http://fi.wikipedia.org/wiki/Varvasastuja
Varvasastujia ovat nisäkkäät, joilla kävellessä ainoastaan varpaat osuvat maahan. Varvasastujat pystyvät yleensä liikkumaan nopeammin ja ketterämmin kuin kanta-astujat. Varvasastujia ovat esimerkiksi useimmat petoeläimet ja märehtijät.
Tutuimpia varvasastujia lienevät kissat ja koirat. Ihminen sen sijaan on kanta-astuja. Kavioeläimet ovat taas puolestaan kärkiastujia.
Kantapää
6
530
Vastaukset 6
- jussujee
hihiiihihihhhihihihihihihi
- homhomhomkuskuskus
Paitsi että älykäs, toiset huomioon ottavat ihminen osaa kävellä päkiöillä sen kummemmin siitä numeroa tekemättä.
Toisaalta on hauska välillä kävellä kantapäillään ihan vain naapurin kyrpäheikin kiusaksi - astun kantapäillä
Ihminen on tosiaan kanta-astuja, kuten aloittaja totesi. Eli astutaan kantapäillä. Tässä foorumissa kirjoittaville siinä on jotain outoa ja ihmeellistä, nille, jotka siitä rutisevat ja valittavat.
- kaapakili
Tämän vuoden jossain Tiede lehden numerossa oli artikkeli, että ihminen saattaa sittenkin olla päkiäastuja, mutta nykyaikaiset kengät ovat pilanneet askelluksen, varsinkin kengät joissa on korot ovat pahimpia askelluksen vihollisia.
- Anonyymi
Mä astuin ihan tahallaan mikko känsälän kantapäille ja nauroin päälle kun se oli niin heikko ettei se pystynyt puolustautumaan minua vastaan.
- Anonyymi
Eestiläiset ovat kanta-astujia jo syntymästään! Siinä kantapää jytisee, rappaukset irtoaa kun tämä heimo kävelee asunnossa!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1411568
Stubbin ylimielinen uho vie Suomea sotaan!!?
https://m.youtube.com/watch?v=aQ3c540lm9o Miten voi olla että maamme presidentii toimii näin vastuuttomasti kuten hölöt5401376Martina Aitolehti täräyttää suorat sanat Immu Fight Nightista: "Menen tietysti voittamaan"
Martina Aitolehti on ehtivä. Nyt hän on mukana Immu Fight Nightissa - ja kehässä vastaan tulee Nanna Karalahti. Miten l1581224Miesten suusta kuultua
Olen tässä samaa nyt muutaman kerran kuullut miesten suusta seuraavaa, toki hieman erilaisin sanavalinnoin kerrottuna: "172832Sinkut-palstan suurin valhe
Sinkut-palstan suurin valhe on väite siitä, että naisten olisi helpompaa pariutua kuin miesten. Niin kauan kuin sitä va247809- 58786
Haluaisin mies tietää pari juttua
Haluisin mies laittaa sulle viestiä ja kysyä paria asiaa sulta. Mun piti kysyä ne tässä joitakin päiviä sitten irl, mutt26675- 53664
- 49647
- 74583