http://fi.wikipedia.org/wiki/Varvasastuja
Varvasastujia ovat nisäkkäät, joilla kävellessä ainoastaan varpaat osuvat maahan. Varvasastujat pystyvät yleensä liikkumaan nopeammin ja ketterämmin kuin kanta-astujat. Varvasastujia ovat esimerkiksi useimmat petoeläimet ja märehtijät.
Tutuimpia varvasastujia lienevät kissat ja koirat. Ihminen sen sijaan on kanta-astuja. Kavioeläimet ovat taas puolestaan kärkiastujia.
Kantapää
6
529
Vastaukset 6
- jussujee
hihiiihihihhhihihihihihihi
- homhomhomkuskuskus
Paitsi että älykäs, toiset huomioon ottavat ihminen osaa kävellä päkiöillä sen kummemmin siitä numeroa tekemättä.
Toisaalta on hauska välillä kävellä kantapäillään ihan vain naapurin kyrpäheikin kiusaksi - astun kantapäillä
Ihminen on tosiaan kanta-astuja, kuten aloittaja totesi. Eli astutaan kantapäillä. Tässä foorumissa kirjoittaville siinä on jotain outoa ja ihmeellistä, nille, jotka siitä rutisevat ja valittavat.
- kaapakili
Tämän vuoden jossain Tiede lehden numerossa oli artikkeli, että ihminen saattaa sittenkin olla päkiäastuja, mutta nykyaikaiset kengät ovat pilanneet askelluksen, varsinkin kengät joissa on korot ovat pahimpia askelluksen vihollisia.
- Anonyymi
Mä astuin ihan tahallaan mikko känsälän kantapäille ja nauroin päälle kun se oli niin heikko ettei se pystynyt puolustautumaan minua vastaan.
- Anonyymi
Eestiläiset ovat kanta-astujia jo syntymästään! Siinä kantapää jytisee, rappaukset irtoaa kun tämä heimo kävelee asunnossa!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881394
Jasmin Vähäkangas paljastelee
Eilinen päivä on heillä kulunut biitsillä niin silloin tuo äiti ihminen on intoutunut paljastelemaan kunnolla. Laittanut1921217- 741029
- 78943
Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?
Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su361841- 61821
Oikea nainen
On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t170805Miehet lähtevät itse pois deittailumarkkinoilta
Ovat saaneet tarpeekseen naisista. Tyypillisin poistuja on: Koulutettu, työssäkäyvä, etsii pitkäaikaista parisuhdetta.210764Kangaskylän alkoholi-hurjastelijat
Oppi olkoon että autollessa etanoli kuuluu pääasiassa 95 E10 polttoaineseen, siihenkin vain enimmillään 10% vahvuisena t5727- 90687