ja se kyllä näkyy arvosanassa jos vain laiskottelee.

6. Vaihtarit laitetaan yleensä pienempiin kaupunkeihin ihan turvallisuussyistä. Eli ei kannata haaveilla mistään nyc tai los angeles elämästä. Oman liikkumisvapauden kannalta on parasta jos on vähän landella :D Hostit päästää liikkumaan paljon vapaammin kuin kaupungissa.
      To be honest, unohda biitsihaaveet. Sä et tosissaan mee lomailee sinne ja ainakin mulla on niin kiire ettei minnekkää biitsille edes kerkeis.
      Oon ite miljoonakaupungin vieressä (20min ajomatka), mutta sopivan syrjässä eli pystyn vapaasti lenkkeilee ja liikkuu kavereitten/host-siskon kaa keskenään ulkona. Ja tykkään!

7. Lukion ykkösen jälkee? Sillon on opinnot todennäkösesti parhaassa vaiheessa :) ei oo vielä kirjotukset. Kai se on myös ikäkysymys, eli et vaihtarit on 17-18v.

• innokas, tietämätön

Kiitti vastauksest! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      318
      7504
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2166
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      176
      1830
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1372
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1287
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1241
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1221
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      55
      1161
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1019
    Aihe