kylpyhuoneen kuivatus

voi voi...

meillä on nyt kolmatta viikkoa kylpyhuoneessa kuivatus käynnissä. Lattia on kuiva, mutta yksi seinä noin puoleen väliin asti märkä. Kuivaaja on asennettu seinää vasten lattiasta alkaen, mutta ei ylety koko märän seinän matkalle. Yläosa seinästä on mielestäni aivan yhtä märkä kuin ennen kuivaustakin,

kuivuuko tällä menolla jouluun mennessä jos kuivaaja ei ole märän kohdan päällä? :( kaiken lisäksi koko asunnosta puuttuu juokseva vesi.

13

6731

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuivaaja meilläkin

Betoni kuivaa noin 1 cm/kk. Onnea.

• Kiire pois

Ota homma mökkeilynä. Melko pitkään siinä menee.

• voi voi...

näemmä. mulle sanottiin ennen kuin tää alko (sain kuulla koko kylpyhuoneremontista viikkoa ennen!) että kuivatuksessa menee arviolta 2 viikkoa, voi mennä jopa 3-4 viikkoa. nyt tää on siis venymässä 7 viikkoon kuivatusta, koska pitävät joulutauon. tammikuun puolelle vaan, niin ei tarvi siltäkään kuukaudelta vuokraa maksaa, sopii! ;)

• Kuivan Vedättäjä

Kui se seinä voi olla noin märkä vai onko kyseessä vain kuivausfirman vedättäminen ?

• ostaoma

Miksi ihmeessä et osta omaa kuivuria? Paremmat maksaa rapiat sata euroa. Anna tohottaa itse joulutauon ajan. Et tosiaankaan tarvitse siihen mitään lupaa, marssit vaan rautakauppaan ja selvität asiasi

• voivoi...
        ostaoma kirjoitti:

Miksi ihmeessä et osta omaa kuivuria? Paremmat maksaa rapiat sata euroa. Anna tohottaa itse joulutauon ajan. Et tosiaankaan tarvitse siihen mitään lupaa, marssit vaan rautakauppaan ja selvität asiasi

miksi ihmeessä ostaisin oman kuivurin, ensinnäkin jonkun vuokrakämpän takia, ja toisekseen, eikai firma nyt kuivausta välillä lopeta vaikka joulutaukoa töistään pitävätkin...
        seinä on varmaankin *** märkä, koska vuokranantaja ei tehnyt asialle mitään vaikka hänelle jo 3 vuotta sitten ilmoitin että seinä rapistuu ja näyttää että siellä saattaisi märkää olla. mittaaja kyllä kävi ja kaikki oli kuulemma ok.

• ;) ?

Tai vuokralainen kastelee seinää ettei tarvitse maksaa vuokraa?

• ....................

Miten helvetissä seinä voi olla niin märkä että sitä viikkotolkulla pitää kuivatella.Taitaa olla kuivan kuivausta kuivemmaksi kuivasta.....

• voivoi...

en yhtään ihmettelisi, vaikka kuivattaisivat turhaankin.. mitään varsinaista vesivahinkoa siis ei ole ollut. Minä en näistä mitään tiedä, joten koitan uskoa kun sanotaan, vaikka kyllä epäilyttää kovasti tää touhu.

• kuivankuivaaja

Uskomatonta porukkaa. Puhukaa asioista joista ymmärrätte jotain.

Suurin osa firmoista kuivaa sovituilla hinnoilla ja sillä ei ole väliä kestääkö kuivaus 1viikon vai 2kk. Ja koska pesuhuoneesta on kysymys niin useimminten sitä ei turhaan pureta ja vähintään 70%purettavista löytyy kosteutta. Vedeneristeet vaativat x=kosteusrajan jotta eivät irtoa kuin märkä tapetti kosteasta alustasta. Ja jos näin kävisi kuivauksen jälkeen niin voitte vaan arvailla ketä syytetään ensin ja mistä vikaa haetaan.

• KuivemmaksiVaan

No onhan sillä nyt helvetti merkitystä asukkaalle jos kuivaus kestää esim 2 vkon sijasta 2 kk, usein rakenteita kuivataan ihan turhaan liian kauan varsinkin jos ei ole kosteusvauriosta kyse eli betoni olisi läpeensä kastunut, eihän uuttakaan betonia rutikuivaksi tarvitse kuivatella, vesieristeen saa laittaa kun alustan kosteuspitoisuus on alle 90 % RH

Kuivaus lopetetaan, kun ainakin yksi seuraavista kriteereistä toteutuu:
      - ero rakenteeseen sisään menevän ja sieltä poistuvan ilmavirran
      vesisisällössä on alle 1 g/kg, tasausmittaus
      - tasaantuneen kosteuden (koneet on pysäytetty vähintään vuorokautta
      aiemmin) mittauksissa rakenteesta mitattu suhteellinen
      kosteus on alle 60 %, tai absoluuttinen kosteus alle 8 g/kg
      - puurakenteen kosteus on alle 20 paino-%

- betonin suhteellinen kosteus on korkeintaan 60 – 97 %, lattianpäällysteestä
      riippuen, yleensä kuitenkin alle 80 %.

Rakennuksen vaurioitumattomalta alueelta otettuihin referenssiarvoihin
      verrattuna voidaan sallia korkeampiakin kosteusarvoja,
      mikäli ne ovat kyseiselle rakenteelle ominaisia ja hyväksytyissä rajoissa.

Lisäksi kuivaajapojilla ei useinkaan ole asianmukaista tietämystä ja osaamista kosteusmittauksista ja varsinkaan tulosten tulkinnasta, kuivausliikkeillä on käytössään omat käytäntönsä joihin ne perustavat kosteusmittausten tulkintansa.Yleensä tulkinnat ja määritellyt suurimmat sallitut kosteuspitoisuusrajat toistuvat kohteesta toiseen samanlaisina, ottamatta huomioon minkälainen rakenne on kyseessä, tällöinhän mennään sitten metsään todella useasti.

• Ei enää odoteta

Betonirakenteiden kuivatuksen ylivoimiaisesti nopein tekniikka on mikroaaltokuivatus. Jos vähänkään on väliä kuivatusajasta kannattaa korkeampi hinta maksaa.

• näin on

vuokralaisilla ei noihin oo paljon sanavaltaa, kun maksajana on joku muu...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3633
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2469
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      37
      2323
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1582
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1569
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1402
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      128
      1320
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      271
      1304
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe