Kiirettä pitää

-ra

näin joulun alla.

36

158

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvin ehtii

      Ajoissa kun aloittaa, niin hyvin ehtii. Järjestelykysymys ja itse ajattelen, että joulu tulee siitä tekemisestä.

    • -ra

      2 viikkoa jouluun.Kuusi on jo hommattu,perjantaina katsomaan lahjoja.Aikuisille emme osta kuin jotain pientä.Nuorimmaiselle mitä hän haluaa.On muuten vaikea ostaa mieluista joten sovimme näin.Pimeitä päiviä on ja on ihana kun tulee kottiin ja sytyttää kynttilät sekä kuumaa glögiä

      • sl.

        Taitaa olla sitten kyseessä ns. tekokuusi, oikea ei kyllä kaadettuna jouluun asti kestä jos se on jo 10.12. kaadettu:))

        Tulee se joulu ilman kiirettäkin.....tuumaan itse.


      • -ra
        sl. kirjoitti:

        Taitaa olla sitten kyseessä ns. tekokuusi, oikea ei kyllä kaadettuna jouluun asti kestä jos se on jo 10.12. kaadettu:))

        Tulee se joulu ilman kiirettäkin.....tuumaan itse.

        Muovikuusi on tänä vuonna.Viime nuonna oli aito ja neulasia sai imuroida vielä pitkään joulun jälkeen,vaikka kyllähän aidossa on ihana tuoksu..Lumipyryjä lupailivat tälle åäivälle ainekin on joulun tuntua.


      • Syöpis
        -ra kirjoitti:

        Muovikuusi on tänä vuonna.Viime nuonna oli aito ja neulasia sai imuroida vielä pitkään joulun jälkeen,vaikka kyllähän aidossa on ihana tuoksu..Lumipyryjä lupailivat tälle åäivälle ainekin on joulun tuntua.

        Yli 10:een vuoteen emme ole pitäneet kuusta.
        Muutaman viimeisen kohdalla torikauppiaat valehtelivat törkeästi kaadon ajankohdasta.

        Vaimo tuo sisään muutaman kuusenhavun pientä tuoksua tuomaan.
        Kuusikauppiaat saavat pitää karisevat raiskansa.


    • Syöpis

      Ei pienintäkään hoppua!

      Vaimon kasaamat joululahjukset ovat vierashuoneen sohvalla.
      Kotiin emme hanki mitään.
      Joulukellot ovat eteisen katossa läpi vuoden ja joskus lähipäivinä vaimo nostaa vanhan olkipukin ikkunalaudalle.

      Bussi lähtee 23pv anivarhain 150-metrin päästä pysäkiltä > satama > laiva > kylpylä ja palaa samalle pysäkille 28pv.

      Jouluvieraat käyvät tällä ja ensi viikolla.

    • -ra

      Huomenna pikkujoulujuhlat Merihiekan kartanossa,ja iltapäivällä häät,joten ei aika pitkäksi tule ainekaan.Tänään jo oli aika hulinat,kunhan voimat riittäisivät ja pysyisi terveenä.

      • Syöpis

        Yritä pärjätä!

        Vaimoni selvisi helpolla kutojaklubin tämän päiväisistä pikkujouluista.
        Ei tarvinnut minulta kuljetuspalveluakaan koska kemupaikka on tuossa 100m:n päässä.


      • Lusiina 5

        Talviset juhlat katkaisevat tätä pimeyttä kivasti :).


    • -ra

      Siellä täytyy laittaa riisipuuro pullat ja kahvit,sekä kinkku,rosolli ja laatikot ,sekä salaatti,glögi ja pannu kaupalla kahvia,se on meikäläisten hpmmia,onnelsi on muutama apuri.

