Louna?

Henna

Antaisimmeko tyttärellemme nimen Louna Leonora? Mielipiteitä!

15

5262

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • N.I

      Kakkosnimi on ihan kiva, mutta Louna ei ole yhtään tytön nimi. Tulee vaan mieleen lounas.

    • tarja

      tuo Leonora on liian "kova" nimi pehmeän kuuloiseen Lounaan,Louna Linnea,Louna Matilda....

      • jutta

        tosi kaunis nimikokonaisuus!! Antakaa se, älkääkä piitatko muiden mielipiteistä.


    • mamma

      Hieno nimi ja nimet täydentävät toisiaan, toinen pehmeä toinen kovempi.

    • Aurora

      Louna on kaunis nimi, mutta on hyvä pohtia ottaako se riski että tyttöä kiusataan vanhempana. Unohtakaa Louna jos sukunimenne alkaa s-kirjaimella! =D

      Leonoraa pidin joskus kauneimpana nimenä maan päällä. Nyt Eleonoora tuntuu kokonaisemmalta ainakin suomenkieliselle lapselle. Louna on hyvin suomalainen nimi ja Leonora on vierasperäinen. Leonoora taas näyttää hieman hölmöltä. Mutta kokonaisuutena nimi kyllä viehättää.

      • -n-

        ... tuli ihan sama mieleen; paremmalta tosiaan kuulostaisi Louna Eleonoora. Louna on todella sievä nimi!


      • annakka

        minunkin mielestäni eleonoora sopisi paremmin.
        louna on erikoinen ja hieno nimi.

        siis louna eleonoora


    • Anna

      Louna Elena? Mulle Louna tuo mieleen ihanan kappaleen "Lounatuulen laulu". Lempeä nimi. Mitä pidät?

    • TuisKu

      ei kaipaa korjausta tai pohtimista, siitä vaan...

    • Luna

      Älä vie noin hyvää nimeä! Louna on ollut suosikkini jo pitkään, mutta jos se alkaa yleistyä, en voi sitä lapselleni antaa....

      • Henna

        Miksi et voi antaa Lounaa, jos se yleistyy? Ja miten niin " Älä vie nimeä " ? Mielestäni aika erikoista ajattelua, että nimen pitäisi olla harvinaisuus. Voithan yrittää valita nimen, jota ei ole aivan jokaisella, mutta on silti mielestäsi kaunis nimi. Onhan luonnollista, että ainakin joku pitää samasta nimestä. Jos löytyy nimi, jota kukaan muu ei huoli, uskoisin, että itsekin alkaisit epäillä kyseisen nimen kauneutta. Antamalle kauniin ja vähemmän tunnetun nimen lapselle, teet nimeä tunnetuksi ja luultavasti sen suosio kasvaa.


      • TuisKu
        Henna kirjoitti:

        Miksi et voi antaa Lounaa, jos se yleistyy? Ja miten niin " Älä vie nimeä " ? Mielestäni aika erikoista ajattelua, että nimen pitäisi olla harvinaisuus. Voithan yrittää valita nimen, jota ei ole aivan jokaisella, mutta on silti mielestäsi kaunis nimi. Onhan luonnollista, että ainakin joku pitää samasta nimestä. Jos löytyy nimi, jota kukaan muu ei huoli, uskoisin, että itsekin alkaisit epäillä kyseisen nimen kauneutta. Antamalle kauniin ja vähemmän tunnetun nimen lapselle, teet nimeä tunnetuksi ja luultavasti sen suosio kasvaa.

        puheenvuoro!


      • Aurora
        Henna kirjoitti:

        Miksi et voi antaa Lounaa, jos se yleistyy? Ja miten niin " Älä vie nimeä " ? Mielestäni aika erikoista ajattelua, että nimen pitäisi olla harvinaisuus. Voithan yrittää valita nimen, jota ei ole aivan jokaisella, mutta on silti mielestäsi kaunis nimi. Onhan luonnollista, että ainakin joku pitää samasta nimestä. Jos löytyy nimi, jota kukaan muu ei huoli, uskoisin, että itsekin alkaisit epäillä kyseisen nimen kauneutta. Antamalle kauniin ja vähemmän tunnetun nimen lapselle, teet nimeä tunnetuksi ja luultavasti sen suosio kasvaa.

        Luulenpa ettei tuo "älä ota mun suosikkinimeä" oli hiukan huumorillakin kirjoitettu. Löysätkää vähän hattua hei.

        Mua ainakin hieman harmittaa jos joku keksiikin "mun" varaaman erikoisemman nimen, en häpeä tunnustaa sitä. Joskus onkin kaduttanut että olen täällä kysellyt mielipiteitä suosikeistani kun niitä sitten näkee muiden viesteissä.

        Olin muutama vuosi sitten aivan varma että tytöstäni tulee Aino, mutta sitten se yleistyi aivan liikaa. Samoin Aadakin oli joskus erikoinen...


    • Lounajuusto

      Thanks oon Louna. Mua ei oo kiusattu ku leikkimielisesti. Mikä tuli nimeks?

      • Anonyymi

        millä sukunimes alkaa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1402
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1191
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1149
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe