Usein tällä foorumilla joku ottaa puheeksi sen että olemme ammattitaidottomia kun joillekin kolleegoille käy huonosti minkä seurauksena rekka kaatuu ojaan tai tielle toki sehän on heti kuljettajan vika joskus myös sanotaan että on jännä juttu kun rekat kaatuvat suoralla tiellä... kun selitämme että tuuli vaikuttaa ratkaisevasti ja myös voi tulla yllätyksenä tätä ei uskota vaan "ambattimies sekoilee" on paljon loogisempi totuus koko asiasta! katsokaa video ja provoilkaa sitten
uskon kyllä ettei suurin osa teistä tajua vieläkään ettei kuljetusala ole helpoin tie elämässä
http://www.iltalehti.fi/iltvautot/20121204016212579_v1.shtml
"Rekat kaatuvat suoralla tiellä" kuljettajan ammattitaidottomuus
57
1497
Vastaukset
- Kuorma-autoilija
Sinä se jaksat aina puolustella ammattikuljettajia, jotka kaatavat autonsa. Onko itselläs jo montakin kaatoa? Mikä siinä on niin vaikeeta myöntää ajovirheensä? Nopeus on pidettävä sellaisena, ettei auto kaadu. Tietty se voi sattua kenelle vain, koska vain. Kuljettaja voi olla ammattilainen, vaikka olisi kaatanutkin autonsa. Monet ammatikseen ajavat ei edes tiedä miten kuorma sidotaan OIKEIN ja miten puutteellinen kuormansidonta voi vaikuttaa ojaan ajoihin..
- Kapitalistiriistäjä
Kyllä selityksiä löytyy..:)! seliseliseliseliseliseli..:)
Lähtökohta on se että ajoneuvo pysyy kuljettajan hallinnassa kelillä kuin kelillä! Ymmärrättekö?
Jos on liian tuulista, liian liukasta, liian suuria rakeita, heikko tienpohja/ reunat tai jokin perusteltu syy..SILLOIN EI AJETA!
Kuljettajan ammattitaitoon kuuluu hahmottaa omat kykynsä ja ajoneuvon mitat ja massa ja ominaisuudet ja tehdä ratkaisut niiden perusteella!
Olen urani aikana monet kerrat vetänyt sivuun tieltä, koska on liian liukasta. Ajoneuvo valuu heti ojaan kun pysäyttää..silloin vaan rauhallisesti ensimmäiseen sopivaan parkkiin, niin keli muuttuu muutamassa tunnissa pitävämmäksi.
On täyttä hulluutta ajaa pyörremyrskyn keskellä tai tunkea kapellipuolikasta maatalon pihaan ja syyttää navigaattoria.
On täyttä hulluutta lähteä ilman ketjuttamista vetiselle, jäiselle pikkutielle ja kaataa autonsa sinne.
Pitäis vähän miettiä mitä tekee..!!! Kaikkeen on selitys..tuuli, jää ym. ym.!
Ammattimiehellä on harkintaa ja rauhalliset liikkeet..vahinkoja sattuu äärimmäisen harvoin mutta hommat sujuu!
Idiooteilla(60 prosenttia nykyisistä rekkakuskeista) on hirveä kiire joka paikkaan..
kohelletaan katsomatta tilanteita ja runtataan täysperällä vaikka millaiseen läpeen. Sitten on aisa solmussa ja kulmat paskana. Ja selitys löytyy aina. Jos mitään vedenpitävää ei keksi, niin ainakin kuski on vähemmän syyllinen vahinkoon kuin isäntä! Kuskihan on vaan töissä..isäntä sentään kieriskelee rahoissa..se mulkku joutaakin maksaa pienet kämmit ja habat..!! Hahahahah
Nyt aloittaja voit alkaa väittää että en tiedä alasta mitään..:) Menkää ajamaan vaikka lunta leikkiautolla..sen kaataminen ei maksa niin paljon ja pääsette perille vähän tekniikasta..pörr, pörr..!- turpiin hinurille
Vittu etkö sä saakurin hinuri vois mennä johonkin muulle palstalle ,aloita vittuilee vaikka muille marttakerholaisille, Kapitaaliriistäjä tarvii kunnon löylytyksen ,
- tosi ammattilainen
Tämä ambatti parkkeeraus video oli kadonnut täältä mutta palautetaan takaisin.
http://www.iltalehti.fi/iltvautot/20121130015962162_v1.shtml - efvnwefjklbgjo
tosi ammattilainen kirjoitti:
Tämä ambatti parkkeeraus video oli kadonnut täältä mutta palautetaan takaisin.
http://www.iltalehti.fi/iltvautot/20121130015962162_v1.shtmlno mites tämä liittyy suomikuskeihin?????? niitähän te kuitenkin haukutte vaikka kuseessä olisi aivan jonkun muun maan kansalainen.
- ratin taakse sieltä
Et oo tainu ikinä olla edes ison auton kyydissä. Aja vittu ite jos muide ajotaidot ei oo riittäviä tietäsit mitä se on!
- Hörhö Jorma
Hienoo luettavaa,ammattimies on se joka päätökset tekee,oli keli kuin keli nurvelot ja sähkösaappaat ja itse tehty kauhia kiirus on pahimpia ammatinloukkaajia mitä minä tunnen.sekä vilä joo joo miehiä,jotka ei osaa tai uskalla antaa palautetta työnantajille.Sinä joka luet tämän uskalla olla oma itsesi ja aja maltilllisesti vaikka kuinka joku puhellimessa huutais tahi käskis, ole nöyrä mutta pidä oma turvallinen ajotapa.
- Jakari7883747
Virhe on virhe mutta jos tuulen takia purje vene kaatuu kukaan ei sano mitään mutta jos käy äkillinen tuulen puuska kuten videossa näkyy yllättää rekan niin ollaan heti valittamassa ajonopeudesta!... ovat ihmisiä ja ihmiset tekevät virheitä kaikissa ammateissa ei pelkästään "turhapurot" lisäksi tämä "jos on liukasta mene abc ja odota siellä kunnes on kesä'" tyylliset viestittäjät eivät tajua ettei se pomo katsele semmosta menoa oli sää kuin sää tavara on mentävä perille jos SINÄ et tee hän etsii TOISEN joka tekee sun hommasi
- MAN autoilla ajava
Isäni aloitti rekkamiehenä renkikuskina 1951 ja ajoi 3 vuotta Seinäjoki - Tampere - Hämeenlinna - Helsinki väliä. Osti oman auton ja ajoi vuoteen 1989 kaikkialla Suomessa ja ulkomaan ajoa Ruotsi, Norja, Tanska, Hollanti, Saksa jnee... jne..
Ei kaatanut Vanajaa, jolla aloitti, eikä kaatanut miljoonien kilometrien aikana muutakaan peräkärryä.
Itse aloitin isän firmassa 1979 pressurekalla kaikkea keikkaliikennettä Suomen teillä. Välillä ajoin noita ulkomaan juttuja ja nyt olen ajanut muiden kuskien tuurauksia ja lomia kymmenen vuotta osakeomistajana.
Ainoan kerran kun on kaatumassa ollut oli Aurasta Saloon tiellä, kun asfaltti petti kärryn alla kurvissa. Lastina oli kolme isoa traktoria pressun alla. Mentiin pehmeässä vellissä ja asfaltin paloissa 40 - 50 metriä ja noustiin tielle.
Toisen kerran oli kallellaan, kun ilmapussit meni samalta puolen kahdesta akselista ja päällä oli lastina terästä 22 tonnia. Sidokset piti ja vastaankaan ei osunut ketään kun kiemurtelin pysähdyksiin.
Kyllä uskallan alalla olevana sanoa, että kaatamiseen pitää pelleillä. Siihen ei ole teknisen syyn (laakeri irtoaa, pussit räjähtää tai renkaat) lisäksi mitään muuta syytä, kuin kuljettajan oma välinpitämättömyys, sitomaton lasti ja saatanallinen ylinopeus kurviin. Vakuutusyhtiöiden ja syyttäjän pitää ottaa asia käsittelyyn. Ei kaatamista pidä automaattina maksaa. Riidelköön liikennöitsijä kuski kalustokorvaukset keskenään ja rahdin tilaaja omistaja saakoon vakuutusrahat. Syyttäjä voisi aina syyttä liikenteen vaarantamisesta ja ylinopeudesta.- Kapitalistiriistäjä
Kaatamiseen pitää pelleillä..hienosti sanottu.
Suomessa on vaan ongelmana kuljettajien koskemattomuus kaikissa asioissa.
Kuljettaja ei vastaa mistään mitään. Siksi pyysinkin että virkavalta alkaisi sakottaa AMMATTIkuljettajia rankemmalla kädellä ja ottaa ajokortteja pois.
Työnjohto on hampaaton kuskeihin nähden..kiitos akt:n.
Työnantaja on syytön kuskien sössimiseen mutta kuitenkin maksaa "vahingot"
Aloittaja vinkui jotain että jos ei aja kelistä riippumatta niin tulee kenkää..ihan paskapuhetta.
Kuten sanoin, olen itse ja nähnyt myös muiden pysäyttävän kun olosuhteet menevät LIIAN hankaliksi.
Kuljettajan ammattitaitoon kuuluu myös tajuta mikä on vielä turvallista.
Aloittaja esitti heti että ollaan ABC:n pihalla kevääseen asti. Varmaan saatkin kenkää sillä menolla. Mitäs jos katselet sisähommia itsellesi ja suurin turma mitä voi sattua on kun sandaali takertuu matonkulmaan..:)
Kuljetusalalla on idiootteja ja kaikki saamarin vellihousuja ihan liikaa..tee meille palvelus ja hakeudu jollekin muulle alalle..:) - kuljetuspatruuna
Kapitalistiriistäjä kirjoitti:
Kaatamiseen pitää pelleillä..hienosti sanottu.
Suomessa on vaan ongelmana kuljettajien koskemattomuus kaikissa asioissa.
Kuljettaja ei vastaa mistään mitään. Siksi pyysinkin että virkavalta alkaisi sakottaa AMMATTIkuljettajia rankemmalla kädellä ja ottaa ajokortteja pois.
Työnjohto on hampaaton kuskeihin nähden..kiitos akt:n.
Työnantaja on syytön kuskien sössimiseen mutta kuitenkin maksaa "vahingot"
Aloittaja vinkui jotain että jos ei aja kelistä riippumatta niin tulee kenkää..ihan paskapuhetta.
Kuten sanoin, olen itse ja nähnyt myös muiden pysäyttävän kun olosuhteet menevät LIIAN hankaliksi.
Kuljettajan ammattitaitoon kuuluu myös tajuta mikä on vielä turvallista.
Aloittaja esitti heti että ollaan ABC:n pihalla kevääseen asti. Varmaan saatkin kenkää sillä menolla. Mitäs jos katselet sisähommia itsellesi ja suurin turma mitä voi sattua on kun sandaali takertuu matonkulmaan..:)
Kuljetusalalla on idiootteja ja kaikki saamarin vellihousuja ihan liikaa..tee meille palvelus ja hakeudu jollekin muulle alalle..:)Tee SINÄ palvelus ja hakeudu hoitoon!!! :-):-) Puhut välillä kun itselläsi olisi yritys ja yhtäkkiä olet vain kuljettajana toisella :-);-):-)
- Kalle Kapitaali
kuljetuspatruuna kirjoitti:
Tee SINÄ palvelus ja hakeudu hoitoon!!! :-):-) Puhut välillä kun itselläsi olisi yritys ja yhtäkkiä olet vain kuljettajana toisella :-);-):-)
kapitalistiriistäjä on tyhjän valittaja ja totaalinen pelle jonka liiketoiminta on mennyt perseellen ja sitä täällä itkee ja syyttä kuljettajia omista tyhmyyksistään!
- hyvä akt
Kapitalistiriistäjä kirjoitti:
Kaatamiseen pitää pelleillä..hienosti sanottu.
Suomessa on vaan ongelmana kuljettajien koskemattomuus kaikissa asioissa.
Kuljettaja ei vastaa mistään mitään. Siksi pyysinkin että virkavalta alkaisi sakottaa AMMATTIkuljettajia rankemmalla kädellä ja ottaa ajokortteja pois.
Työnjohto on hampaaton kuskeihin nähden..kiitos akt:n.
Työnantaja on syytön kuskien sössimiseen mutta kuitenkin maksaa "vahingot"
Aloittaja vinkui jotain että jos ei aja kelistä riippumatta niin tulee kenkää..ihan paskapuhetta.
Kuten sanoin, olen itse ja nähnyt myös muiden pysäyttävän kun olosuhteet menevät LIIAN hankaliksi.
Kuljettajan ammattitaitoon kuuluu myös tajuta mikä on vielä turvallista.
Aloittaja esitti heti että ollaan ABC:n pihalla kevääseen asti. Varmaan saatkin kenkää sillä menolla. Mitäs jos katselet sisähommia itsellesi ja suurin turma mitä voi sattua on kun sandaali takertuu matonkulmaan..:)
Kuljetusalalla on idiootteja ja kaikki saamarin vellihousuja ihan liikaa..tee meille palvelus ja hakeudu jollekin muulle alalle..:)Heissan kapitaali ..Kyllä asia on niin autoilijoiden pitäisi ottaa itseään persekarvoista kiinni ja hölkätä (kuka pystyy) ja mennä sinne nuijamiehentielle panemaan ruotuun sen porukan joka vain suunnittelee seuraavia tapahtumia minne lähetään ryyppäämään...skal on ihan haista paska organisaatio...akt.tekee aina kunniallisesti, nuhteettomasti ,sen mitä ovat luvanneet.....lainaa joltain kapelli mee koittaa tyhjänä sellaisella ilmalla kun to-pe yö oli ja kirjoita sitten kokemuksestasi....
- .......
Ei kuule tartte pelleillä, opettelisit vaikka ajamaan täysperällä, niin näkisit, että kyllä se lähtee käsistä helposti, kun vaan pyörät tippuu asfaltilta pois.
- jymhgf
Kapitalistiriistäjä kirjoitti:
Kaatamiseen pitää pelleillä..hienosti sanottu.
Suomessa on vaan ongelmana kuljettajien koskemattomuus kaikissa asioissa.
Kuljettaja ei vastaa mistään mitään. Siksi pyysinkin että virkavalta alkaisi sakottaa AMMATTIkuljettajia rankemmalla kädellä ja ottaa ajokortteja pois.
Työnjohto on hampaaton kuskeihin nähden..kiitos akt:n.
Työnantaja on syytön kuskien sössimiseen mutta kuitenkin maksaa "vahingot"
Aloittaja vinkui jotain että jos ei aja kelistä riippumatta niin tulee kenkää..ihan paskapuhetta.
Kuten sanoin, olen itse ja nähnyt myös muiden pysäyttävän kun olosuhteet menevät LIIAN hankaliksi.
Kuljettajan ammattitaitoon kuuluu myös tajuta mikä on vielä turvallista.
Aloittaja esitti heti että ollaan ABC:n pihalla kevääseen asti. Varmaan saatkin kenkää sillä menolla. Mitäs jos katselet sisähommia itsellesi ja suurin turma mitä voi sattua on kun sandaali takertuu matonkulmaan..:)
Kuljetusalalla on idiootteja ja kaikki saamarin vellihousuja ihan liikaa..tee meille palvelus ja hakeudu jollekin muulle alalle..:)painu kusipää muualle vinkumaa! veikö se nättilasten tarhanhoitaja sulta joskus leikkukuormurin ja nyt purat taannoista vitutustasi tänne!
