estrogeeli + provera

harmaapunainen

Olen nyt pari kuukautta käyttänyt estrogeeliä ja keltarauhashormonina provera 10mg 12 päivää. Ensimmäisenä kuukautena provera aiheutti pöhötystä varsinkin kasvoilla. Nyt toisena kuukautena sama juttu....hermostuin siihen kun näytin ihan vanhalle juopolle ja puolitin annoksen 5mg viidentenä päivänä. Nyt on yhdeksäs pvä menossa ja kuukautiset alkoivat. Aiemmin alkoi 2 pvää keltarauhasjakson jälkeen.

Nyt tyhmänä kysynkin että voisinkohan tämän kuukauden keltarauhashormoni-jakson lopettaa, koska kuukautiset alkoivat? Eikö sen ainoa tarkoitus olekkin saada aikaan kuukautiset?

Tiedän ettei ominpäin olisi hyvä rukkailla lääkityksiä, mutta ei vaan jaksaisi juosta lääkärillä jatkuvasti.

Kasvojen pöhötys on vain hieman laskenut puolitettuani annoksen, mutta on se sekin jo jonkinlainen helpotus, vaikka vieläkin järkyttävän näköinen.

Olen kyllä saanut helpotusta oireisiini: hikoilu ja hermot : ))

5

7596

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tepa97

      Hei
      Mullakin pienennettiin annostusta, kun vuodot jatkuivat toista viikkoa ja pidemmällä aikajaksolla. Lääkärissä kyllä kävin, en uskaltanut itse alkaa säätelemään. Mutta ei näytä auttavan tämäkään ja luultavasti joudun vaihtamaan toiseen merkkiin.
      Koitetaan taistella.....monet joutuu kokeilee useampaa merkkiä ennen kuin sopiva löytyy. Minustakin tuntuu että tärkein on saada tyhjennysvuoto aikaan, mutta en uskalla alkaa neuvomaan.

    • ,,,

      Minä taas mietin että miksi joillekkin määrätään keltarauhashomoni kuukausittain otettavaksi ja toisille joka toinen tai kolmas kuukausi. Minä käytän joka toinen kuukausi ja sivuoireet helpompi kärsiä kun ei tule kuukausittain. Kannattais sunkin kysäistä lekurilta että onnistuisiko ottaa harvemmin tuon Proveran.
      Mukavaa joulun odotusta!

      • harmaapunainen

        Kiitos vastauksista. Aion jatkossakin syödä puolikkaan Proveran jos tyhjennysvuodot tulevat samanlailla hyvin. Pitää varmaan käydä vielä jossain vaiheessa lääkäriltä kysäisee asiaa, kun kiireet hellittää.

        Olen myös miettinyt tuota kuukausittain otettavaa keltarauhashormonia....miksei voisi ottaa vaikkapa kolmen kuukauden välein? Pitää sekin kysyä lääkäriltä, mikä siihen ottotapaan vaikuttaa. Osaisiko täällä joku vastata siihen?


    • NoraNoraNora

      Vanha ketju, mutta vastaanpa kuitenkin. Saan Provera-kuukautisista aivan järkyttävät kivut, siis sellaiset, että en pysy jaloillani, en pääse edes vessaan pahimpina hetkinä. Olisiko tälle keltarauhashormonille, jolla siis aikaansaadaan tyhjennysvuoto, jotain muuta vaihtoehtoa?

      • Llllllkkk

        Kierukkamuodossa suoraan kohtuun saatu keltarauhashormoni taitaa olla vaikutuksiltaan rajatuin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      136
      5828
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3555
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1905
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1903
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1730
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1576
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1502
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1378
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1376
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1317
    Aihe