Kasvattaako kukaan enää oldline-haskeja?

Pennustahaaveilija

Ihmettelen kun ei enää ole yhdistyksen sivuja olemassa. Eikä siperianhusky.nettiäkään ole päivitetty kohta vuoteen.

Tietääkö kukaan?? :O

11

2154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä vaan

      Kuuhaukun Kennel kasvattaa, heillä omat nettisivut. huurrehelmeltä tuli 2011 aika monta pentuetta, joten olen ymmärtänyt et he pitävät hiukan paussia. Lumenlaulun kennel ei kuulu enää SPY:hyn, mutta he kasvattavat vielä ja koirat ovat puhtaasti oldlineä. Lisäksi on ainakin yksi osaksi oldline pertue syntynyt nyt parin vuoden sisällä, toinen niistä aika tuorekin: http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKoira.aspx?RekNo=FI13629/12&R=270

    • lo.

      Ko. Yhdistys on varmaan muutenkin paussilla, koska nettisivuja ei ole tosiaan löytynyt pitkään aikaan. Eikä kukaan kirjoita keskustelufoorumillakaan.

      • katsokaa

        UUDET NETTISIVUT


        www.spy-oldline.net

        KÄYKÄÄ TUTUSTUMASSA!


    • Kyllä vaan

      ^Tämä totta. Samaa olen itsekin ihmetellyt, että mistäs nyt tuulee. Toistaalta alkaa olla niin pienen piirin toimintaa enää, ja kato aktiivisista yhdistyksen pyörittäjistä, joten ei muutamaa henkilöä varten kannata mitään erityisempää yhdistystoimintaa järjestää, kun virallinen SHS toimii paljon aktiivisemmin.

    • spujäsen

      Älkää huoliko, SPY:lle on tulossa pian uudet sivut - vanhat on laitettu toistaiseksi takaisin näkyville suuren kysynnän takia. Foorumitoiminta on yleensäkin vähentynyt keskustelun siirryttyä Facebookiin, missä on myös old line siperianhuskyjen omistajille oma yhteisö.

      Siperianhusky.netin kuulumisia näkyy heidän blogissaan (linkki etusivulla). Kuuhaukun kennelistä tullut 2 pentuetta vuoden 2012 lopulla, Huurrehelmellä viimeksi 2011. Lumenlaulun kennel on erotettu SPY:stä, joten SPY ei ole vastuussa ko. kennelin pennuista (linjat, terveytarkastukset jne.). Uusia kasvattajia aloittelee toimintaansa, pentuja ehkä jo tänä vuonna. Myös Kuuhaukulle pentusuunnitelmia vuodelle 2013. Pentukyselijät, ottakaa ajoissa yhteyttä jalostustoimikuntaan - siellä parhaiten tiedossa tulevat pentueet!

      Juuri tänä viikonloppuna oli SPY:n perinteinen talvitapahtuma, jossa osanottajia jälleen hyvin niin uusia kuin vanhojakin. Lehti ilmestyy edelleen ja tapahtumia järjestetään pitkin vuotta.

      SHS on valitellut, ettei ole aktiivisia osallistuja vaikka yhdistyksessä satoja jäseniä, joten jäsenmäärään verrattuna SPY on hyvin aktiivinen.

    • oikeahusky

      Kuka hullu tuollaisenkin piskin ottaa? Värin perusteells jalostettuja raskaita käyttötuloksettomia showhuskyja saa sopuisammistakin porukoista.

    • 11+9

      "Oldlinet" ovat erittäin, erittäin sisäsiittoisia koiria. kasvatustoiminnassakin on paljon kaikkea kyseenalaista...

    • huhhuh1

      Eipähän tuo keskimääräinen sukusiitosprosentti mitenkään huima ole, jokainen kai osaa laskea? Joten miten voi sanoa sukusiittoiseksi. Siellä kuitenkin on sekä Anadyrit, Igloo Pakit, Seppalalinjat, Monadnockit, Karnovandat että Innisfreet.. Mutta kun katsoo muita vanhoja, paljon kasvattaneita kenneleitä niin onpa huikeat sukusiitokset. Yhdelläkin alle 10% sukusiitos ollut viimeksi 2009 siis 6 pentuetta sitten... Ja onko yhdelläkään koiralla koskaan tehty mitään terveystutkimuksia, siitä varmaan johtuu käyttisten "terveys". Ihmettelen kyllä myös miten ei ole saanut sanktioita vaikka kasvattaa koirasusia ja "seurapystykorvia", sehä on säännöissä kiellettyä. Toinen vanha kenneli melkoiset sukusiitokset, ei mitään terveystuloksia yhdelläkään vanhemmalla.

      Spondya ja muista luustovikoja sairastavat laitetaan kuoppaan "huonon vetopään" vuoksi. On allergioita ja autoimmuunisairauksia, lisäksi luonneongelmat arkuus ja aggressiivisuus joiden takia kuolinsyytilastossakin on koiria lopetettu.. Miksi ette napise käyttisten tilanteessa, hehän joutuvat käyttämään show linjaa geenipooliaan laajentaekseen vaikka onhan siellä alaskanhuskytkin mukana esim. zeros bumper oli alaskanhusky ja sillä liuta jälkeläisiä suomessa. entäs anadyr tuonnit, samat koirat niissäkin takana on ei kovin laajalta näytä.

      • utopia 5

        Oho,olipa mielenkiintoinen kirjoitus.Kukahan lie kirjoittaja?
        Asun itse lapissa ja tiedän ketä tarkoitat noilla sukusiitos prosenteilla.
        Itsekin omistan polar speed-linjaisen koiran ja olen erittäin tyytyväinen
        terve,kaunis husky ja täyttää elokuussa 11v.
        Ja huskeilla on keskimääräistä vähemmän sairauksia,noista old-line
        koirista en tiedä.
        Ja onneksi rotuunottoja joskus tapahtuu,niinkuin mainitsit zeros bumperin.
        Siitä olen varma että mainitsemasi "vanha"kasvattaja tietää huskeista
        ja susista enemmän kuin kukaan.Sulla pitää olla faktoja ja rohkeutta
        esittää siperianhuski foorumilla nämä väitteesi sairaista koirista ym.omalla nimelläsi


    • Anonyymi

      Googlatkaa kasvattajanimi Jaana Sudensaaga (=Kuuhaukun kennelin omistaja) ja soittakaa hänelle, niin saatte taatusti oikeata tietoa huskeista!

    • Anonyymi

      Tai katsokaa osoitteesta siperianhusky.com

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 143
      4048
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      111
      3662
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2565
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1523
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      89
      1483
    Aihe