Yksinäinen....

ei kivaa

Kirjotan tämän tähän, toki tämä koskee yhtä hyvin jokaista harrastusta. Eli etin itselleni harrastusta, jossa vois olla toisten ihmisten kanssa tekemisissä. Olin 10 vuotta ulkomailla töissä, ja vuosi sitten palasin kotiin. Nyt on muuten aika hölmö fiilis, kun ei ole enää kavereita :( Vanhat täkäläiset kaverit on kuin Anssi Kelan biisissä, kiva nähdä ja hei. 10 vuodessa kuitenkin tuli siä ulkomailla uudet kaverit, mutta ne jäi sinne. On aika kamala fiilis olla muukalaisena kotiseudullaan lapsuuden maisemissa. Ydin tässä asiassa on se että, on aika hankala saada uusia kavereita aikuisena, olen mennyt paikalliseen puutyökurssille, metallityökurssille mutta niissä on se sama sisäpiiri joka on varmaan ollut jo vuosia. Eli kaikki kavereita keskenään, ja taas jäin yksin. Joukkuepelit ei kiinnosta, enkä kyllä ehtis harjoituksiinkaan työaikojen puolesta. Että täs ihan oikeesti alkanu miettiä taas ulkomaille lähtöä.

Kertokaapa ehdotuksia..... Mihin tällänen 35 v mies kelpais, ettei ole ihan jokapaikassa ulkopuolinen....

9

450

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tanssimaan2

      Paritanssiseuraan.

      Siellä positiivisia ja ystävällisiä ihmisiä. Ottavat avosylin uusia ihmisiä vastaan.
      Pari viikkoa kun käynyt tunneilla niin tuntuu jo kuuluvansa joukkoon. Tekevät myös kimppa matkoja tanssipaikoille, yhteis iltoja viettävät jne.

    • sama tilanne

      Sama ongelma, paitsi minulla oli muutto suomen sisällä 10 v sitten ja nytt siis 10 vuotta asunut uudella paikkakunnalla. Joskus olin töissä mutta sieltä ei tuttuja saanut. Harrastua on aina ollut mutta ne ovat jääneet, ei jaksa kiinnostuaa samat harrastukset enää ja ne harrastukset oli aikamoista yksin puurtamsita myöskin, esim. kielten opiskelua ryhmässä, mutta eihän sieltä tuttuja saanut tuntien ulkopuoliseen harrastamiseen. Etsin jotakin ryhmää jossa touhuttaisiin jotakin yhdessä .. ei tunnu löytyvän.

    • yhteis

      Raamattupiiriin

      • ristiinnaulittu

        Mutta kun ei vaan kiinnosta pätkääkään istua jossakin hel**tin raamattupiirissä!


    • nainen4

      Yhdistysten luvatussa maassa on aina jotain toimintaa. Mikä sinua kiinnostaa? Pienikin apu on tervetullutta. Yh-äitien pojille kaivataan kaveritoimintaan miehiä. Vanhukset tarvitsevat ulkoiluttajia. Erilaiset yleishyödylliset yhdistykset kaipaavat käsiparia tapahtumien järjestämisessä. Kun menee mukaan monenlaiseen niin kyllä johonkin jää kiinni ja saa uusia kavereita, ei tienkään kaikista. Ei välttämättä sydänystävää mutta saa sieltä sisältöä elämäänsä ja hyvän mielen itselleen. Katsele ympärille, pienestäkin voi aloittaa. Ehkä se poikii jotain myöhemmin.

      • ex-yhdistysläinen

        Yhdistysten luvatussa maassa on aina jotain toimintaa. Mikä sinua kiinnostaa?
        - Kuuluin erääseen taidealan isoon piiriin muutaman vuoden, koska harrastan itsekin taidetta. Taide kiinnostaa. Ajattelin että kun kuulun ja osallistun niillä taidoilla kuin vaan kykenen, noin 200 jäseniseen porukkaan, että kyllä sieltä ainakin yhden tai kaksi saman henkistä harrastajaa löytysi. Ei löytynyt siitä piiiristä! Yksin olen edelleen sen kokemuksen jälkeen. Outoa. Olin varma että löytyisi, otanta oli sen verran suuri. Tosin ikäero yhdistysläisiin oli 20..40 vuotta. Oliskohan vaikuttanut asiaan?

        Muuta yhdistystä en ole ankarasta mietinnästä huolimatta keksinyt!

        Mikään ruma, epämuodostunut, epäkohtelias, ujo tai liian suulas en ole. Ihan tavallinen, normaali sosiaalinen. Joten minulla ainakin ideat on vähissä. Kirjoitan aamun varhaistunneilla, koska palkkatyöni ajoittuu nyt ilta-aikaan, onneksi työpaikalla on ihania ihmisiä, mutta työkaverit on monesti työkavereita, harvemmin sieltä löytyy harrastaja kaveria, ainakaan Suomessa.

        Eläimet kiinnostaa, rajoituksia on allergiat, mutta siltikin kiinnostaa. Harkitsen yksinäisyyteeni koiraa! .. tosin taitaa siinäkin jäädä koiran kanssa yksin ja yksin saa sen kanssa jutella! Olen seurannut tuolla kentän laidalla koiran koututusta ja yksin siellä jokainen pakertaa koiransa kanssa esteiden yli ja haetaan palloa! Ehdotit lapsia: on monia ihmisiä, jotka ei tykkää lapsista ja sitten taas jos vanhusten kanssa on aputyttönä/poikana, niin aika yksinäiseksi siinä jää itse loppupeleissä!

        Ennen oli kavereita joiden kanssa kävimme ulkona, mutta ne ovat jääneet kun jokainen muutti opiskelupaikkakunnalta pois, niin minäkin.


    • lisää käsiä tarvitaa
    • lepo2

      Missä pain armasta kotimaatamme vaikutat?

    • en tiedä missä asut mut oulussa, tampereella, jyväskylässä ja pääkaupunkiseudulla toimii best budies kaveritoiminta sieltä saattais löytyä kaveri jota kiinnostais samat harrastukset

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      334
      3310
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      226
      2053
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1642
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1467
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      83
      1346
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      286
      1257
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      82
      1088
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1081
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      83
      1043
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      149
      915
    Aihe