Oletteko huomanneet saman asian kuin minä? Kun täällä etelässä ajellaan ruuhkissa ja on ohituskaistat, niin kukaan ei rupea kiilailemaan kun menet ohi.
Mutta kun Kainuussa ajelet, vaikka 5- tietä illan kähmässä ja jos satut jonkun toisen autoilijan ohittamaan ( tyhjällä tiellä ), niin heti on helkkarillinen uho ohitetulla päällä ja ajetaan kotterolla kontissa kiinni, vaikka sitä ohitusta ennen on ajeltu ihan hissun kissun!
Ent. Kainuulaiset
8
188
Vastaukset
- Et kyllä ohita
On teknisesti mahdotonta ohittaa toinen autoilija tyhjällä tiellä. Muuten kyllä on täyttä asiaa, tällaisia me kainuulaiset ollaan ja se kannattaa huomioida jos tulee Kainuun ulkopuolelta. Kainuulainen ajotapa on arvokasta kansanperinnettä ja sitä tulee pitää yllä.
- setä seppä
näin on
- Ent. Kainuulainen
En tiedä. Tuntuu vaan kummalliselta, vaikka itsekkin asuin Kainuussa lähes 30- vuotta, niin ei mua kauhiasti haitannut, jos joku ajoi esim. 5- tiellä ohi, jos ajoin omaa vauhtiani siihen asti! Usein vaan tapahtunut niin, siellä käydessäni kuin aiemmin kerroin ja sillä halusin tietää, onko muille sattunut samaa? Liikenne kulttuurissa on aikamoinen ero etelän ja pohjoisen välillä..
- Hepskukkuu
No, kainuulaisethan ovat suurimmaksi osaksi sisäsiittoisia. Ja sehän tietenkin näkyy käyttäytymisessä...
- pessimisti1
Eläpä hättäle Hepskukuuu,me naija tuherrattaan venäläisie juuri niinpalijoko heppi antaa periksi, eli tosi paljon.Eli veri virtovaa.
- Pravda kainuusta
Venäläisnaiset eivät pidä suurinta osaa kainuulaismiehistä edes miehinä, vaan juoruilevana akkana.
Tällaista kertoi eräs kainuunmiehen venäjävaimo -venäjäksi. Vahingokseen kainuunmies ei ymmärtänyt keskustelustamme mitään puutteellisen kielitaidon takia.
Kainuulaismiehet ovat yleensä vain pakollinen välivaihe, jotta venäjän nainen voi katsella paremman, sivistyneemmän ja itsenäisemmän miehen, jota voi esitellä tutuilleen venäjällä MIEHENÄ, eikä juoruilevana mammanpoikana.- viisas mies
näin on ja narutettavina
- Ent. Kainuulainen
Hei Pravda. Mistä löydät Kainuusta ja S- salmelta sivistyneen vapaan miehen?? Peräkammarin pojuja kaikki!! Ikävä yllä näin taitaa olla..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475196- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131848Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh331221- 811214
- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984