Ruokien kustannus?

sisko__

Siskoni vihitään maistraatissa ja paikalle on tulossa alle kymmenen ihmistä.
Menemme jatkoille ensin syömään, mutta näköjään tarkoituksena on että jokainen maksaa omat ruokansa.

Minusta tässä ei ole mitään järkeä, eikai häissäkään ihmiset tuo rahaa jotta saavat ruokaa! Minusta on tyhmää odottaa että vieraat maksavat itse..
Hänen miehelläänkin on rahaa kuin roskaa ja itse olen työtön, joten tällainen alkaa hieman kyrpimään.. Toinen vaihtoehto tietenkin on, että en mene syömään.. Enkä siitä jatkoille..

Kokemuksia/ mielipiteitä?

4

204

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pupuvaan

No jos ihan vieraat on kutsuttu viettämään häitä ravintolaan. Kuuluu kutsujan maksaa kustannukset.

Kutsua voi toki muokata jotenkin näin "maistraatin jälkeen hääpari siirtyy juhlimaan ravintola x:ään." Tässä esimerkissä vieraaita ei kutsuta ravintolaan vaan ilmoitetaan vaan missä hääpari on josta heidät halukkaat ihmiset tavoittaa.

Jos hääpari maksaa ruoat voivat he päättää syövätkö kaikki samaa ennakkoon sovittua ruokaa vai saako jokainen päättää mitä tilaa itselleen listalta.

Jos taas jokainen maksaa itse tällöin tietysti jokainen myös päättää syökö sisäfilettä vai vihersalaattia vai siemaileeko vain jäävettä.

• Oudot häät

Se joka järjestää häät ja kutsuu syömään tietenkin maksaa. En lähtisi koko häihin, jos ensin odotetaan lahjaa ja sitten pitää vielä maksaa juhlat.

• alk. per.

Noh arvatkaapa vaan... Vieraat joutuivat maksamaan itse.. Aika pettyneitä ilmeitä näkyi kun jokaisen lasku kohosi yli 50euroon.. Jepjep.. >:/

• Bile Hile

No vielä erikoisempaa, että sitä ei selvästi sanottu etukäteen. Koska yleisempää on, että häissä, hautajaisissa yms juhlissa ruoka tarjotaan ilmaiseksi vieraille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joonas Rask viettänyt omasta

mielestään kivaa iltaa hyvässä hengessä.. https://www.is.fi/sm-liiga/art-2000010582941.html
      Maailman menoa
      2
      1801
    2. Anni Sinnemäki pilasi tämän kaupungin

Matti, 72, on myynyt jäätelöä Espalla 27 vuotta, mutta nyt hänelle riittää: "Anni Sinnemäki pilasi tämän kaupungin". Rep
      Maailman menoa
      10
      1078
    3. Nythän sitä sopii hallituksen lepäillä lomilla

kun on Suomi saatu perikadon partaalle. Työpttömyys on huipussaan ja velkaa on vedetty kaksin käsin. Valtion yhtiöistä o
      Maailman menoa
      49
      910
    4. Onko sulla joku

Suunnitelma jo olemassa
      Ikävä
      58
      857
    5. J mies jos vain vielä voit

Tule luo https://m.youtube.com/watch?v=F5pinBuBRwE&pp=ygUdam9zIHZhaW4gdmllbMOkIHZvaXQgdHVsZSBsdW8%3D Ikuisuutta ei van
      Ikävä
      10
      850
    6. Mites ois nainen?

Lähdettäisiinkö yhteiselle lenkille joku ilta? Vaikka sinne metsään. Olisi varmaan juteltavaa puolin ja toisin.
      Ikävä
      59
      801
    7. Koska kumpikaan ei saa sanaa suustaan

niin miten olisi, jos opeteltaisiin viittomakieli ja hoidettaisiin kommunikointi sillä? Olisi varmasti helpompi murtaa j
      Ikävä
      52
      792
    8. Captain suuttui ja mustaksi muuttui

Nyt on sitten laadittu oikein tiedote. Viimeksi oli siirtämässä laivojaan kun hävisi oikeudessa Savonlinnan kaupunkia va
      Savonlinna
      38
      738
    9. Kolme parasta piirrettä sinussa

1 Huumorintaju 2 Turvallisuus 3 Sait minun parhaat puolet esiin Miehelle
      Ikävä
      17
      714
    10. Minua nainen vaivaa vähän yksi asia.

No se vaan kun pidät minua epäilyttävänä ja jotenkin minulla on sellainen olo että kiinnität tekemisiini huomiota vähän
      Ikävä
      25
      703
    Aihe