Tarkoitus olisi hommata välineet luisteluhiihtoon. Riittäisiköhän cittarin noin 250 euron paketti, vai pitäisikö ostaa urheiluliikkeestä n. 200 euroa kalliimmat. Perinteisen välineet minulla on, mutta olen kyllästynyt pito/luisto ongelmiin. Hiihteleisin ainakin aluksi tasamaalla eli raviradalla tai jäällä. Neuvoja/ohjeita.
Välineet luisteluhiihtoon
8
359
Vastaukset
- EK:
Kyllähän Market suksetkin riittää jos hiihdät kerran viikossa puolituntia eikä "ajo-ominaisuuksilla" ole väliä.Luistelusukset ovat niin tarkkoja Profiilinsa suhteen eikä Market-suksi kata sitä missään kohtaa,kunnon investointi kannattaa ja iloa on sitten seuraaviksi vuosiksi eteenpäin.
Kerralla Kalusto Kuntoon on hyvä lause ja se pitää,alan liikkeesen vaan valikoimaan. - kuntohiihtäjä
Köyhällä ei ole varaa halpaan, pitää paikkansa tässäkin. Ei nyt mitään kilpasuksia kannata ostaa, mutta kunnon paketti asiantuntevalta myyjältä, niin ei into lopahda heti huonojen välineiden takia. Itse päivitin viimetalvena 10 v vanhat, tosin silloin huippusukset, luistelusukseni ja samalla monot uusiin laadukkaisiin. Kallista oli, mutta ei ole harmittanut. Niin paljon parempi tuntuma ja helpompi hallittavuus kunnon välineillä.
- Kalervo Janko
Luistelusuksien on oltava kunnolliset, mieluiten kisasukset. Osta mielummin käytetyt kisasukset (hiihtoseurojen jäsenet myyvät sivuillaan) kuin marketista joku "hieno setti" joka itseasissa ei tule toimimaan. Varsinkin jos painoa yli 80kg ei halpa suksi pelaa ollenkaan miten pitäisi.
- Reiska x
Kyllähän marketeissakin myydään hyvää kamaa asiantuntemuksella. Esim Kajaanin Prisma, ei täällä edes urheiluliikkeitä ole. Muuten joutuisi ajamaan Kuopioon tai Ouluun.
- ikiii
Forte Sport....tulee ilman rahtikuluja.onhan Kajaanissa Intersport ja taitaa olla Vuokatti lähempänä ku Oulu??ikio
- einari pitopohja
Osta kätetyt kisasivakat niin saat jo hyvin luistavat ja mahdollisesti hiotut sukset - kannattaa ostaa hieman löysät omalle painolle niin ei tule pito-ongelmia. kisa sukset kun vaativat "potkua hiihtäjältä.. ts. jos painat n. 80 kg osta n. 75 painoisen Nillon sukset..(niitä kyllä riittää ja edullisestikin saa n. 100 150 e siteineen..)Itse ostin kolmet sm-kisat käyneet Fischerit hinta 120 e ja parempia suksia ei minulla ole ollut normi keleillä.)
- einari pitopohja
jaahas huomasinkin että etsitkin lukkareita - no sama pätee suurinpiirtein niihinkin..
- Kuusirinne
Rovaniemellä Citysport myy noita käytettyjä kilpahiihtosuksia. Madshusin suksia näkyi ainakin tarjolla!
Yhdellä kaverilla oli sellaiset alla ja kehui niitä kovin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi413030Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs442865100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es482483Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo462235Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks242068Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa581830- 451739
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä371590- 451513
- 261361