      • Lusiina 5

        Kivalta kuulostaa teidän touhut :)


    • Niin pitää, juuri täytin toiseksi vanhimman tytön paperit. Täällä loppuu koulut joulun jälkeen alkaa pitkä loma ja yleinen käytäntö on että lasella alkaa oppivelvollisuus jo 5 vanhana. Tuo nuorimmainen on vielä 4 ja en laita kouluun täällä.
      Suomessa menisi toiseksi nuorimmainen eskariin syksyllä, mutta aloittaa täällä esikoulunsa nyt 6 vanhana se on lähinna kerhontyyppinen.
      Ja vanhin käy ihan tavallista koulua, toki tämä vuosi sotkee nyt aineiden osaamisia tai sitten ei.
      Olemme saaneet vuoden oppimateriaalin koosteen missä mennään suomessa, ja hyvin on erilaista. Käytössämme on täällä matematiikan kirja ja sitten tuo äidinkielenkirja suomesta, katson että hän osaa kaiken mitä muut kun palataan.
      Viikon ensiviikolla tuloksien kuunteleen heti alusta, ja arki täyttää päivät.
      Joulu tulee tännekkin, vaikka hellettä piisaa. Kohta rävähtää taas ukkonen ja lämpötila ehkä laskee alle 25. Täällä kun se ukkonen tulee, niin se tulee nopeasti ja on myös tornadojenkin riski olemassa.

    • -ra

      Missäpäin maailmaa te olette

      • Ollaan Brasiliassa, sama arki se täälläkin on.
        Jouluna menemme kerran kirkkoon, ja annamme lahjat. Perinneruokaa emme nyt tee, piparkakkuja teemme ja myös torttuja.
        Kaupunki on jo verhonnut itsensä jouluun.
        Se on rankkaa täälläkin kun lapset ja myös nuorineitimme on mainosten uhreja.
        Pitää olla Hellokittyä ja ties vaikka mitä. Lasten vaatimustaso on hyvin korkea, Kävin tänään ankaran taiston siitä I phone 5, puhelimesta. Hänellä on jo kallis puhelin ja täysin toimivakin. Ja olen kuullut kitinää jo viikon siitä. Olemme ostaneet hänelle paljon vaatetta ja laukkuka, mutta mikään ei riitä.
        Sain kauheat raivarit siitä puhelimesta, sanoin että sitä ei tule ja sillä siisti.
        Minullakaan ei ole sellaista puhelinta.
        Joulusa tärkein on mieli.


      • Syöpis
        claudia.c kirjoitti:

        Ollaan Brasiliassa, sama arki se täälläkin on.
        Jouluna menemme kerran kirkkoon, ja annamme lahjat. Perinneruokaa emme nyt tee, piparkakkuja teemme ja myös torttuja.
        Kaupunki on jo verhonnut itsensä jouluun.
        Se on rankkaa täälläkin kun lapset ja myös nuorineitimme on mainosten uhreja.
        Pitää olla Hellokittyä ja ties vaikka mitä. Lasten vaatimustaso on hyvin korkea, Kävin tänään ankaran taiston siitä I phone 5, puhelimesta. Hänellä on jo kallis puhelin ja täysin toimivakin. Ja olen kuullut kitinää jo viikon siitä. Olemme ostaneet hänelle paljon vaatetta ja laukkuka, mutta mikään ei riitä.
        Sain kauheat raivarit siitä puhelimesta, sanoin että sitä ei tule ja sillä siisti.
        Minullakaan ei ole sellaista puhelinta.
        Joulusa tärkein on mieli.

        Lasten vaatimukset!

        Omat penskamme oppivat hyvin varhain ettei se mitä toisilla on heilauta meitä tippaakaan!

        Kerralla meni ymmärrykseen, että vaatiminen vain varmisti sen ettei kyseistä tavaraa taatusti hankittu.
        Tietenkin kuuntelimme ja keskustelimme mutta teimme päätökset järkiperustein ja syyt selvittäen.

        Kyllä pääsimme helpolla.


    • -ra

      Hääpöydät valmiina,joten juhkat alkakoon.

      • Lusiina 5

        Meilläkin on kohta perhejuhla. Miniä aikoo itse leipoa kaiken. Minä vaan auttelen hieman siivouksen ja kodin juhlakuntoon laittamisella. Vähän outoa pitää juhlia näin pimeään aikaan ja näin lähellä joulua, mutta teemme niistä ei-joulumaiset-juhlat kun joulu on sitten erikseen :).


