Minusta tämä on vakavaa, ja tästä on saattanut olla jo juttuakin.
Eikö ole sairasta, että lasta pidetään epäkehittyneenä, jos hän ei osaa olla ilman vaippaa 2 vuotiaana tai hän ei osaa kirjoittaa nimeään 4 vuotiaana. Lisäksi lapsen oman luonteen takia häntä pitää viedä terapiaan. Jos päiväkoti-ikäinen poika pitää traktoreiden ja autojen sijaan kelloista, pitääkö hänet viedä terapiaan? Minä tiedän tällaisen tapauksen. Tai jos vaikka esikoululainen on riehakkaampi, kuin muut samanikäiset, pitääkö hänet viedä terapiaan? Mitä mieltä olette?
Lapsien liika nopea kehittäminen. MIELIPITEITÄ!
2
229
Vastaukset
- Yökkönen
Varokaa niitä h...terapioita viimeiseen asti.
- Positiainen
Mistä avaaja keksi tuollaisen sanahirviön kuin "epäkehittyneenä"?
Lapsen kehitystä verrataan siihen, mitä valtaosa samanikäisistä lapsista osaa tehdä.
Tyyliin 1-1½ -vuotias kävelee, 1½-2 -vuotias puhuu, 2-2½ -vuotias osaa käydä potalla, 3-vuotias leikkaa saksilla ja 3-4 -vuotias kirjoittaa nimensä jne...
Lapsi ei missään nimessä ole sen huonompi, jos tekee asiat vuoden myöhemmin kuin "enemmistö". Lapsi ei siitä kärsi tai ole "epäkehittynyt". Ainoastaan turhamaisen vanhemman itsetunto voi kokea kolahduksen, jos oma prinssi tai prinsessa ei olekaan sitä "parhaimmistoa", jonka vanhempi on mielessään kuvitellut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1913145
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.662862- 2032260
- 741896
- 1021803
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91731- 1081585
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2191186- 811140
- 951099