http://fi.wikipedia.org/wiki/Varvasastuja
Varvasastujia ovat nisäkkäät, joilla kävellessä ainoastaan varpaat osuvat maahan. Varvasastujat pystyvät yleensä liikkumaan nopeammin ja ketterämmin kuin kanta-astujat. Varvasastujia ovat esimerkiksi useimmat petoeläimet ja märehtijät.
Tutuimpia varvasastujia lienevät kissat ja koirat. Ihminen sen sijaan on kanta-astuja. Kavioeläimet ovat taas puolestaan kärkiastujia.
Kantapää
6
277
Vastaukset
- jussujee
hihiiihihihhhihihihihihihi
- homhomhomkuskuskus
Paitsi että älykäs, toiset huomioon ottavat ihminen osaa kävellä päkiöillä sen kummemmin siitä numeroa tekemättä.
Toisaalta on hauska välillä kävellä kantapäillään ihan vain naapurin kyrpäheikin kiusaksi - astun kantapäillä
Ihminen on tosiaan kanta-astuja, kuten aloittaja totesi. Eli astutaan kantapäillä. Tässä foorumissa kirjoittaville siinä on jotain outoa ja ihmeellistä, nille, jotka siitä rutisevat ja valittavat.
- kaapakili
Tämän vuoden jossain Tiede lehden numerossa oli artikkeli, että ihminen saattaa sittenkin olla päkiäastuja, mutta nykyaikaiset kengät ovat pilanneet askelluksen, varsinkin kengät joissa on korot ovat pahimpia askelluksen vihollisia.
- Anonyymi
Mä astuin ihan tahallaan mikko känsälän kantapäille ja nauroin päälle kun se oli niin heikko ettei se pystynyt puolustautumaan minua vastaan.
- Anonyymi
Eestiläiset ovat kanta-astujia jo syntymästään! Siinä kantapää jytisee, rappaukset irtoaa kun tämä heimo kävelee asunnossa!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, olo on nyt paljon parempi
Tästä se lähtee. Kaikenlaista vielä tulossa, jotain alkaa näkyä jo tunnelin päässä ja valo alkaa häämöttää. Pieni lepohe486069Hienoa SDP 24,8%
Kyllä eilisessä hallituksen kyselytunnilla näkyi miten tyhjää puhetta pääministerin sijaisella Purralla oli. Hän ei vast4112884Toki välitän sinusta
Nainen J ja paljon. Mutta mitään turhia korulaiseita tai muuta tyhjiä eleitä en aio toteuttaa. Se mitä tapahtuu niin tu102396Laita mies mun nimikirjaimet tänne
Mulla on ikävä sua etkä ole siellä missä voisin edes nähdä sut hetkellisesti 😭881906Mitä kannuksessa tapahtuu? Poliiseja raskaitten varusteiden kanssa liikkellä!
Suuri määrä poliiseja takalon koulun lähettyvillä?161394- 421215
- 781150
- 1551142
- 681008
Pystytkö olemaan rehellinen ja
kertomaan että olet täällä pilaillut ja arvostellut? Ehkä jopa esiintynyt toisena henkilönä? Mitä sun lapses siihen sano154963