3V toyvillis, lihava, ei sisäsiisti, APUA!

emppw

Hei minulla on 3 vuotias toyvillakoira, hän on ollut tähän asti aina sopivan kokoinen, mutta nyt se on ylipainoinen! Kaiken lisäksi tämä koira ei lähde millään ulos, kun yritän mennä ulkoiluttaan sitä niin se laittaa jarrut päälle eikä lähe mihinkään, sitten kun sitä ei käytä, se ei saa tarpeeksi liikuntaa ja se ei ole edes oppinut sisäsiistiksi, auttakaa! voiko koirani oppia sisäsiistiksi enään? onko kellään hyviä neuvoja miten saan koirani innostuun lenkkeilystä??

3

225

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiukka kuri

1. Jos ei käy lenkillä syötä vähemmän mitä ohjeissa sanotaan, ei tarvitse ruokaa niin paljoa kun ei kulutakkaan.
      2. ota se syliin ja vie kauas kotoa, kävelkää kotiin, älä siis enää ota syliin, jos ei suostu mene kyykylleen ja huutele iloisesti tai vaikka lähde juokseen, tulee takuulla perässä.
      3. oppii sisäsiistiksi kun sitä vie ulos, kahdeksan kertaa päivässä ja kehuja kun ulos tekee. Vaikka kantamalla, jos et esim. makupaloilla saa liikkeelle.

ps. ei kyllä tajua miten on kolme vuotiaaksi onnistunut vältteleen ulkoilua ? Oletko vain antanut pennusta asti periksi ?

• puudeli2

Palkitsemalla, ei kieltämällä. Aina kimeällä äänellä "hyvä koira pissi/kakka ulos", kun tekee asiaa, siis sillä hetkellä. Jos tekee sisälle, älä reagoi vaan siivoa pois vaitonaisena. Ulos pienten herkkupalojen kanssa ja anna niitä aina silloin tällöin, kun esim. koira on tullut aivan viereesi pyydettyäsi "viereen" tai istuttuaan "istu" käskyn jälkeen. Eli oppii, että saa herkun toteltuaan. Villakoirahan nauttii oppimisesta.
      Siirry vähäkalorisiin ruokiin äläkä anna niitä liikaa. Ennen päivän pääulkoilua älä anna ruokaa, jolloin koira on nälkäinen ja tekee temput herkun taskussa haistaessaan mieluummin.
      Luulen, että oppii hyvin sisäsiistiksi, kun on nuori mutta jo aikuinen, mutta pitää olla systemaattinen, aina sama kaava toistuu päivästä toiseen.
      Koira väsyy aluksi, mutta kunnon kasvaessa jaksaa paremmin.

• oppppppp

Koira voi palella, osta mantteli/haalari.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      97
      5909
    2. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      66
      3238
    3. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      208
      3229
    4. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      18
      3195
    5. Niin voimakkaat tunteet

Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi
      Ikävä
      16
      2485
    6. Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen

sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk
      Ikävä
      24
      2454
    7. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      28
      2303
    8. Onko 172cm lyhyt?

Pitääkö miehen olla pidempi kuin 172cm?
      Sinkut
      253
      1929
    9. Puhe on halpaa

Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.
      Ikävä
      44
      1586
    10. Mikä tilanne oli Halkokarilla. Pelottaa jos osuu.

Pauketta kuulunut.
      Kokkola
      6
      1368
    Aihe