- Kurjen Alli
Kapitalistiriistäjä kirjoitti:
Kaatamiseen pitää pelleillä..hienosti sanottu.
Suomessa on vaan ongelmana kuljettajien koskemattomuus kaikissa asioissa.
Kuljettaja ei vastaa mistään mitään. Siksi pyysinkin että virkavalta alkaisi sakottaa AMMATTIkuljettajia rankemmalla kädellä ja ottaa ajokortteja pois.
Työnjohto on hampaaton kuskeihin nähden..kiitos akt:n.
Työnantaja on syytön kuskien sössimiseen mutta kuitenkin maksaa "vahingot"
Aloittaja vinkui jotain että jos ei aja kelistä riippumatta niin tulee kenkää..ihan paskapuhetta.
Kuten sanoin, olen itse ja nähnyt myös muiden pysäyttävän kun olosuhteet menevät LIIAN hankaliksi.
Kuljettajan ammattitaitoon kuuluu myös tajuta mikä on vielä turvallista.
Aloittaja esitti heti että ollaan ABC:n pihalla kevääseen asti. Varmaan saatkin kenkää sillä menolla. Mitäs jos katselet sisähommia itsellesi ja suurin turma mitä voi sattua on kun sandaali takertuu matonkulmaan..:)
Kuljetusalalla on idiootteja ja kaikki saamarin vellihousuja ihan liikaa..tee meille palvelus ja hakeudu jollekin muulle alalle..:)Lakihan se on työntekijöillä takana, normihutiloinnilla ei työntekijää taloudelliseen vastuuseen voi laittaa. Tarvitaan törkeää tai tuottamuksellista laiminlyöntiä.
Toistakymmentä vuotta olen palkkaa ratin takaa saanut, kertaakaan en ulkopuolista hinausapua ole tarvinnut. Paitsi sen yhden kerran kun maajussin peltotie petti. Takaperin mennessä pinta kesti hyvin, poistullessa painui. Maajussi veti itse traktorillaan pois. Olis jääny menemättä ellen olis kaveria asiakaspohjalta tuntenu.
Kapitalistiriistäjä on siis sitä mieltä että työntekijä on se jonka pitäisi yrittäjän riskit kantaa?
Mulla olis parikin hyvää esimerkkiä antaa kohtalaisen ison firman työnjohdosta, siitä kuinka millään ei ole mitään väliä kunhan aikataulut on tietokoneilla kohdallaan. ´Ei ne kukat tällä matkalla jäädy´. ´Ajat varovasti niin et tarvi niitä aabeeässiä´. ´Ei kai me sitä konttia saatana enää aleta kääntää, ei ne poliisit niitä sidontoja kato nytte´ (210€, 10 päiväsakkoa. Ja poliiseja vartenko se kuorma kiinnitetäänkään?)
Mulla on sellainen näkemys tähän hommaan että ei se kuski ole kaiken pahan alku ja juuri. Valmiiksi lastatun kuormatilan purattaminen on jonkinmoisen kynnyksen takana, kun runkolinjan aikataulu alkaa siitä kun sälli tulee duuniin.
Itse kävin isopomon kanssa kiivassanaisen keskustelun tässä taannoin. Vanha vaunu ilman abs-jarruja piti lähteä käyttämään kesken päivän yli 500km lenkillä. Tienpinta muistutti lähinnä luistinrataa, ja vaunun jarrut olivat aivan pinnassa. Kyseenalaistin reissun järkevyyden, johon mestari tuumasi jotta se on täysin laillinen yhdistelmä, en näe perustetta miksei sillä voi lähteä. Ennestään oli jo epäluottamusta häntä kohtaan, nyt tilanne on se että jompikumpi meistä lähtee. Ainiin, tulin myös ojien välissä takaisin, suurimmaksi osaksi jopa omalla kaistalla. - vanapee
Kapitalistiriistäjä kirjoitti:
Kaatamiseen pitää pelleillä..hienosti sanottu.
Suomessa on vaan ongelmana kuljettajien koskemattomuus kaikissa asioissa.
Kuljettaja ei vastaa mistään mitään. Siksi pyysinkin että virkavalta alkaisi sakottaa AMMATTIkuljettajia rankemmalla kädellä ja ottaa ajokortteja pois.
Työnjohto on hampaaton kuskeihin nähden..kiitos akt:n.
Työnantaja on syytön kuskien sössimiseen mutta kuitenkin maksaa "vahingot"
Aloittaja vinkui jotain että jos ei aja kelistä riippumatta niin tulee kenkää..ihan paskapuhetta.
Kuten sanoin, olen itse ja nähnyt myös muiden pysäyttävän kun olosuhteet menevät LIIAN hankaliksi.
Kuljettajan ammattitaitoon kuuluu myös tajuta mikä on vielä turvallista.
