Kaikille syövän kanssa kamppaileville

Lusiina 5

56

307

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syysruusu

      Kävin taas pitkästä aikaa tällä palstalla. Haluan toivottaa hyvää itsenäisyyspäivää syövän kanssa kamppaileville ja heidän omaisilleen. Arvostan heidän taisteluaan. Minulla on myös oma kokemukseni ja ilman sitä en olisi sama ihminen kuin nyt. Kokemus antoi minulle taistelutahtoa sekä tietynlaista nöyryyttä. Toivosta on myös hyvä pitää kiinni.

    • Lusiina 5

      Mistähän läheiseni ilahtuisi, siis joululahjasta. Oisko hyviä vinkkejä iäkkämmälle mieshekilölle joka on juuri lopettanut sytostaattihoidot. En oikein keksi mikä olisi sellaista. Turhanpäiväistä tavaraa ei ainakaan..............kun jo entisiä jakelee pois tarpeettomana.

      • syysruusu

        Olisiko mahdollista, että tiedustelisit asiaa häneltä ? Käyttämättä sanaa joululahja
        Minulle tulee jostain syystä mieleen joku ruokaan liittyvä. Jollekin ruokaan liittyvälle hänellä voisi olla käyttöä


      • Lusiina 5
        syysruusu kirjoitti:

        Olisiko mahdollista, että tiedustelisit asiaa häneltä ? Käyttämättä sanaa joululahja
        Minulle tulee jostain syystä mieleen joku ruokaan liittyvä. Jollekin ruokaan liittyvälle hänellä voisi olla käyttöä

        Jos kysyn häneltä, hän ei tarvitse mitään eikä halua mitään. Ylipäätään hän ei arvosta mitään mitä ei todella tarvitse. Joku ruokaan liittyvä voisi tosiaan olla hyvä, Jotain erilaista, vaikka karhunlihaa :). Hän elää lähes omavaraistaloudessa. Hirvestää talveksi lihat, perunat ja juurekset kasvattaa vielä kutakuinkin itse. Säilöö ja pakastaa ja jakelee myös muille. Tekee jopa kotiviiniä.

        Mutta jotain eksoottisempaa lahjaksi voisin ajatella, olisiko ehdotuksia?


      • syysruusu
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Jos kysyn häneltä, hän ei tarvitse mitään eikä halua mitään. Ylipäätään hän ei arvosta mitään mitä ei todella tarvitse. Joku ruokaan liittyvä voisi tosiaan olla hyvä, Jotain erilaista, vaikka karhunlihaa :). Hän elää lähes omavaraistaloudessa. Hirvestää talveksi lihat, perunat ja juurekset kasvattaa vielä kutakuinkin itse. Säilöö ja pakastaa ja jakelee myös muille. Tekee jopa kotiviiniä.

        Mutta jotain eksoottisempaa lahjaksi voisin ajatella, olisiko ehdotuksia?

        Mitä olet aiemmin antanut lahjaksi? Ei voi olla uusi ongelma. Millaisia lahjoja hänellä on tapana antaa? Onko hänellä joku herkkä puoli, joka arvostaa jotain kaunista?


      • Lusiina 5
        syysruusu kirjoitti:

        Mitä olet aiemmin antanut lahjaksi? Ei voi olla uusi ongelma. Millaisia lahjoja hänellä on tapana antaa? Onko hänellä joku herkkä puoli, joka arvostaa jotain kaunista?

        Olen aiemmin antanut esimerkiksi selviytymissetin, sellaiset henkselit, jossa oli kaikkea metsässä tarvitsevalle tulititiikuja, monitoimityöväline ym ym. Sitten olen ostanut sellaisen puukon, johon on kaiverrettu hänen nimensä, metsästysvaatteita ym ym, Erääksi pyöreiden synttäreiden lahjaksi teimme sellaisen kalenterin, jossa oli kuvia hänen elämänsä varrelta. Nyt ideat ovat loppuneet kesken.

