A-Link PAD9 9,7" internet tablet, onko kokemuksia?

minä

Esim. miten kestää normaalia käyttöä, akku kesto, yms. seikat. Kiitos.

35

2041

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Janes132

mulla on kotikäytössä tollanen. Pelailuun ja surffailuun mainio vekotin. Ei akku kestää yllättävänkin hyvin.

• Ihan hyvältä perustabletilta vaikuttaa. Sillä voi hyvin selata nettiä ja pelailla pelejä. ( Tosin 3G tuki puuttuu jos haluaa käyttää sitä matkoilla).

• Janes123

Seuraava kopsattu suoraan A-linkin sivuilta "Voit käyttää apuna älypuhelimesi verkonjako-ohjelmaa matkoilla jolloin pääset puhelimen 3G yhteydellä internettiin."

ja
        " 3G USB- modeemituki." Ilmeisesti siis usb-paikan kautta tuo 3G tuki toimii.

• jmsjk

Oli tuollainen noin kolme tuntia käytössä tuollainen. Tässä ajassa tabletti hyytyi kahdesti ja sitten lopuksi käynnistyi uudelleen ja jumitti käynnistyskuvaan. Ei auttanut mikään flash tai recovery, joten takuuseen lähti ja uuden ovat jo lähettäneet matkaan. Olivat hieman ihmeissään tapahtuneesta ja sanoivat, että näin ei ole tämän mallin kanssa ennen käynyt ja että tablet menee tekniikkaporukan tutkittavaksi. Tästä vois kuvitella, että kyseessä olisi ollut maanantaikappale.

Sen kolme tuntia toimi hienosti. Voisi sanoa, että toimi niinkuin unelta verrattuna PAD7 :aan, joita minulla oli kaksi ja molemmat palautin kehdon laadun takia.
      PAD9:n laturi piti huolestuttavaa vinkumista, kun tabletti oli latauksessa ja sillä teki jotain. Ruudun tapahtumat saivat laturin inisemään/vinkumaan eri taajuuksilla. Oletteko havainneet samaa?

Onko joku löytänyt tähän jotain hyvää suojaa? Vissiin iPad 2:n suojat pitäisi istua aika hyvin, kun koko on miltein sama. Tarkoituksena olisi näyttöä suojaava ja standiksi taittuva suojakansi tai kotelo.

• jmsjk

Sain sitten takuusta toisen (ts. kolmannen) tilalle. Asensin Playstä tutut ohjelmat ja käynnistin uudelleen. Tabletti jumitti samaan kohtaa mihin aikaisempikin.

Kahden PAD7 :n ja kahden PAD9:n jälkeen voin todeta, että nämä A-linkin tabletit ovat käyttökelvottomia laadultaan ja toimintavarmuudeltaan. Tämä koko prosessi alkoi 3.9. ostettuani PAD7 -tabletin. Sen jälkeen tämä on ollut pettymystä koko aika. Toimivaa laitetta ei A-linkiltä ole tullut ja tämä oli jo neljäs.

PAD7 -> PAD7 -> PAD9 -> PAD9

Jos saa vinkin antaa, niin välttäkää näitä A-linkin tabletteja. Aivan varmasti viimeinen kerta, kun A-linkin tuotteisiin kosken.

• 5230,. (500)

itellä ollu 2,5kk galaxy tab 2 7.0 wifi eikä voi olla kuin tyytyväinen hankintaani tähän mennessä..toiminut tosi hyvin,flash player ja playn pelit ja sov pelaa hienosti joten pelkkää iloa on ollu tämän käyttö tähön mennessä

• Joo, muita..
        5230,. (500) kirjoitti:

itellä ollu 2,5kk galaxy tab 2 7.0 wifi eikä voi olla kuin tyytyväinen hankintaani tähän mennessä..toiminut tosi hyvin,flash player ja playn pelit ja sov pelaa hienosti joten pelkkää iloa on ollu tämän käyttö tähön mennessä

kuin SGT2 ja Nexus7 ei kannatta katella tässä parinsadan hinta luokassa. Halvalla ei saa kuin pahan mielen.

• pad7+ asiaa

ollut nyt pari kuukautta käytössä ja on etenkin hintaansa nähden erinomainen laite, 3g-mokkulakin toimii ilman mitään virittelyjä
        Tätäkin viestiä kirjoittelen ko. laitteella.