Aloittaja esitti heti että ollaan ABC:n pihalla kevääseen asti. Varmaan saatkin kenkää sillä menolla. Mitäs jos katselet sisähommia itsellesi ja suurin turma mitä voi sattua on kun sandaali takertuu matonkulmaan..:)
Kuljetusalalla on idiootteja ja kaikki saamarin vellihousuja ihan liikaa..tee meille palvelus ja hakeudu jollekin muulle alalle..:)!1000 Vanajakuskia /1 kaato,siinä se tilasto vuoden ajalta onkin (omasta syystä johtuvat)
- ivwcolla
....... kirjoitti:
Ei kuule tartte pelleillä, opettelisit vaikka ajamaan täysperällä, niin näkisit, että kyllä se lähtee käsistä helposti, kun vaan pyörät tippuu asfaltilta pois.
Aivan, miksi pyörät tippuu asfaltilta.
- rekkamies 59
asiallinen kommentti,ottakaa opiksi.
- tuuli kovaa
Totta on kanssa Espaniassa tullut nähtyä melkein samalainen tilanne Almeriassa , Tossa oli se venakko 1 tiellä nurin perjantai aamuna kapellinsa kanssa ja tuuli oli todella kova jopa frigo kärrylle.
- .......
Väistäny vastaan tulevaa henkilö autoa
- Liukas Lumi
Taitoa riittä vaikka muille jakaa, mutta luontoäiti ei armahda.
http://metro.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/jakeluauto_tukki_ratikoiden_raiteet_katso_kuvat/?ref=tf_iOKisboksi_news_p2
Ankaraa on elämä kuljetusmaailmassa. - Kapitalistiriistäjä
Tyypillinen esimerkki pöpeltämisestä.! Ruvetaan kääntämään ihan ihme paikassa ja ei tajuta mitä tapahtuu kun ajoneuvon vetävät pyörät laskeutuvat jäisen syvän uran pohjalle..jäisköhän se kii..ei vissii..mää nyt kuitenki väännän ympäri tässä miten mä haluun..!:) Ihan sössimistä!
Mutta palkka juoksee koko ajan ja muut odottaa..""tunks sen on välii..:)- Saksanseisojavoimaa
Kunpikohan kirjoittaa tyhmempiä aivopieruja 87k tai Nolo sika nykään tai sitten elämäänsä pettynyt Kapitalistiriistäjä monine nimimerkkeineen?? Kumpienkin kirjoituksia kun lukee tulee surulliseksi kuljetusalan puolesta. Ei tämä helppo ala ole mutta toivottavasti ei kyseisten kaltaisia epäkelpoja luusereita ja paskanpuhujia ole kovin montaa enempää!!
- Jyki-kärryjä
"Kyllä uskallan alalla olevana sanoa, että kaatamiseen pitää pelleillä.".....
Tähän on helppo olla samaa mieltä. Olen vetänyt peräkärryä työkseni 18 vuotta ja 4 kuukautta. Ei ole kaatunut kertaakaan! Siellä on ollut turve-, polttoaine-, tukki-, ja trukkikamaa perässä.
Ajokalustona on ollut ruotsalaiset, saksalaiset ja ranskalais-suomalaista kalustoa. Ajettu on Lapin myrskyissä lumiteillä, Ruijassa, Helsingin keskustassa ja Itämeren satamakaupungeissa. Ei ole kaatunut, enkä tiedä kuinka huonosti kuorma pitää jättää sitomatta, että kaatuu 75 kilsaa tunnissa kurviin.
Tuolla tulee lounaalla väliin puheeksi tyyppejä, joilla kolmekin kaatoa ja ikää vasta 35 vuotta!- niitä riittääääää
Meille tuli nuori julli (28 v) syksyllä. Isäntä ei ollut kai kysellyt mitään menneisyydestä. Kahvilla paljastui, että sälli oli kaatanut edellisessä paikassa puolikkaan ojaan, kun oli tekstiviestiä räpännyt kännykkään ja syönyt pullaa. Kahden Prisman rullakot pitkin peltoa ja perävaunu kiistanalaiseen lunastukseen ja isännälle sen hinnasta vielä alvin maksu!
Hepun menneisyyttä, kun hieman katsottiin, niin oli kaatanut 2010 kuormatun elementtikärryn kakkostien liittymässä ykköseen. Rytäkässä oli vajaa kaksi vuotta vanha Scania saanut runkovääntymän, moottori revennyt ja vaihteiston korvat rikki ja tietysti ohjaamo täynnä kuraa. Syy kaatumiseen oli 70 km nopeus kiristyvään kaarteeseen, johon itse ajan kuormalla 50 korkeintaan.
Isäntä oli sentään viisas ja koeajalla "löysi" tyypin ajamisesta repimistä ja ylinopeuksia, joten oli vielä helppo työntää seuraavalle vaivaksi.
- kavinaattori
Olen ennenkin kirjoittaut . Kyynärpäät ratis kännykkä korvalla tupakki suus rahtikirjat leviällä ja katse navikaattoriin .Kaikki ei voi onnistua pysymään pystyssä leveilläkään teillä
- JyryKanja
Ajoinpa viime perjantaina Tuusulasta Hyvinkäälle vievää tietä (45) oli vähä rasvanen keli ja saattopa sataa vähän luntakin. Melkein suoralla osuudella oli 6 kpl henkilöautoja n.100 metrin matkalla ojassa! Mun mielestä aika mestareita saatanan tunarit !
- ake3
Rekat kaatuu suoralla tiellä ylinopeuden ajo ja korjaus virheen vuoksi! Hetken herpaantuminen ja auto kaleskoineen on nurin! Vielä vois lisätä kuorman sidontavirheet tai jopa sitomattomuuden! Näitä nyt näyttää sattuvan!