    • -ra

      Huomenna jouluostoksille,Nuorimmainen saa lahjakortin saa itse valita lahjansa,niin on ainakin mieluiset

    • -ra

      Joululahjat jo ostettu.

    • Syöpis

      Lapset ja joululahjat.

      Vaimo on aina hoitanut kaikki lahjojen hankinnat ja korttien lähettämiset.

      Lastemme lahjoihin suhtauduimme siten, että mitään ei pantattu jouluun vaan tarpeellinen hankittiin aikanaan.
      Jotain vaimo sinne lasten lahjakasaan kuitenkin aina sai.

    • Syöpis

      Vaimoni lenkkikaverilla, "suolistokolleegallani" on todella kiirettä.
      Esimerkiksi leivontaohjelmassa on 300 piirakkaa.

      Heidän poikansa 40-vuotispäivät, tyttären häät ja joulun varustelu.

      Työn sankari syöpä- ja hermorataleikatuksi sekä sytostattiihoidetuksi!

    • -ra

      Hoitojen aikaan olin nuorimmaisen kanssa hotellissa joulun.Ensin kyllä laitoin vanhemmille lapsille jouluruoat ja lahjat

      • Lusiina 5

        Kiva päivä takana, nyt vaan huushollin siivous juhlien jäljiltä, lasillinen valkkaria kaikessa rauhassa ja hilaisuudessa. Tämän päivän varjolla tai valolla latasin akkuja pitkäski aikaa


      • syysruusu
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Kiva päivä takana, nyt vaan huushollin siivous juhlien jäljiltä, lasillinen valkkaria kaikessa rauhassa ja hilaisuudessa. Tämän päivän varjolla tai valolla latasin akkuja pitkäski aikaa

        Tulee mieleen, miten itselläni on hyvä mieli, kun vastaavanlaiset juhlat ovat takanapäin vaikka nautinkin juhlista, niiden järjestämisestä ja yhdessä olosta. Mukava tunne, kun on niiden jälkimainingit ja rauhoittuminen. Jos vielä koen, että muutkin olivat hyvällä mielellä, olen onnellinen, kun istahdan esim viinilasillisen ääreen tai kaikessa rauhassa siivoilen. Jonkinlainen klassinen musiikki sopii myös tunnelmaan


      • Lusiina 5
        syysruusu kirjoitti:

        Tulee mieleen, miten itselläni on hyvä mieli, kun vastaavanlaiset juhlat ovat takanapäin vaikka nautinkin juhlista, niiden järjestämisestä ja yhdessä olosta. Mukava tunne, kun on niiden jälkimainingit ja rauhoittuminen. Jos vielä koen, että muutkin olivat hyvällä mielellä, olen onnellinen, kun istahdan esim viinilasillisen ääreen tai kaikessa rauhassa siivoilen. Jonkinlainen klassinen musiikki sopii myös tunnelmaan

        Juhlat on mukavat mutta tosiaan oma viehätyksensä on myös sitten siinä kun vieraat ovat lähteneet tyytyväisin mielin kotiin ja koti hiljenee. . Ihana kaksivuotias joka yleensä ilmoittaa olevansa isin poika, nyökkäili kun kysyin että olethan vähän minunkin :).

        Päällimmäisenä tyytyväinen mieli oikein onnistuneesta päivästä. Nyt sitten voi alkaa suunnitella omaa rauhallista jopa hiljaista joulunviettoa. Kyllä ihminen tarvitsee ympärilleen samanhenkisiä välittäviä ihmisiä.


      • Nyt sairaseläke

        Milloin ira sait hoitosi? Luin jostain että aloitit hoitojen saamisen helmikuussa.Omat alkoivat tammikuussa ja siitä joka 3 viikko,6 kertaa,helpolla pääsin rintasyövästani,usein saa vain nämä normi kuurit,sulla oli tosi huonosti jos kestivät niin kauan,mutta hyvä kun selvisit.Hienoa että jaksat olla töissä ja ahertaa noin kovasti,ja vielä sytokuurien aikana jaksoit laitella joulurruuat nuorille lapsillesi.itse en jaksanut yhtään mitään.