Ainoa omituisuus on, etten ole saanut laitetta latautumaan usb:n kautta, jos virta on päällä.

Edellisen kirjoittajan ongelmat ovat luultavasti johtuneet jostain yhteensopimattomasta ladatusta ohjelmasta.

• Etenkin Nexus 7 on aika hyvä tabletti sillä siinä on nopea suoritin ja ns puhdas Android.

• jmsjk

Haetaan A-Link PAD9 9,7" -kokemuksia.

• minaä

Kiitos kaikille vinkeistä. Ostin nyt kumminkin pad9 katsotaan miten skulaa. Ja kerron kokemuksista.

• minaä

No, ostin, sain, käytössä viikko, sammui yhtäkkiä eikä suostu käynnistymään uudelleen( pelkkä android logo ruudussa). Volume nappi ei toimi(painunut sisään).
        Ruutu lonksuu rungossa niin kuin jollain oli myös. Lähetin takuuseen katsotaan mitä jatkossa tulee. En vielä ole toivoa menettänyt enkä pelihousuja repinyt.
        Laite toimi hyvin silloin kun toimi ja akkukapasiteetti mulle riittävä. Eli tablet siis
        A-Link Pad9 9,7".

• jmsjk

Tuli postissa kolmas PAD9 ja toistaiseksi ei ole jumittunut. Olen harkinnalla ja yksitellen asentanut ohjelmia, jotta saa selville mahdollisen ohjelman aiheuttaman jumittumisen.

Jumittumisen sijaan näytössä on violetin vaaleanpunainen jälki. En varsinaisesti tiedä mikä jäljen aiheuttaa, mutta siinä se pysyy vaikka ruudulla kuva vaihtuu. Jälki on noin nuppineulan pään kokoinen ja on aikalailla keskellä ruutua.

Olen huomannu, että jokaisessa PAD9:ssä on virtanäppäimen läheinen nurkka liimauksesta irti. Huomaa, kun sormella kevyesti naputtelee nurkkia, niin kyseinen nurkka selvästi napsahtaa eri tavalla ja huomaa kuinka nurkka uppoaa hieman, kun sitä painaa. Samaa on havaittavissa myös viereisessä nurkassa, muttei niin vahvasti.

Kahdesta kolmessa tabletissa olen huomannut sisuskalujen olevan irti. Kevyesti ravistamalla tablettia tuntuu painopisteen muutosta ja kolinaa.

Kaikesta huolimatta tämä minulle kelpaa. Asiansa hoitaa, kunhan ei vaan jumita. Akun kestoa en ole ehtinyt testata, mutta ei se ainakaan pahalta vaikuta jos 10% laskee varaustaso tunnin käytön aikana. Näytön kirkkaus ja tarkkuus, näytön reaktiivisuus, Android versio, äänenlaatu, paino, kuvasuhde, käytön sulavuus, pienet latausajat ja kaiuttimet ovat ainakin miellyttäneet. Bluetoothin olisin toivonut vielä oleva, ettei tarvisi ulkoista palikkaa käyttää. Vieläpä kun täytyy olla adapterijohto, kun laitteessa ei ole täysmittaista usb-liitintä, johon sellaisen tynkädongelin sais.

PAD7 :n laatu oli niin huono, etten odottanut tämän PAD9:n olevan "näin" laadukas. En tosin usein pyydettyä 260e-270e tästä maksaisi. SmartIt:lta saa alle parin sadan, mutta silti hetken miettisin.

Ainiin, onko joku löytänyt sopivaa suojaa/koteloa, jossa on läppä näytön suojaksi ja taittuu standiksi?

• jmsjk

Päivitys tilanteeseen. Jälleen yksi tabletti jumissa. Toimi hyvin niin kauan, kun Playn ohjelmistossa pysyi, mutta kun asensin epävirallisen ohjelman (toki viralliselta taholta), niin tablet jumiutui tähän tuttuu tilaan. Kenties näin uusi Android -versio ei ole vielä ohjelmissa niin tuettu. Älkää asentako ohjelmia muualta kuin Marketista. Vaikka asentamani epävirallinen ohjelma on toiminut muissa Android -laitteissani, niin tämä kyseinen laite ei hallitse sitä Androidin versiosta tai jostain muusta syystä johtuen.

