15 & rintasyöpä

sadGirl

"ei sitä ton ikäsille tuu" niin sanoi kaveri, no kyllähän se tulikin. Rintasyöpä. Kivuton ja melko huomaamaton. Huomenna ois lähete lastenklinikalle, otetaan varmiste :( mä en tiiä mitä mä teen, oon 15 ja mulla on rakas poikaystävä ja perhe, en haluu kuolla. Onko täällä kohtalontovereita, jotka ois kenties selvinny tai taistelee urheasti vastaan..? musta tuntuu että olen matkalla masennuksen syövereihin, kun ei tiedä mitä tapahtuu...

11

351

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tsemppiä ja haleja

      Sinulle on käynyt tosi huono tuuri jos tedella olet saanut rintasyövän. Siis sinun ikäiselläsi se ON todella harvinainen, kuten seuraavasta tilastostakin saanee huomata.

      http://stats.cancerregistry.fi/stats/fin/vfin0008i0.html

      Syöpäjärjestöillä on omat sivut nuorille syöpäpotilaille, siellä saat keskustella ja vaihtaa kokemuksia syövästä ikäistesi kanssa.

      http://www.cancer.fi/keskustelut/keskustelufoorumi/nuoret_syopapotilaat/

      Voimia sinulle, huomenna on lauantai, menetkö silloin lastenklinikalle tutkimuksiin?

      • sadGirl

        :) kiitos. Ja ei vituta ei, jos se syöpä on ja vielä harvinainen tässä iässä nii huhhuh. Huomenna vanhempien kanssa päivystykseen mammografiaan :o ...


      • Lusiina 5
        sadGirl kirjoitti:

        :) kiitos. Ja ei vituta ei, jos se syöpä on ja vielä harvinainen tässä iässä nii huhhuh. Huomenna vanhempien kanssa päivystykseen mammografiaan :o ...

        No teillähän on siellä hyvät palvelut jos tutkitaan päivystyksenä :). Onnen tyttö olet.

        Toivottavasti osoittautuu hyvänlaatuiseksi rauhasmuutokseksi ja vit odotella joulupukkia iloisin mielin :).


      • ;(((((((((((((((((
        sadGirl kirjoitti:

        :) kiitos. Ja ei vituta ei, jos se syöpä on ja vielä harvinainen tässä iässä nii huhhuh. Huomenna vanhempien kanssa päivystykseen mammografiaan :o ...

        Provo, mistä näitä oikein sikiää.....

        Ensin aloituksessa kerrotaan että on syöpä jo todettu ja ei kuitenkaan ole sitten vielä mitään todettu. Päivystyksessä asiaa ei kylläkään tutkita Lastenklinikalla.


    • Ompa kamalaa.

      Hyvä että onkologit työskentelee myös lauantaisin, kun olen käsitteessä että vain akuuteissa osastoilla on erikoislääkärit.
      Minulla on huollettavana 17. Vuotias tyttö ja hänellä on ollut sellainen rauhaskyhmy, jota hän ihmetteli. Joka paljastui kasvuun liittyväksi kyhmyksi, ja on nyt jo poissa.
      Lääkäri sen tutki ultralla.

      • Tyttö seisoi siinä ja sanoi kyhmy on ja me sitä sitten tutkittiin ensin kahden.
        Säikähdin pahanpäiväisesti, mutta en sitä tietenkään näyttänyt.
        Patin tunsin rinnassa.
        Seuraavana päivänä soitin Femedaan ja saimme ajan 3 päivän päähän, lääkäri otti verikokeet ja teki tarkan ultran, mammografiaa ei tarvittu.
        Lastenklinikalle olisi tarvittu lähete, ja se olisi kestänyt me ei jääty odottelemaan.
        Emme puhuneet asiasta kenellekkään perheessä, miehelleni ainoastaan sen sanoin koska on huoltaja myös.
        Lääkäri sanoi että nuorilla on vaarattomia kystia, ja toivon että sinunkin olisi.

        Tärkeintä on omien vanhempien tuki.


    • ---???---

      Lastenklinikalla mammografiaan lauantaina?

    • alotusprovo.

      Lastenklinikan poliklinikka on kiinni viikoloppuna.
      Tutkimus-kautta toimenpiteisiin tullaan osasto 10 kautta, kun on kyseessä tod.näk. syöpäepäily.

      • sadGirl

        Käännyttivät takaisin PÄIVYSTYKSESSÄ, ja sain ajan tiistaille, ei ollut kuulemma niin kiireinen. Kiitos vaan kommenteista, näitä tässä juuri tarvitaankin.


      • 15+18
        sadGirl kirjoitti:

        Käännyttivät takaisin PÄIVYSTYKSESSÄ, ja sain ajan tiistaille, ei ollut kuulemma niin kiireinen. Kiitos vaan kommenteista, näitä tässä juuri tarvitaankin.

        Tällaisia vastauksia täällä syövästään kertovat saavat. Harmittaa sinun ja monien muidenkin puolesta. Joku saa ilmeisesti jotain sairasta nautintoa tällaisesta viisastelusta ja epäilystä. Älä välitä. Tsemppiä!


      • Ei provoa?
        sadGirl kirjoitti:

        Käännyttivät takaisin PÄIVYSTYKSESSÄ, ja sain ajan tiistaille, ei ollut kuulemma niin kiireinen. Kiitos vaan kommenteista, näitä tässä juuri tarvitaankin.

        Kävitkö tiistaina mammografiassa? Vastausta saa odottaa vielä parisen viikkoa. Jaksamisia!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      327
      2752
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      89
      2055
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1600
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1144
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1012
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      973
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      940
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      143
      873
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      832
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      734
    Aihe