Vahinko housussa päiväkodissa

hyh999

Tuossa aikaisemmin oli siitä asiaa.Eikös sellaset sontaset alushousut jouda suoraan roskiin ennemmin kuin läjöineen päivineen kotiin???
Roskiin, jos ei ole aikaa siistiä.Vatsavaiselle lapselle kannattaa harkita jo lääkärikäyntiä tai jotain vatsaa tasapainottavaa tuotetta.Tai sitten yksinkertaisesti vaipat, jos perä turisee jatkuvasti.

21

657

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pk-sijainen

      Itse olen tehnyt niin, että pessyt lapsen takapuolen (hanskoja käyttäen tietty) ja mahdolliset alushousuihin jääneet kikkareet sitten pönttöön. Huuhdellut alushousut mitä nyt irti lähtenyt ja sitten vasta laittanut likaiset housut pyykkipussiin kotiin vietäväksi.

    • Lastenhoitaja 78

      Itse olen putsannut ne pöksyt vain jos muuta henkilökuntaa ei ole näkemässä.
      Olen saanut haukut jos ne putsannut muulta henkilökunnalta. Ei ole meidän työ, on heidän perustelunsa.

      • pk-sijainen

        Ööh minkä takia saanut toisilta työkavereilta haukut, jos vähän putsaat pikkareita, ettei nyt ihan niitä p-kökkäreitä tule raijatuksi pussissa lapsen kotiin? Ei kait nyt niin kiire voi olla, ettei perushuuhtelua (edes pikkareille) ehdi tehdä? Ja vaikka sanovat, että ei ole sun homma mutta kai nyt maalaisjärkeä saa käyttää?!


    • lasten kanssa

      Itse ajattelen työssäni, että hoidan lapsia kuten haluan omiani hoidettavan. Sen tulisi olla jokaisen lasten kanssa työskentelevän motto.

    • Hahaha

      Jeesus, mitä uusavuttomuutta. Tietenkin alushousuista huuhdellaan kikkareet pois. Ei niin kiire voi olla, paitsi jos olet yksin hoitamassa jumalattoman isoa lapsilaumaa!

      • Kiire VOI olla

        Esim iltapäivällä, pihalla kaksi työntekijää ja 14 yli 3v lasta.
        Yksi 3v kakkaa housuihin, toinen työntekijöistä menee sisään.
        Jo siinä että saa riisuttua kaikki ulkovaatteet (varsinkin näin talvella) menee oma aikansa, puhumattakaan siitä että pitää etsiä puhtaita vaatteita että lapsen puettua.
        Ja tietty lapsen pylly pitää pestä.
        Siinä kerkee ehkä kippaamaan pahimmat klöntit pyttyyn, mutta kun tietää että toinen on ulkona yksin 13 lapsen kanssa, niin ei jää kyllä pesemään mitään housuja.


      • Hahaha
        Kiire VOI olla kirjoitti:

        Esim iltapäivällä, pihalla kaksi työntekijää ja 14 yli 3v lasta.
        Yksi 3v kakkaa housuihin, toinen työntekijöistä menee sisään.
        Jo siinä että saa riisuttua kaikki ulkovaatteet (varsinkin näin talvella) menee oma aikansa, puhumattakaan siitä että pitää etsiä puhtaita vaatteita että lapsen puettua.
        Ja tietty lapsen pylly pitää pestä.
        Siinä kerkee ehkä kippaamaan pahimmat klöntit pyttyyn, mutta kun tietää että toinen on ulkona yksin 13 lapsen kanssa, niin ei jää kyllä pesemään mitään housuja.

        Niin, siinähän menisi ihan jumalattoman kauan aikaa. :D
        Miten ihmeessä saat mitään päivän mittaan aikaisiksi, jos olet niin hidas? Voi helvetti, että olet hölmö!


      • :)123
        Hahaha kirjoitti:

        Niin, siinähän menisi ihan jumalattoman kauan aikaa. :D
        Miten ihmeessä saat mitään päivän mittaan aikaisiksi, jos olet niin hidas? Voi helvetti, että olet hölmö!

        Kiroilemalla ja sättimällä asiat lutviutuukin nopeammin?
        Oletko koskaan riisunut lasta, jolla on toppavaatteet ja hyvällälykyllä viellä kuravaatteet päällimäisenä? Kyllä siinnä muutama minuutti menee aikaa. Ja kun lapsi pestään, vaipat vaihdetaan ja lapselle autetaan puhtaat ja kuivat vaatteet ja ne toppavaatteet ja kuravermeet takaisin niin kyllä siinnä hetki menee... Luuletko että tosiaan negatiivisella käytöksellä saadaan asiat hoidettua nopeammin ja hyvillä mielin?


