Joulu tulee, ajattelin antaa osakkeita lahjaksi. Ideani olisi tällainen:
Minulla on yksi ylimääräiseksi jäänyt tyhjä salkku joka olisi jo pitänyt lopettaa, mutten ole muistanut. Minulla on tällainen idea:
1. Ostan osakkeita tyhjään salkkuuni esim. 100kpl, säästän välityskuluissa.
2. Holdaan niitä salkussani x-aikaa joulun jälkeen ensi vuonna avaan kaksi salkkua lapsille (ei omia)
3. Osakkeet siirretään heidän salkkuihinsa.
Tuleeko tästä jotain kuluja joita pitäisi huomioida? Varainsiirtovero tms?
Osakkeita lahjaksi
2
167
Vastaukset
- oksaltakotippunut
Ajatelkaa, olen sijoittanut 25 vuotta, enkä ymmärrä tuota viestiä. Mikä on tyhjä salkku, arvo-osuustilikö? Kertokaapa ihmiset!
- kulut & verot
a) Mistähän kuluista mahtaa oikein olla kysymys. Uusien salkkujen avaukseen liittyvistä ja salkkujen kesken tapahtuvista arvopaperien siirtokuluista?
b) Vai mahdollisista veroseuramuksista lapsille tehdyn lahjoituksen seurauksena, sikäli kun se ei asetu verottoman lahjoituksen kategoriaan?
Mikäli huolenaiheena on nro 1, niin huolet ovat kovin olemattomia.
Ps. Mitensäästä välityskuluissa / siis välityspalkkioissa, sillä nehän tulevat maksuun salkkujen lukumäärästä riippumatta? Sen sijaan säilytyspalkkioihin se saatta vaikuttaa riippuen välittäjästä.
Vaikuttaa toiminta olevan sen verran verkkaista (?), että kannattaa ehkä harkita arvo-osuustilin avaamista Nordnetiin jossa ainakaan toistaiseksi ei ole säilytyspalkkioita. Vain kaupankäynti maksaa, eli peruskulut ovat maltilliset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait233123Hei! Halusin vain kertoa.
En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso3753Kirjoittaisit edes jotain josta tiedän
Varmasti oletko se oikeasti sinä. Tänään tälläinen olo. 68750Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?
Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani3660Mistä tietää, onko hän se oikea?
Siitä, kun sitä ei tarvitse miettiä. Siitä, kun hänen olemassa oleminen ja ajatteleminen saa hymyilemään. Siitä, kun ha35597Miten voitkin olla aina niin fiksu
...aina niin huomaavainen, kärryillä ja kartalla. Yritän etsimällä etsiä sinusta jotain vikaa, että saisin pidettyä sydä32591- 40521
Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen
Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es19520Sofia Zida puhuu rehellisesti suhteesta Andy McCoyhin: "Se on ollut mulle tavallaan..."
Sofia ja Andy, aika hellyttävä parivaljakko. Sofia Zida on mukana Petolliset-sarjassa. Hänet nähtiin Yökylässä Maria Ve3519- 36505