        Kuten tuolla edellisessä viestissä kerroin, hän jalkaa muille itse tekemiään elintarvikkeita:

        " Säilöö ja pakastaa ja jakelee myös muille." Siis niitä elintarvikkeita joita itse hakee metsästä, kasvattaa pelloilla ja pihassa.

        Herkkä puoli, jaa-a. Mikähän se voisi hänellä olla?


      • syysruusu
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Olen aiemmin antanut esimerkiksi selviytymissetin, sellaiset henkselit, jossa oli kaikkea metsässä tarvitsevalle tulititiikuja, monitoimityöväline ym ym. Sitten olen ostanut sellaisen puukon, johon on kaiverrettu hänen nimensä, metsästysvaatteita ym ym, Erääksi pyöreiden synttäreiden lahjaksi teimme sellaisen kalenterin, jossa oli kuvia hänen elämänsä varrelta. Nyt ideat ovat loppuneet kesken.

        Kuten tuolla edellisessä viestissä kerroin, hän jalkaa muille itse tekemiään elintarvikkeita:

        " Säilöö ja pakastaa ja jakelee myös muille." Siis niitä elintarvikkeita joita itse hakee metsästä, kasvattaa pelloilla ja pihassa.

        Herkkä puoli, jaa-a. Mikähän se voisi hänellä olla?

        Se eksoottinen ruokaan liittyvä voisi olla hyvä. Entäs joku käsityötuote? Itse teen neuleita joillekin miespuolisille läheisilleni.


      • Lusiina 5
        syysruusu kirjoitti:

        Se eksoottinen ruokaan liittyvä voisi olla hyvä. Entäs joku käsityötuote? Itse teen neuleita joillekin miespuolisille läheisilleni.

        Joku villapaita voisi olla hyvä idesa, tai vanhanajan lapikkaat :). Häytynee vielä miettiä


      • Lusiina 5
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Joku villapaita voisi olla hyvä idesa, tai vanhanajan lapikkaat :). Häytynee vielä miettiä

        Tai pussihousut :0


      • häytyneepi
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Joku villapaita voisi olla hyvä idesa, tai vanhanajan lapikkaat :). Häytynee vielä miettiä

        häytynee...


      • jalkaa....
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Olen aiemmin antanut esimerkiksi selviytymissetin, sellaiset henkselit, jossa oli kaikkea metsässä tarvitsevalle tulititiikuja, monitoimityöväline ym ym. Sitten olen ostanut sellaisen puukon, johon on kaiverrettu hänen nimensä, metsästysvaatteita ym ym, Erääksi pyöreiden synttäreiden lahjaksi teimme sellaisen kalenterin, jossa oli kuvia hänen elämänsä varrelta. Nyt ideat ovat loppuneet kesken.

        Kuten tuolla edellisessä viestissä kerroin, hän jalkaa muille itse tekemiään elintarvikkeita:

        " Säilöö ja pakastaa ja jakelee myös muille." Siis niitä elintarvikkeita joita itse hakee metsästä, kasvattaa pelloilla ja pihassa.

        Herkkä puoli, jaa-a. Mikähän se voisi hänellä olla?

        jalkaa?


    • Satu Satunen

      Satukirja:) jonka voit itse kirjoittaa täältä poimia tekstiä siihen.Vähän eikaa sitten kirjoitit että "henkilö" on huonossa kunossa,mutta nyt ollut hirvestämässä,miten satu jatkuu?

      • Lusiina 5

        Kunpä tämä olisikin satua tai pahaa unta............
        Hirvenmetsästy loppui jo aikaa sitten. Läheiseni ei ole ollut ollut missään vaiheessa huonossa kunnossa vaan suoritellut askareitaan ihan normaalisti. Nyt kun hoidot ovat lppuneet, hän myöntää olevansa väsynyt ja ensimmäistä kertaa suostuuu menemään kontrolliin taksilla. Joten pliis, voisitkos olla ilkkumatta syöpäsairasta tai hänen asioitaan.


