3V toyvillis, lihava, ei sisäsiisti, APUA!

emppw

Hei minulla on 3 vuotias toyvillakoira, hän on ollut tähän asti aina sopivan kokoinen, mutta nyt se on ylipainoinen! Kaiken lisäksi tämä koira ei lähde millään ulos, kun yritän mennä ulkoiluttaan sitä niin se laittaa jarrut päälle eikä lähe mihinkään, sitten kun sitä ei käytä, se ei saa tarpeeksi liikuntaa ja se ei ole edes oppinut sisäsiistiksi, auttakaa! voiko koirani oppia sisäsiistiksi enään? onko kellään hyviä neuvoja miten saan koirani innostuun lenkkeilystä??

3

162

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiukka kuri

1. Jos ei käy lenkillä syötä vähemmän mitä ohjeissa sanotaan, ei tarvitse ruokaa niin paljoa kun ei kulutakkaan.
      2. ota se syliin ja vie kauas kotoa, kävelkää kotiin, älä siis enää ota syliin, jos ei suostu mene kyykylleen ja huutele iloisesti tai vaikka lähde juokseen, tulee takuulla perässä.
      3. oppii sisäsiistiksi kun sitä vie ulos, kahdeksan kertaa päivässä ja kehuja kun ulos tekee. Vaikka kantamalla, jos et esim. makupaloilla saa liikkeelle.

ps. ei kyllä tajua miten on kolme vuotiaaksi onnistunut vältteleen ulkoilua ? Oletko vain antanut pennusta asti periksi ?

• puudeli2

Palkitsemalla, ei kieltämällä. Aina kimeällä äänellä "hyvä koira pissi/kakka ulos", kun tekee asiaa, siis sillä hetkellä. Jos tekee sisälle, älä reagoi vaan siivoa pois vaitonaisena. Ulos pienten herkkupalojen kanssa ja anna niitä aina silloin tällöin, kun esim. koira on tullut aivan viereesi pyydettyäsi "viereen" tai istuttuaan "istu" käskyn jälkeen. Eli oppii, että saa herkun toteltuaan. Villakoirahan nauttii oppimisesta.
      Siirry vähäkalorisiin ruokiin äläkä anna niitä liikaa. Ennen päivän pääulkoilua älä anna ruokaa, jolloin koira on nälkäinen ja tekee temput herkun taskussa haistaessaan mieluummin.
      Luulen, että oppii hyvin sisäsiistiksi, kun on nuori mutta jo aikuinen, mutta pitää olla systemaattinen, aina sama kaava toistuu päivästä toiseen.
      Koira väsyy aluksi, mutta kunnon kasvaessa jaksaa paremmin.

• oppppppp

Koira voi palella, osta mantteli/haalari.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      47
      5196
    2. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      326
      1918
    3. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      113
      1848
    4. Anja ja Janne

Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut
      Tuusniemi
      70
      1517
    5. Tässä epämiellyttävä totuus

Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät
      Ikävä
      68
      1467
    6. Elämäni rakkaus

Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh
      Ikävä
      33
      1221
    7. Miksi olet niin ehdoton mies?

Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1214
    8. Entä jos sinäkin?

Ehkä sinäkin ajattelet minua?
      Ikävä
      36
      1056
    9. On vaikea uskoa

Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1035
    10. Mikä sinussa on parasta

Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä
      Ikävä
      21
      984
    Aihe