valkea mariskooli

amy

onko kellään tietoa marimekon maidon valkeasta mariskoolista (ei ole läpinäkyvä vaan siis ihan valkoinen). milloin ollut tuotannossa? paljonko arvo ja onko miten yleinen? yritin netistä etsiä tietoa, mutta mitään ei löytynyt enkä muista vastaavaa koskaan missään nähneenikään.

12

6506

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vivi

      Siis jos tarkoitat sitä hieman huurteisen
      näköistä valkoista, niin sehän kuuluu vakiovalikoimaan.
      Itse ostin sellaisen joltain Siljan laivalta
      viime keväänä ja maksoi n.23 euroa.

      • amy

        En tarkoita huurteista valkoista, vaan ihan valkeaa. Tämä kyseinen mariskooli on opaali- eli maitolasia ja ei ole läpinäkyvä vaan siis ihan maidon valkoinen, mattapintainen. Olen sen verran saanut selville, että se on ollut tuotannossa joskus 50-60-luvulla kai. Nuutajärven tekemä marimekolle. Ei ole tuotannossa nyt.


      • lasinpuhaltaja
        amy kirjoitti:

        En tarkoita huurteista valkoista, vaan ihan valkeaa. Tämä kyseinen mariskooli on opaali- eli maitolasia ja ei ole läpinäkyvä vaan siis ihan maidon valkoinen, mattapintainen. Olen sen verran saanut selville, että se on ollut tuotannossa joskus 50-60-luvulla kai. Nuutajärven tekemä marimekolle. Ei ole tuotannossa nyt.

        valkoista eli opaalilasista skoolia valmistettiin 1974-75 Nuutajärvellä . Jos keräilet kyllä siitä 30-40 € kannattaa maksaa tai pyytää jos olet myymässä .


      • Vitivalkea
        lasinpuhaltaja kirjoitti:

        valkoista eli opaalilasista skoolia valmistettiin 1974-75 Nuutajärvellä . Jos keräilet kyllä siitä 30-40 € kannattaa maksaa tai pyytää jos olet myymässä .

        lumivalkea läpinäkymätön Skooli, jossa on Nuutajärven tarra. Näyttää hieman kipsiseltä, eikö? Sain se muistaakseni 80-luvun lopulla lahjaksi, uutena kaupasta. 90-luvulla sain sille pariksi mustan läinäkymättömän Skoolin, samoin Nuutajärveltä. Ei aavistusta hinnasta.


      • Minttu
        Vitivalkea kirjoitti:

        lumivalkea läpinäkymätön Skooli, jossa on Nuutajärven tarra. Näyttää hieman kipsiseltä, eikö? Sain se muistaakseni 80-luvun lopulla lahjaksi, uutena kaupasta. 90-luvulla sain sille pariksi mustan läinäkymättömän Skoolin, samoin Nuutajärveltä. Ei aavistusta hinnasta.

        Hei ! Olisin kiinnostunut valkoisesta ja mustasta skoolistasi. Ota yhteyttä, jos olet halukas myymään. [email protected]


      • Amy hoi!
        Minttu kirjoitti:

        Hei ! Olisin kiinnostunut valkoisesta ja mustasta skoolistasi. Ota yhteyttä, jos olet halukas myymään. [email protected]

        Tosi hienoa että nimimerkki "amy" ei ole kiittänyt tiedonsaannistaan. Näin se homma todella toimii!


      • amy
        Amy hoi! kirjoitti:

        Tosi hienoa että nimimerkki "amy" ei ole kiittänyt tiedonsaannistaan. Näin se homma todella toimii!

        Kiitos kaikille vastanneille.

        En edes muistanutkaan koko kysymystäni välillä, koska onhan tuosta jo vähän aikaa kun sen esitin eikä keskustelu ole ollut mitenkään vilkasta.

        Ei nyt tarvitsisi herneitä nenuun vetäistä. Eihän tämä nyt niin totista touhua ole. Mutta kiitos kun muistutit. Jospa nyt saat yösi nukuttua rauhassa, ei tarvitse miettiä tätäkään. :)

        Hyvää joulun odotusta.


    • molli1

      Valkoinen mariskooli on aika yleinen. Sellaisen varmaan vielä Iittalasta saa. Itse ostin mustan ja valkoisen mariskoolin kesällä Fiskarin Iittalan myymälästä. Eivät edes hirveän kalliita. Kalliita ovat keltainen, sininen ja punainen , jotka eivät näy läpi. _ Maria

    • heitpwb

      Heti ostaisin valkoisen, jos jostain löytäisin.

      • Hessut

        Minulla on ei kirkas vaan huilun maidon värinen pieni ja uusi tee tarjous jos kiinnostaaabjavsaada kuvia myös. Yt Annne pennnanen


    • Bulldogot

      Minulla on pieni mikä on tarjouksesi uusi Marimekon signeerauksen pohjassa 0451128648anne

    • masa-78

      Mustaa ja maidonvalkoista tehtiin ainakin vain vuonna 1985 ja ovat niitä kalleimpia.Siinä ei lue marimekkoa painettuna pohjassa koska se tuli käyttöön vasta vuonna 2004.Vanhoissa vaan nuutajärvi tai iittala kangastarrat (jos on enää jäljellä).Mustaa ainakin on tehty uudestaan nyt mutta ei ole niin arvokas kun tuo -85 malli.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1575
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1414
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1305
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1258
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1186
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe