Jeesus on kaikki.

Vain yksi oikea tie.

Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan mene Isän luo muuten kuin minun kauttani. Joh 14:6

8

205

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • GGGGGGGgggg

Pitää olla aika isohko ego jos noin sanoo. Pahempaa jos noin on kirjoitettu noin Jeesuksen puolesta jos on elänyt.

• olet oikeassa

Kyllä Kaikkivaltiaan ego on suuri.

• Brina1

Jeesuksen sanoja ei merkitty muistiin eikä siis tallennettu sanasta sanaan vaan korkeintaan muisteltiin itsekunkin oman käsityksen 'värittäminä' ja vasta vuosikymmeniä myöhemmin jotkut alkoivat koota niitä kirjoituksiinsa.
      Mielestäni siis aivan hyvin Jeesus olisi voinut tarkoittaa tuolla Joh14.6 lauseella nykyisen "uuden ajan" käsityksen mukaisesti: "Minä Olen on tie totuuteen ja todelliseen elämään. Kukaan ei pääse/palaa jälleen Isän luo (Jumalan tasolla/Isän Kotiin) kuin Itsen (joka on meissä kaikissa oleva Henki, siis "osa Jumalaa) kautta".
      Siis kukaan muu, ei kukaan, ei edes Jeesus, Buddha, ei papit eikä uskonnot, vaan se "tie totuuteen" löytyy vain omasta itsestä, siis itsekunkin sisimmästä eli siitä ainoasta oikeasta linkistä Jumaluuteen, jonka jokainen voi vain itse tunnistaa itsessään ja jota sanotaan minä-olen-tietoisuudeksi ja joka on siis kaiken tietoisuutemme perusta (ei ole materiaa, ei ole egoa, ei ole edes sielu...ei ole mitään mikä voi sanoa: minulla on...). Siis "etsikää ensin Jumalan valtakuntaa...joka on sisimmässänne..."

• antares22

Jeesus oli hyvä tyyppi, mutta "taivaaseen" on monia portaita. Uskoit Jeesukseen tai et, tulet vastaamaan kaikista teoistasi jossakin vaiheessa. Karma is a bitch. Maailmassa on paljon ihmisiä jotka ovat tehneet pahuutta Jumalan ja Jeesuksen nimessä, kuka tosissaan kuvittelee että siitä ei tule seurauksia? Jokainen ihminen tuomitsee itse itsensä, Jumala ei sitä tee.

Raamattua on väärennetty ties kuinka monia kertoja vuosisatojen saatossa. Autenttisten raamatuntekstien puutteessa on mahdotonta sanoa mikä lause siellä on totta ja mikä ei. Yksi tiettävistä, merkittävimmistä väärennöksistä koskee "helvettiä". Alkuperäisessä raamatussa puhuttiin helvetistä joka kestää "jonkin aikaa". Eli pahantekijät päätyvät sinne, mutta sovitettuaan tekonsa he pääsevät eteenpäin, valoa kohti. Myöhemmin tuo raamatunkohta väärennettiin tarkoittamaan "ikuista helvettiä" jotta ihmisiä saataisiin paremmin kontrolloitua ja peloteltua. Hienoa, eikö?

Totuus löytyy meidän sisältämme. Jos haluatte olla varmoja siitä mikä on totta ja mikä ei, tutkiskelkaa sydäntänne. Sieltä löytyy kaikki vastaukset.

• tulkinta,

Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan mene Isän luo muuten kuin minun kauttani. Joh 14:6

-En usko, että Jesus tarkoitti sillä itseään vaan enemmänkin omaa esimerkkiään.

• Reino.

... taitaa toisaalta olla niin että suurin osa ihmisistä meni Jeesuksen kautta Helvettiin, ei isän tykö

• jos jeesus on kaikki niin sittenhän voi uskoa kaikkeen koska se kaikki on kuitenkin jeesusta...?
      logiikka.

• änimöl

Vaikka asiat ovat väärennettyjä taikka tosia, tai edes mahdollisia, niin niistä julistaminen on silti huono liike, olen tämän kuin tekin olette tämän tienneet jo aikoja. ismit ovat ismejä, mutta yksinkertaisuudesta et voi paeta ja totuus on loppujen lopuksi hyvinkin yksinkertainen sillä kaikki muut asiat tukevat sitä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kotihoito suomussalmella

Mitämieltä ootte suomussalmen kotihoidosta?
      Suomussalmi
      40
      5615
    2. Maataloustuet pois

Jokainen maksakoon harrastuksensa itse. Eihän golfin peluutakaan maksa yhteiskunta.
      Maailman menoa
      223
      4571
    3. Joko alkaa menemään tajuntaan tämä yliluonnollinen yhteys?

Varmaan pikkuhiljaa. Muista olla kiltisti ❤️
      Ikävä
      36
      4524
    4. Australia, Britannia ja Kanada tunnustivat Palestiinan

Aikooko Petteri Lapanen pysytellä persujen ja uskovaisten panttivankina ja jättää Suomen historian väärälle puolelle?
      Maailman menoa
      73
      4330
    5. Kohtalokas laukaus

IL 20.9.25 "Ihminen kuoli baarin edustalla Kajaanissa Poliisi ei epäile tapauksessa rikosta." "Kajaanin keskustassa on k
      Kajaani
      26
      4302
    6. Työeläkkeen saamiseksi olisi tehtävä töitä

Meillä on Suomessa iso joukko ihmisiä, joilla olisi vielä työkykyä jäljellä, mutta joilta puuttuu arjesta mielekäs tekem
      Maailman menoa
      160
      3795
    7. Mitä juuri sinulle kuuluu?

Tänään? Rehellisesti.
      Ikävä
      96
      3192
    8. Joulukinkku NYT

Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.
      Maailman menoa
      23
      3065
    9. Muistattekos kun Sannan aikana suomalaisten varallisuuteen lisättiin viidennes

Köyhät voittivat eniten mutta rikkaimmat kuitenkin köyhtyi!
      Maailman menoa
      27
      3062
    10. Linux Mint asennus kaatuu heti alkuun

Tulee kernel panic BIOS-tekstin jälkeen. Yritän ensimmäistä kertaa asentaa Linux Minttiä vanhalle Windows 10 -läppärill
      Apua aloittelijalle
      10
      2160
    Aihe