Toinen silmä sokea. Miten se vaikuttaa elämään.

Miten toisen silmän sokeus vaikuttaa elämään. Lapseni on syntynyt toinen silmä sokeena ja nyt olen huomannut, että hän kävelee jatkuvasti pää vinossa. Tuleeko hänellä olemaan niskasärkyä vanhemmiten? Lisäksi hänellä on lättäjalat, joita jo kuntoutetaan.
En ole saanut apua näkövammaliitosta, koska hänhän ei ole näkövammainen, vaikka ei näekään toisella silmällä.
Kertokaa jotakin, jos teillä on kokemuksia.

7

4805

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vältä kipuja

Kyllähän se lapsen pää olisi syytä saada suoraan, jotta hän oppisi näkemään normaalissa asennossa. Melkoisen mukautuvainenhan ihmissilmä kyllä on, maailmaa voi katsella vaikka ylösalaisin.

Niskan erilaiset säryt ovat ihan varmoja, jos koko ajan rasittaa lihaksistoaan toispuoleisesti. En tiedä, kuka olisi paras antamaan ohjeita, ehkä fysiatri, mutta kuntoutuksesta ja muusta ohjauksesta tietysti vastaisivat muut, vaikka se sama hoitaja, joka kuntouttaa niitä jalkoja.

• mamma*4

Mun poika, 5v, näkee vain toisella silmällä. Parin kuukauden ikäisenä alkoi fysio käydä meillä kotona ja kävi vuoden verran kerran-kaksi viikossa.
      Hyvin poika pärjää, tietty huomaa ettei ehkä ihan yhtä hyvä tasapaino ja tietysti ei huomaa yhtä hyvin mitä sokealla puolella näkyy ja tapahtuu, mutta kääntyyhän se pää :D

Mutta oletko varma että ei ole karsastusta sitten? Tutun tyttö karsastaa, vuoden ikäinen, lääkärit sanoivat että yleensä leikataan vasta kun lapsi vähän vanhempi, mutta koska tämä tyttö pitää päätä tosi vinossa niin sanoivat että leikkaus edessä ihan lähikuukausina...
      Miksi lapsesi on sokea? Minun poika syntyi toinen silmä sokeana, harvinainen sairaus kummassakin silmässä, mutta lievä toisessa silmässä että näkee sillä onneksi hyvin kuitenkin..

• Lapseni on ollut syntymästään toisesta silmästä sokea. Hänellä ei ole näköhermoa toisessa silmässä ollenkaan. Joten karsastuksesta ei ole kyse.
      Toisella silmällä näkee ihan hyvin.

• mamma*4

Luulisi että saisit lähetteen silmäpolilta fysiolle, niin me ainakin saatiin. Ja koska mieheni aina töissä ja minä kotona muksujen kanssa niin fysioterapeutti tuli tosiaan meille kotiin pari kertaa viikossa etten tarvinnut koko konkkaronkkaa raahata mukanani fysiolle, ja vielä ilmaista lystiä tämä kaikki :D

• puolisokee

silmän sokeus vaikuttaa pysäköintiin ahtaissa tiloissa ,kuten parkkihalleissa, etäisyysnäkö muuttu kun toinen silmä sokeutuu.näyttää valheellisesti olevan 10 sentin päässä seinästä tai toisesta autosta,vaikka todellisuudessa matkaa seinään on n.2 metriä.toisen silmän sokeus ei haittaa muuten ajaessa mitenkään,vaikeuttaa vain pysäköintiä,eikä siihen saa invalupaa ,vaikka tämä vamma jos jokin haittaa pysäköintiä,ivapaikassa on paljon enemmän tilaa ededdä ja sivuilla.tätä vamma ei ymmärrä muut kuin puolisokeat....

• Anonyymi

Itellä meni tapaturmassa toinen silmä sokeaksi ja mietin vaan että vaikuttaako mitenkään mopo ja autokortin hommaamiseen? Toisessa silmässä siis ihan hyvä näkö ja tällei.
      Toinen juttu että oon aina halunnut lentää mutta niissä on aika tarkkoja tommoset näkö hommat että onnistuukohan se tai edes ykspaikkanen?

• Anonyymi

Liikenteen näkövaatimukset ovat aika tiukat (tietoa löytyy Trafin sivuilta). Henkilöautokortin voi saada yksisilmäisenäkin, kunhan tila on vakiintunut ja hakija on orientoinut yhdellä silmällä toimimiseen.

Lentolupakirjaa ei taida saada yksisilmäisenä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?

Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      375
      5163
    2. Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen

KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      184
      1795
    3. Pikkunaiselle terkkuja

Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi
      Ikävä
      352
      1774
    4. Kuinka paljon on

Merkitystä seksillä kun valitset kumppania?
      Ikävä
      115
      1018
    5. Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."

Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl
      Tv-sarjat
      5
      984
    6. Kauniit naiset

Ketkä ne on suomussalamen kauniimpie naisie?
      Suomussalmi
      27
      887
    7. Olet vieläkin täällä

Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h
      Ikävä
      50
      730
    8. Muutto ei ratkaise mitään.

Sielläkin on naapurit. 😉 Nähdään?
      Ikävä
      65
      725
    9. Oishan se coolia

Kun sais maistaa sun huulia 😘 Mukavaa päivää Hei, just sulle miehelle, josta haaveilen ❤️
      Ikävä
      54
      688
    10. Kuinka hyvin tunnet kaivattusi?

kuinka hyvin tunnet kaivattusi?
      Ikävä
      35
      658
    Aihe