Olisiko kuukautiskipuihin muita lievityskeinoja kuin kipulääkkeet? Aina ei tohtisi napsia niitä niin paljon.
Viime yönäkin herätessäni maha oli tosi kipeä. Eipä siinä muuta keinoa ollut kuin ottaa se lääke. Mietin vain, että missä määrin elimistö kestää kipulääkkeitä.
Kivut
7
842
Vastaukset
- hanna
Aika hyvin elimistö kestää kipulääkkeitä,kerran kuussa muutamana päivänä otettuna ei luulisi haittaavan.Jos menee jokapäiväiseksi lääkkeiden napsimiseksi,niin silloin voi haittavaikutuksiakin tulla.Itselläni oli todella kivuliaat kuukautiset ja jouduin syömään särkylääkkeitä.Liikunnan olen kuullut auttavan,mutta maha kipeänä ja olo heikkona se ei välttämättä onnistu.Raskauden jälkeen kuukautiskivut helpottivat huomattavasti.
- Miina
Minä olen nuoresta saakka kärsinyt kovista kuukautiskivuista (tosin välillä yli 10 v pillerit jotka poisti kivut) ja paljon syönyt särkylääkkeitäkin. Edelleenkin Burana kelpaa työpäivinä. Iltaisin ja vapaapäivinä käperryn peiton alle ja lämmitän alavatsaa ns. kauratyynyllä (luontaistuoteosastoilta esim. voi ostaa). Helppo ja nopea lämmittää mikrossa. Ja kelpaa sitäpaitsi myös hartioiden lämmitykseen kun jumittaa, toimii pakastamisen jälkeen myös kylmähauteena jos sellaiseen tarvetta.
Jos satut omistamaan sähköisen lämpötyynyn niin aina parempi. Laita selän alle nukkumaan käydessä miedolle lämmölle, ensin voit lämmittää täysille niin jo vain alkaa kohta kivut helpottaa ja uni maittaa. - auttaa
Liikunta tai ainakin sängystä ylhäällä olo on parempi konsti kuin makuuasento.
Kokeile vaihtaa kipulääkettä itselleni auttaa vain yksi ja se on clotam, reseptivalmiste. Otan joka kerta heti kun alkaa vähän tuntumaan että nyt alkaa jne. En siis jää odottamaan kipuja.- Ei auta
ei auttanut ainakaan minulla. Mikäli minä sinnittelen pystyssä, niin saman ajan saa kivusta nauttia pitempään ja mitä pitempään kivut kestävät sitä kipeämmät ne ovat.
Sellaisella henkilöllä, joka pystyy olemaan pystyssä tai jopa liikkumaan ei mielestäni ole normaalia kovempia kuukautiskipuja. Heidän on ihan turha antaa "neuvoja" kuukautiskipuihin, koska heillä itsellä ei edes ole kokemuksia kovista kuukautiskivuista. Itse en ymmärrä miksi sellaisiin pikkukipuihin pitää lääkettä napsia, mutta se on heidän oma valintansa.
Aika typerää antaa kipuun neuvoja jotka ovat tyyliä "älä huomio kipua, vaan elä normaalisti" tai "omaa laiskuuttasi on, jos kärsit kivuista". - Mimmu
Ei auta kirjoitti:
ei auttanut ainakaan minulla. Mikäli minä sinnittelen pystyssä, niin saman ajan saa kivusta nauttia pitempään ja mitä pitempään kivut kestävät sitä kipeämmät ne ovat.
Sellaisella henkilöllä, joka pystyy olemaan pystyssä tai jopa liikkumaan ei mielestäni ole normaalia kovempia kuukautiskipuja. Heidän on ihan turha antaa "neuvoja" kuukautiskipuihin, koska heillä itsellä ei edes ole kokemuksia kovista kuukautiskivuista. Itse en ymmärrä miksi sellaisiin pikkukipuihin pitää lääkettä napsia, mutta se on heidän oma valintansa.
Aika typerää antaa kipuun neuvoja jotka ovat tyyliä "älä huomio kipua, vaan elä normaalisti" tai "omaa laiskuuttasi on, jos kärsit kivuista".Miksi et mene lääkäriin? Siellähän ne neuvovat tuollaisista kärsiviä. Et e-pillereitä ole ajatellut?
- Ei auta
Mimmu kirjoitti:
Miksi et mene lääkäriin? Siellähän ne neuvovat tuollaisista kärsiviä. Et e-pillereitä ole ajatellut?
tabletit hain tietysti reseptittä apteekista?
Minulla nyt vaan on kipeät kuukautiset ja PISTE. On minun osani kestää nuo kivut, mutta ei ole mukaavaa lukea tai kuunnella sellaisten ihmisten ala-arvoisia neuvoja, jotka eivät eläissään ole tunteneet kunnon kuukautiskipuja.
Kuten kirjoitin, niin seuraavanlaiset neuvot voi jättää antamatta.
Aika typerää antaa kipuun neuvoja jotka ovat tyyliä "älä huomio kipua, vaan elä normaalisti" tai "omaa laiskuuttasi on, jos kärsit kivuista".
Minä kestän omat kuukautiskipuni, mutta typerien ihmisten typerät kommentit ovat liikaa.
- kipusisko
Kuukautiskipuihin auttaa :
1) hyvät lääkkeet; toisille sopii eri merkkiset lääkkeet (Miranax), mutta lääke tulisi ottaa "aavistus" ennen kipua. Nestemäinen särkylääke on nopein!
2) leikkaus ( endometrioosi )
3) lämpö
4) akupunktio !!! suosittelen
5) hormonihoito
Käy lääkärissä tutkimuksissa ja käy läpi yllämainitut vaihtoehdot niin eiköhän helpota. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o2605732Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki363326Sofia Virta: bänet!
Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.1432597"Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"
"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää2202082Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan
(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol711610- 641027
Niin että miten
Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua77971Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun
Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan9825Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet
Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni123823Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa
Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui10768