Joulu tulee, ajattelin antaa osakkeita lahjaksi. Ideani olisi tällainen:
Minulla on yksi ylimääräiseksi jäänyt tyhjä salkku joka olisi jo pitänyt lopettaa, mutten ole muistanut. Minulla on tällainen idea:
1. Ostan osakkeita tyhjään salkkuuni esim. 100kpl, säästän välityskuluissa.
2. Holdaan niitä salkussani x-aikaa joulun jälkeen ensi vuonna avaan kaksi salkkua lapsille (ei omia)
3. Osakkeet siirretään heidän salkkuihinsa.
Tuleeko tästä jotain kuluja joita pitäisi huomioida? Varainsiirtovero tms?
Osakkeita lahjaksi
2
203
Vastaukset 2
- oksaltakotippunut
Ajatelkaa, olen sijoittanut 25 vuotta, enkä ymmärrä tuota viestiä. Mikä on tyhjä salkku, arvo-osuustilikö? Kertokaapa ihmiset!
- kulut & verot
a) Mistähän kuluista mahtaa oikein olla kysymys. Uusien salkkujen avaukseen liittyvistä ja salkkujen kesken tapahtuvista arvopaperien siirtokuluista?
b) Vai mahdollisista veroseuramuksista lapsille tehdyn lahjoituksen seurauksena, sikäli kun se ei asetu verottoman lahjoituksen kategoriaan?
Mikäli huolenaiheena on nro 1, niin huolet ovat kovin olemattomia.
Ps. Mitensäästä välityskuluissa / siis välityspalkkioissa, sillä nehän tulevat maksuun salkkujen lukumäärästä riippumatta? Sen sijaan säilytyspalkkioihin se saatta vaikuttaa riippuen välittäjästä.
Vaikuttaa toiminta olevan sen verran verkkaista (?), että kannattaa ehkä harkita arvo-osuustilin avaamista Nordnetiin jossa ainakaan toistaiseksi ei ole säilytyspalkkioita. Vain kaupankäynti maksaa, eli peruskulut ovat maltilliset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluatko että unohdan sinut kokonaan
Siihen suuntaan ollaan menossa, nyt jo. Ja ehkä parempi näin, niin ei kulu energiaa hukkaan mahdottomuuteen. Ja vaikka j761059- 42774
Pisa-tulokset.....
Tuoreen tutkimuksen mukaan suomalaisten osaaminen on edelleen OECD-maiden keskitasoa parempaa. Kantaväestön oppilaiden218644Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin
Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.34482- 23468
Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää
WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️70425- 36413
Ihan pikku vinkki
Kannattaa tallentaa kaikki mitä sen naisen kanssa puhuu ettei tule hankaluuksia myöhemmin52399Haapaveden upea kurvikuningatar
No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga43394- 18393