      • Hahaha
        :)123 kirjoitti:

        Kiroilemalla ja sättimällä asiat lutviutuukin nopeammin?
        Oletko koskaan riisunut lasta, jolla on toppavaatteet ja hyvällälykyllä viellä kuravaatteet päällimäisenä? Kyllä siinnä muutama minuutti menee aikaa. Ja kun lapsi pestään, vaipat vaihdetaan ja lapselle autetaan puhtaat ja kuivat vaatteet ja ne toppavaatteet ja kuravermeet takaisin niin kyllä siinnä hetki menee... Luuletko että tosiaan negatiivisella käytöksellä saadaan asiat hoidettua nopeammin ja hyvillä mielin?

        Kikkareiden pikkareista poishuuhteluun ei tuon kaiken muun touhun keskellä mene aikaa kuin sekuntteja, joten mietihän sitä. Ja kyllä olen riisunut ja pukenut lapsia, joilla on toppavaatteet ja kurahousut. :)


    • puhtauden puolesta

      "Itse ajattelen työssäni, että hoidan lapsia kuten haluan omiani hoidettavan. Sen tulisi olla jokaisen lasten kanssa työskentelevän motto." Allekirjoitan tuon edellä olleen kirjoituksen täysin. Vaikka olisi miten kiire, mieti, miten toimisit oman lapsesi kanssa. Todennäköisesti toimintatapasi muuttuu heti lapsiläheisemmäksi.

      Eipä tuo tilanne voine mitenkään jokapäiväinen olla. Vaipoista pois oppineilla on usein kakkatoimitus rutinoitunut niin, että se ajoittuu ruokailujen jälkeisiin tilanteisiin, jolloin ollaan sisällä. Ja jos vahinko sattuu ulkona, luulisin vanhempien ymmärtävän sekä kakkaiset housut että kiireellä tehdyn pesun. Pissat voi toki mennä usein ulkonakin pöksyyn, sehän on toki nopeammin hoidettavissa.

      Roskiin ei mielestäni voi heittää kakkaisia housuja, pussissa vaan kotiin. Ei meillä ole oikeutta hävittää toisten omaisuutta. Pikahuuhtelu kuuluu asiaan, ei siitä ole kellään toisella työntekijällä varaa huomauttaa. Eiköhän kaikissa päivähoitopaikoissa ole laatukäsikirjat tehty ja niissä ohjeistettu tämäkin asia. Meillä ainakin on.

      Ja tuosta kiireestä... Se on vähän niinkuin itse tehty juttu välillä. Kun on oikeesti pakko tehdä jotain, siihen löytyy kyllä aikaa. Olen itsekin ollut yksin ulkona 12 lapsen kanssa, kun toinen on sisällä vessattamassa tms, eikä siinä ole hätä kädessä, kun lasten ulkoleikki on kuitenkin pääasiassa valvomista. En usko kenenkään tahallaan viivyttelevät, joten hoidetaan hommat niin kuin omiemme kanssa konsanaan. Vanhemmat tuskin muistavat aina sitä, jos lapsi on puhdas, siististi puettu ja tyytyväinen kotiin lähtiessä, mutta auta armias, jos löytyy kikkareet kassista ja huonosti pesty pylly, sen muistaa takuulla pitkään. Ja muistaa senkin kuka hoitaja oli lasta luovuttamassa.

      • kikkareetpois

        Näinpä, yleensä ulkona ei ole mitään hätää, vaikka yksin olisikin jonkin aikaa useamman kuin 7 lapsen kanssa. Ulkona lapsilla yleensä on hyvät leikit ja riittää kun niitä leikkejä vahtii. Ja jos tullaan jotain lasta hakemaan, voi kertoa kuulumiset lyhyesti ja sanoa, että toinen työntekijä on sisällä, että odottaa hetken jos haluaa enemmän jutella tai jatketaan seuraavana päivänä. Se on ihan itsestä kiinni miten tilanteisiin suhtautuu. Varmasti jotain tapahtuukin, jos itse on ihan paniikissa ja ryntäilee lapsen luota toisen luokse.


      • miten pissavahingon

        hoitaminen olisi yhtään nopeampaa kuin kakkavahigon?


      • lh.....
        kikkareetpois kirjoitti:

        Näinpä, yleensä ulkona ei ole mitään hätää, vaikka yksin olisikin jonkin aikaa useamman kuin 7 lapsen kanssa. Ulkona lapsilla yleensä on hyvät leikit ja riittää kun niitä leikkejä vahtii. Ja jos tullaan jotain lasta hakemaan, voi kertoa kuulumiset lyhyesti ja sanoa, että toinen työntekijä on sisällä, että odottaa hetken jos haluaa enemmän jutella tai jatketaan seuraavana päivänä. Se on ihan itsestä kiinni miten tilanteisiin suhtautuu. Varmasti jotain tapahtuukin, jos itse on ihan paniikissa ja ryntäilee lapsen luota toisen luokse.

        Mä kyllä olen ollut yksin ulkona viiden lapsen kanssa, ja sillä lapsimäärällä multa on karannut erityislapsia. Ei tarvinnut kuin keskittyä yhteen kaatuvaan lapseen, niin sillä aikaa toinen kiipeää aidan yli. Onneksi huomasin ajoissa, ja sain ajoissa kiinni.
        Tilanne oli sellainen, että työkaveri oli sisällä vanhemman kanssa.


      • maalaisjärkeäetsivä
        lh..... kirjoitti:

        Mä kyllä olen ollut yksin ulkona viiden lapsen kanssa, ja sillä lapsimäärällä multa on karannut erityislapsia. Ei tarvinnut kuin keskittyä yhteen kaatuvaan lapseen, niin sillä aikaa toinen kiipeää aidan yli. Onneksi huomasin ajoissa, ja sain ajoissa kiinni.
        Tilanne oli sellainen, että työkaveri oli sisällä vanhemman kanssa.

        Sama tilannehan olisi voinut kuitenkin olla, vaikka siellä pihalla olisi ollut toinen aikuinen, ei välttämättä olisi huomannut aidalle kiipeävää lasta. Ihan samalla lailla siellä ulkona jutellaan vanhempien kanssa, jolloin ei ihan samalla tavalla pysty seuraamaan lapsia ja voi päästä käymään onnettomuus tai joku yrittää karata.


    • fghdfghd

      Käytättekö lapsen suihkussa, jos on tullut pissat housuun?

      • puhtauden puolesta

        Meillä pestään alapesusuihkulla pienet housuun menneet lirautukset, yleensä haju vaatii jo sen. Jos jalat ja paitaa myöten on märkä, niin silloin pestään isommasti altaassa, johon alapesusuihku yltää. Meillä on sen verran vanha talo, ettei tavallista suihkua ole. Mutta pärjätään oikein hyvin näin.


    • laatuhousut

      En itse hyväksyisi, jos lapseni vaatteita olisi heitetty roskiin. Ei ole todellakaan iso vaiva huuhtaista isommat kikkareet ja kokkareet housuista ja laittaa se sit pussiin kotiin vietäväksi. Kyllä se vaatteiden huuhtaisu kuuluu myös hoitajan työhön.

      • Voi elämän kevät!

        Joo, tämä "hyh999" eli avaaja on uusavuttomia, jotka eivät varmasti osaa pestä edes omia pyykkejään, vaan heittävät vaatteet pois, kun ne likaantuvat. :D


      • pöhhöhhöh

        Ei kuulu hoitajan työhön huuhtoa vaatteita. Isommat kikkareet ja kokkareet lähtee huuhtomatta ja loput saa housuun jäädä ja housut pussiin.


      • Höhhöhhöö
        pöhhöhhöh kirjoitti:

        Ei kuulu hoitajan työhön huuhtoa vaatteita. Isommat kikkareet ja kokkareet lähtee huuhtomatta ja loput saa housuun jäädä ja housut pussiin.

        Olipa jakomielinen kommentti. :D

        Se on kuitenkin varma, että jos hoitaja heittää roskiin lapsen omaisuutta, hänen pitää olla valmis korvaamaan rahallisesti "menetys" vanhemmille.


    • ......Karua........

      Tämä hyh999 ei ole aikuinen ihminen, vaan joku teini, joka on "väkisintyöllistettynä" päiväkodissa. Voi, lapsiparat!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4759
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      125
      4333
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2821
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1911
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1689
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1680
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      95
      1641
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1593
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe