Varaava sähkölämmitys. Kattilassa kolme vastusta! Jokaiselle vastuksella on oma sulake 20 kooltaan.
Nyt on pakkasten alettua mennyt muutaman kerran sulake.
Mikähän voisi olla syynä sulakkeiden rikkoontumiseen!
Sulakkeet
11
226
Vastaukset
- Luuria käteen
Ylivirtahan se sulakkeen rikkoo. Syy on sitten selvitettävä jotenkin. Mikä on vastusten teho? Onko jostain syystä himpun liian pienet sulakkeet? Jos on niin miksi? Onko vastukset kunnossa? Ehkä olisi syytä kutsua ammattitaitoinen sähkäri käymään.
- insinööri.
Yleensä vesitilassa olevan vastuksen sulake palaa läpi lyövästä eristeestä. Eli puhjennut vastus.
- kyllä näin on
pakkasta veikkaan syyksi.
- Suulake.
Onko talossa liian lämmin?
- Tapio Saari
Laiteessa vika. Soita sähkömies paikalle.
- insinööri.
Ettei vaan olisi kolmevaiheinen vastus?
> Jokaiselle vastuksella on oma sulake 20 kooltaan.
tai sitten ei, minulla vastukset ovat kolmiokytkennässä eli yhden sulakkeen irtiruuvamisen jälkeen vain yksi toimii täysteholla, kaksi muuta neljännesteholla.
(Koko 6 kW:n kolmikko antaa silloin yhteensä 3 kW)
sähkömittarista hetken seuraamalla näkee kulloisenkin tehon- 30/30
Tuosta ei nyt selvinnyt ainakaan minulle että onko vastukset yhdessä kolmivaihepatruunassa vai kolme erillistä yksivaiheista vai kolme kolmivaihepatruunaa, ja mikä on vastusten teho?
Onko etusukkeita 1 vai 3?
Tuo sulakekoko viittaa aika isoon vastustehoon (15kW). Jos siis 3 sulaketta vastuksille.
Yleensä sulakkeen polttaa rikkoontunut vastus, varsinkin jos systeemi ei ole uusi.- aikuinen insinööri
No johan tuon tajuaa päiväkoti-iässä oleva tuleva insinöörikin, jotta on kolmevaiheinen patruuna kyseessä.
- 30/30
aikuinen insinööri kirjoitti:
No johan tuon tajuaa päiväkoti-iässä oleva tuleva insinöörikin, jotta on kolmevaiheinen patruuna kyseessä.
Edes 20 vuoden työkokemuksen omaava insinööri nyt ei käytännöstä ymmärrä mitään.
;-))
- d i p l i
-Mitä eroa on diplomi-insinöörillä, insinöörillä ja teknikolla?
-Diplomi-insinööri tietää, miksi jotain tehdään, mutta ei miten.
-Teknikko tietää, miten jotain tehdään, mutta ei miksi.
-Insinööri ei tiedä kumpaakaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110881"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76638
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73603Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483