Minua alkaa huolettaa nuorten suhtautuminen koulun käyntiin, ja asumiseen kotona ja elämään ylipäätänsä. Olen huomannut että monet nuoret ympärilläni ovat alkaneet ilmaista masennuksen oireita ja masennusta. Moni peittää kesällä käsivartensa arpien takia, monet myös hakevat sääliä esittelemällä niitä kaikille. Tämä on ihan älytöntä sanon minä. Omalla kokemuksella voin kertoa että masennus ei ole hyvä juttu. Nuoret esittävät masentuneita, jotta he pääsisivät psykiatrille, jotta he saisivat kaiken maailman kuntoutustukia. En voi tajuta nuoria jotka tekevät kaikkensa saadakseen sääliä ja rahaa, sitten he vielä kehtaavat valittaa että joutuvat sairaalahoitoon tai laitokseen ’’itsetuhoisuuden’’ takia. Järkeä päähän nyt oikeasti. Onko se nyt niin hienoa asua laitoksessa rahan takia. Ettekö tajua että vanhempanne maksava siitä että Tampereen kaupunki elättää teitä. Se ei ole hienoa, itse voin sanoa että olen onnellinen että yli puolen vuoden laitoselämän jälkeen saan asua kotona. On ehkä hienoa että saa asua saman ikäisten ja kaltaisten nuorten kanssa saman katon alla, mutta voin sanoa että oma koti on parempi. Ei kenelläkään ole asiat niin huonosti että ei voisi asua kotona. Jos siltä tuntuu niin hankkikaa vaikka opiskelija asunto mutta ei siinä ole järkeä että asuu laitoksessa vain sen takia että sosiaalityöntekijät maksavat kaiken ollessasi täysi-ikäinen. Kannattaa miettiä asioita vähän tarkemmin ennen kuin menee alkaa esittämään jotain mikä ei oikeasti ole totta. Tämä ei nyt sitten koske niitä joilla on oikeasti syy olla laitoksessa, tai joilla on oikea sairaus jonka syynä olla sairaalahoidossa.
Järkeä päähän nuoret
Ärsyyntynyt teini
0
58
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1065587Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453703Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503245Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4542589Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2611620- 871366
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito131319Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321293- 771258
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1511196