Jäähdyttimen kannen vaihto

autoilija 2012

Moikka!

Onko kellään kokemusta paljonko maksaisi Fiat Bravoon jäähdyttimen kannen vaihto. Entä siitä, paljonko työtunteja tarvitaan moottorin kokoomiseen vaihdon yhteydessä?

10

512

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • m.asentaja1

      ja mikähän tuo "jäähdyttimen kansi" mahtaa olla? sylinterinkansi vai olisko jäähdyttimenkenno ?
      auton moottoria ei tarvitse koota sen vaihdon yhteydessä,paitsi jos koko moottoria ei vaihdeta vaan vaihdetaan esim. pelkkä sylinterinkansi.
      noista sun kysymysten tarkoittamista osista tai tehtävistä töistä ei oikein tahdo saada selvää,että mitä ne mahtavat olla kun ilmeisesti toi sun "tekninen sanasto" ei ole oikein hallussa.

      • autoilija2012

        Totta, tekninen sanasto ei ole ihan hallussa minulla :( Tarkistin asian ja kyseessä on sylinterin kannen tiiviste :) Kiva, jos osaisit vastata, niin pytyisin arvioimaan tulevan remontin suuruutta ja kustannuksia.


      • Termostaatti sökö?
        autoilija2012 kirjoitti:

        Totta, tekninen sanasto ei ole ihan hallussa minulla :( Tarkistin asian ja kyseessä on sylinterin kannen tiiviste :) Kiva, jos osaisit vastata, niin pytyisin arvioimaan tulevan remontin suuruutta ja kustannuksia.

        Kuvaile hieman enemmän vikaa ja mistä päättelet kannentiivisteen palaneen? Katoaako jäähdytyspuolelta vettä ja onko vettä öljyn joukossa?

        http://www.motonet.fi/phpBB/viewtopic.php?f=10&t=9004 on opastettu yhtä kansalaista termostaain kanssa, sillä se on usein syyllinen kannentiivisteen palamiseen. Oletko tarkistanut termostaatin toimintaa?


      • hesu.
        autoilija2012 kirjoitti:

        Totta, tekninen sanasto ei ole ihan hallussa minulla :( Tarkistin asian ja kyseessä on sylinterin kannen tiiviste :) Kiva, jos osaisit vastata, niin pytyisin arvioimaan tulevan remontin suuruutta ja kustannuksia.

        sylinterin kannen tiivisteen vaihto 500-1000 egeä, kunnon korjaamossa joka antaa takuun työlleen.


      • hesu. kirjoitti:

        sylinterin kannen tiivisteen vaihto 500-1000 egeä, kunnon korjaamossa joka antaa takuun työlleen.

        Kallis on tuntiveloitus. Taisitpa hatusta nykäiastä tuon hinnan. Jakopään remppa maksaa kyllä tuon verran.

        Itse tehtynä tuskin edes 100€


      • isänmaan toivo?
        delfin84 kirjoitti:

        Kallis on tuntiveloitus. Taisitpa hatusta nykäiastä tuon hinnan. Jakopään remppa maksaa kyllä tuon verran.

        Itse tehtynä tuskin edes 100€

        Ja jokaisellahan on mahdollisuus ja taidot tuohon hommaan, sitähän kysyttiin.
        Olet pälli ja typerys.


      • samppa-tuulikki
        Termostaatti sökö? kirjoitti:

        Kuvaile hieman enemmän vikaa ja mistä päättelet kannentiivisteen palaneen? Katoaako jäähdytyspuolelta vettä ja onko vettä öljyn joukossa?

        http://www.motonet.fi/phpBB/viewtopic.php?f=10&t=9004 on opastettu yhtä kansalaista termostaain kanssa, sillä se on usein syyllinen kannentiivisteen palamiseen. Oletko tarkistanut termostaatin toimintaa?

        Sama minua mietityttää, eli koska aloittajalla ei ollut tiedossa edes oikea termi, niin mistä on tullut ajatus, että kannentiiviste on vaihdettava?? Jotenkin tuntuu, ettei esimerkiksi autoja tunteva kaveri tms. olisi sanonut, mitä pitää tehdä ja käskenyt vaihdattaa "jäähdyttimen kannen".


      • isänmaan toivo? kirjoitti:

        Ja jokaisellahan on mahdollisuus ja taidot tuohon hommaan, sitähän kysyttiin.
        Olet pälli ja typerys.

        Äläpä latele sarkasmia siellä.. Toiseksikin itse olet kun tuollaisia kirjoittelet.


    • autoilija2012

      Ei se ollutkaan kannentiiviste, luulisin sen olevan pakoputken kannatuslaakerin kansi, jos siihen sais arvion niin tietää mitä se kustantaa. Kiva juttu.

    • Takamäntsälä rules

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      113
      1135
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      864
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      679
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      275
      642
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      608
    6. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      62
      600
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      584
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      523
    9. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      90
      453
    Aihe