      • niin metsä vastaa...
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Kunpä tämä olisikin satua tai pahaa unta............
        Hirvenmetsästy loppui jo aikaa sitten. Läheiseni ei ole ollut ollut missään vaiheessa huonossa kunnossa vaan suoritellut askareitaan ihan normaalisti. Nyt kun hoidot ovat lppuneet, hän myöntää olevansa väsynyt ja ensimmäistä kertaa suostuuu menemään kontrolliin taksilla. Joten pliis, voisitkos olla ilkkumatta syöpäsairasta tai hänen asioitaan.

        Joten pliis, voisitkos myös sinä olla ilkkumatta syöpäsairaita tai heidän asioitaan?


      • Lusiina 5
        niin metsä vastaa... kirjoitti:

        Joten pliis, voisitkos myös sinä olla ilkkumatta syöpäsairaita tai heidän asioitaan?

        No jos hän voisi osoittaa missä olen ilkkunut? Aloitettaisiinko siitä?


      • siis
        Lusiina 5 kirjoitti:

        No jos hän voisi osoittaa missä olen ilkkunut? Aloitettaisiinko siitä?

        Tämän palstan ikuisuuskeskustelua.Ainaista jatkuvaa sotaa, jossa ei voittajia


      • Lusiina 5
        siis kirjoitti:

        Tämän palstan ikuisuuskeskustelua.Ainaista jatkuvaa sotaa, jossa ei voittajia

        Jep, samaa mieltä. En sodi mutta en ota niskaani syytöksiä asioista joita en koe tehneeni. Mut mun puolesta tää aihe voi nyt jäädä sitten tähän.


    • Anna olla jo

      Syöpää sairastava,sairastanut ymmärtää mitä elämä on tämän asian kanssa. Sinä ET SITÄ TIEDÄ,ja juuri siitä syystä ET YMÄRRÄ.Riitelet,loukaat,soitat suutasi ja nälvit.LOPETA.

      • Lusiina 5

        En väitäkään tietäväni millaista on olla syöpäpotilas. Syöpäpotilaan läheisen roolista sen sijaan minulla on ihan riittävästi kokemusta.


      • Lusiina 5
        Lusiina 5 kirjoitti:

        En väitäkään tietäväni millaista on olla syöpäpotilas. Syöpäpotilaan läheisen roolista sen sijaan minulla on ihan riittävästi kokemusta.

        Ai niin ja eikös sinun toiveesi ollut että en tule sinun ketjuihisi, joten miksi sinä tulet ilkeyskinesi minun?


      • siis
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Ai niin ja eikös sinun toiveesi ollut että en tule sinun ketjuihisi, joten miksi sinä tulet ilkeyskinesi minun?

        Olet varmaan Lusiina huomannut, että kirjoitat mitä vain, se ei jollekin henkilölle kelpaa. Hänellä on selvästi muitakin ongelmia kuin syöpä. Jos et sinä olisi hampaissa, joku muu olisi. Tuo taistelu on loputonta. Harmillista, koska palstan aihe on sellainen, että se koskettaa monia ja monella, jotka tänne tulee, voi olla omakohtaista kertomista. He ei välttämättä halua kommentoida, koska palstan henki on tällainen


      • Lusiina 5
        siis kirjoitti:

        Olet varmaan Lusiina huomannut, että kirjoitat mitä vain, se ei jollekin henkilölle kelpaa. Hänellä on selvästi muitakin ongelmia kuin syöpä. Jos et sinä olisi hampaissa, joku muu olisi. Tuo taistelu on loputonta. Harmillista, koska palstan aihe on sellainen, että se koskettaa monia ja monella, jotka tänne tulee, voi olla omakohtaista kertomista. He ei välttämättä halua kommentoida, koska palstan henki on tällainen

        Olen huomannut. Hän syyttelee minua milloin mistäkin ja on ikävästi koko ajan kimpussa. Tulee ilkeilemään asiallisiin ketjuihin. Mitä sille voisi tehdä? Ei kai mitään. Enkä ukso että se että minä jäisin pois auttaisi asiaa ollenkaan. kohta hampaissa on joku muu. Vai mitä olet mieltä?


      • Lusiina 5
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Olen huomannut. Hän syyttelee minua milloin mistäkin ja on ikävästi koko ajan kimpussa. Tulee ilkeilemään asiallisiin ketjuihin. Mitä sille voisi tehdä? Ei kai mitään. Enkä ukso että se että minä jäisin pois auttaisi asiaa ollenkaan. kohta hampaissa on joku muu. Vai mitä olet mieltä?

        Toisin sanoen miten ja kuka täällä suomi 24:lla valvoo ketjujen kirjoitteluja ja sääntöjä. Näyttää siltä että ei kukaan. Mitä merkitystä sellaisilla säännöillä sitten on?


      • siis
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Olen huomannut. Hän syyttelee minua milloin mistäkin ja on ikävästi koko ajan kimpussa. Tulee ilkeilemään asiallisiin ketjuihin. Mitä sille voisi tehdä? Ei kai mitään. Enkä ukso että se että minä jäisin pois auttaisi asiaa ollenkaan. kohta hampaissa on joku muu. Vai mitä olet mieltä?

        Jos ei tänne kukaan enään kirjottaisi, ei hänkään täällä kauaa jaksaisi mellastaa. Sitten hän siirtyy muualle ja ongelma myös. Ihmettelen ylläpitoa


      • Kysy ja vastaa,itse
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Ai niin ja eikös sinun toiveesi ollut että en tule sinun ketjuihisi, joten miksi sinä tulet ilkeyskinesi minun?

        Sähän noita diilejäs oot jaellut täällä,kuka saa kirjoittaa ja minnekin? Tää on tällänen tyypillinen oma ketjus missä juttelet ittes kanssa,taas kerran:)


      • Lusiina 5
        siis kirjoitti:

        Jos ei tänne kukaan enään kirjottaisi, ei hänkään täällä kauaa jaksaisi mellastaa. Sitten hän siirtyy muualle ja ongelma myös. Ihmettelen ylläpitoa

        No jaa. En tiedä onko hän ainut ilkeilijä kaikilla näillä palstoilla mitä täällä on. Ilkeilijöitä taita olla kaikilla palstoilla. Ei kai ylläpitokaan näille mitään mahda. Ihmetyttää vaan miksi sitten sellaisia sääntöjä tehdään joita ei voi valvoa.

        Katsos tuonne tämän viestin alapuolelle, siellä taas tyypillinen kommentti tältä.


      • Lusiina 5
        Kysy ja vastaa,itse kirjoitti:

        Sähän noita diilejäs oot jaellut täällä,kuka saa kirjoittaa ja minnekin? Tää on tällänen tyypillinen oma ketjus missä juttelet ittes kanssa,taas kerran:)

        Onko sinulla kaikki ihan hyvin?


      • Lusiina 5
        Kysy ja vastaa,itse kirjoitti:

        Sähän noita diilejäs oot jaellut täällä,kuka saa kirjoittaa ja minnekin? Tää on tällänen tyypillinen oma ketjus missä juttelet ittes kanssa,taas kerran:)

        Suomi 24:n säännöissä sanotaan jotta ei saa:

        Esittää asiattomia ja loukkaavia kommentteja muista käyttäjistä
        Esittää perättömiä väitteitä


      • siis
        Lusiina 5 kirjoitti:

        No jaa. En tiedä onko hän ainut ilkeilijä kaikilla näillä palstoilla mitä täällä on. Ilkeilijöitä taita olla kaikilla palstoilla. Ei kai ylläpitokaan näille mitään mahda. Ihmetyttää vaan miksi sitten sellaisia sääntöjä tehdään joita ei voi valvoa.

        Katsos tuonne tämän viestin alapuolelle, siellä taas tyypillinen kommentti tältä.

        Aivan. En ole hämmästynyt. Kyllä muillakin palstoilla on ongelmia. Vaikuttaa siltä, että viestejä poistetaankin joidenkin pyynnöstä ilman, että ongelmia tutkittaisiin sen tarkemmin. Anonyymiudessa on hyvät puolensa, mutta sitä on helppo käyttää väärinkin,jos niin haluaa


      • Lusiina 5
        siis kirjoitti:

        Aivan. En ole hämmästynyt. Kyllä muillakin palstoilla on ongelmia. Vaikuttaa siltä, että viestejä poistetaankin joidenkin pyynnöstä ilman, että ongelmia tutkittaisiin sen tarkemmin. Anonyymiudessa on hyvät puolensa, mutta sitä on helppo käyttää väärinkin,jos niin haluaa

        Näin on. Joskus olen miettinyt samaa jotta ihan asiallisiakin kommentteja on jonkun pyynnöstä poistettu. Noilla säännöillä ei ole mitään uskottavuutta kun niiden yli kävellään mennen tullen. Ei taida olla hanskassa siinä suhteessa tämä keskutselujen valvonta/valvomattomuus. Toki jokainen vastaa itse omasta kirjoittelustaan mutta rajansa kaikella täälläkin. Uskon myös saman jotta jos täällä pitäisi kirjoittaa omalla nimellä tai rekisteröitynä ei tällaisia ylilyöntejä pääsisi tapahtumaan niin paljon ainakaan. Mitähän tuollaisen henkilön, joka on jatkuvasti jonkun yhden ihmisen kimpussa ilkeyksineen, liikkuu?


      • siis
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Näin on. Joskus olen miettinyt samaa jotta ihan asiallisiakin kommentteja on jonkun pyynnöstä poistettu. Noilla säännöillä ei ole mitään uskottavuutta kun niiden yli kävellään mennen tullen. Ei taida olla hanskassa siinä suhteessa tämä keskutselujen valvonta/valvomattomuus. Toki jokainen vastaa itse omasta kirjoittelustaan mutta rajansa kaikella täälläkin. Uskon myös saman jotta jos täällä pitäisi kirjoittaa omalla nimellä tai rekisteröitynä ei tällaisia ylilyöntejä pääsisi tapahtumaan niin paljon ainakaan. Mitähän tuollaisen henkilön, joka on jatkuvasti jonkun yhden ihmisen kimpussa ilkeyksineen, liikkuu?

        Kyse voi olla siitä, että moniongelmaisen ihmisen on helpompi etsiä syytä itsensä ulkopuolelta kuin selvittää omat ongelmansa,joiden kanssa on solmussa


      • Lusiina 5
        siis kirjoitti:

        Kyse voi olla siitä, että moniongelmaisen ihmisen on helpompi etsiä syytä itsensä ulkopuolelta kuin selvittää omat ongelmansa,joiden kanssa on solmussa

        Aivan. onhan helpompaa ehkä kestää kun omien ongelmien syyn näkee olevan jossain toisessa kuin itsessään. Toisaalta eihän oma paha olo sillä helpotu. Ja muiden kannalta katsottuna kyse on häiritsevästä käytöshäiriöstä.


      • siis
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Aivan. onhan helpompaa ehkä kestää kun omien ongelmien syyn näkee olevan jossain toisessa kuin itsessään. Toisaalta eihän oma paha olo sillä helpotu. Ja muiden kannalta katsottuna kyse on häiritsevästä käytöshäiriöstä.

        Siksi ylläpidon täytyisi pyrkiä estämään se että moniongelmnainen ihminen häiritsee kaikkien muidenkin keskustelua. Jos joltain palstalta tulee paljon ilmoituksia, ylläpidon pitäisi tarkkailla asiaa ainakin kerran lukemalla monia ketjuja


      • Lusiina 5
        siis kirjoitti:

        Siksi ylläpidon täytyisi pyrkiä estämään se että moniongelmnainen ihminen häiritsee kaikkien muidenkin keskustelua. Jos joltain palstalta tulee paljon ilmoituksia, ylläpidon pitäisi tarkkailla asiaa ainakin kerran lukemalla monia ketjuja

        No tuohan se olisi ihanne, mutta kun en tunne ylläpidon toimintaa ja tehtävänkuvaa/tehtävämäärää sen tarkemmin, onkohan heillä oikeasti mahdollisuuksia siihen? Ja vaikka oliksikn, mitä tällaiselle ongelmakirjoittajalle voidaan tehdä?


