Minulla on kolme kissaa, kaikki alle kolmevuotiaita. Olen miettinyt, kuinka saisin näiden kolmen ruokintatarpeet yhdistettyä: yhdellä (leikattu poika) on vilja- sekä kala-allergia, toisella (myös leikattu poika) on ylipainoa, ja kolmannella (leikkaamaton tyttö) on suhteellisen pitkä turkki ja jonkin verran karvapallo-ongelmaa.
Tällä hetkellä kissani syövät kaikki viljatonta ja kalatonta, laadukasta, hyvin imeytyvää kuivaruokaa (ja välillä myös samankaltaista märkäruokaa). Allergian aiheuttamien suolisto-ongelmien ehkäisy on tällä hetkellä ykkösprioriteetti. Ylipainoinen poika tarvitsisi periaatteessa vähäenergistä ruokaa, mutta sitä ei löydy mistään viljattomana, ja vaikka löytyisikin, allergikkopoika on erittäin hoikka ja sen ravinnonsaannista on pidettävä hyvää huolta.
Tytölle taas tekisi hyvää jokin karvapalloja ehkäisevä ruoka.
En usko että onnistuu sellainen, että laittaisi kaikille erilaista ruokaa eri kuppeihin, koska vaihtelevat kuppeja syödessään eikä niitä saa pidettyä omilla kupeillaan.
Tuntuu että tähän ongelmaan EI OLE RATKAISUA!!!
Mitä sanotte?
Kissojen erilaiset ruokintatarpeet
2
125
Vastaukset
- 6+13
Meillä vastaava tilanne on ratkaistu säännöllisillä ruoka-ajoilla (erityisesti ylipainoisen kanssa tärkeää) ja sillä, että kissat syövät eri tiloissa. Aluksi olivat kovasti menossa toistensa kupeille jolloin sai valvoa, että ruoat menevät oikean kissan masuun, mutta aika pian oppivat missä kukakin syö.
Suosittelisin kyllä vaihtamaan pääsääntöisesti kokonaan märkäruokaan ja tosiaan niin, että ruoka annetaan säännöllisesti esim. kolme kertaa päivässä. Tuolloin voi kaikki vähäenergiset ruoat jättää kaupan hyllylle kun ylipainoisella ei ole jatkuvan ruokatarjoilun ongelmaa ja jos märkäruoka on laadukasta, ei allergiastakaan tarvitse huolehtia. Toki säännöstely toimii kuivaruoallakin, mutta kuivaruoassa on sitten muita huonoja puolia (mm. jatkuvan nestehukan riski) minkä vuoksi itse en pääravintona välttämättä syöttäisi. - 10+1
Laita kaikki kissat raakaruokinnalle (mutta ilman kalaa). Kissat ovat lihansyöjiä ja sitten ei tarvitse huolehtia allergioista yms. Karvapalloruuat ovat ihan höpöpuhetta. Kissoille muodostuu niitä joka tapauksessa, varsinkin jos on pitkä karva.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?4225509Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.1891908Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3631846- 1201074
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl5994- 27918
Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h60815- 72791
Oishan se coolia
Kun sais maistaa sun huulia 😘 Mukavaa päivää Hei, just sulle miehelle, josta haaveilen ❤️55723- 37704