Rikkonainen uskova, joka ei halua pitää suurta meteliä itsestään

Tuhlaajapoika82

Onko päihdemaailman ja vankilatkin nähneelle melko uudelle uskovalle mahdollista löytää kaveria? En käy kirkossa tai osallistu muutenkaan yhteisöllisiin rientoihin, mutta uskon olen siitä huolimatta saanut, viimeisellä hädän hetkellä sitä pyydettyäni. Minä, skeptinen, kyyninen ja vieläpä pimeän puolelle aiemmin taipunut olen saanut henkilökohtaisesti kokea armon, saamiani asioita en todella ole ansainnut.

Minulla on hankaluuksia löytää uusia ihmisiä ympärilleni, entisestä maailmasta pois astuminen on luonnollisesti jättänyt melko suuren tyhjiön. Asiaa ei helpota että minulla on edelleen vanhat kokemukset taakkanani, on hankala puhua ihmisten kanssa mistään, keskustelu pyörii perheen, koulutuksen/työn jne ympärillä, itse tiedän enemmän päihdemaailmasta ja laitoksista. Yhtymäkohdat ovat melko vähissä muiden ihmisten kanssa.

Ilmoita itsestäsi, mikäli haluaisit kanssani kirjoitella, olla ihminen uuden elämäni puolelta. Sähköpostin voin laittaa myöhemmin, jos asiallisen oloisia vastauksia siunaantuu.

3

105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuhlaajapoika82

      Pahoittelen, kirjoitin vahingossa väärälle palstalle, moderaattorit poistakoon viestini.

    • valoisaa jatkoa

      Jos vielä luet tätä, niin haluaisin kannustaa sinua seurakuntayhteyteen, josta varmasti niitä ystäviäkin löytyisi. Eri kristillisillä yhteisöillä on jumalanpalvelusten yms virallisten tilaisuuksien lisäksi esimerkiksi raamattu- ja rukouspiirejä, joissa voi kasvaa uskossa ja saada tukea muilta uskovilta. Niissä arempikin voi turvallisesti avautua. Ilman kristittyjen yhteyttä usko voi helposti muuttua jotenkin etäiseksi ja teoreettiseksi asiaksi. Uskossa olemisessa ei ole kyse vain siitä uskonpäätöksestä menneisyydessä, vaan se vaikuttaa elämässä joka päivä, se muuttaa tunteita ja ajattelua. On suuri rikkaus, kun pääsee vaihtamaan näitä ajatuksia veljien ja sisarten kanssa ja näin rakentumaan hengellisesti. Usein mieleen voi esimerkiksi Raamattua lukiessa tulla kysymyksiä, joista on hyvä päästä muiden kanssa keskustelemaan.

      Toivon, että löydät ystäviä. Hienoa, että olet päässyt irti vanhasta elämäntavastasi!

    • yks särkynyt

      Vieläkö luet täällä? Olen kolmekymppinen uskova nainen enkä aina jaksa olla samalla aaltopituudella ihmisten kanssa, jotka eivät ole juuri kokeneet elämän varjoisampia puolia... (Toki, hienoahan se on jos kuka kulkee keveämmän tien, en minä sillä.) Voisin kyllä viestitellä kanssasi. Ilmoita jos olet kuulolla täällä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      117
      9416
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      46
      2780
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      155
      2529
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1786
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      13
      1590
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      8
      1386
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe