7-veljestä ja nalle-lanka

mollaaja1

kaveri toi miulle 5.kerää nalle-lankkaa kaikilla niillä värilankan vaihtelluilla.oon neulonnu satoja sukkia elämässäni puikkojani vaihtamtta,onko kukaan toll lankakoostumusell neulonu miesten sukat.ja sanonut tulivat ainutlaatuset.
amoin on 7-veljekselle.siinä se lanka ohennee vai loppuuko miulta taito?
-kertokaa ihmeesä jos ootte nalle-lankasta neuloneet miesten VILLA-SUKAT.
puhun villasukista.

8

3663

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -anne-

Siis olen kyllä neulonut villa sukkia sekä seitsemästä veljeksestä, että nallesta. Seiskaveikasta neulon vähän paksummilla puikoilla (3,25) ja nallesta hieman ohuemmilla (2,75 -3,00). Tarkentaisitko vielä mitä halusit kysyä, sillä en ihan saanut selvää oliko sulla jokin ongelma asiaan liittyen.

• mollaaja1

kyllä.lanka on ohutta.pitsiverhot voisin virkata,mten noista enää villa-sukat vois ne
        uloo.tekijämaata et huomannu.7-veljetä lankojen kanssa rupee olemaan sama juttu .se on ko meillä "muisti" lyhenee neuleen kierrettä saa lyhentää,

• LANKA_LANGAN

Aloittajalle, sorry mutten ymmärrä tekstiäsi minäkään... kirjotitko kännykällä, koska kirjoituksesi on tekstiviestimäistä. Lisäksi ihan kirjoitusvirheet hankaloittaa lukemista..

ps. sana lanka taipuu: lanka-langan-langalle jne.

• .....

Joo, olen kokeillut tehdä näistä marjaretki ym. monivärjätyistä langoista sukat, havaitsin että parhaat saa kun käyttää tavallista harmaata joukossa, raitaa koko sukan mitalta.
      Kun liian ohuilla puikoilla yrittää tehdä paksummasta langasta, 279, neulominen on raskasta.
      Jojoba-käsitelty lanka, kun siitä tekee sukat, ne pyörivät jaloissa.

• Jos nyt

oikein kirjoituksesi ymmärsin, niin kyselet, ovatko muut neulojat törmänneet samaan ongelmaan, eli siihen että Novitan langat ovat laadultaan epätasaisia. Ilmeisesti tässä nyr Nalle-langan paksuus vaihtelee.

Kyllä. Sen verran olen niitä(kin) lankoja kokeillut, että yksiäkään sukkia tai mitään muutakaan en Novitan langoista neulo. Maksan langoista mielummin vähän enemmän, ja saan siten vastinetta rahoilleni. En myöskään välitä tuhlata aikaani roskalangoista neulomiseen.

Joskus kauan sitten Novitalla oli vielä kunnollisia lankoja. Silloin vielä panostettiin laatuun, nykyään näyttää tärkentä olevan se missä langan saa teetettyä kaikista halvimmalla. Ja raaka-aineeksikin vissiin kelpaa ihan mikä vaan.

• paljon tehnyt

Novitan olen minäkin hylännyt, hyviä lankoja saa muissa merkeissä ja hintakaan ei esteenä. Mieluummin maksan enemmän ja saan kunnollista.

• akka kemistä

novitan laatu on kaunis muisto vain! kymmenen vuotta sitten ostamani seiskaveikka-langat ovat paaaljon parempilaatuisia kuin nykyään myytävät veikat.

laadun heikkenemisestä on novitalle reklamoitu useamman neulojan taholta. turhaan.

• jätetään ostamatta

Ostamatta jättäminen on varmaan ainoa tapa vaikuttaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      984
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe