http://fi.wikipedia.org/wiki/Varvasastuja
Varvasastujia ovat nisäkkäät, joilla kävellessä ainoastaan varpaat osuvat maahan. Varvasastujat pystyvät yleensä liikkumaan nopeammin ja ketterämmin kuin kanta-astujat. Varvasastujia ovat esimerkiksi useimmat petoeläimet ja märehtijät.
Tutuimpia varvasastujia lienevät kissat ja koirat. Ihminen sen sijaan on kanta-astuja. Kavioeläimet ovat taas puolestaan kärkiastujia.
Kantapää
6
407
Vastaukset
- jussujee
hihiiihihihhhihihihihihihi
- homhomhomkuskuskus
Paitsi että älykäs, toiset huomioon ottavat ihminen osaa kävellä päkiöillä sen kummemmin siitä numeroa tekemättä.
Toisaalta on hauska välillä kävellä kantapäillään ihan vain naapurin kyrpäheikin kiusaksi - astun kantapäillä
Ihminen on tosiaan kanta-astuja, kuten aloittaja totesi. Eli astutaan kantapäillä. Tässä foorumissa kirjoittaville siinä on jotain outoa ja ihmeellistä, nille, jotka siitä rutisevat ja valittavat.
- kaapakili
Tämän vuoden jossain Tiede lehden numerossa oli artikkeli, että ihminen saattaa sittenkin olla päkiäastuja, mutta nykyaikaiset kengät ovat pilanneet askelluksen, varsinkin kengät joissa on korot ovat pahimpia askelluksen vihollisia.
- Anonyymi
Mä astuin ihan tahallaan mikko känsälän kantapäille ja nauroin päälle kun se oli niin heikko ettei se pystynyt puolustautumaan minua vastaan.
- Anonyymi
Eestiläiset ovat kanta-astujia jo syntymästään! Siinä kantapää jytisee, rappaukset irtoaa kun tämä heimo kävelee asunnossa!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille
Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest886444Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä
Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden4474505Aleksei Miltsakov - venäläinen uusnatsi antaa oppitunteja lapsille
34-vuotias Miltsakov palvelee Le Monden mukaan yhä Ukrainassa tiedusteluun ja sabotaasiin erikoistuneen Russitš-yksikön633674Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1202399Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?
Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed1372309Pituuden mittaaminen
Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m231051En tiedä enää
Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su691000Luuletko, että löydetään vielä
Yhteys takaisin? En tiedä enää mitä tehdä... tuntuu jo että olen vieraantunut sinusta. Naiselta52946- 91842
- 59725