- Jo Aikuinen
Rekat KAATUU sen takia että nykajan PULLAMÖSSÖKUSKIT eivät osaa ajaa.
Jos kuljettajan asenne on se,että rupeampa ajamaan rekkaa että olisin jotenkin"miehekkäämpi!" Siis ENSIMMÄISEKSI hankin PUUKENGÄT! Sitten vedätän pari hammasta suusta ja hankinTATUOINNIN! RÖÖKIÄ täytyy vetää vähintään 2 askia päivässä! Siis NORTTIA!..ja ajaa ikkuna auki vaikka palelisi. Tärkeätä on ajaa heti kun kerkiää jonkun takaluukussa kiinni.No, -sittenkun tulee tiellä vähänkin mutkia,ON TUO TOMPPELI OJASSA pyörät taivasta kohti! On siinä sitten KOVA JÄTKÄ...!?- rekkakortti 1971
hyvä jo aikuinen,täyttä asiaa.
- ajoikuunen
Justhin niinkun Jo Aikuunen kirioottaa ei mitään lisättävää
- Hi-way one
Kyllä Kapitalisti on oikeassa monessaki suhteessa, opetetaanhan se jo autokoulussakin että keliolosuhteet pitää ottaa huomioon.
Suurin syy kaatoihi ja ulosajoihin on kiire ja puhelimet yms: muut läppärit.
Kuljettajan vastuulle on annettu arvokas yhdistelmä ja kolmannen osapuolen omaisuutta oleva lasti, luulisi että siinä kohassa olisi ylpeä työstään ja keskittyisi siihen.
Ei kukaan tule moittimaan kuljettajaa siitä että on tuonut vehkeet myöhässä mutta ehjänä perille. Kyllä olen itekkin laittanut vehkeet parkkiin monesti jos
kelit on sitä vaatinut
Ei varavaisuus ole arkuutta vaan viisautta.- Jakari747276
"Ei kukaan tule moittimaan kuljettajaa siitä että on tuonut vehkeet myöhässä mutta ehjänä perille." Kyllä huomaa ettet ole tehnyt näitä hommia päivääkään! Tulet 15min myöhässä saat kaikki vihat niskaasi... ei tämä ala ole niin simppeli miltä näyttää..
- ygiuh
Jakari747276 kirjoitti:
"Ei kukaan tule moittimaan kuljettajaa siitä että on tuonut vehkeet myöhässä mutta ehjänä perille." Kyllä huomaa ettet ole tehnyt näitä hommia päivääkään! Tulet 15min myöhässä saat kaikki vihat niskaasi... ei tämä ala ole niin simppeli miltä näyttää..
Jep, lähdin yhdestä firmasta, kun vertasi toiseen, ja just olin valittanut jakojen sopimattomuudesta. Kiire oli.
- Hi-way one
Kyllä minä olen tehnyt ja teen edelleenkin, Minkälaisen vihan sitte saat kun et tuu ollenkaan perille?
No oon minäkin saanu myöhästymisestä kuulla, mutta kun syyn esittää asiallisesti asiakkaalle niin sekin ymmärtää ja aina voi soittaa etukäteen :)
Eikä siihen vielä kukaan ole kuollu jos oot myöhässä. Ihmisiä ne asiakkaakki on
vaikeitakin asiakkaita on ymmärrettävä se kuuluu tähän palveluammattiin.
En tarkota tällä sitä että joku tahalteen ajeloo mehtään, vaan sitä korostan että tällä alalla on valitettavan paljon Hälläväliä tyylin omaavia kuljettajia kuin myös yrittäjiä.
Näin minut on aikonaan opetettu ja näin olen myös itse opettanut omia poikiani,
ja hyvin oon pärjänny niin kuskina kuin yrittäjänä. - Arvo Asiakas
Jakari747276, en vihaa sinua vaikka tulisit puolitoistatuntia myöhässä jos tavarani on ehjänä purettu varastooni, eikä suoritettu siirtokuormausta tien varrella lepikossa olevasta jakarista toiseen.
- Jakari747276
Arvo Asiakas, Harmi ettei sinunlaisiasi ole enemmän. Monelle tärkein asia on että olet tasan 10.00 eikä 10.15
- asiakas arvo
Kunniallinen Arvo Asiakas ,se on hyvä kun et vihaa vaikka myöhässä tulemme.Mitäs luulet muiden sanovan kun esim. traileri ei ehdi laivaan kuka ne sanktiot maksaa Kuljettaja vai se kiltti vastanottaja vaikka Saksan maassa ?
- poiukyjt
asiakas arvo kirjoitti:
Kunniallinen Arvo Asiakas ,se on hyvä kun et vihaa vaikka myöhässä tulemme.Mitäs luulet muiden sanovan kun esim. traileri ei ehdi laivaan kuka ne sanktiot maksaa Kuljettaja vai se kiltti vastanottaja vaikka Saksan maassa ?
jos niin kireät aikataulut, että ei laivaan siitä ehdi, että ajaa pystyssä kuorman, ´niin liikennöitsijää pitääkin sakottaa ja sille jonkun rähistä.
