Jeesus on kaikki.

Vain yksi oikea tie.

Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan mene Isän luo muuten kuin minun kauttani. Joh 14:6

8

162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • GGGGGGGgggg

      Pitää olla aika isohko ego jos noin sanoo. Pahempaa jos noin on kirjoitettu noin Jeesuksen puolesta jos on elänyt.

      • olet oikeassa

        Kyllä Kaikkivaltiaan ego on suuri.


    • Brina1

      Jeesuksen sanoja ei merkitty muistiin eikä siis tallennettu sanasta sanaan vaan korkeintaan muisteltiin itsekunkin oman käsityksen 'värittäminä' ja vasta vuosikymmeniä myöhemmin jotkut alkoivat koota niitä kirjoituksiinsa.
      Mielestäni siis aivan hyvin Jeesus olisi voinut tarkoittaa tuolla Joh14.6 lauseella nykyisen "uuden ajan" käsityksen mukaisesti: "Minä Olen on tie totuuteen ja todelliseen elämään. Kukaan ei pääse/palaa jälleen Isän luo (Jumalan tasolla/Isän Kotiin) kuin Itsen (joka on meissä kaikissa oleva Henki, siis "osa Jumalaa) kautta".
      Siis kukaan muu, ei kukaan, ei edes Jeesus, Buddha, ei papit eikä uskonnot, vaan se "tie totuuteen" löytyy vain omasta itsestä, siis itsekunkin sisimmästä eli siitä ainoasta oikeasta linkistä Jumaluuteen, jonka jokainen voi vain itse tunnistaa itsessään ja jota sanotaan minä-olen-tietoisuudeksi ja joka on siis kaiken tietoisuutemme perusta (ei ole materiaa, ei ole egoa, ei ole edes sielu...ei ole mitään mikä voi sanoa: minulla on...). Siis "etsikää ensin Jumalan valtakuntaa...joka on sisimmässänne..."

    • antares22

      Jeesus oli hyvä tyyppi, mutta "taivaaseen" on monia portaita. Uskoit Jeesukseen tai et, tulet vastaamaan kaikista teoistasi jossakin vaiheessa. Karma is a bitch. Maailmassa on paljon ihmisiä jotka ovat tehneet pahuutta Jumalan ja Jeesuksen nimessä, kuka tosissaan kuvittelee että siitä ei tule seurauksia? Jokainen ihminen tuomitsee itse itsensä, Jumala ei sitä tee.

      Raamattua on väärennetty ties kuinka monia kertoja vuosisatojen saatossa. Autenttisten raamatuntekstien puutteessa on mahdotonta sanoa mikä lause siellä on totta ja mikä ei. Yksi tiettävistä, merkittävimmistä väärennöksistä koskee "helvettiä". Alkuperäisessä raamatussa puhuttiin helvetistä joka kestää "jonkin aikaa". Eli pahantekijät päätyvät sinne, mutta sovitettuaan tekonsa he pääsevät eteenpäin, valoa kohti. Myöhemmin tuo raamatunkohta väärennettiin tarkoittamaan "ikuista helvettiä" jotta ihmisiä saataisiin paremmin kontrolloitua ja peloteltua. Hienoa, eikö?

      Totuus löytyy meidän sisältämme. Jos haluatte olla varmoja siitä mikä on totta ja mikä ei, tutkiskelkaa sydäntänne. Sieltä löytyy kaikki vastaukset.

    • tulkinta,

      Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan mene Isän luo muuten kuin minun kauttani. Joh 14:6

      -En usko, että Jesus tarkoitti sillä itseään vaan enemmänkin omaa esimerkkiään.

      • Reino.

        ... taitaa toisaalta olla niin että suurin osa ihmisistä meni Jeesuksen kautta Helvettiin, ei isän tykö


    • jos jeesus on kaikki niin sittenhän voi uskoa kaikkeen koska se kaikki on kuitenkin jeesusta...?
      logiikka.

    • änimöl

      Vaikka asiat ovat väärennettyjä taikka tosia, tai edes mahdollisia, niin niistä julistaminen on silti huono liike, olen tämän kuin tekin olette tämän tienneet jo aikoja. ismit ovat ismejä, mutta yksinkertaisuudesta et voi paeta ja totuus on loppujen lopuksi hyvinkin yksinkertainen sillä kaikki muut asiat tukevat sitä...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      136
      3792
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      116
      1480
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1350
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1289
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1184
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1101
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1068
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      59
      1051
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1046
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      56
      977
    Aihe