PAD7 -> PAD7 -> PAD9 -> PAD9 -> PAD9 -> PAD9 -> Nexus 7

Ongelmat ratkaistu.

• JAA72

Voisitko kertoa millainen ohjelma jumitti koneen, nuorimmaisen tab9 on kohta ollut viikon kierroksella, ohjelmat oli kaikki otettu play kaupasta, samoja kuin isosiskoillakin joilla on ipad kakkoset,ne ei tosiaan jumittele niinkuin tää android, pelit oli lähinnä angryä ,metrorunnia,sananjahtia,etc...
      Pitää vissiin ostaa kolmaskin Apple, ja jättää tää a link itelle selauskäyttöön, onkohan ohjelma vai rauta sontaa vaiko molemmat..?
      Tää oli meidän perheen eka android millään koneella ja taitaa jäädä viimeiseksi
      Markalla saa markan tavaran...

• Tom58

Mulla oli sama vika - päivitys tulossa - auttaa ?
        Vika tuli S-postin asennuksessa.

• Tais olla Adoben Flash, jonka asennus jumitti tabletin. Nyt sain A-linkiltä uuden tabletin, jossa on juuri valmistunut päivitetty ohjelmisto. En ole testannut Flashin asennusta, enkä testaakaan.

En sanoisi, että rauta on sontaa. Se on hinta/laatu -suhteeltaan mielestäni ihan ok. Uutta softaa en ole ehtinyt testailla, mutta toistaiseksi on pelannut ok.

Android itsenään on mielstäni hyvä käyttis. Suurimma ongelmat johtuvat valmistajan raudan laadusta ja siihen optimoidun Androidin laadusta.

• a-pad9

Meille pukki toi 2kpl pad9:jä ja toinen niistä hyytyi parin viikon käytön jälkeen yöllä ollessaan latauksessa. Kuin nopeaa olette saaneet uuden/korjatun tabletin hyytyneen tilalle?

• a-pad9

Ja meilläkin vika oli tuo sama eli jumiutuminen ensimmäiseen käynnistyskuvaan.

• JAA72
        a-pad9 kirjoitti:

Ja meilläkin vika oli tuo sama eli jumiutuminen ensimmäiseen käynnistyskuvaan.

Jos ei tänään mitään kuulu niin pad on ollut 2vkoa huollossa/korjauksessa tai jotain, odottavatko kiinastasta parempaa erää, en tiedä mutta, olen edelleen sitä mieltä että paras ongelman ratkaisu on se omenakone, onhan se tuplahintainen, mutta ainakin se toimii...
        Surkea katsoa nuorimmaisen naamaa kun kyselee joka päivä missä mun tabletti on kun isosiskot pelailee omillaan.
        ei köyhän kannata ostaa halpaa, saa vain pahan mielen!

• PPAP2
        JAA72 kirjoitti:

Jos ei tänään mitään kuulu niin pad on ollut 2vkoa huollossa/korjauksessa tai jotain, odottavatko kiinastasta parempaa erää, en tiedä mutta, olen edelleen sitä mieltä että paras ongelman ratkaisu on se omenakone, onhan se tuplahintainen, mutta ainakin se toimii...
        Surkea katsoa nuorimmaisen naamaa kun kyselee joka päivä missä mun tabletti on kun isosiskot pelailee omillaan.
        ei köyhän kannata ostaa halpaa, saa vain pahan mielen!

ei edullisessa sinänsä mitään pahaa ole, eikä kallis hintalappu takaa laatua. tekijästä se on kiinni.

• Parista päivästä kuukauteen on mennyt uuden saamiseen. Normaalisti se pari päivää.

• JAA72

Ei sitten ole vieläkään kuulunut mitään missä tablet menee!

Velipojan laukussa on kolmas ipad matkalla Jenkeistä kotiin eli ongelma on ratkaistu...