      • Lusiina 5
        Lusiina 5 kirjoitti:

        No tuohan se olisi ihanne, mutta kun en tunne ylläpidon toimintaa ja tehtävänkuvaa/tehtävämäärää sen tarkemmin, onkohan heillä oikeasti mahdollisuuksia siihen? Ja vaikka oliksikn, mitä tällaiselle ongelmakirjoittajalle voidaan tehdä?

        .....jatkuu: tuolla jollain kyselypalstalla annettiin neuvo jotta häiriköitä tulee vain sietää, joten se siitä sitten.


      • siis. Näen punaista
        Lusiina 5 kirjoitti:

        .....jatkuu: tuolla jollain kyselypalstalla annettiin neuvo jotta häiriköitä tulee vain sietää, joten se siitä sitten.

        Se on väärin. Eli asiallisten ja toisia kunnioittavien kirjoittajien on oltava häiriköiden ehdoilla? Sitähän tuo tarkoittaa. Noin neuvotaan. En oikein ymmärrä. Tosiaankin. Miksi säännöt ovat olemassa? Häiriköt sitten kaikkien palstojen seriffiksi. Onhan sitä jo tapahtunut että häiriköiden toivomuksesta asiallisia viestejä poistetaan.


      • Lusiina 5
        siis. Näen punaista kirjoitti:

        Se on väärin. Eli asiallisten ja toisia kunnioittavien kirjoittajien on oltava häiriköiden ehdoilla? Sitähän tuo tarkoittaa. Noin neuvotaan. En oikein ymmärrä. Tosiaankin. Miksi säännöt ovat olemassa? Häiriköt sitten kaikkien palstojen seriffiksi. Onhan sitä jo tapahtunut että häiriköiden toivomuksesta asiallisia viestejä poistetaan.

        No tämä vastaus oli suomi 24:n yleiset kehitysideat -palstalla joten siihen kai sitten lienee tyytyminen vaikka se meistä olisi kuinka väärin. Tämä vesittää sääntöjen merkityksen.


      • huom!
        Lusiina 5 kirjoitti:

        .....jatkuu: tuolla jollain kyselypalstalla annettiin neuvo jotta häiriköitä tulee vain sietää, joten se siitä sitten.

        Huomioitu!


      • Ikimuori Lusiina
        siis. Näen punaista kirjoitti:

        Se on väärin. Eli asiallisten ja toisia kunnioittavien kirjoittajien on oltava häiriköiden ehdoilla? Sitähän tuo tarkoittaa. Noin neuvotaan. En oikein ymmärrä. Tosiaankin. Miksi säännöt ovat olemassa? Häiriköt sitten kaikkien palstojen seriffiksi. Onhan sitä jo tapahtunut että häiriköiden toivomuksesta asiallisia viestejä poistetaan.

        Ehdotukseni on että juuri minusta tehdään tämän palstan seriffi.Kaikki mukaan äänestämään:)


      • Tollonkoppina
        huom! kirjoitti:

        Huomioitu!

        Määkin ton huomasin......


      • sp toivomus
        siis kirjoitti:

        Siksi ylläpidon täytyisi pyrkiä estämään se että moniongelmnainen ihminen häiritsee kaikkien muidenkin keskustelua. Jos joltain palstalta tulee paljon ilmoituksia, ylläpidon pitäisi tarkkailla asiaa ainakin kerran lukemalla monia ketjuja

        Näin sen pitää olla! Tehdä ilmoitus ja pitää huolta että asia hoituu.On väärin että tää saa jatkaa tällä sp joukossa.


      • Vesikko
        sp toivomus kirjoitti:

        Näin sen pitää olla! Tehdä ilmoitus ja pitää huolta että asia hoituu.On väärin että tää saa jatkaa tällä sp joukossa.