Pori -Hki välin bussiliikennöitsijät marmatti 18 vuotta, että ei aikataluuun muutoksia, vaikka satanen puotaa 80. Pari tappokolaria ja muutama ulosajo ja se kirpaisi siten, että on erikseen talviaikataulut nyt. - Asiakas Arvo
poiukyjt kirjoitti:
jos niin kireät aikataulut, että ei laivaan siitä ehdi, että ajaa pystyssä kuorman, ´niin liikennöitsijää pitääkin sakottaa ja sille jonkun rähistä.
Pori -Hki välin bussiliikennöitsijät marmatti 18 vuotta, että ei aikataluuun muutoksia, vaikka satanen puotaa 80. Pari tappokolaria ja muutama ulosajo ja se kirpaisi siten, että on erikseen talviaikataulut nyt.poiukyjt Ei tainnut mennä ihan jakeluun ,hellitä sen piposi tupsua vähän. Siis mistä isäntä/kuljettaja voi tietää 1-2 päivää ennen mikä helvetin myrsky yllättää, jos tekisi noin kuin KAPITAALIhomo tekee odotellaan päivä kunnes myrsky ohi ,niin millä helvetillä siinä pysyy missään aikataulussa ? Kerro kenen vika jos ei ehdi esim.laivaan ja kuka maksaa..
- arvoton lähetys
asiakas arvo kirjoitti:
Kunniallinen Arvo Asiakas ,se on hyvä kun et vihaa vaikka myöhässä tulemme.Mitäs luulet muiden sanovan kun esim. traileri ei ehdi laivaan kuka ne sanktiot maksaa Kuljettaja vai se kiltti vastanottaja vaikka Saksan maassa ?
Saksan maassa kihistään tyytyväisyyttä kun tavaralähetys on kaukana keskisuomen metsikkössä miljoonana sirpaleena.
Arvelisin vakuutusyhtiön korvaavan kaiken, kuljettajan kontolle jää vaan kehuminen suorituksestaan.
- ,,,,,,,
Raskaankaluston kolareista ja ulosajoista suurin osa johtuu teistä ajotaidottomista ha. kuskeista...
- rahtari 59
Totta puhut.
- mullisaukon poika
Kyllä se paha keli tekee kuljettajille temppujaan,
http://metro.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/rekan_kontti_lahti_luisuun_katso_kuvat/?ref=tf_iOKboksi_news_p4
Voi kun olis jo kesä. - Rahti Rauno
Että tällainen tapaus tällä kertaa
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012121116437823_uu.shtml
Ei ainakaan voi yrityksen puutteesta miestä moittia.- Jakari4728284
70v mies.... Nuoria ei oteta millään töihin mutta kyllä vanhat papat saavat ajaa vaikka kiinaan asti... juuri näin
- vanha rahtimies
vai nuoria hessuja töihin, jotka ajavat heti ensimmäisenä ja viimeisenä työpäivänä auton siltaan. sinäkö sillä avohytillä sitten ajelet? epäilen! ja eipä nuilla näytöillä enää kuljetus-alalle haeta..
- tekari4728284
kenelläkäs on noita nuorukaisia vara palkata ja kouluttaa? 5 kaatoa kuukaudessa tulee per lurkki joka talvi alle 25 vuotiailla näppynaamoilla.
- Jakari327879
Näppynaamoilla et taida tietää kyllä ihmisestä mitään aika harvalla on finnejä naamassa 20 vuotiaana! Kaikki tekevät virheitä vanhat papat kuin uudet kuskit kyllä nuoria pitäisi alkaa palkata ja antaa vanhojen kuljettajien kouluttaa ennenkuin siirtyvät eläkkeelle!
- Antsu-x
Jakari327879 kirjoitti:
Näppynaamoilla et taida tietää kyllä ihmisestä mitään aika harvalla on finnejä naamassa 20 vuotiaana! Kaikki tekevät virheitä vanhat papat kuin uudet kuskit kyllä nuoria pitäisi alkaa palkata ja antaa vanhojen kuljettajien kouluttaa ennenkuin siirtyvät eläkkeelle!
Kyllä koulutuksessa ja oppilas valinta,pitää uudistaa. Rahastusta koko koulutus
toiminta,jatko-kouluutus mukaan lukien.Näitä tarinoita saapi jatkossakin lukea,ellei
toimintaan tule muutosta.Kyvykkäitä kyllä löytyy,tulee kalliksi jos ei osaa valita,luottaen" AMMATTI"-osaajien laatuun. - hyvää ei saa halvall
Antsu-x kirjoitti:
Kyllä koulutuksessa ja oppilas valinta,pitää uudistaa. Rahastusta koko koulutus
toiminta,jatko-kouluutus mukaan lukien.Näitä tarinoita saapi jatkossakin lukea,ellei
toimintaan tule muutosta.Kyvykkäitä kyllä löytyy,tulee kalliksi jos ei osaa valita,luottaen" AMMATTI"-osaajien laatuun.Ei kai 10 tuntipalkalla voi hyvää saada.
- vastuutontakinko
Mutta selvin syy onnettomuuksiin on helppo päätyminen ammattiin , Siellä ajellaan vakuutusyhtiön piikkiin mitään vastuuta ei kalustosta saati toisista tielläliikkujista ei ole .
