Rikkonainen uskova, joka ei halua pitää suurta meteliä itsestään

Tuhlaajapoika82

Onko päihdemaailman ja vankilatkin nähneelle melko uudelle uskovalle mahdollista löytää kaveria? En käy kirkossa tai osallistu muutenkaan yhteisöllisiin rientoihin, mutta uskon olen siitä huolimatta saanut, viimeisellä hädän hetkellä sitä pyydettyäni. Minä, skeptinen, kyyninen ja vieläpä pimeän puolelle aiemmin taipunut olen saanut henkilökohtaisesti kokea armon, saamiani asioita en todella ole ansainnut.

Minulla on hankaluuksia löytää uusia ihmisiä ympärilleni, entisestä maailmasta pois astuminen on luonnollisesti jättänyt melko suuren tyhjiön. Asiaa ei helpota että minulla on edelleen vanhat kokemukset taakkanani, on hankala puhua ihmisten kanssa mistään, keskustelu pyörii perheen, koulutuksen/työn jne ympärillä, itse tiedän enemmän päihdemaailmasta ja laitoksista. Yhtymäkohdat ovat melko vähissä muiden ihmisten kanssa.

Ilmoita itsestäsi, mikäli haluaisit kanssani kirjoitella, olla ihminen uuden elämäni puolelta. Sähköpostin voin laittaa myöhemmin, jos asiallisen oloisia vastauksia siunaantuu.

3

127

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuhlaajapoika82

Pahoittelen, kirjoitin vahingossa väärälle palstalle, moderaattorit poistakoon viestini.

• valoisaa jatkoa

Jos vielä luet tätä, niin haluaisin kannustaa sinua seurakuntayhteyteen, josta varmasti niitä ystäviäkin löytyisi. Eri kristillisillä yhteisöillä on jumalanpalvelusten yms virallisten tilaisuuksien lisäksi esimerkiksi raamattu- ja rukouspiirejä, joissa voi kasvaa uskossa ja saada tukea muilta uskovilta. Niissä arempikin voi turvallisesti avautua. Ilman kristittyjen yhteyttä usko voi helposti muuttua jotenkin etäiseksi ja teoreettiseksi asiaksi. Uskossa olemisessa ei ole kyse vain siitä uskonpäätöksestä menneisyydessä, vaan se vaikuttaa elämässä joka päivä, se muuttaa tunteita ja ajattelua. On suuri rikkaus, kun pääsee vaihtamaan näitä ajatuksia veljien ja sisarten kanssa ja näin rakentumaan hengellisesti. Usein mieleen voi esimerkiksi Raamattua lukiessa tulla kysymyksiä, joista on hyvä päästä muiden kanssa keskustelemaan.

Toivon, että löydät ystäviä. Hienoa, että olet päässyt irti vanhasta elämäntavastasi!

• yks särkynyt

Vieläkö luet täällä? Olen kolmekymppinen uskova nainen enkä aina jaksa olla samalla aaltopituudella ihmisten kanssa, jotka eivät ole juuri kokeneet elämän varjoisampia puolia... (Toki, hienoahan se on jos kuka kulkee keveämmän tien, en minä sillä.) Voisin kyllä viestitellä kanssasi. Ilmoita jos olet kuulolla täällä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2870
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      33
      2525
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2239
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1860
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      390
      1696
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      104
      1642
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      309
      1548
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1459
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1446
    Aihe