      • Voimat vähissä
        Nyt sairaseläke kirjoitti:

        Milloin ira sait hoitosi? Luin jostain että aloitit hoitojen saamisen helmikuussa.Omat alkoivat tammikuussa ja siitä joka 3 viikko,6 kertaa,helpolla pääsin rintasyövästani,usein saa vain nämä normi kuurit,sulla oli tosi huonosti jos kestivät niin kauan,mutta hyvä kun selvisit.Hienoa että jaksat olla töissä ja ahertaa noin kovasti,ja vielä sytokuurien aikana jaksoit laitella joulurruuat nuorille lapsillesi.itse en jaksanut yhtään mitään.

        Onko ira paikalla ja kertoisi missä hotelissa oli,silllä haluaisin itsekkin johonkin täyshoitolaan,missä minusta pidettäisiin huolta ja saisin levätä kunnolla.

        Maksoiko paljon tälläinen joulu hotelli?Ja missä niitä on?


      • Osmankäämi
        Voimat vähissä kirjoitti:

        Onko ira paikalla ja kertoisi missä hotelissa oli,silllä haluaisin itsekkin johonkin täyshoitolaan,missä minusta pidettäisiin huolta ja saisin levätä kunnolla.

        Maksoiko paljon tälläinen joulu hotelli?Ja missä niitä on?

        Hotellleja joissa voit viettää joulua on ympäri Suomen, sen kun varaat je ment viettämään joulusi siellä. Mitäs ihmeellistä siinä on vai haluatko juuri siihen samaan hotelliin missä -ra oli. Lisäksi eri sairaaloiden yhteydessä on olemassa potilashotellit, tiesitkös sitä?


    • Olet aina paras

      Olet aina paras Lusiina:)Olet aina ollut ja tulet aina olemaan. Kumpa löytyisi joku toinenkin kuin sinä olet.Vaan ei löydy:(

      • -ra

        Miksi morkata Lusiinaa ?Onko aina jonkun oltava sylkikuppi.Ihmettelempä tosiaan.


      • Osmankäämi
        -ra kirjoitti:

        Miksi morkata Lusiinaa ?Onko aina jonkun oltava sylkikuppi.Ihmettelempä tosiaan.

        Älä nyt, tuohan oli kehu tuolta kaipaajalta :))


    • -ra

      Joulu siivoukset jo tehty,vielä kaapit pitåå siivpta ja järjestää.Antaa pois turha roina mitä itse ei tarvitse,toiselle se voi olla tarpeellinen.

      • Lusiina 5

        Samaa mieltä. Minä keräsin myös vanhaa mutta käyttökelpoista tavaraa ja vuokrasin pöydän kirppikseltä. Aika kivast sai vaivanpalkkaa vanhoista tavaroista ja vaatteista kun hinnoitteli sopivaksi hinnat.


    • -ra

      Sory kiejoitusvirheistä,nyt löysin rillit ja johan näkee paremmin.

    • Noin, sain kontrollivastaukseni tänään ja tulokset olivat aivan puhtaat.
      Magneettikerros kuvaus oli puhdas myös ja olen niin helpottunut. Kun tulin lääkäristä, nukuin 4 tuntia olin väsynyt kun henkinen jännitys purkautui.
      Ja kun heräsin aloin vaihtaa olohuoneen järkestystä. Hyvin jaksoin siirtää sohvat, suunnitelen sohvaa tänne joka olisi niin pehmeä että siinä voisi nukkua.
      Usein nukahdan iltasella television ääreen, kun muu väki nukkuu silloin minulla alkaa oma elämä. Minun mieheni nukahtaa jo 22. 00 aikoihin ja herää aina klo. 06.00. Odotan lasten kesälomaa, se alkaa tällä viikolla.
      Teillä on siellä kaunis ja luminen joulu.
      Kuumuus alkaa täällä tympimään. Olen saanut seuralaisen, joka aamu kun juon kahvit terassilla, siihen ihan viereiseen puuhun tulee isokokoinen papukaija. Olen sille monet tarinat jo kertonut:-)

    • Halusis tietää

      Miksi -ra ei vastaa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      331
      2846
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      105
      2130
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1620
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1154
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1032
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      993
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      950
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      914
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      842
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      754
    Aihe