        Joko teit?


      • Lusiina ludzia
        sp toivomus kirjoitti:

        Näin sen pitää olla! Tehdä ilmoitus ja pitää huolta että asia hoituu.On väärin että tää saa jatkaa tällä sp joukossa.

        Juuri näin se on!


      • Lusiina ludzia kirjoitti:

        Juuri näin se on!

        Lapsellista jatkaa näillä mitättömillä kommenteilla ja nostaa ylös vanhoja ketjuja. Jos ei ole mitään asiallista sanottavaa niin voiskos ihan vaan olla hilijoo?


    • Syöpis

      Ei tämä nyt mikään täydellinen onnela ole mutta lienee kuitenkin kaikkien valtioden keskitason paremmalla puolella?
      Ainahan vertailukohde haetaan omaa paremmasta mutta toisen puolen muistaminen saattaisi rauhoittaa.

      Sen sijaan en pidä lottovoittona vaan tilastollisena epäoikeudenmukaisuutena syöpien jakaumaa.
      Kahden henkilön taloudessamme syöpien esiintyvyys on 100% = olemme molemmat syöpäläisiä.

      Toisella on ollut tuomio niskassa pian 12-vuotta enkä minäkään voi elää varman päälle.

      Tuossa toisessa aloituksessa tiedustellaan syytä palstalla roikkumiseen.
      Enpä tiedä itsestäni.
      Ehkä tämä on osana tilanteestani höpötystä. Teen sitä "oikeassakin" elämässä. En osaa itseenikään käpertyä.

      Omasta mielestäni olen ottanut molempien syövät fatalistisesti.
      On turha puristella kiveksiään sellaisen asian kanssa jolle ei mahda mitään.

      Jos haluaisin esiintyä jalona ja kannustavana niin sanoisin, että haluan levittää optimismiani kolleegojeni joukkoon mutta kun minusta tuntuu, että olemme vaimoni kanssa päässeet varsin vähällä, niin jätänpä tämän viimeisen kortin käyttämättä.

      • Lusiina 5

        Syöpis, olen sanonut ennenkin ja sanon vieläkin: sinulla on kivan persoonallinen ja positiivinen tyyli kirjoitella :)


    • Ilmoitin tämän häpeällisen riiyelyketjun poistoon.
      Palstalle ei sovi jatkuva riitely, tämä on syöpäpotilaiden palsta!

      • Lusiina 5

        Claudia. Tämä eei ole riitelyketju vaan tässä ketjussa on otettu esiin ongelma, jonka vuoksi palsatalla ei voi käsitellä eikä keskustella niistä asioista, mihin palsta alunpitäen on tarkoitettu.


      • siis
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Claudia. Tämä eei ole riitelyketju vaan tässä ketjussa on otettu esiin ongelma, jonka vuoksi palsatalla ei voi käsitellä eikä keskustella niistä asioista, mihin palsta alunpitäen on tarkoitettu.

        Claudiaa vastaan minulla ei ole mitään, mutta hän ei itse ole tämän palstan kiusaajan uhriksi joutunut. Siksi hän katsoo asiaa vähän niinkuin sivusta. Ajattelee, että miksi jatkatte tuota. Miksi riitelette


      • Lusiina 5
        siis kirjoitti:

        Claudiaa vastaan minulla ei ole mitään, mutta hän ei itse ole tämän palstan kiusaajan uhriksi joutunut. Siksi hän katsoo asiaa vähän niinkuin sivusta. Ajattelee, että miksi jatkatte tuota. Miksi riitelette

        Aivan, Claudia on yksi palstan tasapainottajista. Kyllä hänkin on jossain vaiheessa saanut osansa kiusaajan sanan säilästä ikävästi, mutta ei jatkuvasti. Ja ymmärrän että kukaan ei jaksa tätä jatkuvaa taistoa lukea. Kysehän on vain siitä, eannetaano tämän häirikön lopettaa palsta.