• a-pad9

Meiltä laite lähti huoltoon 9.1. aamulla ja ei ainakaan vielä ole tullut takas. Olis kyllä mielenkiintoista kuulla kuinka jmsjk-nimimerkki ehti neljä pad9:iä saada takuuseen noin nopeassa ajassa, kun ne on pitänyt saaha eka jumiinki :)

• a-pad9
        a-pad9 kirjoitti:

Meiltä laite lähti huoltoon 9.1. aamulla ja ei ainakaan vielä ole tullut takas. Olis kyllä mielenkiintoista kuulla kuinka jmsjk-nimimerkki ehti neljä pad9:iä saada takuuseen noin nopeassa ajassa, kun ne on pitänyt saaha eka jumiinki :)

Laitetta edelleen odotellaan huollosta takaisin. Kaks kertaa laittanut asiasta sähköposti kyselyä, mutta eivät ole vaivautunut vastaamaan. Mielestäni ala-arvoista touhua a-linkiltä tämmöinen suhtautuminen asiakkaisiin.

• a-pad9

Tuli viimein vastausta kyselyyn ja tämä nyt tiedoksi muillekkin, että uutta softaa tullut eilen ja se toivottavasti auttaa tuohon jumiutumiseen, koska muutenhan nuo on tuntunut pelaavan ihan ok. Toistaiseksi ainakin ajavat nuita päivityksiä vain huollossa eli niitä on tähän hätään vissiin turha etsiä muualta.

• JAA72

A link tuli huollosta ja lapussa luki, että ohjelmisto on päivitetty (2gen) sekä virtalähde ja usb kaapeli vaihdettu!?!? No yhtä kaikki toistaiseksi tuntuu kyllä toimivan jos tuolla päästiin niin hyvä.

• a-pad9

28 päivä tuli meidän pad9 takaisin ja tehty oli samat toimenpiteet eli päivitetty sekä laturi ja usb piuha vaihdettu. Pelannut siitä lähtien hyvin ja nyt vain odotellaan milloin on toisen koneen vuoro lähtä korjaukseen :)

• a-pad9

Eilen illalla sitten jumittui tämä toinen vielä päivittämätön tabletti ja lähtee siis ohjelmistonpäivitykseen tänään. Taitaa olla jokaisella pad9:n omistajalla tämä edessä jossain vaiheessa.

• a-pad9
        a-pad9 kirjoitti:

Eilen illalla sitten jumittui tämä toinen vielä päivittämätön tabletti ja lähtee siis ohjelmistonpäivitykseen tänään. Taitaa olla jokaisella pad9:n omistajalla tämä edessä jossain vaiheessa.

Viikossa tuli tämä tabletti takaisin ja tähänkin oli ohjelmisto päivitetty ja piuhat vaihdettu.

• minaä

Mulla oli tuo Pad9 tammikuussa 3vkoa huollossa. Tekivät päivityksen ja virta-ja usb uusiksi. Siitä lähtien toiminut hyvin. Huomasin, että flash muisti kasvanut, nyt on 13Gb. Jos joku on löytänyt asiallisen suojakotelon niin olisin kiitollinen tiedoista.
      Ei taida I pad2 kotelot istua tähän pad9?

• a-pad9

Meillä on verkkokaupasta ostetut suojakotelot. Toinen oli ihan yleismallin halpis malli (punainen kotelo) n. 5€ ja toinen ipad2lle tarkoitettu noin 30€ kotelo, jonka kehtaa yleiselläkin paikalla kaivaa esille :) Ei tuu kohilleen reiät, mutta eipä tuota tule muuten käytettyäkään kuin kuljetettaessa.

• JAA72

Meillä on Puman nahkainen kotelo gigantista 35-40e, se on tarkoitettu ipad ille
      sopii ihan hyvin , vyön reijittäjällä vaan pari fiksua reikää laturille ja kuulokkeille sekä
      etukameralle, muutaman minutin homma ja tulee siisti.
      Alun hermoilujen jälkeen on A link toiminut ihan jees.

• Minä

Aivan paska. Siis Täysin arvoton. Älä tuhlaa rahojasi, vaan osta kunnon tablet. Käytössä Ipad ja asus eee transformer ja ei voi verrata tähän roskaan!!!

• a-pad9

Kerro vähän tarkemmin miksi olet tuota mieltä, koska täällä ainakin ollaan todella tyytyväisiä oltu toimintaan sen jälkeen, kun laitteet saatiin takaisin ohjelmistopäivityksestä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      5086
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3616
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2993
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2985
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      9
      2896
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      56
      2343
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      41
      1838
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1770
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1721
    10. Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?

Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai
      Sinkut
      135
      1639
    Aihe