- Doonari
"Kapitalistiriistäjä" on todellinen ammattimies täällä määkivien lampaiden joukossa. Itse en ole raskaan liikenteen ammattilaisia, mutta erotan tyypin joka siihen porukkaan oikeasti kuuluu.
Näitä ajatuksia toivoisi kuulevan useamminkin teiltä raskaan sarjan amatööreiltä. Itse lähinnä ha:lla ja mp:llä liikkuvana olen myös huomannut, kuinka paljon vahinkoa aihuttaakaan se, että ns. "ammattilaiset" omalla esimerkillään vetävät kaikki samanlaiset tollot peräänsä. Hanurissa roikkuminen on yksi tällainen ilmiö. Toinen on taksien aiheuttama suojatiekäyttäytyminen. Nämä olkoot siis vain yksittäisiä esimerkkejä.
Kaikki te ammatiksenne ajavat: Ottakaa ihmeessä huomioon tosiseikat! Kuljetusfirmojen työnantajat ovat tietysti erittäin ikävässä välikädessä kilpailun, aikataulujen ja näitten hölmöilevien alaistensa kanssa. Tämä tosiasia unohtuu kaikilta toisen alaisena työskentelevältä alalla kuin alalla. Itsekin kohtaan tämän ongelman päivittäin omassa päivätyössäni aivan eri alalla. - hilipatihippan
Minulla takana 4 vuotta / n. 300 000 km elintarvikejakelua täysperällä eikä kaatoja, kaks kertaa ollut lähellä.
Eka kerta, maantiellä korkean mäennyppylän päällä tuuli nappasi kohtuullisen liukkaassa talvikelissä kärriin ja heitti niin reunaan että etuset tippui asfaltin reunalta (kapoinen tie ja aurattu lisäksi vähän ojien päälle), siinä mentiin ~200 m kärri jo kallellaan, toisen puolen renkaat ojan puolella. Tuurilla kiipes sieltä takasin, kävi 2 kertaa vastaantulijan kaistalla mutta rauhottu. Kuskin rauhottuminen kesti paljon pidempään.
Toinen kerta, vitul.....sen liukas vesijäinen keli, jyrkkä notko maantiellä, täysi kuorma ja kärri vetäjää painavampi, vetäjä etupainoinen. Kärrissä hivenen huonot renkaat eikä ABS-jarruja. Tulin liian kovaa alamäkeen (n. 70 km/h) hyvin varovaisesti jarrutellen ettei vauhti kiihtyisi liian kovaksi. Kärri alkoi työntää vetäjän perää, loivasti linkussa mentiin koko notko alas. Notkon pohjalla melkoinen heitto tiessä, johon tulin liian kovaa kun en voinut enää jarruttaa/väistää heittoa -> heitti kärriä aika reippaasti. Tästäkin tilanteesta selvittiin, ylämäkeen sai yhdistelmän rauhottumaan vedättämällä. Tosin ylös en meinannut päästä, teetätti töitä :D
Molemmissa tilanteissa JOS OLISI KAATUNUT, olisin ottanut vastuun kokonaan omaan niskaani. Pieni vaikutus myös rengastuksella ja lastaustavalla/painojakautumalla, johon siis en voi juurikaan vaikuttaa. Ehkä vähän myös tienhoitoa voisi parantaa. Mutta kun nämä asiat tiedän, niin vastuu on minulla.
Kyllä ne kaadot suoralla tiellä on kuskista kiinni. Toisaalta sen riskin tietää jo lähtiessään varmasti jokainen kuski (pitäisi ainakin), että voi tulla tilanne jossa vehkeet ei pysy enää pyörillään.
Niihin aikatauluihin ja abc:n pihassa odotteluun.. No, meillä on ympäri vuorokauden kalusto liikkeessä, kiireisillä minuuttiaikatauluilla, asiakkaita n. 30 päivässä. Ei siellä oikeasti voi alkaa odotella ennenkuin on tilanne että esim. tie on poikki tai sitten ettei enää kävelyvauhdissa pysy tiellä. Asiakkailla ei riitä ymmärrys. Elintarvikejakelukin kun on luonteeltaan niin nopearytmistä että ei se muutaman tunnin viivästys tule kysymykseen. - bbc vai abc
Anteeks vaan, mutta miten sitä sitten ajellaan ja mennään asiakkaan luokse jos vaikka tie on onnettomuuden takia 5 tuntia poikki ja ensimmisenkin asiakkaan tavarat vielä kyydissä?
Selityksiä pliis. - nonii2
se tuuli voi kyllä olla yllättävän voimakas..
ja mikä on nytt sitte parmpi vaihtoehto jos tulee sen 80km/h ja edellä ajava henkilöauto ei osaa päättää mitä vauhtii ajetaa ja yhtäkkiä se tekee paniikki jarrutus ilman erityistä syytä ja sun pitää pysäyttää täysin lastatun rekkan (vaikka on ihan hyvä turva väli), ja alla jäinen tie. Kun monet ei huomio sitä ett henkilöauto pysähtyy huomattavasti paremmin kuin rekka..
Niin että vedätkö """"hallitusti ulos""""" . Vai litistätkö sen corollan joka on sun eessä ??
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613131Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433077- 422427
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa952112- 311893
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271780- 481606
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä841387- 391290
- 811122