      • Ilmoitelkaa

        Hyvin toimittu Claudia,itsekin olen sen tehnyt,mutta mitään ei ole tapahtunut,ikävää tälläinen.


      • Se totuus taas
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Aivan, Claudia on yksi palstan tasapainottajista. Kyllä hänkin on jossain vaiheessa saanut osansa kiusaajan sanan säilästä ikävästi, mutta ei jatkuvasti. Ja ymmärrän että kukaan ei jaksa tätä jatkuvaa taistoa lukea. Kysehän on vain siitä, eannetaano tämän häirikön lopettaa palsta.

        En ole koskaan lukenut että Claudiaa olisi käsitelty väärin.Tai joku olisi kirjoitelut jotain ikävää hänestä.Tälläinen johtuu niin paljon kirjoittajasta itsestään.Sitä saa mitä tilaa....


    • matti5ml

      No eipä ole tarvista miettiä joululahjoja,mulle paras lahja että paraneis,nyt sädehoidossa ja ensi viikolla leikkaus,että Joulu menee sairaalassa.
      Hyvää Joulua kaikille samanlailla kamppaileville ja kamppailleille.
      Muistakaa hyvä ja iloinen mieli,masentua ei saa ja apua löytyy jos ei jaksa
      yksin.

      • Lusiina 5

        Sairaalan Joulu on erilainen...................... kyllä sielläkin koittavat joulua ja joulimieltä järjestää mahdollisuuksien mukaan.


      • Syöpis

        Viime vuoden juhannukseni meni huomaatatta laikkauksen jälkeisissä rutiineissa.

        Molemmille puolilleni sijoitetut juopt paluumuuttajat pitivät öillisillä ölinöillään tunnelman omalla tasollaan.

        Toisella oli toinen haimatulehdus vuoden sisällä. Hän oli päättänyt katsoa vain Venäjän TV-kanavia. Minä olin eri mieltä.

        Toinen oli kännipäissään telonut jalkansa leikkauskuntoon.
        Ukko repi hällärin irti seinästä ja yritti yöllä hälyttää hoitsuja hakkaamalla kusiluistimellaan sängyn kaidetta.
        Toinen mölköttäjä ei piitannut siitä ja minä hellyin ja hoidin hälytyksen.


    • heh..

      Olisit ihan omalla nickilläsi vain kirjoittanut;))

    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Merikarvian nuoriso

      taitaa olla persukasvatuksen tuotosta kun jopa kirkkoherralla palaa käämit näihin paskahousuihin :D
      Yleistä Satakunnasta
      61
      4760
    2. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      72
      3446
    3. Antaisitko mies minulle jonkun vinkin

      Että tietäisin, että minun kannattaa uskoa vielä meihin. Nyt just heikko hetki ja usko meinaa loppua. Pelkään, että tila
      Ikävä
      98
      3006
    4. Naiselle, rakkaalle!

      Pitäiskö nyt vähän jutella, on se sitten mitä tahansa. Mä oon sun puolella, hiljaisuutes aion rikkoa. Tulen vaikka karmi
      Tunteet
      42
      2781
    5. Aitolais-kirkkoherran rippileirille tyly loppu

      Merikarvian rippileiriä vetänyt kirkkoherra Tom Broberg ajautui törmäyskurssille rippileiriläisten kanssa ja ylempi taho
      Luterilaisuus
      165
      2495
    6. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      154
      2123
    7. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      174
      1850
    8. Tästä tiedämme että raamattu ON muutettu

      https://rivalnations.org/censored-bible/ Raamattusi on sensuroitu Raamattu, joka sinulla on kotonasi tai taskussasi, on
      Hindulaisuus
      616
      1727
    9. Kuvaile kaivattusi ulkonäköä?

      Asiallista keskustelua kiitos! Itse vastaan, naisella on isot rinnat.
      Ikävä
      107
      1720
    10. Morning has broken

      Simmut aukaistaan. Ja noustaan päivään valkeaan. Hyvää huomenta. 😊☀️🍳☕❤️
      Ikävä
      150
      1590
    Aihe