koiran pelko miehiä kohtaan

lmkk

Neuvoja, kun koira pelkää miehiä. kun vieraita tulee kotiin kylään käytös pahenee. Miten toimisin tässä tilanteessa, jottei käytös pahene ja mikä olisi hyvä keino sosiaalistaa muutenkin arkaa koiraa. olemme yrittäneet miettiä myös jonkinlaista harrastamista mikä voisi olla kyseiselle koiralle hyvä, nostaa itseluottamusta ja vahvistaa suhdetta uusiin omistajiin, eli minuun. Kiitos kaikille etukäteen avusta ja vinkeistä

1

164

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei aina makkaralla

Onko kyseessä valkoinenpaimenkoira?

Itse olen kieltänyt ja estänyt koiraa pääsemästä miehen luokse. Koiralla on oma paikka, jossa sen pitää rauhoittua. Sitten kun koira lopettaa agressionsa ja osoittaa välinpitämättömyyttä niin vieras saa palkita koiraa makkaralla. Sen jälkeen koira on kyseisen ihmisen hyväksynyt.

Pelkkä makkaralla houkuttelu ei riittänyt vaan koira alkoi kiertää uhkaavasti vieraita. Tästä syystä otin kovemmat otteet ja kieltoa ja käskytystä peliin.

Aralle koiralle on syytä laittaa myös rajat. Kun koira tietää, että sinä hoidat ja vastaat kaikesta niin sen ei tarvitse pelätä turhaan. Itse en kadulla anna miehiä moikata vain kotonamme. Nyt tuo ei katukävelyllä miehiä enää noteeraa mutta ehkä juuri siksi kun se tietää, että ohi mennään.

Myös kotona jos koira skitsoilee vaikkapa jotain pahvilaatikkoa ja alkaa stressaamaan niin komennan sen omalle paikalleen ja se rentoutuu pikkuhiljaa. Lopulta voi tulla laatikkoa haistelemaan. Kun en komentanut niin koira keräsi enemmän ja enemmän kierroksia ja meni todella stressaantuneeksi. Eli rajoja rauhallisesti mutta päättäväisesti. Vierailija ei myöskään saa laittaa kättä koiran pään päälle tai alkaa rapsutella innokkaasti. Vieraanttulee olla paikallaan ja antaa koiran haistella rauhassa. Tämä siis kunhan koira ensin relaa.

Näin on nykyään meillä toimittu ja saatu hermoja kasattua paremmaksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4188
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      112
      2731
    3. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      45
      2232
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      29
      1883
    5. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1843
    6. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1556
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      17
      1400
    8. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      65
      1310
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      132
      1270
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      31
      1178
    Aihe